F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Vodafone d'Italia 20054 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Sesja kwalifikacyjna na torze Monza także została zdominowana przez kierowców z zespołu McLaren, jednak z pierwszego rzędu do jutrzejszego wyścigu wystartuje tylko jeden z nich, Juan Pablo Montoya. Tymczasem w bolidzie zdobywcy najlepszego czasu, Kimi Raikkonena, stajnia z Woking już w piątek wykryła problemy z silnikiem i po dzisiejszych treningach w końcu zapadła decyzja o wymianie wadliwej jednostki napędowej. W tej sytuacji Fina czeka start z 11 pozycji, natomiast z pole position po raz trzeci na torze Monza wystartuje Montoya, który w 2001 roku odniósł tutaj także swoje pierwsze zwycięstwo. Wraz z Kolumbijczykiem z pierwszego rzędu wystartuje główny rywal Raikkonena w walce o mistrzostwo, Fernando Alonso, a to oznacza, że kierowca Renault będzie miał nawet szansę na powiększenie swojej i tak już dosyć dużej przewagi w klasyfikacji generalnej. Należy się jednak spodziewać, że Raikkonen nie podda się bez walki i uczyni wszystko co w jego mocy, by jutro pokonać Hiszpana. Dla nas oznacza to oczywiście dodatkowe emocje.

Z drugiego rzędu wyścig rozpoczną kierowcy B.A.R, Jenson Button i Takuma Sato. Po fatalnym występie na kwalifikacjach w Turcji, obaj kierowcy tym razem spisali się już bez zarzutu, w pełni wykorzystując potencjał bolidu 007, zaprezentowany przez Sato na porannych treningach. Dla całej stajni z Brackley jest to zdecydowanie najlepszy wynik uzyskany podczas kwalifikacji w tym sezonie, dający spore szanse na przeskoczenie już jutro ekipy Red Bull w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Trzeci rząd startowy przypadł Jarno Trullemu i Michaelowi Schumacherowi, co dla obydwu kierowców jest bardzo dobrym osiągnięciem. Dla Trullego, gdyż okazał się najszybszym Włochem przed własną publicznością i wypadł znacznie lepiej od swojego partnera z Toyoty, Ralfa Schumachera (dziewiąta pozycja startowa), a dla starszego z braci Schumacherów z powodu nienajlepszej formy zarówno podczas piątkowych, jak i sobotnich treningach. Niemiec wyraźnie dawał z siebie wszystko, o czym świadczyło chociażby późne hamowanie przed pierwszą szykaną, ale jak widać opłaciło się.

Całkiem nieźle wypadł także drugi kierowca Ferrari, Rubens Barrichello, który wraz z Giancarlo Fisichellą do ostatniego wyścigu na torze Monza w barwach włoskiej stajni wystartuje z czwartego rzędu. Brazylijczyk na pierwszym sektorze uzyskał nawet nieco lepszy czas od Michaela Schumachera, co było zapewne wynikiem wspomnianego wyżej zbyt późnego hamowania w wykonaniu siedmiokrotnego mistrza świata, jednak na pozostałych sektorach był już trochę wolniejszy. Tak czy inaczej obaj kierowcy Ferrari nie wypadli aż tak źle na kwalifikacjach do domowego wyścigu i przynajmniej powinni tym razem zdobyć kilka punktów, jeśli nie uda im się powalczyć o podium. Tymczasem Fisichella nie popisał się zbytnio przed własną publicznością, popełniając poważny błąd już na pierwszej szykanie. Później kierowca Renault o mały włos nie wypadł z toru pomiędzy zakrętami Lesmos i na koniec jego strata do Alonso wyniosła ponad 0.7 sekundy.

Pierwszą dziesiątkę zamknie jutro na starcie David Coulthard, korzystając jako ostatni z kary nałożonej na Raikkonena za wymianę silnika. Szkot podobnie jak podczas porannych treningów ponownie okazał się nieco szybszy od swojego partnera z zespołu Red Bull, Christiana Kliena, który musiał zadowolić się 13 czasem na kwalifikacjach. Obydwu kierowców rozdzielił Jacques Villeneuve, dla którego kwalifikacje na torze Monza okazały się dosyć udane, przynajmniej w odniesieniu do partnera z zespołu Sauber, Felipe Massy. Brazylijczyk od mistrza świata z 1997 roku okazał się wolniejszy o ponad pół sekundy, co dało mu zaledwie 15 pozycję startową. Dosyć słabo wypadli także kierowcy Williamsa, Mark Webber i zastępujący Nicka Heidfelda kierowca testowy Antonio Pizzonia, plasując się odpowiednio na 14 i 16 pozycji. Obaj kierowcy musieli jednak jako pierwsi zaliczyć swoje okrążenia kwalifikacyjne i to raczej nie ułatwiło im zadania. W dodatku Pizzonia od ponad półtorej miesiąca nie prowadził bolidu FW27 i za całe przygotowania musiały mu posłużyć sobotnie treningi.

Z ostatnich miejsc jak zwykle wystartują kierowcy z zespołów Jordan i Minardi, z których najszybszy ponownie okazał się Tiago Monteiro. Portugalczyk tym razem uzyskał lepszy aż o ponad sekundę czas od swojego partnera, Naraina Karthikeyana i w zasadzie można by uznać, że bolid EJ15B stanowi zdecydowany krok na przód. Tymczasem tuż za plecami Monteiro ze stratą zaledwie 0.2 sekundy uplasował się jeden z kierowców Minardi, Robert Doornbos, tak więc włoska stajnia nadal stanowi realne zagrożenie dla Jordana. Co prawda drugi kierowca Minardi, Christijan Albers, uzyskał dzisiaj zdecydowanie najgorszy czas, jednak Holender popełnił kilka błędów, wliczając w to wypadnięcie na chwilę z toru i tylko dlatego jego strata do Doornbosa wyniosła aż dwie sekundy.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
fisi, 04.09.2005 08:01[!]
West KIU: O tym kto jest najlepszy powiemy po sezonie bo na dzien dzisiejszy klasyfikacja konstruktorow mowi sama za siebie :P
radek73, 04.09.2005 08:54[!]
KIU i West#.Dobrze mówicie.Ja nie będe tego komentował
Witek, 04.09.2005 09:14[!]
Tak jest, Maniek pl!!! Alonso wygra na stopięćdziesiąt!!! :-) PoZdRo!
Bart, 04.09.2005 11:01[!]
Nie bawcie się chłopaki w jasnowidzenie. Po prostu przekonamy się o tym już dziś i okaże się, kto dobrze przewidywał. A propos najlepszego teamu... W tym roku jest nim jak na razie McLaren (ale samochód jest niedopracowany, jednak team jest OK), natomiast i tak sądzę, że nie powinno się zapominać o Ferrari, bo jednak w ostatnich latach robili co chcieli z konkurencją. Żyjmy jednak teraźniejszością:p Pozdro dla wszystkich fanów F1.:D
RENO, 04.09.2005 11:16[!]
To będzie tak Alonso wyprzedza Montoje na starcie i odjeżdza mu!!!!! Nepwno wygra wierze w to bardoz mocno i licze na niego!!!! Montoya będzie drugi i chiałbym żeby Schumi tutaj powalczył żeby był 3.
Pozdro dla Witka i fisiego hehe
radek, 04.09.2005 11:53[!]
wyniki beda takie:
1.Alonso
2.Montoya
3.Kimi
4.Button
5.Webber :D
6.Heidfeld :D
7.Jarno
8.ralf
KIU, 04.09.2005 13:21[!]
do 8 miejsca bendzie tak :

1.Kimi
2.Montoy
3.Schumi
4.Button
5.Alonso
6.Sato
7.Baricello
8.DC
krzysiek, 04.09.2005 14:55[!]
Hej,
Mam prosbe, mógłby mi ktoś napisać jaka sytuacja na torze?? Zostałem odcięty od tv4 i lipa
Będę wdzięczny
M@ru$, 04.09.2005 15:22[!]
Montoya wygral :D Kimi 4 :) a mogl wygrac :) moim zdaniem..
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca