F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Magny-Cours.
Grand Prix de France 200616 lipca
Circuit de Nevers Magny-Cours
Długość toru: 4,411 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 308,586 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,377 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:15,377 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,035 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Michael Schumacher odniósł czwarte zwycięstwo w tym sezonie, a w sumie ósme na torze Magny-Cours, decydując się podobnie jak jego partner z zespołu Ferrari, Felipe Massa, na trzystopową strategię. Nie było to zresztą specjalnym zaskoczeniem, gdyż można to było już wywnioskować po czasach uzyskiwanych w trzecim bloku kwalifikacji, który począwszy od tego weekendu trwa tylko 15, a nie 20 minut.

Fernando Alonso także zamierzał obrać podobną strategię, ale zespół Renault po przekonaniu się o szybkości kierowców Ferrari postanowił najwyraźniej zmienić plany i choć Hiszpan na swój pierwszy postój zjechał wcześniej od Schumachera, to jednak zatankował do swojego bolidu wyraźnie więcej paliwa i potem w boksach pojawił się już tylko jeden raz, co umożliwiło mu przeskoczenie Massy. Dzięki temu jego przewaga w klasyfikacji generalnej kierowców zmalała tylko o dwa oczka i wynosi obecnie 17 punktów.

Sam wyścig nie należał do najbardziej emocjonujących – Alonso miał tuż po starcie okazję do wyprzedzenia Massy, ale Brazylijczyk nie uległ presji ze strony aktualnego mistrza świata i zdołał się wybronić przed drugim zakrętem. Udanym manewrem wyprzedzania na pierwszym okrążeniu popisał się za to Mark Webber (Williams), awansując na ósmą pozycję po pokonaniu Pedro de la Rosy (McLaren). Hiszpan był co prawda wyraźnie szybszy i wielokrotnie próbował odzyskać utraconą pozycję pod koniec najdłuższej prostej, ale ostatecznie dopiero podczas pierwszej rundy postojów przeskoczył Webbera, a później nie zdołał już nikogo dogonić, korzystając jedynie z problemów technicznych Jarno Trullego (Toyota), dzięki czemu finiszował na siódmej pozycji. Tym niemniej był to udany start de la Rosy w wyścigu po ponad rocznej przerwie.

Pierwsza runda postojów nie przyniosła istotnych zmian w czołówce, ale dała nam kilka wskazówek co do tego jaką strategię obrali poszczególni kierowcy. I tak okazało się między innymi, że tylko na dwa postoje zdecydowali się obydwaj kierowcy Toyoty, zajmując nawet przez dwa okrążenia poprzedzające zjazd do boksów Trullego dwie czołowe pozycji. Niestety tuż za połową wyścigu wysiadły hamulce w bolidzie Włocha, gdy jechał na czwartej pozycji i na placu boju pozostał już tylko Ralf Schumacher. Niemiec podczas pierwszego postoju stracił kilka sekund ze względu na problemy z wymianą koła, przez co spadł na siódmą pozycję, ale dwustopowa strategia umożliwiła mu pokonanie Kimi Raikkonena (McLaren) i Giancarlo Fisichelli (Renault) i ostatecznie Ralf finiszował na czwartej pozycji. Toyota posuwa się więc nareszcie do przodu, w czym sporą zasługę mają opony Bridgestone.

Tymczasem Raikkonen musiał zadowolić się piątą pozycją, a więc wyścigu tego nie może zaliczyć do zbyt udanych, zwłaszcza że gdyby nie problemu Trullego zdobyłby zaledwie trzy punkty. Na pocieszenie Fin był drugim najszybszym kierowcą na oponach Michelin i w wyścigu popisał się efektownym wyprzedzeniem Trullego, choć była to głównie zasługa jazdy z mniejszą ilością paliwa w danym momencie. Niezbyt udany wyścig miał dzisiaj także Fisichella, który finiszował na szóstej pozycji, natomiast ostatni punkt zdobył Nick Heidfeld, co biorąc pod uwagę udane występy ekipy BMW Sauber na treningach jest nieco rozczarowującym osiągnięciem, ale jest to w końcu jeszcze młody zespół. Niestety zwyżkująca forma Toyoty oznacza, że zespół Roberta Kubicy spadł po wyścigu we Francji na szóstą pozycję w klasyfikacji konstruktorów.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli na mecie David Coulthard (Red Bull) i Scott Speed (Toro Rosso), jednak z faktu tego zadowolony był tylko Amerykanin, który pomimo sporego bólu będącego następstwem piątkowej kraksy pojechał naprawdę dobry wyścig, pokonując między innymi byłego mistrza świata z 1997 roku, Jacquesa Villeneuve (BMW Sauber). Całkowicie zawiodły tymczasem zespoły Wiiliams i Honda, z których do mety dojechał tylko Nico Rosberg, ale dopiero na 14 pozycji. Podsumowując, dzisiejszy wyścig nie należał być może do najbardziej ekscytujących, ale za to pokazał, że walka o obydwa tytuły mistrzowskie nie jest jeszcze rozstrzygnięta, a więc czeka nas jeszcze trochę emocji w drugiej połowie sezonu.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Leon, 17.07.2006 07:31[!]
Jeszcze jeden ,dwa takie wyścigi i Renówka zacznie panikowac i się gubić
MadKaras...psycho fan MS, 17.07.2006 08:52[!]
oczywiscie:)))
trudno bedzie do konca sezonu tylko wygrywac ale Schumacher ZROBIC TO MUSI jezeli chce tutul:)))
nie raz pokazywali ze jak musza to robia
Snake Plissken, 17.07.2006 11:21[!]
Forma Ferrari rośnie i to widać. Flavio odgrażał się, że jak wrócą do Europy, to odzyskają przewagę. Teraz mówi, że Ferrari zawsze było lepsze we Francji, Niemczech i na Imoli, ale następne GP będzie już ich. Ciekawe co powie, gdy Ferrari znowu wygra. Mina Flavio po przegranym wyścigu jest dla mnie największą nagrodą, za to, że czekałem tak długo, aby Ferrari znowu zaczęło wygrywać. I do tego jak emocjonujaco zapowiada się końcówka sezonu.
oligator, 17.07.2006 13:06[!]
nie obraz sie, ale rzeczywiscie GP francji raczej jest torem dla Ferrari.

Domowym dla renault i michelin jest tylko geograficznie : nie ma tu zadnych testow, czy np. innych serii wyscigowych z ktorych michelin moglby uzyskac jakies dane.

przynajmniej sie zrobilo ciekawie.

mi ten wyscig przypomnial troche GP hiszpanii ale na odwrot : massa przyblokowal alonso, a ten go wyprzedila w stopach (wtedy fisico blokowal schumiego i ten skonczyl drugi).

niech juz bedzie 2007 i jeden dostawca opon to nie beda zwalac na ogumienie :)
MadKaras...psycho fan MS, 19.07.2006 00:00[!]
Teraz juz tylko zostaly same tory nie Ferrari tylko raczej MS...imponujacy rekord wygrywac na poszczegolnych torach srednio 7razy w karierze:) jak narazie oczywiscie
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca