F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Magny-Cours.
Grand Prix de France 200616 lipca
Circuit de Nevers Magny-Cours
Długość toru: 4,411 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 308,586 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,377 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:15,377 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,035 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Po zdominowaniu wyścigu na torze Indianapolis kierowcy Ferrari ostrzegali swoich fanów, żeby nie oczekiwali podobnej dominacji w kolejnych wyścigach, gdyż rezultat końcowy Grand Prix Stanów Zjednoczonych nie odzwierciedlał zbyt dokładnie aktualnego rozkładu sił. W istocie jeszcze podczas dzisiejszych treningów Michael Schumacher i Felipe Massa nie prezentowali się zbyt rewelacyjnie, a do tego bolid Niemca zapalił się w boksach i zespół stracił sporo czasu na usunięcie skutków niewielkiego pożaru, ale na szczęście obyło się bez konieczności wymiany silnika.

Potem nadeszły kwalifikacje i już w pierwszym bloku siedmiokrotny mistrz świata uzyskał drugi czas, jako jeden z nielicznych kierowców schodząc poniżej jednej minuty i 16 sekund. W drugim bloku kierowca Ferrari podniósł poprzeczkę na 1:15.111 i w tym momencie nikt nie miał już chyba wątpliwości, że jest on na najlepszej drodze do wywalczenia drugiego pole position z rzędu. I tak właśnie się stało, a w dodatku drugą pozycję startową wywalczył Massa, tak więc jutro na starcie ponownie zobaczymy w pierwszym rzędzie dwa czerwone bolidy Ferrari.

Zacznijmy jednak od samego początku kwalifikacji – w pierwszym bloku najszybszy dosyć niespodziewanie okazał się Jarno Trulli, uzyskując rewelacyjny czas 1:15.550. Na potwierdzenie zwyżkującej formy Toyoty i znakomicie spisujących się opon Bridgestone na torze Magny-Cours, trzeci czas uzyskał partner Włocha, Ralf Schumacher, także schodząc poniżej jednej minuty i 16 sekund. Michael Schumacher i Massa uplasowali się wówczas odpowiednio na drugiej i piątej pozycji, tak więc w pierwszym bloku cztery z pięciu czołowych pozycji okupowali kierowcy na oponach Bridgestone.

Najszybszym kierowcą na oponach Michelin okazał się tymczasem Kimi Raikkonen (McLaren), mając już ponad pół sekundy straty do Trullego. Fernando Alonso (Renault) w pierwszym bloku nie starał się za wszelką cenę uzyskać jak najlepszego czasu i zadowolił się szóstą pozycją (+0.7s), natomiast z dalszego udziału w kwalifikacjach dosyć niespodziewanie odpadł najszybszy kierowca z porannych treningów, Jacques Villeneuve (BMW Sauber). Słabo wypadł także Jenson Button (Honda), a oprócz niego i Kanadyjczyka do drugiego bloku nie przeszli Vitantonio Liuzzi (STR), Tiago Monteiro (MF1) i tradycyjnie obydwaj kierowcy Super Aguri – Franck Montagny okazał się nieznacznie szybszy od Takumy Sato i wystartuje z 21 pozycji.

W drugim bloku kwalifikacji Michael Schumacher poprawił najlepszy czas Trullego z pierwszego bloku aż o ponad 0.4 sekundy, a najbliższym rywalem Niemca okazał się jego młodszy brat Ralf, który tym razem uzyskał lepszy czas od partnera z Toyoty, Trullego (P6 w drugim bloku). Pierwszą trójkę dopełnił Massa, a więc trzy pierwsze miejsca znów należały do kierowców jeżdżących na oponach Bridgestone. Z obozu Michelin najszybszy był już tym razem lider klasyfikacji generalnej kierowców, Alonso, jednak strata blisko 0.6 sekundy do Michaela Schumachera z pewnością nie wywołała uśmiechu na twarzach władz francuskiej stajni, która z pewnością liczyła na wywalczenie pole position na własnym podwórku.

Do finałowego bloku kwalifikacji nie przeszli między innymi Mark Webber (Williams), Nick Heidfeld (BMW Sauber), Christian Klien (RBR) i Rubens Barrichello, co tylko potwierdzało, że Honda nie dokonała jednak zdecydowanego kroku na przód, na który tak bardzo liczył Button. Nienajlepszy czas Heidfelda także był dosyć niepokojący, gdyż tym razem BMW przegrało ze swoim dawnym partnerem, Williamsem. Nowe elementy aerodynamiczne do bolidu F1.06 chyba na niewiele się zdały, ale na pocieszenie Heidfeld do wyścigu wystartuje z 11 pozycji, gdyż Nico Rosberga, który przeszedł do trzeciego bloku, czeka jutro obniżenie pozycji startowej o 10 miejsc ze względu na wymianę silnika przed kwalifikacjami. Najwolniejsi w drugim bloku zgodnie z oczekiwaniami okazali się Scott Speed (STR) i Christijan Albers (MF1).

Trzeci blok kwalifikacji – choć może się to wydawać nieprawdopodobne – rozpoczął się niemal jak zwykły wyścig. Pozostałych na torze dziesięciu najszybszych kierowców ustawiło się parami w wyjeździe z boksów i gdy tylko zapaliło się zielone światło, wszyscy natychmiast ruszyli z miejsc. „Startujący z pole position Michael Schumacher stracił prowadzenie przed pierwszym zakrętem na rzecz Fernando Alonso, ale zdołał dopaść Hiszpana na końcu najdłuższej prostej i zręcznym manewrem na nawrocie Adelaide wyprzedził kierowcę Renault. Alonso nie zamierzał się jednak tak łatwo poddać i kilka okrążeń później odwdzięczył się atakiem w tym samym miejscu toru, obejmując ponownie prowadzenie” – tak mniej więcej mógłby wyglądać opis trzeciego bloku, który dzięki skróceniu go z 20 do 15 minut zamienił się w ekscytującą walkę o wolną przestrzeń na torze. Na brak emocji nie mogliśmy więc narzekać.

Tymczasem finałowy blok kwalifikacji "wygrał" ostatecznie Michael Schumacher, pokonując Alonso o niespełna 0.3 sekundy. Niemiec zapewnił sobie tym samym 68 pole position w karierze i będzie miał jutro sporą szansę na dalsze zmniejszenie straty do lidera klasyfikacji generalnej kierowców, od którego na starcie oddzielał go będzie zespołowy partner, Massa. Oczywiście nie wiadomo ile cała trójka ma paliwa w swoich bolidach i czy któryś z nich nie pojedzie jutro na trzy postoje w boksach, a poza tym bolidy Renault nadal potrafią być niezwykle szybkie na starcie i to może spowodować, że już na pierwszym okrążeniu dojdzie do istotnych przetasowań. Tym niemniej wyścig zapowiada się bardzo ciekawie, gdyż Ferrari nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa w zdominowanym dotąd przez Renault sezonie 2006.

Wraz z Alonso z drugiego rzędu wystartuje jego dawny partner, Trulli, a w trzecim rzędzie ustawią się drugi kierowca Toyoty, Ralf Schumacher i Kimi Raikkonen (McLaren). Giancarlo Fisichella (Renault) musiał zadowolić się dopiero siódmą pozycją startową, a tymczasem z ósmej pozycji może być jak najbardziej zadowolony Pedro de la Rosa, który jak dotąd bardzo dobrze spisuje się w roli zastępcy Juana Pablo Montoi. Rosberg uzyskując w trzecim bloku kwalifikacji dziewiąty czas, zapewnił sobie 19 pozycję startową, natomiast z piątego rzędu wystartują jutro David Coulthard (RBR) i Webber, który z uwagi na fakt, że nie jeździł w trzecim bloku, będzie mógł wystartować z dowolną ilością paliwa.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Leon, 15.07.2006 18:41[!]
Cężkie chwile przeżywają przeciwnicy Schumachera i Ferrari , ale tak to ma być , ten team walczy do konca .
cova, 15.07.2006 20:03 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
co do III bloku i zacietego startu, na INDY bylo podobnie, Alonso stal obok na lini i jak wystartowali wyprzedzil Schumiego ,2 okrazenia pozniej pod koniec prostej kolejnosc sie zmienila,potem Alonso stracil pozycje dla Massy.
W/g mnie bardziej sprawiedliwe byloby aby kazdy mial 5 okrazen ,oczywiscie najlepszy czas mialby znaczenie. Co do paliwa czy mozna uzupelniac po kwalifikacjach to nie mam zdania. W obecnym systemie jest duza mozliwosc manipulacki np. Schumi ma juz mala strate punktowa do Alonso. Kwalifikacje i Massa niby przypadkowo a jakze ,uderza skutecznie w bolid hiszpana. Ten nie konczy III bloku , Massa moze dostac kare jaka FIA wymysli , co z tego jak Schumi jest 10 pozycji przed Alonso. To sa kierowcy ktorzy potrafia przy tych umiejetnosciach stworzyc taka sytuacje . Mam nadzieje ze tak nie bedzie.
Czi wiadomo co w Ferrari dokladnie sie zapalilo?

Sorry , ale nie rozumiem czemu pisze normalnie a wyswietla sie podwojnie. Sorry Administratorze!
_____
<i>Nic nie szkodzi - usunąłem powtórzony fragment - Maraz<i>
hakunamatata, 15.07.2006 21:10[!]
ta strona idzie w złą stronę ... martwi mnie to straszecznie, komentarze jak długie jak żmija - po co to komu ? Jest forum :) co do ścigania = niech wygrają najlepsi - to jast właśnie najpiękniejsze w tym sporcie (kierowca+zespół) przepraszam za OT
Hitokiri, 16.07.2006 11:44[!]
cova: kolejna teoria spiskowa...

Co do startów Alonso to faktycznie ma świetne i jak się postara to może już na starcie wskoczyć na prowadzenie, a wtedy bye-bye Shumi. Oby nie :)
Darth Tom, 16.07.2006 12:55[!]
najważniejsze jest to że jednak sezon jeszcze się nie skończył i zapowiada się ciekawy wyścig zarówno dla czerwonych jaki i niebieskich :D. No a chyba o to chodzi no nie ? :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca