F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Vodafone d'Italia 20054 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.35Pedro de la RosaMcLaren MP4-201:20,201--21
2.7Mark WebberWilliams FW271:21,8161,6151,6153
3.9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:21,8421,6410,0265
4.10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:22,0781,8770,2366
5.8Nick HeidfeldWilliams FW271:22,3512,1500,2733
6.38Ricardo ZontaToyota TF1051:22,5672,3660,21625
7.4Takuma SatoBAR 0071:22,5772,3760,01013
8.1Michael SchumacherFerrari F20051:23,7393,5381,1625
9.14David CoulthardRed Bull RB11:24,0013,8000,2624
10.37Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:24,1663,9650,16521
11.2Rubens BarrichelloFerrari F20051:24,1963,9950,0306
12.18Tiago MonteiroJordan EJ151:25,1344,9330,93812
13.39Nicolas KiesaJordan EJ151:25,3745,1730,24023
14.21Christijan AlbersMinardi PS051:25,4975,2960,12311
15.19Narain KarthikeyanJordan EJ151:25,6115,4100,1148
16.20Robert DoornbosMinardi PS051:25,8535,6520,24211
17.40Enrico ToccaceloMinardi PS051:25,8965,6950,04317
18.11Jacques VilleneuveSauber C24---3
19.3Jenson ButtonBAR 007---2
20.12Felipe MassaSauber C24---3
21.15Christian KlienRed Bull RB1---1
22.5Fernando AlonsoRenault R25---2
23.6Giancarlo FisichellaRenault R25---2
24.16Jarno TrulliToyota TF105---1
25.17Ralf SchumacherToyota TF105---1
107% najlepszego czasu: 1:25,815

Pierwsza sesja treningowa na torze Monza cechowała się dosyć małą aktywnością, jako że aż ośmiu kierowców nie zaliczyło ani jednego okrążenia pomiarowego. Na czele klasyfikacji jak zwykle uplasował się piątkowy tester McLarena, Pedro de la Rosa, uzyskując ponad półtorej sekundy przewagi nad Markiem Webberem (Williams). Hiszpanowi do najlepszego czasu ustanowionego podczas ostatnich testów przez Juana Pablo Montoyę (nieoficjalny rekord toru z uwzględnieniem nowych przepisów), zabrakło niespełna 0.4 sekundy. Montoya tym razem musiał zadowolić się czwartą pozycją, a tuż przed nim znalazł się jego partner, Kimi Raikkonen. Obaj kierowcy jako ostatni zmieścili się poniżej dwóch sekund straty do de la Rosy, który nie musząc obawiać się o stan silnika w swoim bolidzie mógł pozwolić sobie na jazdę z pełną prędkością.

Pierwszą piątkę zamknął drugi kierowca Williamsa, Nick Heidfeld, zaliczając podobnie jak większość pozostałych głównych kierowców zaledwie jedno okrążenie pomiarowe. Przy okazji warto wspomnieć o tym, iż według ostatnich pogłosek sieć hoteli Hilton zawarła podobno umowę sponsorską z McLarenem, a nie ze stajnią z Grove, jak było to wczoraj sugerowane. Najbardziej aktywnym uczestnikiem pierwszej sesji treningowej był kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta. Brazylijczyk przejechał 25 okrążeń i uplasował się na szóstej pozycji. Tymczasem główni kierowcy japońskiej stajni nie zaliczyli ani jednego okrążenia pomiarowego, podobnie zresztą jak i kierowcy z zespołów Renault i Sauber, a także Jenson Button (B.A.R) i Christian Klien (Red Bull).

Siódmy czas uzyskał partner Buttona, Takuma Sato, a dopiero na ósmej pozycji znalazł się ulubieniec lokalnej publiczności, Michael Schumacher, mając ponad trzy i pół sekundy straty do de la Rosy. Co ciekawe kierowca Ferrari stwierdził, że wprowadzone w tym sezonie zmiany w aerodynamice spowodowały ułatwienie jazdy po torze Monza, bowiem w konfiguracji z minimalną siłą docisku bolid wydaje się być bardziej stabilny. Głównym problemem Ferrari pozostaje jednak cały czas szybkość F2005 w połączeniu z oponami Bridgestone. Niemiec posunął się wręcz do stwierdzenia, że tylko deszcz może mu umożliwić uzyskanie dobrego rezultatu na Monzy. Na potwierdzenie bardzo słabej formy Rubens Barrichello uzyskał 11 czas, mając blisko cztery sekundy przewagi do najszybszego kierowcy.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli reprezentanci Red Bull, David Coulthard i pełniący nadal obowiązki piątkowego testera w stajni z Milton Keynes Vitantonio Liuzzi. Na pozostałych miejscach uplasowali się kierowcy z zespołów Jordan i Minardi, z których najszybszy okazał się Tiago Monteiro. Portugalczyk zgodnie z zapowiedzią ma we Włoszech do dyspozycji ulepszoną wersję tegorocznego Jordana, EJ15B, dzięki której podczas pierwszej sesji treningowej okazał się szybszy o blisko pół sekundy od swojego partnera, Naraina Karthikeyana. Od Hindusa szybszy był także piątkowy tester Jordana, Nicolas Kiesa, a także jeden z głównych kierowców Minardi, Christijan Albers. Tymczasem piątkowy tester włoskiej stajni, Enrico Toccacelo, choć ponownie znalazł się na ostatniej pozycji, to jednak do pokonania Roberta Doornbosa zabrakło mu tym razem zaledwie 0.43 sekundy.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
zi3000, 02.09.2005 12:11[!]
Czyzby Williams wziol sie w koncu do roboty? Milo by bylo, bo mi osobiscie brakuje tego zespolu w czolowce.
Metalpablo, 02.09.2005 12:33[!]
Wow.Aż mnie zatkało.Panowie z Williamsy chyba zrobili postepy.Ale i tak Mclaren bardzo dobrze.Trzymam kciuki za Kimasa i Juana.POzdro
pawlos, 02.09.2005 12:34[!]
Jeżeli kierowcom williamsów zależało na osiągnięciu jak najlepszego czasu to nie.
pawlos, 02.09.2005 12:35[!]
W sumie nic nowego a z tych wyników nie można na razie wyciągnąć żadnych wniosków.
KIU, 02.09.2005 13:02[!]
Brawo McLaren i brawo Williams no i oczywiście brawo Renault. Ale co z Montoy ?? czemu tak cienko tydzień temu zrobił najlepszy czas w historii a dzisiaj cienko martwi mnie bo jestem fanem McLarena. Pewnie jeszcze odpoczywa
Pieczar, 02.09.2005 13:16[!]
No nieźle ;). Ale aż 8 zawodników jest bez czasów...
pawlos, 02.09.2005 13:29[!]
Montoya z Kimim oszczędzają silniki. Po renaulcie można było się spodziewać olania pierwszej sesji treningowej.
impulse9, 02.09.2005 14:24[!]
nie chwalcie za szybko Williamsow !!!!!!! przeciez w testach przed GPTurcji tez byli w czolowce !!! panowie te testy o niczym nie swiadcza - no moze pozatym ze McLaren jest poza zasiegiem :)
KIU, 02.09.2005 15:07[!]
ale przeciez McLaren ma innego sponsora &quot;Jony Walker&quot; a Williams zostanie na lodzie
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca