|
|
|
|
|
|
Foster's British Grand Prix 2005 | 10 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:18,233 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:18,739 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 218,403 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 35 | Pedro de la Rosa | McLaren MP4-20 | | 1:18,530 | - | - | 37 |
2. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF105 | | 1:18,964 | 0,434 | 0,434 | 31 |
3. | 10 | Juan Pablo Montoya | McLaren MP4-20 | | 1:20,252 | 1,722 | 1,288 | 17 |
4. | 9 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-20 | | 1:20,384 | 1,854 | 0,132 | 15 |
5. | 17 | Ralf Schumacher | Toyota TF105 | | 1:20,602 | 2,072 | 0,218 | 23 |
6. | 16 | Jarno Trulli | Toyota TF105 | | 1:20,816 | 2,286 | 0,214 | 27 |
7. | 5 | Fernando Alonso | Renault R25 | | 1:20,990 | 2,460 | 0,174 | 21 |
8. | 37 | Vitantonio Liuzzi | Red Bull RB1 | | 1:21,004 | 2,474 | 0,014 | 33 |
9. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB1 | | 1:21,034 | 2,504 | 0,030 | 19 |
10. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2005 | | 1:21,044 | 2,514 | 0,010 | 21 |
11. | 3 | Jenson Button | BAR 007 | | 1:21,186 | 2,656 | 0,142 | 28 |
12. | 7 | Mark Webber | Williams FW27 | | 1:21,235 | 2,705 | 0,049 | 20 |
13. | 6 | Giancarlo Fisichella | Renault R25 | | 1:21,279 | 2,749 | 0,044 | 15 |
14. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB1 | | 1:21,323 | 2,793 | 0,044 | 21 |
15. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2005 | | 1:21,519 | 2,989 | 0,196 | 21 |
16. | 12 | Felipe Massa | Sauber C24 | | 1:21,577 | 3,047 | 0,058 | 28 |
17. | 11 | Jacques Villeneuve | Sauber C24 | | 1:22,180 | 3,650 | 0,603 | 19 |
18. | 8 | Nick Heidfeld | Williams FW27 | | 1:22,500 | 3,970 | 0,320 | 19 |
19. | 4 | Takuma Sato | BAR 007 | | 1:22,795 | 4,265 | 0,295 | 12 |
20. | 39 | Robert Doornbos | Jordan EJ15B | | 1:22,812 | 4,282 | 0,017 | 20 |
21. | 21 | Christijan Albers | Minardi PS05 | | 1:23,390 | 4,860 | 0,578 | 22 |
22. | 18 | Tiago Monteiro | Jordan EJ15 | | 1:23,629 | 5,099 | 0,239 | 22 |
23. | 19 | Narain Karthikeyan | Jordan EJ15 | | 1:23,891 | 5,361 | 0,262 | 26 |
24. | 20 | Patrick Friesacher | Minardi PS05 | | 1:24,594 | 6,064 | 0,703 | 21 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:24,027 |
|
| Zespoły McLaren i Toyota zdominowały piątkowe treningi poprzedzające tegoroczny wyścig o Grand Prix Wielkiej Brytanii. Na czele klasyfikacji podczas obydwu sesji znaleźli się oczywiście piątkowi testerzy z tych stajni, Pedro de la Rosa i Ricardo Zonta. W pierwszej sesji dzieliła ich jeszcze blisko sekunda różnicy, jednak w drugiej sesji Zonta zdołał zmniejszyć przewagę kierowcy testowego McLarena do mniej niż pół sekundy. W drugiej sesji lepsze czasy uzyskali także główni kierowcy reprezentujący barwy zespołów McLaren i Toyota, plasując się kolejno na pozycjach od trzeciej do szóstej. Najszybszy z całej czwórki, Juan Pablo Montoya, miał już jednak ponad półtorej sekundy straty do de la Rosy, a jego przewaga nad zespołowym partnerem, Kimi Raikkonenem, wyniosła niewiele ponad 0.1 sekundy. Tymczasem strata zamykających pierwszą szóstkę kierowców Toyoty, Ralfa Schumachera i Jarno Trullego, wyniosła ponad dwie sekundy do najszybszego kierowcy McLarena.
Siódmy czas uzyskał kierowca Renault, Fernando Alonso. Francuska stajnia na drugi z rzędu weekend Grand Prix, podczas którego obowiązuje zakaz reklamy wyrobów tytoniowych, przygotowała kolejny nowy wystrój dla swoich bolidów R25. Zamiast logo marki Mild Seven no pokrywie silnika i bocznych wlotach powietrza znalazły się tym razem orchidee, mające symbolizować prestiż zespołu, jego nieustępliwego ducha walki i wygrywanie z gracją. Kolejno na ósmej i dziewiątej pozycji uplasowali się reprezentanci Red Bull, piątkowy tester Vitantonio Liuzzi i David Coulthard. Tymczasem drugi główny kierowca stajni z Milton Keynes, Christian Klien, w drugiej sesji wylądował dopiero na 14 pozycji i o mały włos nie doprowadził do kolizji ze Szkotem, po tym jak jego bolid wpadł w poślizg. Później Austriak zaliczył jeszcze jeden piruet, ale także i tym razem udało mu się uniknąć kolizji.
Pierwszą dziesiątkę zamknął Michael Schumacher, mając niewiele ponad dwie i pół sekundy straty do de la Rosy. Jednak gdyby nawet wziąć pod uwagę czas najszybszego kierowcy nie testowego, czyli w tym przypadku Montoi, to strata kierowcy Ferrari także była dosyć znaczna, gdyż wyniosła blisko sekundę. Tuż za siedmiokrotnym mistrzem świata na 11 pozycji znalazł się trzeci kierowca z pierwszej sesji treningowej, Jenson Button. W istocie uzyskany wówczas przez kierowcę B.A.R czas 1:20.211 był trzecim najlepszym rezultatem w obydwu dzisiejszych sesjach, tak więc nieco słabsza dyspozycja Brytyjczyka po południu nie było odzwierciedleniem rzeczywistej dyspozycji bolidu 007 na torze Silverstone. Partner Buttona, Takuma Sato, dzisiejsze treningi ukończył dopiero na 19 pozycji. Japończyk ze względu problemy techniczne przejechał zaledwie 12 okrążeń.
Oprócz Buttona i Sato poza pierwszą dziesiątką znaleźli się także drudzy kierowcy z zespołów Renault i Ferrari, Giancarlo Fisichella i Rubens Barrichello, oraz ponownie obydwaj kierowcy z zespołu Williams, Mark Webber i Nick Heidfeld. Webber zdołał jednak dokonać wyraźnego postępu w stosunku do pierwszej sesji, gdyż wykręcił lepszy o ponad dwie sekundy czas, który zapewnił mu 12 pozycję. Słabiej wypadli tymczasem kierowcy z zespołu Sauber, Felipe Massa i Jacques Villeneuve, plasując się kolejno na 16 i 17 pozycji, przy czym obaj ponownie okazali się szybsi od Heidfelda. Drugą dziesiątkę zamknął piątkowy tester zespołu Jordan, Robert Doornbos, kontynuujący testy poprawionej wersji tegorocznego bolidu, EJ15B. Irlandzka stajnia na znak pamięci dla ofiar wczorajszych zamachów terrorystycznych w Londynie pomalowała na czarno nosy wszystkich swoich bolidów, a więc także i standardowych EJ15 prowadzonych przez Tiago Monteiro i Naraina Karthikeyana.
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|