|
|
|
|
|
|
United States Grand Prix 2006 | 2 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:09,454 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:10,399 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 204,648 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2005 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 36 | Anthony Davidson | Honda RA106 | | 1:12,083 | - | - | 27 |
2. | 5 | Michael Schumacher | Ferrari 248 F1 | | 1:12,458 | 0,375 | 0,375 | 3 |
3. | 38 | Robert Kubica | BMW Sauber F1.06 | | 1:13,008 | 0,925 | 0,550 | 31 |
4. | 11 | Rubens Barrichello | Honda RA106 | | 1:13,090 | 1,007 | 0,082 | 5 |
5. | 12 | Jenson Button | Honda RA106 | | 1:13,189 | 1,106 | 0,099 | 6 |
6. | 40 | Neel Jani | Toro Rosso STR1 | | 1:13,710 | 1,627 | 0,521 | 13 |
7. | 39 | Giorgio Mondini | Midland M16 | | 1:14,654 | 2,571 | 0,944 | 33 |
8. | 35 | Alex Wurz | Williams FW28 | | 1:14,745 | 2,662 | 0,091 | 38 |
9. | 21 | Scott Speed | Toro Rosso STR1 | | 1:14,791 | 2,708 | 0,046 | 8 |
10. | 37 | Robert Doornbos | Red Bull RB2 | | 1:15,018 | 2,935 | 0,227 | 22 |
11. | 18 | Tiago Monteiro | Midland M16 | | 1:15,091 | 3,008 | 0,073 | 8 |
12. | 20 | Vitantonio Liuzzi | Toro Rosso STR1 | | 1:15,532 | 3,449 | 0,441 | 8 |
13. | 19 | Christijan Albers | Midland M16 | | 1:15,647 | 3,564 | 0,115 | 10 |
14. | 22 | Takuma Sato | Super Aguri SA05 | | 1:15,971 | 3,888 | 0,324 | 17 |
15. | 41 | Sakon Yamamoto | Super Aguri SA05 | | 1:16,116 | 4,033 | 0,145 | 31 |
16. | 23 | Franck Montagny | Super Aguri SA05 | | 1:16,489 | 4,406 | 0,373 | 17 |
17. | 8 | Jarno Trulli | Toyota TF106B | | - | - | - | 2 |
18. | 7 | Ralf Schumacher | Toyota TF106B | | - | - | - | 2 |
19. | 2 | Giancarlo Fisichella | Renault R26 | | - | - | - | 3 |
20. | 1 | Fernando Alonso | Renault R26 | | - | - | - | 1 |
21. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB2 | | - | - | - | 1 |
22. | 3 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-21 | | - | - | - | 1 |
23. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB2 | | - | - | - | 1 |
24. | 4 | Juan Pablo Montoya | McLaren MP4-21 | | - | - | - | 1 |
25. | 16 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.06 | | - | - | - | 1 |
26. | 17 | Jacques Villeneuve | BMW Sauber F1.06 | | - | - | - | 2 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:17,129 |
|
| Kierowca testowy Hondy Anthony Davidson uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej poprzedzającej tegoroczny wyścig o Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Jak na razie zespoły korzystające z opon Michelin nie zanotowały żadnych problemów z pokonywaniem nachylonego zakrętu toru Indianapolis, a więc wydaje się, że raczej nie czeka nas powtórka z zeszłego roku, kiedy to wszystko zaczęło się od kraksy Ralfa Schumachera właśnie podczas piątkowych treningów. W rezultacie w wyścigu przypominającym bardziej farsę niż widowisko sportowe udział wzięli tylko kierowcy korzystający z opon Bridgestone, których w zeszłym roku było tylko sześciu.
Drugi czas uzyskał czterokrotny zwycięzca GP USA, Michael Schumacher, tracąc do Davidsona blisko 0.4 sekundy. Niemiec tegoroczne zmagania na Indy rozpoczął jednak w nienajlepszy sposób, gdyż tuż po przejechaniu pierwszego okrążenia pomiarowego w końcówce sesji stracił kontrolę nad tyłem swojego bolidu na jednym z zakrętów i wylądował na środku żwirowiska. Powiewające żółte flagi uniemożliwiły poprawę czasów innym kierowcom, co zapewne niektórzy zaczną od razu łączyć z incydentem w Monako, ale to w końcu tylko treningi...
Jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do Davidsona zmieścił się piątkowy tester zespołu BMW Sauber, Robert Kubica. Polak przejechał o cztery okrążenia więcej od kolegi po fachu z Hondy, jednak tym razem nie był najbardziej pracowitym kierowcą. Okazał się nim piątkowy tester Williamsa, Alex Wurz, który uplasował się na ósmej pozycji, mając już ponad dwie i pół sekundy straty do Davidsona. Co ciekawe od Austriaka szybsi okazali się kierowcy testowi z zespołów Toro Rosso i MF1 Racing, Neel Jani (P6, +1.6s) oraz Giorgio Mondini (P7, +2.5s).
Tuż za Kubicą na czwartej i piątej pozycji uplasowali się główni kierowcy Hondy, Rubens Barrichello i Jenson Button, których rozdzieliła niespełna 0.1 sekundy różnicy. Pierwszą dziesiątkę zamknęli lokalny bohater Scott Speed (STR) i piątkowy tester Red Bull Racing, Robert Doornbos. Speed ze względu na problemy techniczne nie zdołał wyjechać z boksów na początku sesji i mechanicy musieli zapchać jego bolid z powrotem do garażu. Ostatecznie jednak Amerykanin zdołał przejechać tyle samo okrążeń co jego zespołowy partner, Vitantonio Liuzzi, który uplasował się na 12 pozycji (+3.4s).
Ponadto czasy w pierwszej sesji uzyskali główni kierowcy Midland, Tiago Monteiro (P11, +3.0s) i Christijan Albers (P13, +3.5s), którzy w zeszłym roku zdobyli punkty w Grand Prix Stanów Zjednoczonych (choć wówczas nie byli jeszcze zespołowymi partnerami) oraz wszyscy trzej reprezentanci Super Aguri (pozycje 14-16). Najszybszy z nich okazał się Takuma Sato (+3.8s), a tymczasem Sakon Yamamoto pokonał Francka Montagny'ego o blisko 0.4 sekundy. Można się więc spodziewać, że Aguri Suzuki wkrótce powierzy mu jeden z bolidów wyścigowych, być może już podczas Grand Prix Francji.
Pogoda
Temperatura powietrza: 29°C
Temperatura toru: 46°C
Prędkość wiatru: 1,6 mps
Wilgotność powietrza: 36%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|