|
|
|
|
|
|
Gran Premio Vodafone d'Italia 2006 | 10 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 38 | Sebastian Vettel | BMW Sauber F1.06 | | 1:22,631 | - | - | 29 |
2. | 5 | Michael Schumacher | Ferrari 248 F1 | | 1:23,138 | 0,507 | 0,507 | 11 |
3. | 6 | Felipe Massa | Ferrari 248 F1 | | 1:23,182 | 0,551 | 0,044 | 12 |
4. | 35 | Alex Wurz | Williams FW28 | | 1:23,414 | 0,783 | 0,232 | 26 |
5. | 4 | Pedro de la Rosa | McLaren MP4-21 | | 1:23,970 | 1,339 | 0,556 | 12 |
6. | 3 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-21 | | 1:24,034 | 1,403 | 0,064 | 11 |
7. | 16 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.06 | | 1:24,330 | 1,699 | 0,296 | 9 |
8. | 1 | Fernando Alonso | Renault R26 | | 1:24,577 | 1,946 | 0,247 | 15 |
9. | 17 | Robert Kubica | BMW Sauber F1.06 | | 1:24,813 | 2,182 | 0,236 | 5 |
10. | 41 | Franck Montagny | Super Aguri SA06 | | 1:24,943 | 2,312 | 0,130 | 24 |
11. | 19 | Christijan Albers | Midland M16 | | 1:24,985 | 2,354 | 0,042 | 11 |
12. | 8 | Jarno Trulli | Toyota TF106B | | 1:25,027 | 2,396 | 0,042 | 12 |
13. | 10 | Nico Rosberg | Williams FW28 | | 1:25,040 | 2,409 | 0,013 | 9 |
14. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB2 | | 1:25,108 | 2,477 | 0,068 | 11 |
15. | 2 | Giancarlo Fisichella | Renault R26 | | 1:25,160 | 2,529 | 0,052 | 14 |
16. | 18 | Tiago Monteiro | Midland M16 | | 1:25,277 | 2,646 | 0,117 | 12 |
17. | 7 | Ralf Schumacher | Toyota TF106B | | 1:25,316 | 2,685 | 0,039 | 22 |
18. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB2 | | 1:25,318 | 2,687 | 0,002 | 11 |
19. | 36 | Anthony Davidson | Honda RA106 | | 1:25,356 | 2,725 | 0,038 | 8 |
20. | 9 | Mark Webber | Williams FW28 | | 1:25,500 | 2,869 | 0,144 | 11 |
21. | 39 | Giorgio Mondini | Midland M16 | | 1:25,586 | 2,955 | 0,086 | 29 |
22. | 20 | Vitantonio Liuzzi | Toro Rosso STR1 | | 1:25,707 | 3,076 | 0,121 | 19 |
23. | 21 | Scott Speed | Toro Rosso STR1 | | 1:25,755 | 3,124 | 0,048 | 21 |
24. | 40 | Neel Jani | Toro Rosso STR1 | | 1:25,878 | 3,247 | 0,123 | 32 |
25. | 37 | Robert Doornbos | Red Bull RB2 | | 1:26,058 | 3,427 | 0,180 | 31 |
26. | 22 | Takuma Sato | Super Aguri SA06 | | 1:26,118 | 3,487 | 0,060 | 21 |
27. | 23 | Sakon Yamamoto | Super Aguri SA06 | | 1:26,705 | 4,074 | 0,587 | 14 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:28,415 |
|
| W drugiej sesji treningowej na Autodromo Nazionale di Monza najszybszy ponownie okazał się kierowca testowy zespołu BMW Sauber, Sebastian Vettel. Niemiec w końcówce sesji pokonał obydwu kierowców Ferrari o ponad pół sekundy, jako jedyny schodząc poniżej granicy jednej minuty i 23 sekund. Po południu czasy ustanowili także obydwaj kierowcy wyścigowi BMW, Nick Heidfeld i Robert Kubica, plasując się odpowiednio na siódmej i dziewiątej pozycji. Polak znowu przejechał tylko pięć okrążeń w samej końcówce godzinnej sesji, a więc jego łączny dorobek wyniósł dzisiaj 10 okrążeń. Nie jest to dużo, ale trzeba pamiętać o tym, że tydzień temu wszystkie zespoły testowały na torze Monza, a więc są raczej dobrze przygotowane.
Michael Schumacher i Felipe Massa byli zdecydowanie najszybszymi kierowcami wyścigowymi w drugiej sesji, a ich przewaga nad dwójką kierowców McLarena (pozycje 5 i 6) wyniosła blisko sekundę. Lider klasyfikacji generalnej Fernando Alonso (Renault) stracił już blisko półtorej sekundy do Schumachera i uplasował się na ósmej pozycji. Ekipa Ferrari jest więc nadal w świetnej formie i pozostaje faworytem do odniesienia zwycięstwa w domowym wyścigu. Kierowców Ferrari i McLarena rozdzielił piątkowy tester Williamsa, Alex Wurz (P4), tracąc niespełna 0.8 sekundy do Vettela, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknął kolega po fachu Austriaka z zespołu Super Aguri, Franck Montagny, mając mniej niż dwie i pół sekundy straty do Vettela. Obecność Super Aguri w pierwszej dziesiątce to z pewnością duża niespodzianka.
Teraz wypadałoby wspomnieć o występie kierowców Hondy w dzisiejszych treningach, a raczej o zaledwie 10 okrążeniach przejechanych przez piątkowego testera Anthony'ego Davidsona, bowiem Rubens Barrichello i Jenson Button w ogóle nie pojawili się w piątek na torze. Japońska stajnia chciała w Grand Prix Włoch skorzystać ze specyfikacji silnika na sezon 2007 i w pierwszej sesji zamontowała w bolidzie Davidsona podstawową wersję, aby ocenić jej niezawodność – wytrzymała ona zaledwie jedno całe okrążenie. Do drugiej sesji Brytyjczyk przystąpił z poprawioną wersją silnika, w której wprowadzono pewne zmiany po testach w zeszłym tygodniu i tym razem przejechał siedem pełnych okrążeń, zanim z tyłu bolidu pojawił się dym i ogień. W tej sytuacji należy się spodziewać, że w bolidach Barrichello i Buttona przed sobotnimi treningami zostaną zamontowane silniki w starej specyfikacji (zespół może dokonać wymiany bez obawy o kary, bowiem obaj kierowcy nie wyjechali dzisiaj na tor, a po ostatnim GP mieli prawo do wymiany silników z uwagi na cykl dwuwyścigowy).
W drugiej sesji stosunkowo niewielu kierowców miało problemy z utrzymaniem swoich bolidów na torze przy bardzo ładnej pogodzie i temperaturze powietrza dochodzącej do 32 stopni Celsjusza. Kłopoty z pokonaniem pierwszej szykany mieli między innymi Sakon Yamamoto (Super Aguri), Christian Klien (Red Bull) i Nico Rosberg (Williams). Ponadto niegroźny poślizg w drugiej szykanie zaliczył Wurz, a zaraz za Variante Della Roggia z pierwszego z dwóch zakrętów Lesmos wypadł Scott Speed (Toro Rosso), ale udało mu się powrócić na tor. Jutro może być już nieco inna sytuacja, gdyż przewidywane są opady deszczu, a to może oznaczać bardzo interesujące kwalifikacje.
Pogoda
Temperatura powietrza: 32°C
Temperatura toru: 42°C
Prędkość wiatru: 1,2 mps
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, Autosport.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|