|
|
|
|
|
|
Grand Prix de France 2006 | 16 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,377 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:15,377 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,035 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 38 | Robert Kubica | BMW Sauber F1.06 | | 1:16,902 | - | - | 33 |
2. | 1 | Fernando Alonso | Renault R26 | | 1:17,498 | 0,596 | 0,596 | 14 |
3. | 36 | Anthony Davidson | Honda RA106 | | 1:17,750 | 0,848 | 0,252 | 37 |
4. | 35 | Alex Wurz | Williams FW28 | | 1:17,859 | 0,957 | 0,109 | 29 |
5. | 2 | Giancarlo Fisichella | Renault R26 | | 1:17,916 | 1,014 | 0,057 | 13 |
6. | 5 | Michael Schumacher | Ferrari 248 F1 | | 1:17,938 | 1,036 | 0,022 | 16 |
7. | 39 | Adrian Sutil | Midland M16 | | 1:18,049 | 1,147 | 0,111 | 31 |
8. | 37 | Robert Doornbos | Red Bull RB2 | | 1:18,175 | 1,273 | 0,126 | 28 |
9. | 7 | Ralf Schumacher | Toyota TF106B | | 1:18,274 | 1,372 | 0,099 | 21 |
10. | 40 | Neel Jani | Toro Rosso STR1 | | 1:18,639 | 1,737 | 0,365 | 32 |
11. | 8 | Jarno Trulli | Toyota TF106B | | 1:18,721 | 1,819 | 0,082 | 23 |
12. | 12 | Jenson Button | Honda RA106 | | 1:19,005 | 2,103 | 0,284 | 18 |
13. | 6 | Felipe Massa | Ferrari 248 F1 | | 1:19,013 | 2,111 | 0,008 | 20 |
14. | 16 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.06 | | 1:19,108 | 2,206 | 0,095 | 15 |
15. | 3 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-21 | | 1:19,140 | 2,238 | 0,032 | 9 |
16. | 19 | Christijan Albers | Midland M16 | | 1:19,183 | 2,281 | 0,043 | 21 |
17. | 11 | Rubens Barrichello | Honda RA106 | | 1:19,259 | 2,357 | 0,076 | 5 |
18. | 9 | Mark Webber | Williams FW28 | | 1:19,413 | 2,511 | 0,154 | 10 |
19. | 20 | Vitantonio Liuzzi | Toro Rosso STR1 | | 1:19,589 | 2,687 | 0,176 | 14 |
20. | 10 | Nico Rosberg | Williams FW28 | | 1:19,692 | 2,790 | 0,103 | 19 |
21. | 18 | Tiago Monteiro | Midland M16 | | 1:19,701 | 2,799 | 0,009 | 19 |
22. | 4 | Pedro de la Rosa | McLaren MP4-21 | | 1:19,809 | 2,907 | 0,108 | 14 |
23. | 22 | Takuma Sato | Super Aguri SA05 | | 1:19,996 | 3,094 | 0,187 | 22 |
24. | 21 | Scott Speed | Toro Rosso STR1 | | 1:20,003 | 3,101 | 0,007 | 12 |
25. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB2 | | 1:20,135 | 3,233 | 0,132 | 12 |
26. | 17 | Jacques Villeneuve | BMW Sauber F1.06 | | 1:20,154 | 3,252 | 0,019 | 11 |
27. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB2 | | 1:20,409 | 3,507 | 0,255 | 14 |
28. | 23 | Franck Montagny | Super Aguri SA05 | | 1:21,132 | 4,230 | 0,723 | 14 |
29. | 41 | Sakon Yamamoto | Super Aguri SA05 | | 1:21,969 | 5,067 | 0,837 | 32 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:22,285 |
|
| Robert Kubica zdominował piątkowe treningi na torze Magny-Cours, uzyskując najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia także i w drugiej sesji. Tym razem Polak na czele klasyfikacji znalazł się jednak dopiero pod koniec godzinnej sesji, pokonując aktualnego mistrza świata Fernando Alonso o blisko 0.6 sekundy. Robert jako jedyny kierowca zdołał dzisiaj zejść poniżej jednej minuty i 17 sekund w obydwu sesjach, uzyskując w pierwszej sesji lepszy o 0.1 sekundy czas (1:16.794). Główni kierowcy zespołu BMW Sauber, Nick Heidfeld i Jacques Villeneuve, uplasowali się odpowiednio na 14 i 26 pozycji, tradycyjnie nie przywiązując zbyt dużej wagi do uzyskiwanych w piątek czasów, głównie w trosce o stan swoich silników, które będą im musiały służyć także i w następny weekend grand prix.
Oprócz Alonso w czołówce znalazł się także drugi kierowca Renault, Giancarlo Fisichella (P5, +1.0s), tak więc francuska stajnia pierwszy dzień na domowym torze może zaliczyć do udanych. Obaj kierowcy przez pewien czas znajdowali się nawet na samym szczycie tabeli czasowej, a na koniec okazali się najszybszymi kierowcami startującymi w wyścigach. Kolejno na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się piątkowi testery z zespołów Honda i Williams, Anthony Davidson i Alex Wurz, jako ostatni mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do Roberta Kubicy, a tuż za Fisichellą na szóstej pozycji znalazł się zwycięzca ostatniego wyścigu, Michael Schumacher. Niemiec okazał się najszybszym kierowcą na oponach Bridgestone, uzyskując lepszy o ponad sekundę czas od swojego partnera z zespołu Ferrari, Felipe Massy (P13, +2.1s).
Pozostałe miejsca w pierwszej dziesiątce przypadły piątkowym testerom z zespołów MF1 Racing, Red Bull i Toro Rosso, z których najlepiej ponownie wypadł Adrian Sutil (P7), tracąc niewiele ponad 0.1 sekundy do Michaela Schumachera. Z pewnością warto zwrócić uwagę na tego 26-letniego niemieckiego kierowcę, który w tym sezonie startuje w japońskiej Formule 3 i po pięciu rundach zdecydowanie prowadzi w klasyfikacji generalnej. Robert Doornbos (Red Bull) i Neel Jani (Toro Rosso) uplasowali się odpowiednio na 8 i 10 pozycji, a rozdzielił ich Ralf Schumacher (Toyota). Całkiem przyzwoicie wypadł dzisiaj także partner Niemca, Jarno Trulli (P11), który – gdyby pominąć piątkowych testerów – drugą sesję ukończyłby na bardzo dobrej piątej pozycji.
Nieco słabiej wypadli główni kierowcy Hondy – Jenson Button ze stratą ponad dwóch sekund do Kubicy uplasował się na 12 pozycji, natomiast Rubens Barrichello po przejechaniu pięciu okrążeń wypadł z toru i uderzył w bandę, kończąc treningi na 17 pozycji. Oprócz Barrichello zderzenia z bandą na zakręcie Nurburgring nie uniknął także Scott Speed (Toro Rosso) – Amerykanin ostatecznie sklasyfikowany został na 24 pozycji ze stratą ponad trzech sekund do najszybszego kierowcy. Szybszy od Speeda okazał się między innymi Takuma Sato, który uzyskał lepszy o ponad sekundę czas od swojego partnera z zespołu Super Aguri, Francka Montagny'ego (P28). Dla Francuza jest to ostatni występ w roli partnera Sato, bowiem od Grand Prix Niemiec jego miejsce zajmie już Sakon Yamamoto (P29).
Na koniec warto wspomnieć o Pedro de la Rosie, który został wyznaczony na zastępcę Juana Pablo Montoi w zespole McLaren. Hiszpan podczas wczorajszej konferencji prasowej stwierdził, że na razie ma obiecane starty w kilku najbliższych wyścigów, a co będzie dalej – na razie nie wiadomo. Być może szansę na zaprezentowanie swoich umiejętności otrzyma także Gary Paffett. Póki co Hiszpan w drugiej sesji uplasował się na 22 pozycji, a jego strata do Roberta Kubicy wyniosła blisko trzy sekundy. Kimi Raikkonen (P15) miał tymczasem problemy techniczne ze swoim bolidem i pod koniec sesji musiał zatrzymać się na poboczu.
Pogoda
Temperatura powietrza: 35°C
Temperatura toru: 51°C
Prędkość wiatru: 1,8 mps
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|