F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Belgian Grand Prix 200511 wrze?nia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 6,976 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 306,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:43,726 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:45,108 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
226,133 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:48,206--5
2.36Alex WurzMcLaren MP4-201:48,2160,0100,01018
3.6Giancarlo FisichellaRenault R251:48,6190,4130,4036
4.38Ricardo ZontaToyota TF1051:49,4451,2390,82622
5.7Mark WebberWilliams FW271:49,6921,4860,2474
6.3Jenson ButtonBAR 0071:49,8901,6840,1987
7.16Jarno TrulliToyota TF1051:50,5422,3360,6529
8.1Michael SchumacherFerrari F20051:50,5642,3580,0224
9.17Ralf SchumacherToyota TF1051:50,8202,6140,2568
10.37Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:50,9512,7450,13117
11.4Takuma SatoBAR 0071:51,0032,7970,0527
12.2Rubens BarrichelloFerrari F20051:51,1772,9710,1745
13.11Jacques VilleneuveSauber C241:52,1733,9670,9967
14.12Felipe MassaSauber C241:52,2364,0300,0639
15.19Narain KarthikeyanJordan EJ15B1:53,1484,9420,9129
16.8Antonio PizzoniaWilliams FW271:53,5355,3290,3874
17.21Christijan AlbersMinardi PS051:53,8075,6010,2729
18.39Nicolas KiesaJordan EJ151:54,4376,2310,63017
19.20Robert DoornbosMinardi PS051:54,9736,7670,5368
20.18Tiago MonteiroJordan EJ15B1:55,1746,9680,2017
21.40Enrico ToccaceloMinardi PS052:02,50214,2967,3285
22.14David CoulthardRed Bull RB1---1
23.15Christian KlienRed Bull RB1---1
107% najlepszego czasu: 1:55,780

Po porannych opadach deszczu pierwsza sesja treningowa poprzedzająca tegoroczny wyścig o Grand Prix Belgii rozpoczęła się jeszcze przy mokrej nawierzchni toru Spa-Francorchamps. Kierowcy korzystali najpierw z przejściowych opon (intermediate), jednak z czasem warunki do jazdy uległy na tyle dużej poprawie, iż pod koniec sesji możliwa stała się jazda na zwykłych oponach rowkowanych. Dosyć długo w posiadaniu najlepszego czasu był piątkowy tester McLarena, Alex Wurz. Austriak ostatecznie uplasował się jednak na drugiej pozycji, bowiem w końcówce minimalnie szybszy od niego okazał się jeden z głównych reprezentantów stajni z Woking, Kimi Raikkonen. Tymczasem zdobywcy największej liczby punktów w ostatnim wyścigu, Juan Pablo Montoya i Fernando Alonso, w ogóle nie wyjechali na tor w pierwszej sesji, decydując się na oszczędzenie swoich silników.

Trzeci czas uzyskał partner Alonso z zespołu Renault, Giancarlo Fisichella, który jako ostatni kierowca zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Raikkonena. Tuż za Włochem na czwartej pozycji znalazł się najbardziej aktywny uczestnik pierwszej sesji, Ricardo Zonta. Kierowca testowy Toyoty długi na blisko siedem kilometrów belgijski tor okrążył w sumie 22 razy, mając 1.2 sekundy straty do zdobywcy najlepszego czasu. W pierwszej dziesiątce znaleźli się także główni kierowcy japońskiej stajni, Jarno Trulli (P7) i Ralf Schumacher (P9), przy czym ich strata do Raikkonena wyniosła już ponad dwie sekundy. Poniżej dwóch sekund straty zmieścili się z kolei Mark Webber (Williams) i Jenson Button (B.A.R), plasując się kolejno na piątej i szóstej pozycji.

Znany z bardzo szybkiej jazdy w trudnych warunkach Michael Schumacher (Ferrari) na swoim ulubionym torze musiał zadowolić się dopiero ósmą pozycją, przy czym Niemiec podobnie jak i wielu innych kierowców z czołówki przejechał zaledwie jedno okrążenie pomiarowe, a że warunki do jazdy ulegały poprawie z każdą minutą do samego końca sesji, rezultat końcowy raczej nie odzwierciedla w pełni obecnego rozkładu sił. Pierwszą dziesiątkę zamknął piątkowy tester Red Bull, Vitantonio Liuzzi, a oprócz Włocha poniżej trzech sekund straty do Raikkonena zmieścili się jeszcze tylko drudzy kierowcy z zespołów B.A.R i Ferrari, Takuma Sato i Rubens Barrichello.

Trudności z utrzymaniem swoich bolidów na śliskim torze w pierwszej sesji mieli między innymi zastępujący po raz drugi Nicka Heidfelda kierowca testowy Williamsa, Antonio Pizzonia, a także piątkowy tester Minardi, Enrico Toccacelo. Pizzonia wypadł z toru na zakręcie Fagnes i uderzył w barierę z opon, natomiast Toccacelo uczynił to samo na zakręcie Rivage. Oprócz Montoi i Alonso czasu nie ustanowili także główni kierowcy Red Bull, David Coulthard i Christian Klien. Prognoza pogody na dalszą część weekendu przewiduje jeszcze większą możliwość opadów deszczu, co może być wreszcie zapowiedzią pierwszego mokrego wyścigu od 2003 roku.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
impulse9, 09.09.2005 12:21[!]
Toccacello 14 sek straty LOL temu panu juz dziekujemy hehehehe
hide, 09.09.2005 12:25[!]
Tocacello zrobil ten czas na samym poczatku ja byl tor jeszcze mokry a poenizj wylecial z trasyi bylo potreningu dla niego.
pawlos, 09.09.2005 12:29[!]
A gdzie się podział Ferdek? Oszczędza silnik i ma rację. Fisichela albo taki szybki albo silnika nie oszczędza, w sumie 6 kółek to niedużo. Toccacelo chyba testuje silnik V4 jakie będą obowiązywać w 2013 roku.
Bosman, 09.09.2005 12:43[!]
Kurka, żeby znowu Kimi nie startował z 11 pozycji :-( Chłopaku nie szalej !!!!
pawlos, 09.09.2005 12:54[!]
Lepiej dojechać z 11 pozycji i dojechać, niż startować z 1 i nie dojechać. Zauważyłem, że kiedy Kimi startuje z miejsca o 10 wstecz to zazwyczaj dojeżdża a kiedy startuje z 1 to często nie dojeżdża.
Pieczar, 09.09.2005 13:02[!]
A co jest z Montoyą ??
KIU, 09.09.2005 14:13[!]
a KIMI tez oszczedza silnik tylko 5 kułek
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca