F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Allianz Grand Prix of Europe 200529 maja
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 59
Pełny dystans: 303,715 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Rezultat dzisiejszych kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Europy z pewnością zaskoczył kilka osób, choć już w Monako dało się zauważyć wyraźny postęp zespołu Williams. Piątkowe treningi na torze Nurburgring były tego potwierdzeniem, jednak dzisiejsza postawa Nicka Heidfelda i Marka Webbera podczas porannych treningów nie zapowiadała aż tak udanego występu na kwalifikacjach. Tymczasem dopingowany przez własną publiczność Heidfeld wywalczył pierwsze pole position w karierze i nawet Kimi Raikkonen (McLaren) nie był w stanie go pokonać. Fin musiał zadowolić się drugą pozycją, a jego strata do kierowcy Williamsa wyniosła niewiele ponad 0.1 sekundy. Nie wiemy oczywiście z jaką ilością paliwa poszczególni kierowcy przystąpili do sobotniej sesji kwalifikacyjnej, która po ostatnich zmianach decyduje już o kolejności startowej, a od tego jutro z pewnością wiele będzie zależało. Ponadto start nie jest najmocniejszą stroną bolidów FW27 i już na pierwszych metrach może dojść do zmiany lidera. Dywagacje te zostawmy jednak na niedzielę, a póki co Heidfeld może cieszyć się ze świetnego występu na kwalifikacjach do domowego wyścigu.

Trzeci czas uzyskał Webber, który do tej pory na kwalifikacjach prezentował się zwykle znacznie lepiej od Heidfelda, ulegając mu nieznacznie tylko w Bahrajnie. Tym razem strata Australijczyka do partnera z zespołu Williams wyniosła jednak blisko 0.3 sekundy, co biorąc pod uwagę fakt, że kwalifikacje były dotąd najmocniejszą stroną Webbera, jest sporym zaskoczeniem. Tak czy inaczej był to zdecydowanie najlepszy występ stajni z Grove podczas kwalifikacji w tym sezonie i jak tak dalej pójdzie będziemy mieli już trzy zespoły rywalizujące o zwycięstwa. Wraz z Webberem z drugiego rzędu wystartuje kolejny kierowca uznawany powszechnie ze specjalistę od kwalifikacji, Jarno Trulli, który w przeciwieństwie do Australijczyka potwierdził tym razem swoją reputację, uzyskując lepszy o blisko 0.7 sekundy czas w stosunku do swojego partnera z Toyoty, Ralfa Schumachera. Niemiec przed własną publicznością zakwalifikował się dopiero na ósmej pozycji, co było głównie wynikiem nienajlepiej dobranego balansu auta.

Kolejnym kierowcą, którego od zespołowego partnera dzieliła znaczna strata, był dzisiaj Juan Pablo Montoya. Piąta pozycja startowa jest jednak najlepszym osiągnięciem Kolumbijczyka w tym sezonie i daje mu realne szanse na wywalczenie pierwszego podium w barwach zespołu McLaren, o ile w jutrzejszym wyścigu zdoła on uniknąć przykrych niespodzianek. Ponadto z trzeciego rzędu wyścig o Grand Prix Europy rozpocznie obecny lider klasyfikacji generalnej kierowców, Fernando Alonso. Francuska stajnia nie wypadła zbyt rewelacyjnie na torze Nurburgring, czego potwierdzeniem jest zaledwie dziewiąta pozycja startowa Giancarlo Fisichelli. Zespół ma jednak nadzieję, że obrał właściwą strategię na wyścig i że to właśnie ona było przyczyną tak znacznej straty do czołówki na kwalifikacjach. W pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze obydwaj kierowcy Ferrari, Rubens Barrichello (P7) i Michael Schumacher (P10), mając ponad sekundę straty do zdobywcy pole position. W wyścigu należy się oczywiście spodziewać dosyć późnego zjazdu do boksów kierowców z włoskiej stajni, co w połączeniu z dobrymi osiągami bolidu F2005 w warunkach wyścigu może umożliwić walkę o podium.

Na 11 pozycji zakwalifikował się Felipe Massa, pokonując z łatwością zarówno swojego partnera z zespołu Sauber, Jacquesa Villeneuve'a, jak i kierowców z zespołów Red Bull i B.A.R, czyli najbliższą konkurencję szwajcarskiej stajni. Tym samym był to bardzo dobry występ Brazylijczyka, dający mu realną szansę na walkę o ostatnie pozycje punktowane. Villeneuve musiał zadowolić dopiero 15 pozycją startową, ale jak sam stwierdził przez cały weekend nastawiał się tylko i wyłącznie na znalezienie jak najlepszych ustawień na wyścig i w tym upartuje szansy na lepszy występ w niedzielę. Kierowcy Red Bull, David Coulthard i Vitantonio Liuzzi, zakwalifikowali się odpowiednio na 12 i 14 pozycji. Dla Szkota uzyskany rezultat nie był specjalnym zaskoczeniem, natomiast Liuzzi miał szansę na znacznie wyższą pozycję startową, gdyby nie błąd popełniony podczas hamowania przed szykaną. Pomiędzy reprezentantami stajni z Milton Keynes znalazł się Jenson Button, mając ponad dwie i pół sekundy straty do Heidfelda. Brytyjczyk wraz ze swoim partnerem z zespołu B.A.R, Takumą Sato (P16), na tor musiał wyjechać na początku sesji kwalifikacyjnej i było to dużym utrudnieniem, gdyż rozegrany pomiędzy treningami i kwalifikacjami wyścig Porsche Supercup zaowocował pogorszeniem warunków do jazdy. Obaj kierowcy w wyścigu powinni być jednak znacznie szybsi i nie wykluczone, że uda im się dopchać do punktowanych pozycji.

Na ostatnich pozycjach zakwalifikowali się kierowcy z zespołów Jordan i Minardi, z których zdecydowanie najlepiej wypadł Tiago Monteiro, uzyskując ponad sekundę przewagi nad partnerem z zespołu Jordan, Narainem Karthikeyanem. Obydwu kierowców rozdzielił Patrick Friesacher, tak więc zespół Minardi musiał tym razem zadowolić się pokonaniem tylko jednego z reprezentantów Jordana, ale dobre i to. Tymczasem Christijan Albers pomimo obiecującej postawy podczas porannych treningów, na kwalifikacjach okazał się najwolniejszym kierowcą.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca