|
|
|
|
|
|
Foster's Australian Grand Prix 2005 | 6 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:24,408 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Podsumowanie sobotnich treningów [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata | Okr. |
|
1. | 9 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-20 | | 1:27,297 | - | - | 17 |
2. | 5 | Fernando Alonso | Renault R25 | | 1:27,409 | 0,112 | 0,112 | 16 |
3. | 10 | Juan Pablo Montoya | McLaren MP4-20 | | 1:28,256 | 0,847 | 0,959 | 12 |
4. | 6 | Giancarlo Fisichella | Renault R25 | | 1:28,571 | 0,315 | 1,274 | 15 |
5. | 3 | Jenson Button | BAR 007 | | 1:29,577 | 1,006 | 2,280 | 14 |
6. | 7 | Mark Webber | Williams FW27 | | 1:30,299 | 0,722 | 3,002 | 13 |
7. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2004M | | 1:30,533 | 0,234 | 3,236 | 12 |
8. | 4 | Takuma Sato | BAR 007 | | 1:30,554 | 0,021 | 3,257 | 17 |
9. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB1 | | 1:30,645 | 0,091 | 3,348 | 19 |
10. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2004M | | 1:30,715 | 0,070 | 3,418 | 11 |
11. | 8 | Nick Heidfeld | Williams FW27 | | 1:31,375 | 0,660 | 4,078 | 10 |
12. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB1 | | 1:31,671 | 0,296 | 4,374 | 15 |
13. | 16 | Jarno Trulli | Toyota TF105 | | 1:31,701 | 0,030 | 4,404 | 26 |
14. | 12 | Felipe Massa | Sauber C24 | | 1:31,736 | 0,035 | 4,439 | 17 |
15. | 11 | Jacques Villeneuve | Sauber C24 | | 1:34,031 | 2,295 | 6,734 | 17 |
16. | 17 | Ralf Schumacher | Toyota TF105 | | 1:34,924 | 0,893 | 7,627 | 16 |
17. | 21 | Christijan Albers | Minardi PS04B | | 1:35,975 | 1,051 | 8,678 | 23 |
18. | 20 | Patrick Friesacher | Minardi PS04B | | 1:40,045 | 4,070 | 12,748 | 18 |
19. | 18 | Tiago Monteiro | Jordan EJ15 | | 1:40,802 | 0,757 | 13,505 | 14 |
20. | 19 | Narain Karthikeyan | Jordan EJ15 | | 1:40,822 | 0,020 | 13,525 | 16 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:33,408 |
|
Sobotnie treningi na torze Albert Park rozpoczęły się przy padającym deszczu, co w znaczący sposób ograniczyło aktywność kierowców podczas pierwszej z dwóch dzisiejszych 45-minutowych sesji. Tylko 12 kierowców zaliczyło pełne okrążenia pomiarowe, ale co warte odnotowania wśród nich znaleźli się reprezentanci Minardi, Christijan Albers i Patrick Friesacher. Niestety cała afera z dopuszczeniem zeszłorocznych bolidów PS04B w specyfikacji aerodynamicznej 2004 do wyścigu o Grand Prix Australii zakończyła się tak, jak przewidywał serwis pitpass.com, a mianowicie samochody te do piątkowych treningów przystąpiły już w konfiguracji aero 2005, tak więc były w pełni zgodne z obecnymi przepisami. Wniosek z tego jest taki, że Paul Stoddart chciał po prostu wymusić zgodę na użycie niezmodyfikowanych PS04B, chociaż włoska stajnia dysponowała elementami aerodynamicznymi dostosowanymi do obecnych przepisów. No cóż, być może Bernie Ecclestone ma rację mówiąc, że Stoddart powinien sprzedać swój zespół i wycofać się z Formuły 1, gdyż tego typu afery raczej nie służą poprawie wizerunku tego sportu.
W trakcie drugiej i zarazem ostatniej z sobotnich sesji treningowych warunki do jazdy zaczęły ulegać szybkiej poprawie i pod koniec tor był już w wielu miejscach suchy, co umożliwiło kierowcom uzyskiwanie niewiele gorszych czasów niż podczas piątkowych jazd. Kierowcy z zespołu McLaren, Kimi Raikkonen i Juan Pablo Montoya ponownie zaprezentowali się z jak najlepszej strony, plasując się odpowiednio na pierwszej i trzeciej pozycji. Ich najbliższymi rywalami okazali się być tym razem reprezentujący barwy Renault Fernando Alonso (P2) i Giancarlo Fisichella (P4), co oczywiście nie jest specjalnym zaskoczeniem, biorąc pod uwagę formę prezentowaną przez francuską stajnię podczas przedsezonowych testów. Tak czy inaczej zgodnie z przewidywaniami ekipa Renault dokonała wyraźnego postępu w stosunku do piątkowych treningów i obok McLarena jest jednym z kandydatów do zwycięstwa.
Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się kierowcy z zespołów B.A.R i Ferrari, a także Mark Webber (Williams) i David Coulthard (Red Bull). Zmieniające się z minuty na minutę warunki spowodowały dosyć dużą rozpiętość w czasach uzyskiwanych przez poszczególnych kierowców. W tej sytuacji trudno uznać wynik dzisiejszych treningów za konkretny wyznacznik rozkładu sił, tym bardziej, że wysychający tor wyraźnie faworyzował kierowców na oponach Michelin. Jeśli podobne warunki będą panowały w dalszej części weekendu, czekać nas może jeszcze wiele niespodzianek. Póki co najbardziej równą formę prezentują niezależnie od warunków pogodowych kierowcy McLarena i stawia ich to w dosyć dobrym położeniu.
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|