|
|
|
|
|
|
Sinopec Chinese Grand Prix 2005 | 16 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 35 | Pedro de la Rosa | McLaren MP4-20 | | 1:33,463 | - | - | 20 |
2. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2005 | | 1:35,303 | 1,840 | 1,840 | 13 |
3. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF105 | | 1:35,373 | 1,910 | 0,070 | 24 |
4. | 9 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-20 | | 1:35,481 | 2,018 | 0,108 | 5 |
5. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2005 | | 1:35,494 | 2,031 | 0,013 | 12 |
6. | 10 | Juan Pablo Montoya | McLaren MP4-20 | | 1:35,521 | 2,058 | 0,027 | 9 |
7. | 5 | Fernando Alonso | Renault R25 | | 1:35,605 | 2,142 | 0,084 | 10 |
8. | 7 | Mark Webber | Williams FW27 | | 1:35,945 | 2,482 | 0,340 | 13 |
9. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB1 | | 1:36,089 | 2,626 | 0,144 | 10 |
10. | 3 | Jenson Button | BAR 007 | | 1:36,096 | 2,633 | 0,007 | 11 |
11. | 8 | Antonio Pizzonia | Williams FW27 | | 1:36,208 | 2,745 | 0,112 | 12 |
12. | 4 | Takuma Sato | BAR 007 | | 1:36,829 | 3,366 | 0,621 | 11 |
13. | 17 | Ralf Schumacher | Toyota TF105B | | 1:36,866 | 3,403 | 0,037 | 13 |
14. | 37 | Vitantonio Liuzzi | Red Bull RB1 | | 1:37,119 | 3,656 | 0,253 | 24 |
15. | 12 | Felipe Massa | Sauber C24 | | 1:37,123 | 3,660 | 0,004 | 11 |
16. | 6 | Giancarlo Fisichella | Renault R25 | | 1:37,143 | 3,680 | 0,020 | 5 |
17. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB1 | | 1:37,490 | 4,027 | 0,347 | 8 |
18. | 11 | Jacques Villeneuve | Sauber C24 | | 1:37,688 | 4,225 | 0,198 | 7 |
19. | 16 | Jarno Trulli | Toyota TF105B | | 1:37,764 | 4,301 | 0,076 | 9 |
20. | 19 | Narain Karthikeyan | Jordan EJ15B | | 1:38,308 | 4,845 | 0,544 | 15 |
21. | 18 | Tiago Monteiro | Jordan EJ15B | | 1:39,088 | 5,625 | 0,780 | 11 |
22. | 39 | Nicolas Kiesa | Jordan EJ15B | | 1:39,687 | 6,224 | 0,599 | 21 |
23. | 20 | Robert Doornbos | Minardi PS05 | | 1:40,724 | 7,261 | 1,037 | 14 |
24. | 21 | Christijan Albers | Minardi PS05 | | 1:40,787 | 7,324 | 0,063 | 13 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:40,005 |
|
| Kierowca testowy McLarena, Pedro de la Rosa, jak zwykle okazał się najszybszy podczas pierwszej z piątkowych sesji treningowych, uzyskując blisko dwie sekundy przewagi nad najbliższym rywalem, którym trochę nieoczekiwanie był przed południem zwycięzca inauguracyjnej Grand Prix Chin, Rubens Barrichello. Kierowca Ferrari okazał się minimalnie szybszy od piątkowego testera Toyoty, Ricardo Zonty, który wraz ze swoim kolegą po fachu z zespołu Red Bull, Vitantonio Liuzzim (P14), był najbardziej aktywnym uczestnikiem pierwszej sesji.
Odpowiednio na czwartej i szóstej pozycji uplasowali się główni kierowcy McLarena, Kimi Raikkonen i Juan Pablo Montoya, a rozdzielił ich partner Barrichello, Michael Schumacher. Cała trójka miała już ponad dwie sekundy straty do de la Rosy, który nadzwyczaj dobrze radził sobie z jazdą po znajdującym się końcu prostej startowej dosyć dużym wyboju. Zaskoczył on wielu kierowców, co zaowocowało kilkoma wizytami na poboczu za pierwszym zakrętem.
Siódmy czas uzyskał Fernando Alonso, natomiast drugi kierowca Renault, Giancarlo Fisichella, po przejechaniu zaledwie pięciu okrążeń wypadł z toru i ugrzązł na środku żwirowiska, skąd nie udało mu się już wyjechać. Ostatecznie Włoch sklasyfikowany został na 16 pozycji, mając ponad trzy i pół sekundy straty do najszybszego kierowcy. Pierwszą dziesiątkę zamknęli tymczasem Mark Webber (Williams), David Coulthard (Red Bull) i Jenson Button (B.A.R). Udział tego ostatniego w Grand Prix Chin stał pod znakiem zapytania, bowiem Brytyjczyk jeszcze wczoraj miał gorączkę, jednak dzisiaj wszystko było już w porządku.
Tuż za pierwszą dziesiątką znaleźli się drudzy kierowcy z zespołów Williams i B.A.R, Antonio Pizzonia i Takuma Sato. Obaj kierowcy ostatnio mieli serię nieudanych występów i wyścig w Szanghaju jest dla nich ostatnią szansą w tym sezonie na próbę podreperowania reputacji. Nie wykluczone, że będzie o dla nich ostatni występ w Formule 1, przynajmniej w roli regularnych kierowców. Z pozostałych kierowców warto zwrócić uwagę na nienajlepszą formę reprezentantów Toyoty, Ralfa Schumachera i Jarno Trullego, którzy uplasowali się odpowiednio na 13 i 19 pozycji.
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|