|
|
|
|
|
|
Gran Premio Vodafone d'Italia 2005 | 4 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Podsumowanie sobotnich treningów [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata | Okr. |
|
1. | 9 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-20 | | 1:20,916 | - | - | 13 |
2. | 10 | Juan Pablo Montoya | McLaren MP4-20 | | 1:21,318 | 0,402 | 0,402 | 15 |
3. | 4 | Takuma Sato | BAR 007 | | 1:21,399 | 0,081 | 0,483 | 23 |
4. | 5 | Fernando Alonso | Renault R25 | | 1:21,548 | 0,149 | 0,632 | 22 |
5. | 16 | Jarno Trulli | Toyota TF105 | | 1:21,884 | 0,336 | 0,968 | 19 |
6. | 6 | Giancarlo Fisichella | Renault R25 | | 1:21,951 | 0,067 | 1,035 | 21 |
7. | 7 | Mark Webber | Williams FW27 | | 1:22,066 | 0,115 | 1,150 | 11 |
8. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB1 | | 1:22,291 | 0,225 | 1,375 | 24 |
9. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB1 | | 1:22,345 | 0,054 | 1,429 | 19 |
10. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2005 | | 1:22,395 | 0,050 | 1,479 | 19 |
11. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2005 | | 1:22,437 | 0,042 | 1,521 | 20 |
12. | 3 | Jenson Button | BAR 007 | | 1:22,558 | 0,121 | 1,642 | 18 |
13. | 11 | Jacques Villeneuve | Sauber C24 | | 1:22,701 | 0,143 | 1,785 | 17 |
14. | 17 | Ralf Schumacher | Toyota TF105 | | 1:22,710 | 0,009 | 1,794 | 20 |
15. | 8 | Antonio Pizzonia | Williams FW27 | | 1:22,823 | 0,113 | 1,907 | 17 |
16. | 12 | Felipe Massa | Sauber C24 | | 1:23,389 | 0,566 | 2,473 | 18 |
17. | 18 | Tiago Monteiro | Jordan EJ15 | | 1:23,472 | 0,083 | 2,556 | 21 |
18. | 20 | Robert Doornbos | Minardi PS05 | | 1:23,676 | 0,204 | 2,760 | 22 |
19. | 21 | Christijan Albers | Minardi PS05 | | 1:24,104 | 0,428 | 3,188 | 17 |
20. | 19 | Narain Karthikeyan | Jordan EJ15 | | 1:24,772 | 0,668 | 3,856 | 22 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:26,580 |
|
Kierowcy McLarena, Kimi Raikkonen i Juan Pablo Montoya, uzyskali najlepsze czasy w trakcie sobotnich treningów bezpośrednio poprzedzających sesję kwalifikacyjną do wyścigu o Grand Prix Włoch na torze Monza. Niestety okazało się, że w bolidzie Raikkonena konieczna jest wymiana silnika, a to oznacza, iż po raz trzeci w tym sezonie czeka Fina start spoza pierwszej dzisiątki. Obydwu kierowców dzieliła dosyć wyraźna różnica (0.4 sekundy), a tuż za nimi dosyć niespodziewanie uplasował się Takuma Sato. Zespół B.A.R podczas piątkowych treningów nie prezentował się zbyt okazale i słaby czas uzyskany dzisiaj przez Jensona Buttona (zaledwie 12 pozycja) miał być potwierdzeniem nienajlepszej dyspozycji bolidu 007 na torze Monza. Jednakże postawa Sato w końcówce ostatniej z dwóch 45-minutowych sobotnich sesji treningowych jasno wskazuje na to, ze stajnia z Brackley po prostu nie zaprezentowała dotąd swojego pełnego potencjału.
Odpowiednio na czwartej i szóstej pozycji uplasowali się kierowcy Renault, Fernando Alonso i Giancarlo Fisichella, a rozdzielił ich Jarno Trulli (Toyota). Tak jak można było się spodziewać, francuska stajnia zmniejszyła dzisiaj nieco stratę do kierowców McLarena, a więc Alonso powinien mieć znowu szansę na wywalczenie podium, co dla Raikkonena nie stanowi oczywiście zbyt dobrej wiadomości. Siódmy czas uzyskał Mark Webber, potwierdzając w miarę dobrą dyspozycję zespołu Williams na torze Monza. Tymczasem zastępca odczuwającego skutki wypadku podczas ostatnich testów Nicka Heidfelda, Antonio Pizzonia, uplasował się dopiero na 15 pozycji, mając niespełna 0.8 sekundy straty do Webbera. Obaj kierowcy do kwalifikacji będą musieli niestety przystąpić jako pierwsi.
Na pozycjach od 8 do 11 uplasowali się kierowcy z zespołów Red Bull i Ferrari. Po nienajlepszej postawie podczas piątkowych treningów, David Coulthard tym razem okazał się nieco szybszy od swojego mniej doświadczonego partnera, Christiana Kliena. Dzisiejsza postawa obydwu kierowców zapowiada kolejny udany występ stajni z Milton Keynes, która podobno stara się o wykupienie zespołu Minardi z zamiarem stworzenia Red Bull Team USA. Tymczasem Michael Schumacher pomimo całkiem udanego występu w pierwszej z dzisiejszych sesji treningowych (druga pozycja), w drugiej nie tylko nie był w stanie dotrzymać kroku kierowcom McLarena, ale także i wielu innym. Słaba postawa Ferrari w piątek nie była zatem dziełem przypadku i zespół ten czeka dosyć trudny wyścig przed własną publicznością.
Z pozostałych kierowców warto zwrócić uwagę na postawę Tiago Monteiro (17 pozycja), który za kierownicą Jordana EJ15B od Raikkonena okazał się wolniejszy tylko o dwie i pół sekundy. Portugalczykowi do pokonania Felipe Massy zabrakło zaledwie 0.083 sekundy, jednak kierowca Saubera miał wyraźne problemy podczas dzisiejszych treningów i od swojego partnera, Jacquesa Villeneuve'a, okazał się wolniejszy o ponad pół sekundy. Nienajlepiej wypadł także Ralf Schumacher (Toyota), plasując się dopiero na 14 pozycji. Największego pecha miał jednak partner Monteiro, Narain Karthikeyan, który wypadł z toru na drugiej szykanie i dosyć mocno uderzył bokiem bolidu w bandę. Hindus ostatecznie sklasyfikowany został na ostatniej pozycji.
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|