F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Foster's Australian Grand Prix 20056 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 302,271 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,408 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie sobotnich treningów  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrataOkr.
1. 9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:27,297--17
2. 5Fernando AlonsoRenault R251:27,4090,1120,11216
3. 10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:28,2560,8470,95912
4. 6Giancarlo FisichellaRenault R251:28,5710,3151,27415
5. 3Jenson ButtonBAR 0071:29,5771,0062,28014
6. 7Mark WebberWilliams FW271:30,2990,7223,00213
7. 1Michael SchumacherFerrari F2004M1:30,5330,2343,23612
8. 4Takuma SatoBAR 0071:30,5540,0213,25717
9. 14David CoulthardRed Bull RB11:30,6450,0913,34819
10. 2Rubens BarrichelloFerrari F2004M1:30,7150,0703,41811
11. 8Nick HeidfeldWilliams FW271:31,3750,6604,07810
12. 15Christian KlienRed Bull RB11:31,6710,2964,37415
13. 16Jarno TrulliToyota TF1051:31,7010,0304,40426
14. 12Felipe MassaSauber C241:31,7360,0354,43917
15. 11Jacques VilleneuveSauber C241:34,0312,2956,73417
16. 17Ralf SchumacherToyota TF1051:34,9240,8937,62716
17. 21Christijan AlbersMinardi PS04B1:35,9751,0518,67823
18. 20Patrick FriesacherMinardi PS04B1:40,0454,07012,74818
19. 18Tiago MonteiroJordan EJ151:40,8020,75713,50514
20. 19Narain KarthikeyanJordan EJ151:40,8220,02013,52516
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:33,408

Sobotnie treningi na torze Albert Park rozpoczęły się przy padającym deszczu, co w znaczący sposób ograniczyło aktywność kierowców podczas pierwszej z dwóch dzisiejszych 45-minutowych sesji. Tylko 12 kierowców zaliczyło pełne okrążenia pomiarowe, ale co warte odnotowania wśród nich znaleźli się reprezentanci Minardi, Christijan Albers i Patrick Friesacher. Niestety cała afera z dopuszczeniem zeszłorocznych bolidów PS04B w specyfikacji aerodynamicznej 2004 do wyścigu o Grand Prix Australii zakończyła się tak, jak przewidywał serwis pitpass.com, a mianowicie samochody te do piątkowych treningów przystąpiły już w konfiguracji aero 2005, tak więc były w pełni zgodne z obecnymi przepisami. Wniosek z tego jest taki, że Paul Stoddart chciał po prostu wymusić zgodę na użycie niezmodyfikowanych PS04B, chociaż włoska stajnia dysponowała elementami aerodynamicznymi dostosowanymi do obecnych przepisów. No cóż, być może Bernie Ecclestone ma rację mówiąc, że Stoddart powinien sprzedać swój zespół i wycofać się z Formuły 1, gdyż tego typu afery raczej nie służą poprawie wizerunku tego sportu.

W trakcie drugiej i zarazem ostatniej z sobotnich sesji treningowych warunki do jazdy zaczęły ulegać szybkiej poprawie i pod koniec tor był już w wielu miejscach suchy, co umożliwiło kierowcom uzyskiwanie niewiele gorszych czasów niż podczas piątkowych jazd. Kierowcy z zespołu McLaren, Kimi Raikkonen i Juan Pablo Montoya ponownie zaprezentowali się z jak najlepszej strony, plasując się odpowiednio na pierwszej i trzeciej pozycji. Ich najbliższymi rywalami okazali się być tym razem reprezentujący barwy Renault Fernando Alonso (P2) i Giancarlo Fisichella (P4), co oczywiście nie jest specjalnym zaskoczeniem, biorąc pod uwagę formę prezentowaną przez francuską stajnię podczas przedsezonowych testów. Tak czy inaczej zgodnie z przewidywaniami ekipa Renault dokonała wyraźnego postępu w stosunku do piątkowych treningów i obok McLarena jest jednym z kandydatów do zwycięstwa.

Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się kierowcy z zespołów B.A.R i Ferrari, a także Mark Webber (Williams) i David Coulthard (Red Bull). Zmieniające się z minuty na minutę warunki spowodowały dosyć dużą rozpiętość w czasach uzyskiwanych przez poszczególnych kierowców. W tej sytuacji trudno uznać wynik dzisiejszych treningów za konkretny wyznacznik rozkładu sił, tym bardziej, że wysychający tor wyraźnie faworyzował kierowców na oponach Michelin. Jeśli podobne warunki będą panowały w dalszej części weekendu, czekać nas może jeszcze wiele niespodzianek. Póki co najbardziej równą formę prezentują niezależnie od warunków pogodowych kierowcy McLarena i stawia ich to w dosyć dobrym położeniu.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca