F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
Grand Prix of Turkey 200521 sierpnia
Istanbul Park
Długość toru: 5,334 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,396 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.35Pedro de la RosaMcLaren MP4-201:27,882--16
2.9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:28,4350,5530,55311
3.7Mark WebberWilliams FW271:28,7650,8830,3308
4.38Ricardo ZontaToyota TF1051:28,8100,9280,04525
5.3Jenson ButtonBAR 0071:28,9681,0860,15812
6.10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:29,1831,3010,21510
7.5Fernando AlonsoRenault R251:29,2831,4010,10013
8.1Michael SchumacherFerrari F20051:29,7661,8840,48311
9.4Takuma SatoBAR 0071:30,0502,1680,28412
10.6Giancarlo FisichellaRenault R251:30,1062,2240,0569
11.12Felipe MassaSauber C241:30,3682,4860,26211
12.17Ralf SchumacherToyota TF1051:30,5632,6810,19512
13.16Jarno TrulliToyota TF1051:30,7852,9030,22211
14.8Nick HeidfeldWilliams FW271:30,8472,9650,06210
15.11Jacques VilleneuveSauber C241:30,8472,9650,00012
16.15Christian KlienRed Bull RB11:31,0083,1260,16110
17.2Rubens BarrichelloFerrari F20051:31,2943,4120,28611
18.14David CoulthardRed Bull RB11:31,3063,4240,01211
19.37Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:31,3533,4710,04720
20.18Tiago MonteiroJordan EJ151:32,1474,2650,79415
21.39Nicolas KiesaJordan EJ151:32,5014,6190,35422
22.19Narain KarthikeyanJordan EJ151:32,8865,0040,38512
23.21Christijan AlbersMinardi PS051:33,4745,5920,58813
24.20Robert DoornbosMinardi PS051:35,3677,4851,89312
25.40Enrico ToccaceloMinardi PS051:36,4118,5291,04415
107% najlepszego czasu: 1:34,034

Pierwsza sesja treningowa na nowym torze Istanbul Park w Turcji (wcześniej nazywanym Istanbul Otodrom) już za nami. Obyło się bez specjalnych niespodzianek, zarówno jeśli chodzi o wydarzenia na torze, jak i poza nim. Organizatorzy zadbali o odpowiedni poziom bezpieczeństwa i jak do tej pory nie było żadnych alarmujących doniesień na temat próby ewentualnego ataku terrorystycznego – oby tak pozostało do końca tego weekendu. Sam tor także przeszedł pomyślnie pierwszą próbę ogniową i choć sesja została przerwana na kilkanaście minut przed końcem, to jednak było to tylko spowodowane koniecznością usunięcia z toru prowadzonego przez Pedra de la Rosę bolidu McLaren, który stanął na środku drogi po bliżej nieokreślonej awarii. Po usunięciu przeszkody sesja została wznowiona i zgodnie z planem zakończyła się o godzinie 12:00 czasu lokalnego (11:00 w Polsce).

Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia pomimo problemów technicznych uzyskał kierowca testowy McLarena, de la Rosa, który po dwóch weekendach Grand Prix przerwy, kiedy to na torach Hockenheim i Hungaroring zastępował go Alex Wurz, powrócił do roli piątkowego testera. Hiszpan jako jedyny zdołał zejść poniżej jednej minuty i 28 sekund, jednak już kolejna sesja powinna przynieść zdecydowaną poprawę czasów (według symulacji komputerowych czasy powinny oscylować w okolicy minuty i 25 sekund). Drugi czas uzyskał jeden z głównych kierowców stajni z Woking, Kimi Raikkonen, który ostatnio znowu znalazł się w centrum zainteresowania brukowej prasy. Nas jednak interesują wyłącznie osiągnięcia Fina na torze i tu jak dotąd spisuje się on bez zarzutu.

Oprócz Raikkonena poniżej jednej sekundy straty do de la Rosy zmieścili się jeszcze tylko dwaj kierowcy, Mark Webber (Williams) i Ricardo Zonta (Toyota). Dosyć dobra postawa kierowcy Williamsa jest jak dotąd sporą niespodzianką, jednakże trzeba pamiętać o tym, że jest to dopiero początek nauki nowego toru, który w przeciwieństwie do wielu innych charakteryzuje się częstymi zmianami elewacji, przez co nie widać dokładnie wejścia w kilka zakrętów. W tej sytuacji już w drugiej należy spodziewać się nieco innej kolejności kierowców, może poza wyjątkiem najszybszej dwójki. Pełniący obowiązki piątkowego testera w Toyocie Zonta okazał się najbardziej aktywnym uczestnikiem pierwszej sesji, łącznie przejeżdżając 25 okrążeń, czyli o 9 więcej od de la Rosy.

Na pozycjach od piątej do siódmej uplasowali się Jenson Button (B.A.R), Juan Pablo Montoya (McLaren) i zdecydowany lider klasyfikacji generalnej kierowców, Fernando Alonso (Renault). Tuż za plecami Hiszpana znalazł się Michael Schumacher (Ferrari), mieszcząc się jako ostatni poniżej dwóch sekund straty do kierowcy testowego McLarena. Tymczasem drugi kierowca włoskiej stajni, Rubens Barrichello, myślami jest już chyba w swojej nowej ekipie, bowiem sklasyfikowany został dopiero na 17 pozycji, mając półtorej sekundy straty do swojego partnera. Pierwszą dziesiątkę zamknęli drudzy kierowcy z zespołów B.A.R i Renault, Takuma Sato i Giancarlo Fisichella.

Z pozostałych kierowców najlepiej wypadł Felipe Massa (Sauber), uzyskując nieznacznie lepszy czas od głównych kierowców Toyoty, Jarno Trullego i Ralfa Schumachera, którzy uplasowali się kolejno na 12 i 13 pozycji. Nienajlepiej w pierwszej sesji wypadli także trzeci reprezentanci Red Bull. Najszybszy z nich – Christian Klien – miał już ponad trzy sekundy straty do de la Rosa. Na niewielką pochwałę zasłużył tymczasem piątkowy tester Jordana, Nicolas Kiesa. Duńczyk rozdzielił głównych reprezentantów stajni z Silverstone, plasując się na 21 pozycji.

Stawkę 25 kierowców zamknęli kierowy Minardi, w tym debiutujący w roli piątkowego testera Enrico Toccacelo. Startujący dotąd w World Series by Renault kierowca od Christijana Albersa okazał się wolniejszy aż o trzy sekundy, jednak trzeba pamiętać o tym, iż był to dopiero jego pierwszy kontakt z bolidem PS05 z prawdziwego zdarzenia. Problemy techniczne dotknęły tymczasem drugiego głównego kierowcę włoskiej stajni, Roberta Doornbosa, który w pewnym momencie wrócił do boksów z dymiącym silnikiem.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca