F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Vodafone d'Italia 20054 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.38Ricardo ZontaToyota TF1051:20,531--28
2.10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:21,5831,0521,05210
3.9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:21,7351,2040,15214
4.35Pedro de la RosaMcLaren MP4-201:21,9221,3910,18724
5.7Mark WebberWilliams FW271:22,0321,5010,11018
6.8Nick HeidfeldWilliams FW271:22,1071,5760,07518
7.37Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:22,2531,7220,14626
8.16Jarno TrulliToyota TF1051:22,2781,7470,02522
9.6Giancarlo FisichellaRenault R251:22,4401,9090,16215
10.5Fernando AlonsoRenault R251:22,5942,0630,15410
11.15Christian KlienRed Bull RB11:22,6002,0690,00611
12.1Michael SchumacherFerrari F20051:22,7492,2180,1499
13.12Felipe MassaSauber C241:23,0522,5210,30321
14.17Ralf SchumacherToyota TF1051:23,1262,5950,07418
15.11Jacques VilleneuveSauber C241:23,2072,6760,08117
16.2Rubens BarrichelloFerrari F20051:23,2132,6820,00619
17.4Takuma SatoBAR 0071:23,2232,6920,01023
18.3Jenson ButtonBAR 0071:23,4152,8840,19226
19.14David CoulthardRed Bull RB11:23,5062,9750,09110
20.18Tiago MonteiroJordan EJ151:23,9943,4630,48814
21.19Narain KarthikeyanJordan EJ151:24,2023,6710,20818
22.20Robert DoornbosMinardi PS051:24,2333,7020,03115
23.21Christijan AlbersMinardi PS051:24,2643,7330,03114
24.40Enrico ToccaceloMinardi PS051:25,2454,7140,98121
25.39Nicolas KiesaJordan EJ15---1
107% najlepszego czasu: 1:26,168

W drugiej sesji treningowej poprzedzającej tegoroczny wyścig o Grand Prix Włoch najszybszym kierowcą okazał się już Ricardo Zonta. Kierowca testowy Toyoty nie zdołał jednak poprawić najlepszego czasu Pedro de la Rosy z pierwszej sesji – zabrakły mu do tego niewiele ponad 0.3 sekundy. Na pocieszenie Brazylijczyk jako jedyny kierowca przejechał dzisiaj ponad 50 okrążeń. Na kolejnych trzech pozycjach drugą sesję treningową ukończyli reprezentanci McLarena, z których najszybszy okazał się tym razem Juan Pablo Montoya, mając niewiele ponad sekundę straty do Zonty. Tuż za Kolumbijczykiem znalazł się jego partner, Kimi Raikkonen, natomiast de la Rosa musiał zadowolić się czwartym czasem, przy czym Hiszpan ze względu na problemy techniczne stracił w końcówce sesji szansę na poprawę czasu.

Kolejno na piątej i szóstej pozycji uplasowali się kierowcy Williamsa, Mark Webber i Nick Heidfeld, potwierdzając dającą zauważyć się już w pierwszej sesji całkiem niezłą dyspozycję bolidu FW27 na szybkim torze Monza. Obaj kierowcy od Montoi okazali się wolniejsi o około pół sekundy, łącznie przejeżdżając 36 okrążeń. Siódmy czas uzyskał piątkowy tester Red Bull, Vitantonio Liuzzi, a tuż za Włochem znalazł się najszybszy z głównych kierowców Toyoty, Jarno Trulli. Pierwszą dziesiątkę zamknęli tymczasem kierowcy Renault, Giancarlo Fisichella i Fernando Alonso, mając około sekundę straty do Montoi. Jak na razie francuska stajnia nie prezentuje się zbyt okazale na torze Monza, ale za sobą mamy dopiero piątkowe treningi i jutro można spodziewać się nieco lepszej formy.

Z pozostałych kierowców najlepiej wypadł Christian Klien, który od swojego bardziej doświadczonego partnera z zespołu Red Bull, Davida Coultharda (P19), okazał się szybszy o blisko sekundę. Tuż za Austriakiem na 12 pozycji sklasyfikowany został Michael Schumacher, który jazdę zakończył jeszcze przed połową drugiej sesji po błędzie popełnionym na słynnym zakręcie Parabolica. Czerwone Ferrari siedmiokrotnego mistrza świata uderzyło w barierę z opon, ale na szczęście z niezbyt dużą siłą i obyło się bez poważniejszych uszkodzeń. Niewielka to jednak pociecha dla włoskiej stajni, bowiem strata Schumachera do Montoi wyniosła ponad sekundę. Drugi kierowca Ferrari, Rubens Barrichello (P16), także miał problemy z prowadzeniem bolidu F2005, ale zdołał go utrzymać do końca na torze, przejeżdżając w sumie blisko 20 okrążeń.

Odpowiednio na 13 i 15 pozycji uplasowali się kierowcy z zespołu Sauber, Felipe Massa i Jacques Villeneuve, a pomiędzy nimi znalazł się drugi główny kierowca Toyoty, Ralf Schumacher. Oprócz Ferrari bardzo słabo wypadła dzisiaj także ekipa B.A.R, bowiem Takuma Sato i Jenson Button sklasyfikowani zostali dopiero na 17 i 18 pozycji. Wolniejszy od nich oprócz kierowców z zespołów Jordan i Minardi okazał się tylko Coulthard, tracąc do Buttona niespełna 0.1 sekundy. Z kierowców Jordana najszybszy okazał się ponownie Tiago Monteiro, jednak tym razem jego przewaga nad Narainem Karthikeyanem wyniosła zaledwie 0.2 sekundy. Tymczasem piątkowy tester stajni z Silverstone, Nicolas Kiesa, ze względu na problemy techniczne w drugiej sesji nie zaliczył ani jednego okrążenia pomiarowego. Warto zauważyć, że zespół Jordan jako jedyny zdecydował się na pozostawienie na swoich bolidach reklamy papierosów, pomimo obowiązującego od początku sierpnia na terenie krajów Unii Europejskiej zakazu.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
zi3000, 02.09.2005 15:09[!]
NO! Williamsy nadal w czolowce! Brawo
Arczyn, 02.09.2005 15:14[!]
Massa tuż za Schumacherem, Villeneuve przed Barichello... Sauber zaczyna doganiać zespół, który dostarcza mu silniki...
pawlos, 02.09.2005 15:21[!]
A wy znowu z tymi Williamsami! Mówię wam, że kto jest szybki to się okaże dopiero jutro.
zi3000, 02.09.2005 15:39[!]
Pocieszyc sie chwila nawet nie mozna? Czylowieku, pewnie ze sie okaze ale puki co Williamsy wypadaja znacznie lepiej niz ostatnio i to mnie cieszy.
KIU, 02.09.2005 16:01[!]
Brawo Zonta i Brawo McLaren i brawo Williams no to się Frank ucieszył:). A Renault hahahahahaha cieniutko i brawo jeszcze dla RBR tez ładnie. Życzę zdrowia panu Frankowi Williamsowi żeby i żeby jego bolid wrócił na podium na 3 albo 2 miejscu. A Ronowi Denisowi żeby był dułet na mecie .
viertolcia, 02.09.2005 17:26[!]
oj... a BARmani cienko, rozumiem oszczędzanie silników w piątek ale bez &quot;przesadyzmu&quot;
Metalpablo, 02.09.2005 17:32[!]
NO Panowie,ale sie porobiło.Renault słabiutko,BAR tez już nie wspomne o Ferrari.Jeszcze Toyota.Esh.Trulli nawet łądnie,ale czemu tak słabo Ralf??Ale najwazniejsze ze Mclaren bardzo dobrze no i Williams.Panowie Franka musieli zrobic sporo pracy i chyba zaczynją byc widoczne skutki ich harówy.Panowie bedzie co ogldac!!
McMarcin, 02.09.2005 19:01[!]
rewelacyjny czas Zonty - Ralf powinien mu zrobić miejsce w kokpicie Toyoty. McLareny pokazały klasę - już wiadomo kto wygra ;-) Zastanawiająca jest niewielka strata Monteiro do Coultharda
cova, 03.09.2005 02:17[!]
ciekawe tylko czy Maki beda mialy awarie ( duze odcinki przejezdzane na pelnym gazie!!)ale dla silnikow to pierwsze GP ,BMW nareszcie cos ruszylo, jesli Renault bedzie tak slaby to KIMI ma szanse odrabiac punkty. Szkoda mi Schumiego ,pewnie juz przeklina po niemiecku w boksach. Pozdrawiam Fanow !!!!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca