|
|
|
|
|
|
Belgian Grand Prix 2005 | 11 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:43,726 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:45,108 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 226,133 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2002 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 9 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-20 | | 1:48,206 | - | - | 5 |
2. | 36 | Alex Wurz | McLaren MP4-20 | | 1:48,216 | 0,010 | 0,010 | 18 |
3. | 6 | Giancarlo Fisichella | Renault R25 | | 1:48,619 | 0,413 | 0,403 | 6 |
4. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF105 | | 1:49,445 | 1,239 | 0,826 | 22 |
5. | 7 | Mark Webber | Williams FW27 | | 1:49,692 | 1,486 | 0,247 | 4 |
6. | 3 | Jenson Button | BAR 007 | | 1:49,890 | 1,684 | 0,198 | 7 |
7. | 16 | Jarno Trulli | Toyota TF105 | | 1:50,542 | 2,336 | 0,652 | 9 |
8. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2005 | | 1:50,564 | 2,358 | 0,022 | 4 |
9. | 17 | Ralf Schumacher | Toyota TF105 | | 1:50,820 | 2,614 | 0,256 | 8 |
10. | 37 | Vitantonio Liuzzi | Red Bull RB1 | | 1:50,951 | 2,745 | 0,131 | 17 |
11. | 4 | Takuma Sato | BAR 007 | | 1:51,003 | 2,797 | 0,052 | 7 |
12. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2005 | | 1:51,177 | 2,971 | 0,174 | 5 |
13. | 11 | Jacques Villeneuve | Sauber C24 | | 1:52,173 | 3,967 | 0,996 | 7 |
14. | 12 | Felipe Massa | Sauber C24 | | 1:52,236 | 4,030 | 0,063 | 9 |
15. | 19 | Narain Karthikeyan | Jordan EJ15B | | 1:53,148 | 4,942 | 0,912 | 9 |
16. | 8 | Antonio Pizzonia | Williams FW27 | | 1:53,535 | 5,329 | 0,387 | 4 |
17. | 21 | Christijan Albers | Minardi PS05 | | 1:53,807 | 5,601 | 0,272 | 9 |
18. | 39 | Nicolas Kiesa | Jordan EJ15 | | 1:54,437 | 6,231 | 0,630 | 17 |
19. | 20 | Robert Doornbos | Minardi PS05 | | 1:54,973 | 6,767 | 0,536 | 8 |
20. | 18 | Tiago Monteiro | Jordan EJ15B | | 1:55,174 | 6,968 | 0,201 | 7 |
21. | 40 | Enrico Toccacelo | Minardi PS05 | | 2:02,502 | 14,296 | 7,328 | 5 |
22. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB1 | | - | - | - | 1 |
23. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB1 | | - | - | - | 1 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:55,780 |
|
| Po porannych opadach deszczu pierwsza sesja treningowa poprzedzająca tegoroczny wyścig o Grand Prix Belgii rozpoczęła się jeszcze przy mokrej nawierzchni toru Spa-Francorchamps. Kierowcy korzystali najpierw z przejściowych opon (intermediate), jednak z czasem warunki do jazdy uległy na tyle dużej poprawie, iż pod koniec sesji możliwa stała się jazda na zwykłych oponach rowkowanych. Dosyć długo w posiadaniu najlepszego czasu był piątkowy tester McLarena, Alex Wurz. Austriak ostatecznie uplasował się jednak na drugiej pozycji, bowiem w końcówce minimalnie szybszy od niego okazał się jeden z głównych reprezentantów stajni z Woking, Kimi Raikkonen. Tymczasem zdobywcy największej liczby punktów w ostatnim wyścigu, Juan Pablo Montoya i Fernando Alonso, w ogóle nie wyjechali na tor w pierwszej sesji, decydując się na oszczędzenie swoich silników.
Trzeci czas uzyskał partner Alonso z zespołu Renault, Giancarlo Fisichella, który jako ostatni kierowca zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Raikkonena. Tuż za Włochem na czwartej pozycji znalazł się najbardziej aktywny uczestnik pierwszej sesji, Ricardo Zonta. Kierowca testowy Toyoty długi na blisko siedem kilometrów belgijski tor okrążył w sumie 22 razy, mając 1.2 sekundy straty do zdobywcy najlepszego czasu. W pierwszej dziesiątce znaleźli się także główni kierowcy japońskiej stajni, Jarno Trulli (P7) i Ralf Schumacher (P9), przy czym ich strata do Raikkonena wyniosła już ponad dwie sekundy. Poniżej dwóch sekund straty zmieścili się z kolei Mark Webber (Williams) i Jenson Button (B.A.R), plasując się kolejno na piątej i szóstej pozycji.
Znany z bardzo szybkiej jazdy w trudnych warunkach Michael Schumacher (Ferrari) na swoim ulubionym torze musiał zadowolić się dopiero ósmą pozycją, przy czym Niemiec podobnie jak i wielu innych kierowców z czołówki przejechał zaledwie jedno okrążenie pomiarowe, a że warunki do jazdy ulegały poprawie z każdą minutą do samego końca sesji, rezultat końcowy raczej nie odzwierciedla w pełni obecnego rozkładu sił. Pierwszą dziesiątkę zamknął piątkowy tester Red Bull, Vitantonio Liuzzi, a oprócz Włocha poniżej trzech sekund straty do Raikkonena zmieścili się jeszcze tylko drudzy kierowcy z zespołów B.A.R i Ferrari, Takuma Sato i Rubens Barrichello.
Trudności z utrzymaniem swoich bolidów na śliskim torze w pierwszej sesji mieli między innymi zastępujący po raz drugi Nicka Heidfelda kierowca testowy Williamsa, Antonio Pizzonia, a także piątkowy tester Minardi, Enrico Toccacelo. Pizzonia wypadł z toru na zakręcie Fagnes i uderzył w barierę z opon, natomiast Toccacelo uczynił to samo na zakręcie Rivage. Oprócz Montoi i Alonso czasu nie ustanowili także główni kierowcy Red Bull, David Coulthard i Christian Klien. Prognoza pogody na dalszą część weekendu przewiduje jeszcze większą możliwość opadów deszczu, co może być wreszcie zapowiedzią pierwszego mokrego wyścigu od 2003 roku.
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|