F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Premio do Brasil 200525 wrze?nia
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Fernando Alonso (Renault) wywalczył piąte pole position w tym sezonie i najwyraźniej nie zamierza zdobyć swojego pierwszego tytułu mistrzowskiego zadowalając się tylko najniższym stopniem podium, co gwarantowałoby mu tytuł niezależnie od rezultatu uzyskanego przez Kimi Raikkonena. Tymczasem kierowca McLarena, który jeszcze przed weekendem stwierdził, że zadowoli go tylko zwycięstwo, już na początku swojego okrążenia kwalifikacyjnego popełnił poważny błąd i nie dość, że musiał zadowolić się zaledwie piątą pozycją startową, to jeszcze przytarł przednie opony podczas wyjątkowo ostrego hamowania. Ten dosyć rzadki błąd jak na kierowcę tej klasy nie przekreśla oczywiście szans Fina na odniesienie zwycięstwa w jutrzejszym wyścigu, ale czeka go teraz nieco trudniejsze zadanie, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, iż przytarte opony będą powodowały wibracje przez cały wyścig, a to jak doskonale pamiętamy z Grand Prix Europy może doprowadzić do uszkodzenia zawieszenia.

Wraz z Alonso z pierwszego rzędu do jutrzejszego wyścigu na torze Interlagos wystartuje drugi kierowca McLarena, Juan Pablo Montoya, który pomimo dosyć wczesnego wyjazdu na tor zdołał uzyskać bardzo dobry czas (lepszy nawet niż podczas porannych treningów), tracąc do zdobywcy pole position mniej niż 0.2 sekundy. Jeśli Kolumbijczyk zdoła jutro pokonać na starcie kierowcę Renault, czego dokonał chociażby w Grand Prix Wielkiej Brytanii, to będzie miał spore szanse na odniesienie drugiego z rzędu zwycięstwa w Brazylii, czyli w kraju położonym najbliżej swojej ojczyzny. Oprócz Montoi bardzo dobry czas uzyskał także inny kierowca, który okrążenie kwalifikacyjne musiał zaliczyć już na początku sesji, gdy na torze nie panowały jeszcze optymalne warunki do jazdy. W istocie Giancarlo Fisichella na tor wyjechał jako pierwszy i w tej sytuacji z pewnością może być zadowolony z wywalczenia trzeciej pozycji startowej, która pozwala zespołowi Renault z optymizmem myśleć o utrzymaniu prowadzenia w klasyfikacji generalnej konstruktorów.

Ze swojego dzisiejszego występu bardzo zadowolony był także Jenson Button. Brytyjczyk od Alonso okazał się co prawda wolniejszy aż o ponad 0.7 sekundy, co na tak krótkim torze jest znaczną stratą, ale czwarta pozycja startowa to mimo wszystko całkiem niezłe osiągnięcie i kolejna szansa na podium, o ile kierowca B.A.R zdoła jutro dotrzymać kroku czołówce. Tymczasem Takuma Sato zgodnie z przewidywaniami zrezygnował z ukończenia okrążenia kwalifikacyjnego, gdyż i tak czekałaby go jutro kara obniżenia pozycji startowej o 10 miejsc za spowodowanie kolizji z Michaelem Schumacherem w Grand Prix Belgii. W tej sytuacji Japończyk wystartuje z ostatniej pozycji, najprawdopodobniej z dosyć dużą ilością paliwa w baku. Największą niespodziankę podczas dzisiejszych kwalifikacji sprawił Christian Klien. Austriak powtórzył swój najlepszy rezultat z początku sezonu, kwalifikując się ponownie na szóstej pozycji, jednak tym razem nie była to już tylko i wyłącznie zasługa pogody. Oczywiście nie wiadomo z jaką ilością paliwa kierowca Red Bull zaliczył swoje okrążenie pomiarowe – po odległej pozycji startowej Davida Coultharda można by sądzić, że z bardzo małą, ale o tym przekonamy się dopiero jutro.

Ostatnim kierowcą, który zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Alonso, był Michael Schumacher. Kierowca Ferrari zakwalifikował się na siódmej pozycji i jest raczej mało prawdopodobne, aby mógł jutro powalczyć o podium, tym bardziej, że prognoza pogody przewiduje tylko niewielkie ryzyko opadów deszczu. Nieznacznie gorszy czas od siedmiokrotnego mistrza świata uzyskał drugi kierowca włoskiej stajni, Rubens Barrichello. Zeszłoroczny zdobywca pole position przed własną publicznością tym razem musiał zadowolić się zaledwie dziesiątym czasem na kwalifikacjach. Kierowców Ferrari rozdzielili Jarno Trulli (Toyota) i Felipe Massa (Sauber). Obaj kierowcy jak zwykle okazali się szybsi od swoich zespołowych partnerów, Ralfa Schumachera i Jacquesa Villeneuve'a, którzy zakwalifikowali się kolejno na 11 i 12 pozycji. Niestety w bolidzie Trullego przed kwalifikacjami nastąpiła wymiana silnika i Włoch będzie musiał startować z 18 pozycji. W tej sytuacji Massa, Barrichello, Ralf Schumacher i Villeneuve wystartują kolejno z pozycji od 8 do 11.

Z 12 pozycji wystartuje tymczasem zdobywca ostatniego punktu na torze Spa-Francorchamps, Tiago Monteiro, dla którego 13 czas wywalczony na kwalifikacjach jest najlepszym osiągnięciem w debiutanckim sezonie. Portugalczyk pokonał dzisiaj obydwu kierowców Williamsa, Marka Webbera i Antonio Pizzonię, a także Coultharda i choć mogła to być zasługa mniejszej ilości paliwa w baku, to jednak był to wyczyn godny podziwu. Tego samego nie da się z pewnością powiedzieć o dzisiejszej postawie kierowców Williamsa. Z wypowiedzi Webbera wynika, iż Australijczyk prawdopodobnie nie miał większej ilości paliwa w baku od najbliższych rywali, co raczej nie wróży zbyt udanego wyścigu. Z kary obniżenia pozycji startowej o 10 miejsc, nałożonej na Trullego za wymianę silnika, skorzystają jutro jeszcze Narain Karthikeyan (Jordan) i Christijan Albers (Minardi), natomiast towarzystwa Sato w ostatnim rzędzie dotrzymywał będzie na starcie drugi kierowca Minardi, Robert Doornbos, który ze względu na poślizg nie ukończył swojego okrążenia pomiarowego.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dex, 24.09.2005 22:14[!]
no to super ach szkoda wielka ;[[[[[[[[
mchlst, 25.09.2005 08:28[!]
to kimi juz wygral :(
Paweł, 25.09.2005 09:50[!]
brawo Alonso
i kto tu jeżdzi bez polotu i finezji!!!!!!!!
andy, 25.09.2005 10:06[!]
w którym miejscu był polot i finezja?
Paweł, 25.09.2005 11:27[!]
w tym że nie pojechał ostrożnie ale na pole position
rafaello85, 25.09.2005 11:30[!]
Myślę, że już teraz można pogratulować Alonsowi tytułu MŚ. Kimi na pewno odrobi straty, jeśli te opony będą sięzle spisywać to po prostu je wymienią. McLaren jest bardzo szybki, więc myślę, że Kimi ma szansę na podium. Bardzo bym chciał, żeby w końcu Michael dobrze pojechał. Och, gdyby tak była ulewa...
McMarcin, 25.09.2005 12:57[!]
to może być "błąd życia" Kimiego. Będzie mu trudno dogonić Alonso, któtry już czuje smak sukcesu. Jednak niespodzianki się zdarzają. Świetny wyniki Monteiro, rewelacyjna jazda Kliena! Christian pokonał obydwu kierowców Williamsa! Nadal nie mogę zrozumieć dlaczego Toyota ciągle zatrudnia Ralfa Schumachera - zawodnik średniej klasy, a zarabia tyle, że powinien osiągać lepsze wyniki.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca