F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Magny-Cours.
Grand Prix de France 200616 lipca
Circuit de Nevers Magny-Cours
Długość toru: 4,411 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 308,586 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,377 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:15,377 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,035 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.38Robert KubicaBMW Sauber F1.061:16,902--33
2.1Fernando AlonsoRenault R261:17,4980,5960,59614
3.36Anthony DavidsonHonda RA1061:17,7500,8480,25237
4.35Alex WurzWilliams FW281:17,8590,9570,10929
5.2Giancarlo FisichellaRenault R261:17,9161,0140,05713
6.5Michael SchumacherFerrari 248 F11:17,9381,0360,02216
7.39Adrian SutilMidland M161:18,0491,1470,11131
8.37Robert DoornbosRed Bull RB21:18,1751,2730,12628
9.7Ralf SchumacherToyota TF106B1:18,2741,3720,09921
10.40Neel JaniToro Rosso STR11:18,6391,7370,36532
11.8Jarno TrulliToyota TF106B1:18,7211,8190,08223
12.12Jenson ButtonHonda RA1061:19,0052,1030,28418
13.6Felipe MassaFerrari 248 F11:19,0132,1110,00820
14.16Nick HeidfeldBMW Sauber F1.061:19,1082,2060,09515
15.3Kimi RaikkonenMcLaren MP4-211:19,1402,2380,0329
16.19Christijan AlbersMidland M161:19,1832,2810,04321
17.11Rubens BarrichelloHonda RA1061:19,2592,3570,0765
18.9Mark WebberWilliams FW281:19,4132,5110,15410
19.20Vitantonio LiuzziToro Rosso STR11:19,5892,6870,17614
20.10Nico RosbergWilliams FW281:19,6922,7900,10319
21.18Tiago MonteiroMidland M161:19,7012,7990,00919
22.4Pedro de la RosaMcLaren MP4-211:19,8092,9070,10814
23.22Takuma SatoSuper Aguri SA051:19,9963,0940,18722
24.21Scott SpeedToro Rosso STR11:20,0033,1010,00712
25.14David CoulthardRed Bull RB21:20,1353,2330,13212
26.17Jacques VilleneuveBMW Sauber F1.061:20,1543,2520,01911
27.15Christian KlienRed Bull RB21:20,4093,5070,25514
28.23Franck MontagnySuper Aguri SA051:21,1324,2300,72314
29.41Sakon YamamotoSuper Aguri SA051:21,9695,0670,83732
107% najlepszego czasu: 1:22,285

Robert Kubica zdominował piątkowe treningi na torze Magny-Cours, uzyskując najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia także i w drugiej sesji. Tym razem Polak na czele klasyfikacji znalazł się jednak dopiero pod koniec godzinnej sesji, pokonując aktualnego mistrza świata Fernando Alonso o blisko 0.6 sekundy. Robert jako jedyny kierowca zdołał dzisiaj zejść poniżej jednej minuty i 17 sekund w obydwu sesjach, uzyskując w pierwszej sesji lepszy o 0.1 sekundy czas (1:16.794). Główni kierowcy zespołu BMW Sauber, Nick Heidfeld i Jacques Villeneuve, uplasowali się odpowiednio na 14 i 26 pozycji, tradycyjnie nie przywiązując zbyt dużej wagi do uzyskiwanych w piątek czasów, głównie w trosce o stan swoich silników, które będą im musiały służyć także i w następny weekend grand prix.

Oprócz Alonso w czołówce znalazł się także drugi kierowca Renault, Giancarlo Fisichella (P5, +1.0s), tak więc francuska stajnia pierwszy dzień na domowym torze może zaliczyć do udanych. Obaj kierowcy przez pewien czas znajdowali się nawet na samym szczycie tabeli czasowej, a na koniec okazali się najszybszymi kierowcami startującymi w wyścigach. Kolejno na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się piątkowi testery z zespołów Honda i Williams, Anthony Davidson i Alex Wurz, jako ostatni mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do Roberta Kubicy, a tuż za Fisichellą na szóstej pozycji znalazł się zwycięzca ostatniego wyścigu, Michael Schumacher. Niemiec okazał się najszybszym kierowcą na oponach Bridgestone, uzyskując lepszy o ponad sekundę czas od swojego partnera z zespołu Ferrari, Felipe Massy (P13, +2.1s).

Pozostałe miejsca w pierwszej dziesiątce przypadły piątkowym testerom z zespołów MF1 Racing, Red Bull i Toro Rosso, z których najlepiej ponownie wypadł Adrian Sutil (P7), tracąc niewiele ponad 0.1 sekundy do Michaela Schumachera. Z pewnością warto zwrócić uwagę na tego 26-letniego niemieckiego kierowcę, który w tym sezonie startuje w japońskiej Formule 3 i po pięciu rundach zdecydowanie prowadzi w klasyfikacji generalnej. Robert Doornbos (Red Bull) i Neel Jani (Toro Rosso) uplasowali się odpowiednio na 8 i 10 pozycji, a rozdzielił ich Ralf Schumacher (Toyota). Całkiem przyzwoicie wypadł dzisiaj także partner Niemca, Jarno Trulli (P11), który – gdyby pominąć piątkowych testerów – drugą sesję ukończyłby na bardzo dobrej piątej pozycji.

Nieco słabiej wypadli główni kierowcy Hondy – Jenson Button ze stratą ponad dwóch sekund do Kubicy uplasował się na 12 pozycji, natomiast Rubens Barrichello po przejechaniu pięciu okrążeń wypadł z toru i uderzył w bandę, kończąc treningi na 17 pozycji. Oprócz Barrichello zderzenia z bandą na zakręcie Nurburgring nie uniknął także Scott Speed (Toro Rosso) – Amerykanin ostatecznie sklasyfikowany został na 24 pozycji ze stratą ponad trzech sekund do najszybszego kierowcy. Szybszy od Speeda okazał się między innymi Takuma Sato, który uzyskał lepszy o ponad sekundę czas od swojego partnera z zespołu Super Aguri, Francka Montagny'ego (P28). Dla Francuza jest to ostatni występ w roli partnera Sato, bowiem od Grand Prix Niemiec jego miejsce zajmie już Sakon Yamamoto (P29).

Na koniec warto wspomnieć o Pedro de la Rosie, który został wyznaczony na zastępcę Juana Pablo Montoi w zespole McLaren. Hiszpan podczas wczorajszej konferencji prasowej stwierdził, że na razie ma obiecane starty w kilku najbliższych wyścigów, a co będzie dalej – na razie nie wiadomo. Być może szansę na zaprezentowanie swoich umiejętności otrzyma także Gary Paffett. Póki co Hiszpan w drugiej sesji uplasował się na 22 pozycji, a jego strata do Roberta Kubicy wyniosła blisko trzy sekundy. Kimi Raikkonen (P15) miał tymczasem problemy techniczne ze swoim bolidem i pod koniec sesji musiał zatrzymać się na poboczu.

Pogoda
Temperatura powietrza: 35°C
Temperatura toru: 51°C
Prędkość wiatru: 1,8 mps
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
im9ulse, 15.07.2006 09:52[!]
co do treningow to widac ze moze byc ciekawie na przedostatniej szykanie ,wylecial Speed i Rubinho...nowa "bemeka: jakas taka pokraczna i smieszna,ale moga namieszac...Narazie slabo MacLaren...

ps.dobrze ze zablokowaliscie tego trolla internetowego magde=sławkasz...
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca