F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Vodafone d'Italia 200610 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.38Sebastian VettelBMW Sauber F1.061:22,631--29
2.5Michael SchumacherFerrari 248 F11:23,1380,5070,50711
3.6Felipe MassaFerrari 248 F11:23,1820,5510,04412
4.35Alex WurzWilliams FW281:23,4140,7830,23226
5.4Pedro de la RosaMcLaren MP4-211:23,9701,3390,55612
6.3Kimi RaikkonenMcLaren MP4-211:24,0341,4030,06411
7.16Nick HeidfeldBMW Sauber F1.061:24,3301,6990,2969
8.1Fernando AlonsoRenault R261:24,5771,9460,24715
9.17Robert KubicaBMW Sauber F1.061:24,8132,1820,2365
10.41Franck MontagnySuper Aguri SA061:24,9432,3120,13024
11.19Christijan AlbersMidland M161:24,9852,3540,04211
12.8Jarno TrulliToyota TF106B1:25,0272,3960,04212
13.10Nico RosbergWilliams FW281:25,0402,4090,0139
14.15Christian KlienRed Bull RB21:25,1082,4770,06811
15.2Giancarlo FisichellaRenault R261:25,1602,5290,05214
16.18Tiago MonteiroMidland M161:25,2772,6460,11712
17.7Ralf SchumacherToyota TF106B1:25,3162,6850,03922
18.14David CoulthardRed Bull RB21:25,3182,6870,00211
19.36Anthony DavidsonHonda RA1061:25,3562,7250,0388
20.9Mark WebberWilliams FW281:25,5002,8690,14411
21.39Giorgio MondiniMidland M161:25,5862,9550,08629
22.20Vitantonio LiuzziToro Rosso STR11:25,7073,0760,12119
23.21Scott SpeedToro Rosso STR11:25,7553,1240,04821
24.40Neel JaniToro Rosso STR11:25,8783,2470,12332
25.37Robert DoornbosRed Bull RB21:26,0583,4270,18031
26.22Takuma SatoSuper Aguri SA061:26,1183,4870,06021
27.23Sakon YamamotoSuper Aguri SA061:26,7054,0740,58714
107% najlepszego czasu: 1:28,415

W drugiej sesji treningowej na Autodromo Nazionale di Monza najszybszy ponownie okazał się kierowca testowy zespołu BMW Sauber, Sebastian Vettel. Niemiec w końcówce sesji pokonał obydwu kierowców Ferrari o ponad pół sekundy, jako jedyny schodząc poniżej granicy jednej minuty i 23 sekund. Po południu czasy ustanowili także obydwaj kierowcy wyścigowi BMW, Nick Heidfeld i Robert Kubica, plasując się odpowiednio na siódmej i dziewiątej pozycji. Polak znowu przejechał tylko pięć okrążeń w samej końcówce godzinnej sesji, a więc jego łączny dorobek wyniósł dzisiaj 10 okrążeń. Nie jest to dużo, ale trzeba pamiętać o tym, że tydzień temu wszystkie zespoły testowały na torze Monza, a więc są raczej dobrze przygotowane.

Michael Schumacher i Felipe Massa byli zdecydowanie najszybszymi kierowcami wyścigowymi w drugiej sesji, a ich przewaga nad dwójką kierowców McLarena (pozycje 5 i 6) wyniosła blisko sekundę. Lider klasyfikacji generalnej Fernando Alonso (Renault) stracił już blisko półtorej sekundy do Schumachera i uplasował się na ósmej pozycji. Ekipa Ferrari jest więc nadal w świetnej formie i pozostaje faworytem do odniesienia zwycięstwa w domowym wyścigu. Kierowców Ferrari i McLarena rozdzielił piątkowy tester Williamsa, Alex Wurz (P4), tracąc niespełna 0.8 sekundy do Vettela, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknął kolega po fachu Austriaka z zespołu Super Aguri, Franck Montagny, mając mniej niż dwie i pół sekundy straty do Vettela. Obecność Super Aguri w pierwszej dziesiątce to z pewnością duża niespodzianka.

Teraz wypadałoby wspomnieć o występie kierowców Hondy w dzisiejszych treningach, a raczej o zaledwie 10 okrążeniach przejechanych przez piątkowego testera Anthony'ego Davidsona, bowiem Rubens Barrichello i Jenson Button w ogóle nie pojawili się w piątek na torze. Japońska stajnia chciała w Grand Prix Włoch skorzystać ze specyfikacji silnika na sezon 2007 i w pierwszej sesji zamontowała w bolidzie Davidsona podstawową wersję, aby ocenić jej niezawodność – wytrzymała ona zaledwie jedno całe okrążenie. Do drugiej sesji Brytyjczyk przystąpił z poprawioną wersją silnika, w której wprowadzono pewne zmiany po testach w zeszłym tygodniu i tym razem przejechał siedem pełnych okrążeń, zanim z tyłu bolidu pojawił się dym i ogień. W tej sytuacji należy się spodziewać, że w bolidach Barrichello i Buttona przed sobotnimi treningami zostaną zamontowane silniki w starej specyfikacji (zespół może dokonać wymiany bez obawy o kary, bowiem obaj kierowcy nie wyjechali dzisiaj na tor, a po ostatnim GP mieli prawo do wymiany silników z uwagi na cykl dwuwyścigowy).

W drugiej sesji stosunkowo niewielu kierowców miało problemy z utrzymaniem swoich bolidów na torze przy bardzo ładnej pogodzie i temperaturze powietrza dochodzącej do 32 stopni Celsjusza. Kłopoty z pokonaniem pierwszej szykany mieli między innymi Sakon Yamamoto (Super Aguri), Christian Klien (Red Bull) i Nico Rosberg (Williams). Ponadto niegroźny poślizg w drugiej szykanie zaliczył Wurz, a zaraz za Variante Della Roggia z pierwszego z dwóch zakrętów Lesmos wypadł Scott Speed (Toro Rosso), ale udało mu się powrócić na tor. Jutro może być już nieco inna sytuacja, gdyż przewidywane są opady deszczu, a to może oznaczać bardzo interesujące kwalifikacje.

Pogoda
Temperatura powietrza: 32°C
Temperatura toru: 42°C
Prędkość wiatru: 1,2 mps
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, Autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Skarpeta, 08.09.2006 17:38[!]
sprawdzałem w f1racing w zaeszłym roku rekord padł należy do srebrnych strzał wynosi 370,020 km/h Juan Pablo Montoya :D
boSS, 08.09.2006 17:45[!]
srebna stzrała to sobie może wiesz co.... chyba jak sobie ustawią docisk na 0 z przodu i z tyłu, a najlepiej w ogóle zdejmą spojlery :)
bambaryła, 08.09.2006 17:47[!]
ostatnio Schumi mial tez 2 w tabeli jakis błąd.
Maraz, 08.09.2006 18:49[!]
Nie, podobno w Turcji Schumacher pojechał jednak z nowym silnikiem, tak podał serwis FORIX. Monza jest więc dla niego drugim GP na tym samym silniku.
d'Angelo, 08.09.2006 21:28[!]
dzieki Damos za info! Bo tego akurat nie wiedzialem ale się już dowiedzialem chociaz to jest logiczne!
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca