|
|
|
|
|
|
Grand Prix of Turkey 2005 | 21 sierpnia |
|
|
|
Istanbul Park | |
|
Długość toru: 5,334 km Liczba okrążeń: 58 Pełny dystans: 309,396 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: - |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: - |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: - |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF105 | | 1:25,583 | - | - | 32 |
2. | 35 | Pedro de la Rosa | McLaren MP4-20 | | 1:26,196 | 0,613 | 0,613 | 33 |
3. | 10 | Juan Pablo Montoya | McLaren MP4-20 | | 1:26,525 | 0,942 | 0,329 | 17 |
4. | 9 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-20 | | 1:27,274 | 1,691 | 0,749 | 18 |
5. | 3 | Jenson Button | BAR 007 | | 1:27,346 | 1,763 | 0,072 | 28 |
6. | 37 | Vitantonio Liuzzi | Red Bull RB1 | | 1:27,578 | 1,995 | 0,232 | 28 |
7. | 5 | Fernando Alonso | Renault R25 | | 1:27,579 | 1,996 | 0,001 | 25 |
8. | 6 | Giancarlo Fisichella | Renault R25 | | 1:27,673 | 2,090 | 0,094 | 29 |
9. | 16 | Jarno Trulli | Toyota TF105 | | 1:27,964 | 2,381 | 0,291 | 22 |
10. | 4 | Takuma Sato | BAR 007 | | 1:28,081 | 2,498 | 0,117 | 25 |
11. | 7 | Mark Webber | Williams FW27 | | 1:28,120 | 2,537 | 0,039 | 20 |
12. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB1 | | 1:28,235 | 2,652 | 0,115 | 25 |
13. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2005 | | 1:28,293 | 2,710 | 0,058 | 25 |
14. | 11 | Jacques Villeneuve | Sauber C24 | | 1:28,404 | 2,821 | 0,111 | 26 |
15. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2005 | | 1:28,460 | 2,877 | 0,056 | 25 |
16. | 17 | Ralf Schumacher | Toyota TF105 | | 1:28,641 | 3,058 | 0,181 | 22 |
17. | 12 | Felipe Massa | Sauber C24 | | 1:28,681 | 3,098 | 0,040 | 27 |
18. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB1 | | 1:28,828 | 3,245 | 0,147 | 21 |
19. | 8 | Nick Heidfeld | Williams FW27 | | 1:28,959 | 3,376 | 0,131 | 21 |
20. | 18 | Tiago Monteiro | Jordan EJ15 | | 1:30,626 | 5,043 | 1,667 | 21 |
21. | 20 | Robert Doornbos | Minardi PS05 | | 1:30,628 | 5,045 | 0,002 | 16 |
22. | 21 | Christijan Albers | Minardi PS05 | | 1:30,730 | 5,147 | 0,102 | 22 |
23. | 39 | Nicolas Kiesa | Jordan EJ15 | | 1:30,884 | 5,301 | 0,154 | 17 |
24. | 19 | Narain Karthikeyan | Jordan EJ15 | | 1:30,899 | 5,316 | 0,015 | 12 |
25. | 40 | Enrico Toccacelo | Minardi PS05 | | 1:32,813 | 7,230 | 1,914 | 19 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:31,574 |
|
| Ricardo Zonta okazał się zdecydowanie najszybszym kierowcą w drugiej sesji treningowej w Stambule. Piątkowy tester Toyoty rzutem na taśmę pokonał kolegę po fachu z zespołu McLaren, Pedro de la Rosę, uzyskując lepszy o ponad pół sekundy czas głównie dzięki świetnemu przejazdowi środkowej sekcji, w skład której wchodzie oczywiście słynny już Zakręt 8. Zgodnie z przewidywaniami w drugiej sesji kierowcy byli znacznie szybsi, jednak tylko Zoncie udało się przełamać barierę jednej minuty i 26 sekund. Mimo to należy uznać, iż dzisiejsze treningi zdominował zespół McLaren, gdyż w pierwszej sesji na czele klasyfikacji znaleźli się de la Rosa (problemy Hiszpana w pierwszej sesji były związane z układem paliwowym) i Kimi Raikkonen, natomiast w drugiej wszyscy trzej reprezentanci stajni z Woking, a więc także i Juan Pablo Montoya, uplasowali się w ścisłej czołówce (P2-P4). Montoya tym razem okazał się nawet szybszy od swojego partnera i jako jedyny kierowca nietestowy zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Zonty.
Piąty czas uzyskał Jenson Button (B.A.R), który także i w pierwszej sesji prezentował się całkiem okazale. Sporą niespodziankę sprawił tymczasem piątkowy tester Red Bull, Vitantonio Liuzzi, plasując się w drugiej sesji na szóstej pozycji. Włoch nie uniknął co prawda kilku błędów, jednak pozostali kierowcy także mieli dzisiaj problemy z utrzymaniem swoich bolidów na dosyć brudnej nawierzchni toru Istanbul Park. Mimo to obyło się bez kraks i wszyscy pechowcy, do których zaliczał się także Michael Schumacher, byli w stanie po poślizgu wrócić bezpiecznie do boksów. Skoro już wspomniałem o siedmiokrotnym mistrzu świata, to musiał on zadowolić się tym razem zaledwie 13 pozycją, a jego strata do Montoi wyniosła blisko dwie sekundy. Jeszcze słabiej wypadł drugi kierowca Ferrari, Rubens Barrichello, który dosyć długo zajmował 19 pozycję, jednak w ostatnich minutach udało mu się uzyskać zbliżony czas do swojego partnera. Wygląda na to, ze włoską stajnię znowu czeka dosyć trudny wyścig.
Kolejno na siódmej i ósmej pozycji uplasowali się kierowcy z czołowej ekipy Renault, Fernando Alonso i Giancarlo Fisichella, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknęli Jarno Trulli (Toyota) i Takuma Sato (B.A.R). Mark Webber (Williams) po dosyć udanym występie w pierwszej sesji treningowej, w drugiej tak jak można było się spodziewać wypadł znacznie słabiej i musiał zadowolić się 11 pozycją. Tymczasem wyraźnego postępu w stosunku do pierwszej sesji dokonał jeden z głównych kierowców Red Bull, David Coulthard. Szkot od najszybszego kierowcy okazał się wolniejszy o niewiele ponad dwie i pół sekundy, co dało mu 12 pozycję. Z pozostałych kierowców warto zwrócić uwagę na nienajlepszą postawę Ralfa Schumachera (Toyota), Felipe Massy (Sauber) i Nicka Heidfelda (Williams). Kierowcy ci uplasowali się odpowiednio na 16, 17 i 19 pozycji.
W drugiej sesji całkiem nieźle wypadli główni kierowcy Minardi, Robert Doornbos i Christijan Albers. Obaj kierowcy okazali się nieznacznie szybsi od dwóch reprezentantów Jordana, Nicolasa Kiesy i Naraina Karthikeyana. Doornbos w pierwszej sesji stracił trochę czasu za względu na problemy ze skrzynią biegów i przez to okazał się znacznie wolniejszy od Albersa. Jednakże w drugiej sesji udało mu się nawet pokonać swojego rodaka i wydaje się, że tak zacięta i zarazem wyrównana walka pomiędzy obydwoma kierowcami przynosi ekipie Minardi wiele korzyści. Tymczasem Enrico Toccacelo ponownie znalazł się na ostatniej pozycji, mając ponad dwie sekundy straty do Doornbosa i Albersa.
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|