F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Indianapolis.
United States Grand Prix 20062 lipca
Indianapolis Motor Speedway
Długość toru: 4,192 km
Liczba okrążeń: 73
Pełny dystans: 306,016 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,454 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:10,399 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
204,648 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.36Anthony DavidsonHonda RA1061:12,083--27
2.5Michael SchumacherFerrari 248 F11:12,4580,3750,3753
3.38Robert KubicaBMW Sauber F1.061:13,0080,9250,55031
4.11Rubens BarrichelloHonda RA1061:13,0901,0070,0825
5.12Jenson ButtonHonda RA1061:13,1891,1060,0996
6.40Neel JaniToro Rosso STR11:13,7101,6270,52113
7.39Giorgio MondiniMidland M161:14,6542,5710,94433
8.35Alex WurzWilliams FW281:14,7452,6620,09138
9.21Scott SpeedToro Rosso STR11:14,7912,7080,0468
10.37Robert DoornbosRed Bull RB21:15,0182,9350,22722
11.18Tiago MonteiroMidland M161:15,0913,0080,0738
12.20Vitantonio LiuzziToro Rosso STR11:15,5323,4490,4418
13.19Christijan AlbersMidland M161:15,6473,5640,11510
14.22Takuma SatoSuper Aguri SA051:15,9713,8880,32417
15.41Sakon YamamotoSuper Aguri SA051:16,1164,0330,14531
16.23Franck MontagnySuper Aguri SA051:16,4894,4060,37317
17.8Jarno TrulliToyota TF106B---2
18.7Ralf SchumacherToyota TF106B---2
19.2Giancarlo FisichellaRenault R26---3
20.1Fernando AlonsoRenault R26---1
21.15Christian KlienRed Bull RB2---1
22.3Kimi RaikkonenMcLaren MP4-21---1
23.14David CoulthardRed Bull RB2---1
24.4Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-21---1
25.16Nick HeidfeldBMW Sauber F1.06---1
26.17Jacques VilleneuveBMW Sauber F1.06---2
107% najlepszego czasu: 1:17,129

Kierowca testowy Hondy Anthony Davidson uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej poprzedzającej tegoroczny wyścig o Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Jak na razie zespoły korzystające z opon Michelin nie zanotowały żadnych problemów z pokonywaniem nachylonego zakrętu toru Indianapolis, a więc wydaje się, że raczej nie czeka nas powtórka z zeszłego roku, kiedy to wszystko zaczęło się od kraksy Ralfa Schumachera właśnie podczas piątkowych treningów. W rezultacie w wyścigu przypominającym bardziej farsę niż widowisko sportowe udział wzięli tylko kierowcy korzystający z opon Bridgestone, których w zeszłym roku było tylko sześciu.

Drugi czas uzyskał czterokrotny zwycięzca GP USA, Michael Schumacher, tracąc do Davidsona blisko 0.4 sekundy. Niemiec tegoroczne zmagania na Indy rozpoczął jednak w nienajlepszy sposób, gdyż tuż po przejechaniu pierwszego okrążenia pomiarowego w końcówce sesji stracił kontrolę nad tyłem swojego bolidu na jednym z zakrętów i wylądował na środku żwirowiska. Powiewające żółte flagi uniemożliwiły poprawę czasów innym kierowcom, co zapewne niektórzy zaczną od razu łączyć z incydentem w Monako, ale to w końcu tylko treningi...

Jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do Davidsona zmieścił się piątkowy tester zespołu BMW Sauber, Robert Kubica. Polak przejechał o cztery okrążenia więcej od kolegi po fachu z Hondy, jednak tym razem nie był najbardziej pracowitym kierowcą. Okazał się nim piątkowy tester Williamsa, Alex Wurz, który uplasował się na ósmej pozycji, mając już ponad dwie i pół sekundy straty do Davidsona. Co ciekawe od Austriaka szybsi okazali się kierowcy testowi z zespołów Toro Rosso i MF1 Racing, Neel Jani (P6, +1.6s) oraz Giorgio Mondini (P7, +2.5s).

Tuż za Kubicą na czwartej i piątej pozycji uplasowali się główni kierowcy Hondy, Rubens Barrichello i Jenson Button, których rozdzieliła niespełna 0.1 sekundy różnicy. Pierwszą dziesiątkę zamknęli lokalny bohater Scott Speed (STR) i piątkowy tester Red Bull Racing, Robert Doornbos. Speed ze względu na problemy techniczne nie zdołał wyjechać z boksów na początku sesji i mechanicy musieli zapchać jego bolid z powrotem do garażu. Ostatecznie jednak Amerykanin zdołał przejechać tyle samo okrążeń co jego zespołowy partner, Vitantonio Liuzzi, który uplasował się na 12 pozycji (+3.4s).

Ponadto czasy w pierwszej sesji uzyskali główni kierowcy Midland, Tiago Monteiro (P11, +3.0s) i Christijan Albers (P13, +3.5s), którzy w zeszłym roku zdobyli punkty w Grand Prix Stanów Zjednoczonych (choć wówczas nie byli jeszcze zespołowymi partnerami) oraz wszyscy trzej reprezentanci Super Aguri (pozycje 14-16). Najszybszy z nich okazał się Takuma Sato (+3.8s), a tymczasem Sakon Yamamoto pokonał Francka Montagny'ego o blisko 0.4 sekundy. Można się więc spodziewać, że Aguri Suzuki wkrótce powierzy mu jeden z bolidów wyścigowych, być może już podczas Grand Prix Francji.

Pogoda
Temperatura powietrza: 29°C
Temperatura toru: 46°C
Prędkość wiatru: 1,6 mps
Wilgotność powietrza: 36%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
psychocowboy, 30.06.2006 18:10[!]
Czy Michael Schumacher wyleciał z toru albo coś? W relacji live po pierwszym sektorze napisali przy jego nazwisku "STOP". I nie wiem o co chodzi.
axel83, 30.06.2006 18:11[!]
tak wylecial z toru zaraz po 1 okrazeniu. Bolid sie nie uszkodzil jedynie zakopał w piasku...
psychocowboy, 30.06.2006 18:12[!]
Aha. Dzieki za info. :)
lubek888, 30.06.2006 18:18[!]
Yamamoto szybszy od Montagny no no no a może troche więcej info o szumim (co sie stało dokładnie)

ogórki najszybsze na prostrej no no noooooooooooooooooooo
Leon, 30.06.2006 18:27[!]
Być może ogórki zaczeły fermentować , stąd ta szybkość .

Biogazy to jak nitro
Phaedra, 30.06.2006 18:31[!]
Maja kiepskie aero dlatego sa szybcy na prostej.
Thunder Bolt, 30.06.2006 19:58[!]
a czemu na tej liście nie ma Felipe Massy?
Maraz, 30.06.2006 21:21[!]
Massa i obydwaj kierowcy Williamsa nie wyjechali na tor w pierwszej sesji.
Thunder Bolt, 30.06.2006 21:56[!]
aha dzięki Maraz
McLuke, 30.06.2006 22:39[!]
no sie porobiło.... Robert jak zwykle ładnie, ale Honda - jakieś odrodzenie?? Kurcze ale to że Mondini i Jani szybsi od Wurza to troche dziwne. Jeszcze dziwniejsze jest to że Yamamoto lepszy od Montagny'ego. Nie zdziwiłbym się jakby Aguri-san postanowił zamienic tych dwóch panów rolami na następne GP... :-D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca