F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Allianz Grand Prix of Europe 200529 maja
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 59
Pełny dystans: 303,715 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.35Alex WurzMcLaren MP4-201:30,623--31
2.38Ricardo ZontaToyota TF1051:30,6300,0070,00733
3.8Nick HeidfeldWilliams FW271:31,8131,1901,18313
4.10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:31,8411,2180,02813
5.9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:31,8701,2470,02916
6.7Mark WebberWilliams FW271:32,0881,4650,2187
7.2Rubens BarrichelloFerrari F20051:32,1431,5200,05519
8.5Fernando AlonsoRenault R251:32,3351,7120,19225
9.6Giancarlo FisichellaRenault R251:32,8422,2190,50727
10.17Ralf SchumacherToyota TF1051:33,0982,4750,25617
11.16Jarno TrulliToyota TF1051:33,1682,5450,07020
12.37Christian KlienRed Bull RB11:33,1742,5510,00632
13.1Michael SchumacherFerrari F20051:33,2422,6190,0685
14.14David CoulthardRed Bull RB11:33,4302,8070,18822
15.4Takuma SatoBAR 0071:33,5142,8910,08420
16.3Jenson ButtonBAR 0071:33,7533,1300,23922
17.39Franck MontagnyJordan EJ151:34,0903,4670,33727
18.12Felipe MassaSauber C241:34,2743,6510,18426
19.11Jacques VilleneuveSauber C241:34,6454,0220,37122
20.18Tiago MonteiroJordan EJ151:34,7024,0790,05717
21.15Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:34,8424,2190,14016
22.21Christijan AlbersMinardi PS051:35,3114,6880,46919
23.20Patrick FriesacherMinardi PS051:35,7915,1680,4805
24.19Narain KarthikeyanJordan EJ151:36,7026,0790,9118
107% najlepszego czasu: 1:36,967

Drugą sesję treningową na torze Nurburgring zdominowali kierowcy testowi z zespołów McLaren i Toyota, Alex Wurz i Ricardo Zonta, uzyskując niemal identyczne czasy w samej końcówce sesji. Bardziej wiarygodnym odzwierciedleniem rozkładu sił przed Grand Prix Europy, o ile o czymś takim można w ogóle mówić po zaledwie piątkowych treningach, była jednak postawa głównych kierowców z czołowych stajni i tu nie było specjalnych niespodzianek w porównaniu do rezultatu końcowego poprzedniego wyścigu. Na pozycjach od trzeciej do szóstej uplasowali się kierowcy z zespołów Williams i McLaren, z których Nicka Heidfelda, Juana Pablo Montoyę i Kimi Raikkonena dzieliła niespełna 0.1 sekundy różnicy, co może być zapowiedzią zaciętej rywalizacji pomiędzy tymi zespołami w dalszej części weekendu. Drugi kierowca Williamsa, Mark Webber, od swojego partnera okazał się wolniejszy już o blisko 0.3 sekundy, jednak wynikało to głównie z tego, że Australijczyk po przejechaniu zaledwie siedmiu okrążeń wypadł z toru najprawdopodobniej po własnym błędzie, kończąc udział w drugiej sesji na środku żwirowiska. Stajnia z Grove obawia się, że zgromadziła dzisiaj zbyt mało danych, co może utrudnić jej wybór typu opon na sobotę i niedzielę.

Siódmy czas uzyskał Rubens Barrichello, mieszcząc się poniżej pół sekundy straty do Heidfelda. Tymczasem poza pierwszą dziesiątką znalazł się tym razem Michael Schumacher, przejeżdżając ze względu na problemy z elektryką w swoim bolidzie zaledwie pięć okrążeń, tak więc ekipa Ferrari w drugiej sesji wypadła wyraźnie słabiej. Tym niemniej strata Barrichello, który od swojego partnera okazał się szybszy o ponad sekundę, w stosunku do kierowców Williamsa i McLarena nie była zbyt duża, co pozwala zachować włoskiej stajni umiarkowany optymizm. Kolejno na ósmej i dziewiątej pozycji znaleźli się kierowcy Renault, Fernando Alonso i Giancarlo Fisichella, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknął Ralf Schumacher, ponownie uzyskując nieznacznie lepszy czas od swojego partnera z Toyoty, Jarno Trullego.

Kierowcy z zespołu B.A.R, Takuma Sato i Jenson Button, w drugiej sesji byli już dosyć aktywni, łącznie przejeżdżając ponad 40 okrążeń. Stajnia z Brackley nadal była jednak nastawiona na oszczędność silników, o czym chociażby świadczy strata około dwóch sekund do Heidfelda. Inżynierowie Hondy zapewniają, że jeśli w nieużywanych od pięciu tygodni silnikach wykryją jakiekolwiek nieprawidłowości, to Sato i Button do wyścigu wystartują z nowymi jednostkami napędowymi, choć czekał ich wówczas będzie start z końca stawki. Tuż za Buttonem uplasował się nowy piątkowy tester zespołu Jordan, Franck Montagny, który po pierwszej, niejako zapoznawczej sesji, tym razem pokazał się już z jak najlepszej strony, potwierdzając tym samym swoją klasę. Francuz okazał się wyraźnie szybszy od głównych kierowców Jordana, a ponadto udało mu się pokonać obydwu kierowców z zespołu Sauber.

Jednym z największych pechowców obok Webbera i Michaela Schumachera był dzisiaj Vitantonio Liuzzi, który nie dość, że był dosyć wolny, to jeszcze tuż przed końcem drugiej sesji wypadł z toru. Włoch ostatecznie sklasyfikowany został dopiero na 21 pozycji, mając blisko półtorej sekundy straty do swojego partnera z zespołu Red Bull, Davida Coultharda. Być może stajnia z Milton Keynes podjęła jednak błędną decyzję, dojąc jeszcze jedną szansę zeszłorocznemu mistrzowi F3000. Pech nie ominął dzisiaj także Patricka Friesachera (Minardi) i Naraina Karthikeyana (Jordan) – obaj kierowcy ze względu na problemy techniczne przejechali po mniej niż 10 okrążeń, plasując się na ostatnich pozycjach.

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca