F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
Petrol Ofisi Grand Prix of Turkey 200627 sierpnia
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,356 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:26,797 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po wyścigu  [  T-  |  T+  ]

Mild Seven Renault F1 Team

Fernando Alonso (P2): „To był normalny wyścig. Cisnąłem do końca, aż do trzeciego przejazdu, kiedy ciągle trwała walka o pozycje na torze, a nie tylko o szybkość. Wiedziałem, że Michael ma tylko dwa miejsca do wyprzedzania: przed zakrętami 12 i 14. To oznaczało, że mogę używać silnika, aby wytworzyć większą przewagę korzystając z maksymalnych obrotów na prostych poprzedzających te zakręty i to wystarczyło do utrzymania drugiej pozycji”.

Giancarlo Fisichella (P6): „Ostatecznie był to dla mnie dobry wyścig i pokazałem dziś, że jestem szybki i samochód także. Miałem dobry start i byłem blisko za chłopakami na przedzie. Michael jechał zygzakiem po torze i inni kierowcy musieli go omijać. Hamowałem dość późno, ale było ryzyko kolizji z Fernando, więc zahamowałem jeszcze mocniej, co zablokowało tylne koła i wpadłem w poślizg”.

Pat Symonds, szef działu inżynierii: „Co za wspaniały wyścig. O rezultacie Fernando zadecydował pierwszy postój w trakcie obecności samochodu bezpieczeństwa na torze i zachowanie się opon podczas drugiego przejazdu. Uzyskaliśmy przewagę na obu frontach i mogliśmy zobaczyć, że Fernando był w stanie utrzymać przewagę do ostatniego postoju, ale także musiał mocno bronić się od tamtego momentu. Wykonał nienaganną pracę, do której jesteśmy przyzwyczajeni i to drugie miejsce jest tak dobre jak zwycięstwo”.

Flavio Briatore, dyrektor zarządzający: „To był fantastyczny dzień dla zespołu, nie mieliśmy osiągów, aby pokonać Ferrari w czystej walce, ale wypadki podczas wyścigu nam pomogły – i wykorzystaliśmy każdą okazję bezbłędnie. Fernando jechał jak mistrz pomimo narastającej presji i zwiększył przewagę w mistrzostwach po raz kolejny”.
 

Team McLaren Mercedes

Pedro de la Rosa (P5): „Dobry rezultat po starcie z 11 pozycji. To było piekło w pierwszym zakręcie, po tym jak Fisichella wpadł w poślizg i ledwo przedarłem się poprzez odłamki z bolidów leżące na torze. To był ciężki wyścig z jednostopową strategią, bo musiałem uważać na moje tylnie opony i przez to bycie ciągle szybkim było sporym wyzwaniem”.

Kimi Raikkonen (nie ukończył): „Start był bardzo chaotyczny. Próbowałem ominąć obracającego się Fisichellę, a wtedy Speed uderzył mnie w tylną lewą oponę, powodując jej przebicie. Przejechałem całe kółko z uszkodzoną oponą, aby wrócić do boksów i zobaczyć co się da zrobić. Zespół wymienił oponę, ale sądzę, że samochód musiał być już mocno uszkodzony w tym momencie. Kiedy wróciłem na tor, wjechałem w czwarty zakręt, nie miałem przyczepności z tyłu, zaczęło mnie rzucać na boki, wypadłem z drogi i uderzyłem w barierę z opon – to był koniec. Plecy mam trochę obolałe, ale nie ma się czym martwić”.

Ron Dennis, szef zespołu: „Pedro pojechał bardzo dobry wyścig i korzystając ze strategii na jeden postój finiszował na solidnej piątej pozycji. Wypadek Kimiego był rezultatem poślizgu Fisichelli na starcie, co doprowadziło do kolizji Kimiego ze Speedem. Pęknięta opona uszkodziła karoserię, zmieniają aerodynamikę samochodu i kiedy Kimi wrócił do wyścigu, pojechał za szeroko na czwartym zakręcie. Wstrząs przy uderzeniu spowodował niewielki uraz pleców, ale lekarz zespołu jest optymistą i mówi, że Kimi będzie mógł wystąpić w testach planowanych na ten tydzień na torze Monza”.
 

Scuderia Ferrari Marlboro

Felipe Massa (P1): „Dziś jest niesamowity dzień, którego nigdy nie zapomnę. Zdobycie pierwszego zwycięstwa, zwłaszcza w barwach Ferrari, to historyczny moment i myślę o tych wszystkich ludziach, którzy pomogli mi znaleźć się w tym miejscu – o rodzinie, dziewczynie oraz o przyjaciołach, którzy dodawali mi sił. Zespół spisał się wyśmienicie i dostarczył mi bolid idealny do wygrywania. Jestem wzruszony i bardzo szczęśliwy. Wyścig? Miałem bardzo dobry start, a bolid zdawał się być świetnie zbalansowany. Zaraz po starcie zobaczyłem jak Michael i Alonso walczą, ale błyskawicznie się od nich oddaliłem. Po tym jak pojawił się samochód bezpieczeństwa, miałem wizytę w boksach, ale samochód nadal spisywał się dobrze, było tak również w kolejnych stadiach wyścigu. Od zawsze marzyłem, aby wygrać moje pierwsze Grand Prix jeżdżąc w zespole Ferrari i dlatego dzisiejszy dzień jest jeszcze bardziej wyjątkowy. Niesamowite marzenie się spełniło. Do końca sezonu jeszcze cztery wyścigi, więc oba tytuły są w naszym zasięgu”.

Michael Schumacher (P3): „Na wstępnie pragnę pogratulować Felipe, który kolejny raz wykonał fantastyczną pracę i w pełni zasłużył na zwycięstwo. Najwyraźniej w ten weekend nie wszystko szło po mojej myśli, zarówno podczas wczorajszych kwalifikacji, jak i dzisiejszego wyścigu. Z jakichś powodów, po pierwszym tankowaniu auto nie prowadziło się tak dobrze jak to miało miejsce podczas piątkowych treningów. Bolid był wyjątkowo nerwowy, a fakt, że był mocno zatankowany, na pewno mi nie pomógł, a nawet był przyczyną mojego błędu na ósmym zakręcie w czasie 28 okrążenia. Na domiar złego wybór opon też był nienajlepszy, ponieważ nie spisywały się tak dobrze jak inne, a na dodatek zaczęły się pojawiać na nich bąble. Koniec końców postanowiłem trzymać się blisko mojego rywala (Alonso) w oczekiwaniu, że popełni jakiś błąd. Dziś straciłem dwa punkty w walce o mistrzostwo kierowców, ale wciąż wierzę, że uda mi się go wygrać”.

Jean Todt, szef zespołu: „Jesteśmy bardzo szczęśliwi z powodu wygranej Felipe, pierwszej w jego nienagannej karierze. Dziś mieliśmy potencjał, aby ukończyć wyścig na dwóch pierwszych pozycjach, ale pojawienie się samochodu bezpieczeństwa na 14 okrążeniu pozbawiło nas szansy na uzyskanie takiego rezultatu. Na Monzy i trzech pozaeuropejskich wyścigach, będziemy mieli wiele zmian w bolidzie i dzięki wspaniałej pracy, jaką wykonują nasi partnerzy techniczni, z których najważniejszy jest Bridgestone oraz Shell, będziemy w możliwie najlepszej kondycji, aby starać się wygrać oba mistrzostwa”.

Ross Brawn, dyrektor techniczny: „Naprawdę fantastyczny rezultat Felipe, który jechał wyjątkowo dobrze przez cały weekend. Jestem pełen uznania dla niego i jego zespołu inżynierów i mechaników, którzy przygotowali jego bolid. Miał wspaniałe tempo i wyjazd samochodu bezpieczeństwa nie wyrządził mu żadnej krzywdy. Jednak frustrujące jest to, ze pojawienie się samochodu bezpieczeństwa pokrzyżowało plany Michaela na wyścig, ponieważ dzisiaj nasze bolidy były szybkie, opony firmy Bridgestone również się spisywały i myślę, że mieliśmy szansę finiszować na pozycji jeden i dwa”.
 

Panasonic Toyota Racing

Ralf Schumacher (P7): „Zawsze jest ciężko, kiedy startuje się z tak odległego miejsca jak dzisiaj, więc zdobycie 2 punktów jest dużym osiągnięciem. Istniało niebezpieczeństwo, że będę uczestnikiem stłuczki na pierwszym zakręcie i tak też się stało. W chaosie na nieszczęście straciłem przednie skrzydło. Straciłem czas gdy zatrzymałem się, aby je wymienić, ale w tym czasie mogliśmy dolać paliwa, tak więc później potrzebowałem już tylko jednego postoju. Podczas pierwszego przejazdu walczyłem z podsterownością przy pełnym baku, ale sytuacja poprawiła się po wyjechaniu na tor SC i byłem w stanie nadrobić trochę dystansu. Balans był dobry po drugim postoju i mogłem dalej cisnąć”.

Jarno Trulli (P9): „To było dla mnie ciężkie popołudnie, począwszy od zamieszania na starcie. Pierwszy zakręt na tym torze jest trudny, hamowanie przy jeździe w dół zawsze powoduje niebezpieczeństwo podczas startu. Dzisiaj tak też się stało i kiedy zostałem uderzony z tyłu, nie mogłem uniknąć uderzenia samochodu przede mną. Straciłem kilka miejsc i była to dla mnie ciężka walka. Pierwsza część wyścigu w moim wykonaniu była niezła i trochę nadgoniłem, ale kłopot sprawił mi SC, który pojawił się w złym dla mnie czasie. Samochód, który był przede mną, też mocno zwolnił i zamknął mi tor jazdy, co oznaczało, że straciłem sporo dystansu, który wcześniej odrobiłem. Ale największym problemem był wybór zbyt twardych opon na ten wyścig”.

Tsutomu Tomita, szef zespołu: „Biorąc pod uwagę kiepską pozycję startową w dzisiejszym wyścigu, rezultaty są całkiem niezłe. W pierwszej części weekendu mieliśmy zbyt dużo pracy, aby doprowadzić auta do stanu, kiedy mogłyby konkurować z autami najlepszych drużyn. Wyścig zaczął się źle, jako ze obaj nasi kierowcy brali udział w incydencie, który zdarzył się na pierwszym zakręcie. Jarno, walczył o przyczepność, tak jak i podczas kwalifikacji. To oznacza, że prawdopodobnie wybraliśmy zbyt twarde opony. Dobrze sobie radził na początkowych okrążeniach, ale SC nie pomógł mu, biorą pod uwagę jego strategię. Od tego momentu nie mógł znaleźć dobrego balansu, ale sprawił się dobrze, bo ukończył wyścig”.
 

WilliamsF1 Team

Mark Webber (P10): „Wszystko było dobrze do momentu wyjazdu samochodu bezpieczeństwa, gdyż planowaliśmy długi przejazd. Akurat udało mi się wyjechać na czystą pozycję zanim samochód bezpieczeństwa pojawił się na torze i wtedy zjechałem do boksów. Przejazd po pierwszym stopie było bardzo trudny, ponieważ miałem dużo paliwa i bardzo słabą przyczepność z tyłu. Ostatni przejazd był o wiele lepszy, ale było już za późno”.

Nico Rosberg (nie ukończył): „Z jednej strony to był dobry dzień dla mnie, ponieważ miąłem dobry start i udało mi się wspiąć kilka pozycji do góry na pierwszym okrążeniu dzięki wypadkom. Ale głównym pozytywem dzisiaj było to, że samochód sprawiał dobre wrażenie i miałem wiarę w niego w przeciwieństwie do wczoraj. Ściganie się sprawiło mi po raz kolejny wielką frajdę i mogłem cisnąć bez obawy, że popełnię błąd – dobrze było zobaczyć nasz samochód prezentujący takie szybkie tempo”.

Sam Michael, dyrektor techniczny: „Mieliśmy strategię opartą na długim pierwszym przejeździe, więc samochód bezpieczeństwa na drugim okrążeniu był najgorszą rzeczą, jaka mogła się przydarzyć. Podjęliśmy decyzję w tym momencie, aby podzielić nasze strategie, ściągając do boksów Marka i zostawiając na torze Nico, ale było nam ciężko wybrnąć z tej sytuacji. Mark i Nick jechali dobrze, mieli dobre starty i pierwsze okrążenia, ale mieliśmy awarię układu hydraulicznego w samochodzie Nico i musimy to zbadać głębiej, aby ustalić jej przyczynę”.
 

Lucky Strike Honda Racing F1 Team

Jenson Button (P4): „Nie mieliśmy tempa Ferrari czy Renault Alonso, ale wiemy w czym jesteśmy słabsi i kiedy uporamy się z tym, będziemy bardzo konkurencyjni. Bardzo dobrze nam szło w ostatniej części wyścigu, gdzie mieliśmy dużo mniej zgranulowane opony, więc byłem coraz szybszy i szybszy. Końcowy rezultat nie jest aż taki dobry jak w ostatnim wyścigu, ale mimo to jest dobrze”.

Rubens Barrichello (P8): „Nasz bolid był konkurencyjny, więc szkoda, że ktoś popchnął mnie na pierwszym zakręcie po starcie, co kosztowało mnie stratę sporo czasu. Gdyby nie ten incydent, mógłbym być bliżej czołówki. Cieszę się, że po wyścigu mogłem usłyszeć brazylijski hymn grany na cześć mojego przyjaciela Felipe Massy, gratuluję mu pierwszego zwycięstwa”.

Gil de Ferran, dyrektor sportowy: „Jesteśmy bardzo szczęśliwi, ponieważ oba nasze bolidy punktowały, co jest wspaniałym rezultatem wieńczącym ten bardzo dobry dla nas weekend. Jenson na szczęście nie brał udziału w incydencie na pierwszym zakręcie i walczył do końca. Jednak nie byliśmy wystarczająco szybcy, by dostać się na podium. Rubens miał mniej szczęścia i przez zamieszanie po starcie stracił kilka pozycji, choć mimo to pokazał wspaniałą prędkość i determinację walcząc do samego końca. Oba silniki spisały się dobrze w swoim drugim Grand Prix, nawet pomimo tego, że Rubens podczas wyścigu jechał na maksymalnych obrotach. Gratulacje dla Felipe Massy za w pełni pierwsze zasłużone zwycięstwo”.
 

Red Bull Racing

Christian Klien (P11): „To był jeden z najcięższych wyścigów w tym sezonie. Było bardzo gorąco i do tego ten długi ósmy zakręt, bardzo czułem go na karku, ale nie przestawałem naciskać do końca wyścigu. W pierwszej części wyścigu bolid sprawował się dobrze i miał dobry balans, ale w drugiej części zmagałem się z podsterownością. W trzeciej części bolid poprawił się trochę, ale tak naprawdę dzisiaj nie byliśmy konkurencyjni”.

David Coulthard (P15): „Nie takiego rezultatu spodziewaliśmy się dzisiaj. Balans bolidu był OK i poprawił się jeszcze po wyregulowaniu przedniego skrzydła i ciśnienia w oponach podczas pierwszego pit stopu. W drugiej części wyścigu byliśmy bardzo konkurencyjni w stosunku do pobliskich zawodników, a pod koniec wyścigu dogoniłem Marka Webbera. Sądzę, że zdołałbym go wyprzedzić, gdyby nie wyeliminowały mnie problemy ze skrzynią biegów”.

Christian Horner, dyrektor sportowy: „Rozczarowujący rezultat. Startujący z dobrej pozycji Christian niestety wypadł uszkadzając przedni lewy deflektor, co spowodowało podsterowność. David wycofał się po awarii skrzyni biegów”.
 

BMW Sauber F1 Team

Robert Kubica (P12): „Mój start był całkiem dobry, ale w pierwszym zakręcie Giancarlo Fisichella wpadł w poślizg i musiałem pojechać szerzej razem z Jensonem Buttonem, więc straciłem dużo pozycji. Byłem w stanie wyprzedzić kilku kierowców, ale samochód bezpieczeństwa wyjechał i zmieniliśmy opony. Drugi przejazd, podobnie jak pierwszy nie był taki zły, jednak mieliśmy zbyt duże granulowanie na oponach. Na pierwszym kółku ostatniego przejazdu opony były już zgranulowane i szybkość było zdecydowanie zbyt wolna. To był nasz wybór (typu opon), ale tym razem to nie zadziałało. Nie było tak źle kiedy opony pracowały jak należy, miałem kilka dobrych pojedynków i było w porządku jak na mój drugi start w Formule 1”.

Nick Heidfeld (P14): „Miałem super start, zwłaszcza w bezpośrednim porównaniu z Giancarlo Fisichellą, a wszyscy wiedzą, że to jest coś, w czym Renault jest bardzo dobre. Wjechałem w pierwszy zakręt po wewnętrznej, ale wtedy Fisichella wpadł w poślizg i uderzył w przód mojego bolidu. W drodze powrotnej do boksów skrzydło utknęło pod moim bolidem, co oznaczało, że nie miałem przyczepności i w dodatku podłoga została uszkodzona. Do tego tylna opona uszkodziła tylne skrzydło, balans samochodu był zrujnowany i straciłem przyczepność”.

Mario Theissen, szef BMW Motorsport: „Biorąc pod uwagę nasze pozycje startowe, spodziewaliśmy się obu naszych bolidów na punktowanych miejscach, więc ten rezultat jest bardzo rozczarowujący. W pierwszym zakręcie po wypadnięciu Giancarla Fisichelli, Nick stracił przednie skrzydło i w drodze powrotnej do boksów jego podłoga została zniszczona – to był dla niego koniec wyścigu. W przypadku Roberta decydującym czynnikiem były opony. Podjęliśmy ryzyko, ale nie opłaciło się i to było widać wyraźnie z jego trzecim zestawem opon, które przestały się granulować dopiero pod koniec wyścigu. To kosztowało go punktowane miejsce”.

Willy Rampf, dyrektor techniczny: „Po kolizji w pierwszym zakręcie, Nick stracił szansę na dobry rezultat. Przednie skrzydło, prawa tylna opona i podłoga zostały mocno uszkodzone. Nick musiał walczyć przez resztę wyścigu ze źle zbalansowanym wozem, ale zrobił co w jego mocy w tej sytuacji. Robert był na dobrej pozycji w stawce, ale stracił pozycję podczas pobytu samochodu bezpieczeństwa na torze. Powodem, dla którego brakowało mu szybkości, była nasza decyzja o użyciu bardziej miękkich opon i nie był to właściwy wybór dla Roberta”.
 

MF1 Racing

Christijan Albers (nie ukończył): „To mógł być dla nas bardzo dobry wyścig. Udowodniliśmy to silnymi osiągami w kwalifikacjach wczoraj i nasza szybkość pozwalała nam walczyć o miejsca. Mogę definitywnie powiedzieć, gdzie zyskujemy czas do innych, a gdzie go tracimy, więc musimy nad tym popracować”.

Tiago Monteiro (nie ukończył): „To jest jedna z najbardziej stresujących sytuacji dla wszystkich: mechaników, inżynierów i mnie samego. To jest praktycznie najgorsza z możliwych rzeczy, jaka może się stać, ponieważ pracowaliśmy tak ciężko cały weekend tylko po to, aby zostać wyeliminowanym po pierwszym zakręcie. Najgorsze jest to, że według mnie byliśmy na właściwej strategii z twardszymi oponami, które tutaj pracowały dobrze, biorąc pod uwagę ekstremalnie gorące temperatury”.

Colin Kolles, dyrektor zarządzający: „Myślę, że Christijan pojechał dziś świetny wyścig. Wyglądaliśmy bardzo konkurencyjnie w porównaniu z samochodami z przodu i naszymi czasami zbliżonymi do innych. Niestety, mieliśmy problem podczas drugiego postoju, który kosztował nas kilka pozycji i wyścig skończył się krótko po tym. Ale była to natchniona jazda pokazująca do czego on i M16 są zdolni”.

 

Scuderia Toro Rosso

Scott Speed (P13): „Nie wiem co zdarzyło się podczas wypadku na pierwszym okrążeniu, być może uderzono mnie z tyłu, ale droga była zablokowana i nie było możliwości ucieczki. Straciłem skrzydło i zjechałem na pit-stop. Na szczęście była chwila wytchnienia po tym jak pojawił się safety car, co pozwoliło mi zbliżyć się ponownie do końca stawki. Oczywiście nie miałem już szans na dobry finisz po dodatkowym postoju, ale w końcu zdobyłem użyteczne doświadczenie po odbyciu kilku dobrych pojedynków na torze”.

Vitantonio Liuzzi (nie ukończył): „Miałem dobry start, ale później nie miałem wystarczającego tempa, aby dotrzymać kroku czołowym zawodnikom. Wkrótce rozpoczęły się problemy z samochodem i stopniowo jechałem coraz wolniej. Myślę, że na 21 okrążeniu na pierwszym zakręcie tylna oś zablokowała się i nie mogłem uniknąć obrotu. To był dla mnie koniec wyścigu, jako że silnik zblokował się w tym samym momencie. Będziemy musieli przestudiować dane, żeby stwierdzić co dokładnie się stało, ale teraz oczekuję wyścigu przed moimi kibicami na Monzy”.

Franz Tost, szef zespołu: „Scott brał udział w stłuczce na pierwszym okrążeniu, ale po tym miał dobry wyścig, zwłaszcza podczas pierwszego i drugiego przejazdu spisał się bardzo dobrze. W końcowej fazie wyścigu nie był w stanie wyprzedzić Kubicy, jako że nie był wystarczająco szybki na prostej. Tonio wykonał fantastyczny start, przesuwając się z 18 na 7 pozycję. Później walczył skarżąc się na zmniejszoną przyczepność spowodowaną przyklejaniem się startej gumy do opon”.
 

Super Aguri Formula 1

Takuma Sato (niesklasyfikowany): „Na starcie wyprzedziłem dwóch albo trzech zawodników. Niestety na pierwszym zakręcie ktoś wjechał w mój tył, przez co mój bolid doznał wielu uszkodzeń, w tym tylnej opony i musiałem zjechać do boksów. Po kilku okrążeniach i fantastycznej pracy mechaników udało mi się wyjechać na tor. Niestety bolid nie był całkowicie sprawny, więc do końca wyścigu miałem kłopoty z jego prowadzeniem, ale przynajmniej zebraliśmy wiele cennych danych o nowym zawieszeniu”.

Sakon Yamamoto (nie ukończył): „Po dobrym starcie uniknąłem zamieszania na pierwszym zakręcie, zyskałem kilka pozycji i kontynuowałem walkę. Niestety później wpadłem w poślizg i zgasł silnik, co oznaczało dla mnie koniec wyścigu”.

Aguri Suzuki, szef zespołu: „To nie był dla nas dobry wyścig. W przyszłym tygodniu zamierzamy testować na torze Monza, by usprawnić nasz bolid SA06”.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Hitokiri, 27.08.2006 18:51[!]
czyli znów zespół załatwił Robertowi wynik :(
Mesh, 27.08.2006 19:01[!]
Niestety to było widać że opyny żle dobrane. I moim zdaniem juz drugi przejazd był wolniejszy nie tylko trzeci zwłaszcza moment kiedy Ralf go wyprzedził to ładnie pokazał. frustrujące :/
sadektom, 27.08.2006 19:28[!]
Młody zespół, błędy się zdarzają. Szkoda, że to odbija się w na wynikach Roberta.
rmn, 27.08.2006 19:47[!]
Takie decyzje są podejmowane RAZEM z kierowcą. I to jest część gry;)
dejacek, 27.08.2006 19:49[!]
dobrze że nie zganiają na Kubicę . A tak w ogóle dobór opon zależy od testów m.in. piątkowego testera -prawda?
Mesh, 27.08.2006 19:59[!]
Haha też tak sobie pomyślałem że to wina piątkowego testera :D
W, 27.08.2006 20:00[!]
BMW z jednej strony cierpi na choroby wieku młodzieńczego, ale z drugiej to przecież powinno być spadkobiercą Saubera. To samo tyczy się Hondy. Niektóre rzeczy się zwyczajnie nie godzą...
Savage, 27.08.2006 20:56[!]
o co dokładnie chodzi z tym granulowaniem na oponach?? Może ktoś coś więcej na ten temat powiedzieć??
Lukas, 27.08.2006 20:56[!]
Dla Roberta nie tyle wyniki co sama jazda jest najważniejsze w tym sezonie a ta była na bardzo wysokim poziomie bo ygrał kilka ciekawych pojedynków. BMW w końcu sie dotrze i wtedy będzie sukces :)
Adriannn, 27.08.2006 21:25[!]
Fernando Alonso (P2): „To był normalny wyścig" Ciekawe. Jak się porząnie do roboty nie wezmą to tytułu mogą im przejść koło nosa.
deZZember, 27.08.2006 22:21[!]
@Savage: granulacja opon, to inaczej pojawianie się na nich zmarszczek, kuleczek czy właśnie granuli ;). Fatalnie to wpływa na przyczepność.
Linus, 27.08.2006 22:42[!]
@Savage - W pewnych przypadkach opona nie ściera się normalnie, tylko poprzez granulowanie. Oznacza to, że na jej powierzchni tworzą się małe kuleczki z gumy. Opona przez to nie dotyka bezpośrednio do asfaltu, lecz ślizga się po nim na tych granulka, co znacznie utrudnia jazdę i obniża czasy okrążeń ;)
Savage, 28.08.2006 00:16[!]
Nawet sam Robert wyjaśnił w najnowszym newsie o co chodzi z tym granulowaniem ...Dzięki bardzo za wyjaśnienia! :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca