F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Indianapolis.
United States Grand Prix 200519 czerwca
Indianapolis Motor Speedway
Długość toru: 4,192 km
Liczba okrążeń: 73
Pełny dystans: 306,016 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,454 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:10,399 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
201,476 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie sobotnich treningów  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrataOkr.
1. 9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:10,643--18
2. 10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:10,7260,0830,08311
3. 3Jenson ButtonBAR 0071:10,8440,1180,20122
4. 5Fernando AlonsoRenault R251:10,9200,0760,27714
5. 1Michael SchumacherFerrari F20051:11,2030,2830,56023
6. 4Takuma SatoBAR 0071:11,3240,1210,68122
7. 6Giancarlo FisichellaRenault R251:11,3750,0510,73216
8. 16Jarno TrulliToyota TF1051:11,4570,0820,8147
9. 17Ricardo ZontaToyota TF1051:11,7600,3031,11711
10. 2Rubens BarrichelloFerrari F20051:11,7940,0341,15122
11. 15Christian KlienRed Bull RB11:11,8060,0121,16317
12. 11Jacques VilleneuveSauber C241:11,8750,0691,23217
13. 12Felipe MassaSauber C241:11,9150,0401,27217
14. 7Mark WebberWilliams FW271:12,0800,1651,43713
15. 8Nick HeidfeldWilliams FW271:12,1860,1061,54315
16. 14David CoulthardRed Bull RB11:12,4090,2231,76614
17. 21Christijan AlbersMinardi PS051:13,0240,6152,38122
18. 18Tiago MonteiroJordan EJ151:13,0510,0272,40826
19. 19Narain KarthikeyanJordan EJ151:13,1610,1102,51823
20. 20Patrick FriesacherMinardi PS051:13,5010,3402,85832
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:15,588

Patrząc na wyniki dzisiejszych treningów można by odnieść wrażenie, że ich przebieg był jak najbardziej normalny. Tymczasem wczorajsze pęknięcia opon Michelin, które przytrafiły się kierowcom Toyoty, wywołały obawy co do wytrzymałości ogumienia francuskiego producenta, zwłaszcza biorąc pod uwagę przeciążenia powstające na najszybszym, nachylonym pod niewielkim kątem zakręcie toru Indianapolis. Co więcej, inne zespoły korzystające z opon Michelin także zauważyły oznaki mogące być zapowiedzią podobnych uszkodzeń opon. W tej sytuacji zespoły zaopatrywane przez firmę Michelin postanowiły dzisiaj ograniczyć jazdę na starych oponach po ostatnim fragmencie toru do minimum, pokonując go na ogół przez strefę boksów. Można sobie wyobrazić, co czuli widzowie siedzący na głównej trybunie, widząc, jak kierowcy na oponach Michelin omijają niemal za każdym razem prostą startową – jednym słowem farsa. Formuła 1 w Stanach Zjednoczonych i tak nie cieszy się największą popularnością, a więc nie mogło się to przytrafić w gorszym miejscu.

Tak więc w pierwszej z dwóch dzisiejszych 45-minutowych sesji treningowych kierowcy korzystający z opon Bridgestone, czyli reprezentujący barwy zespołów Ferrari, Jordan i Minardi, jeździli jak gdyby nigdy nic po całym torze, natomiast z pozostałych kierowców tylko Juan Pablo Montoya (McLaren) i David Coulthard (Red Bull) zaliczyli po pełnym okrążeniu pomiarowym. Montoya podobnie jak w piątek uzyskał zdecydowanie najlepszy czas, mając ponad sekundę przewagi nad kierowcami Ferrari, z których minimalnie szybszy okazał się Michael Schumacher. W drugiej sesji każdy kierowca jeżdżący na oponach Michelin zdołał już zaliczyć minimum po jednym okrążeniu pomiarowym, jadąc na nowych oponach. Najczęściej jednak kierowcy z zespołów zaopatrywanych przez francuskiego producenta albo nie kończyli w ogóle okrążeń, ale ostatni fragment toru pokonywali przez boksy, pracując tylko nad doskonaleniem ustawień bolidów na wewnętrznej sekcji toru nie obejmującej fragmentu owalu.

Tym razem najlepszy czas uzyskał drugi kierowca McLarena, Kimi Raikkonen, natomiast Montoya nie chcąc ryzykować kolejnego bardzo szybkiego okrążenia na raz użytych oponach, w drugiej sesji uplasował się dopiero na ósmej pozycji. Ogólnie jednak najlepszy czas uzyskany w pierwszej sesji dał Kolumbijczykowi drugą pozycję w łącznej klasyfikacji sobotnich treningów. Na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się Jenson Button (B.A.R) i Fernando Alonso (Renault), a tuż za nimi znalazł się Michael Schumacher, mając niewiele ponad pół sekundy straty do Raikkonena. Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się drudzy kierowcy z zespołów B.A.R, Renault i Ferrari, a także kierowcy Toyoty, w tym wyznaczony na zastępcę Ralfa Schumachera kierowca testowy japońskiej stajni, Ricardo Zonta. Strata Brazylijczyka do najszybszego kierowcy wyniosła niewiele ponad sekundę.

Oczywiście czasy uzyskane podczas dzisiejszych treningów mają raczej niewielkie znaczenie w związku z całą aferą wokół opon Michelin. Bezpieczeństwo powinno być jednak stawiane na pierwszym miejscu i dlatego właśnie francuski producent zalecił oszczędzanie obecnych opon na treningach. No dobrze, a co z kwalifikacjami i wyścigiem? Na kwalifikacjach kierowców korzystających z opon Michelin czeka dylemat – albo zaryzykują przejechanie jednego szybkiego okrążenia, albo nie zaliczą pełnego okrążenia pomiarowego i zadowolą się pozycjami startowymi od 7 do 20 (ze kierowcami z zespołów Ferrari, Jordan i Minardi).

Tymczasem jeśli chodzi o wyścig, firma Michelin wystąpiła do FIA z prośbą o zgodę na przywiezienie z Francji innych opon o podobnej charakterystyce, które mogą się okazać bardziej pewne na torze Indianapolis. Zgodzić na to muszą się najprawdopodobniej także zespoły korzystające z opon Bridgestone i tu może pojawić się problem. Jak wiadomo, zespół Ferrari w tym roku nie jest zbyt konkurencyjny głównie z powodu opon Bridgestone i jest chyba wątpliwe, aby poszedł na jakiekolwiek ustępstwa wobec konkurencji. Może to się skończyć udziałem w wyścigu tylko sześciu kierowców i raczej nie przyniesie to zbyt dobrej reklamy Formule 1. Póki co negocjacje trwają...

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca