F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
Grand Prix of Turkey 200521 sierpnia
Istanbul Park
Długość toru: 5,334 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,396 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.38Ricardo ZontaToyota TF1051:25,583--32
2.35Pedro de la RosaMcLaren MP4-201:26,1960,6130,61333
3.10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:26,5250,9420,32917
4.9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:27,2741,6910,74918
5.3Jenson ButtonBAR 0071:27,3461,7630,07228
6.37Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:27,5781,9950,23228
7.5Fernando AlonsoRenault R251:27,5791,9960,00125
8.6Giancarlo FisichellaRenault R251:27,6732,0900,09429
9.16Jarno TrulliToyota TF1051:27,9642,3810,29122
10.4Takuma SatoBAR 0071:28,0812,4980,11725
11.7Mark WebberWilliams FW271:28,1202,5370,03920
12.14David CoulthardRed Bull RB11:28,2352,6520,11525
13.1Michael SchumacherFerrari F20051:28,2932,7100,05825
14.11Jacques VilleneuveSauber C241:28,4042,8210,11126
15.2Rubens BarrichelloFerrari F20051:28,4602,8770,05625
16.17Ralf SchumacherToyota TF1051:28,6413,0580,18122
17.12Felipe MassaSauber C241:28,6813,0980,04027
18.15Christian KlienRed Bull RB11:28,8283,2450,14721
19.8Nick HeidfeldWilliams FW271:28,9593,3760,13121
20.18Tiago MonteiroJordan EJ151:30,6265,0431,66721
21.20Robert DoornbosMinardi PS051:30,6285,0450,00216
22.21Christijan AlbersMinardi PS051:30,7305,1470,10222
23.39Nicolas KiesaJordan EJ151:30,8845,3010,15417
24.19Narain KarthikeyanJordan EJ151:30,8995,3160,01512
25.40Enrico ToccaceloMinardi PS051:32,8137,2301,91419
107% najlepszego czasu: 1:31,574

Ricardo Zonta okazał się zdecydowanie najszybszym kierowcą w drugiej sesji treningowej w Stambule. Piątkowy tester Toyoty rzutem na taśmę pokonał kolegę po fachu z zespołu McLaren, Pedro de la Rosę, uzyskując lepszy o ponad pół sekundy czas głównie dzięki świetnemu przejazdowi środkowej sekcji, w skład której wchodzie oczywiście słynny już Zakręt 8. Zgodnie z przewidywaniami w drugiej sesji kierowcy byli znacznie szybsi, jednak tylko Zoncie udało się przełamać barierę jednej minuty i 26 sekund. Mimo to należy uznać, iż dzisiejsze treningi zdominował zespół McLaren, gdyż w pierwszej sesji na czele klasyfikacji znaleźli się de la Rosa (problemy Hiszpana w pierwszej sesji były związane z układem paliwowym) i Kimi Raikkonen, natomiast w drugiej wszyscy trzej reprezentanci stajni z Woking, a więc także i Juan Pablo Montoya, uplasowali się w ścisłej czołówce (P2-P4). Montoya tym razem okazał się nawet szybszy od swojego partnera i jako jedyny kierowca nietestowy zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Zonty.

Piąty czas uzyskał Jenson Button (B.A.R), który także i w pierwszej sesji prezentował się całkiem okazale. Sporą niespodziankę sprawił tymczasem piątkowy tester Red Bull, Vitantonio Liuzzi, plasując się w drugiej sesji na szóstej pozycji. Włoch nie uniknął co prawda kilku błędów, jednak pozostali kierowcy także mieli dzisiaj problemy z utrzymaniem swoich bolidów na dosyć brudnej nawierzchni toru Istanbul Park. Mimo to obyło się bez kraks i wszyscy pechowcy, do których zaliczał się także Michael Schumacher, byli w stanie po poślizgu wrócić bezpiecznie do boksów. Skoro już wspomniałem o siedmiokrotnym mistrzu świata, to musiał on zadowolić się tym razem zaledwie 13 pozycją, a jego strata do Montoi wyniosła blisko dwie sekundy. Jeszcze słabiej wypadł drugi kierowca Ferrari, Rubens Barrichello, który dosyć długo zajmował 19 pozycję, jednak w ostatnich minutach udało mu się uzyskać zbliżony czas do swojego partnera. Wygląda na to, ze włoską stajnię znowu czeka dosyć trudny wyścig.

Kolejno na siódmej i ósmej pozycji uplasowali się kierowcy z czołowej ekipy Renault, Fernando Alonso i Giancarlo Fisichella, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknęli Jarno Trulli (Toyota) i Takuma Sato (B.A.R). Mark Webber (Williams) po dosyć udanym występie w pierwszej sesji treningowej, w drugiej tak jak można było się spodziewać wypadł znacznie słabiej i musiał zadowolić się 11 pozycją. Tymczasem wyraźnego postępu w stosunku do pierwszej sesji dokonał jeden z głównych kierowców Red Bull, David Coulthard. Szkot od najszybszego kierowcy okazał się wolniejszy o niewiele ponad dwie i pół sekundy, co dało mu 12 pozycję. Z pozostałych kierowców warto zwrócić uwagę na nienajlepszą postawę Ralfa Schumachera (Toyota), Felipe Massy (Sauber) i Nicka Heidfelda (Williams). Kierowcy ci uplasowali się odpowiednio na 16, 17 i 19 pozycji.

W drugiej sesji całkiem nieźle wypadli główni kierowcy Minardi, Robert Doornbos i Christijan Albers. Obaj kierowcy okazali się nieznacznie szybsi od dwóch reprezentantów Jordana, Nicolasa Kiesy i Naraina Karthikeyana. Doornbos w pierwszej sesji stracił trochę czasu za względu na problemy ze skrzynią biegów i przez to okazał się znacznie wolniejszy od Albersa. Jednakże w drugiej sesji udało mu się nawet pokonać swojego rodaka i wydaje się, że tak zacięta i zarazem wyrównana walka pomiędzy obydwoma kierowcami przynosi ekipie Minardi wiele korzyści. Tymczasem Enrico Toccacelo ponownie znalazł się na ostatniej pozycji, mając ponad dwie sekundy straty do Doornbosa i Albersa.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca