F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Fuji Television Japanese Grand Prix 20068 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,573 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:30,281 - Q1, Jarno Trulli (Renault), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
218,525 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Felipe Massa wywalczył drugie pole position w tym sezonie i zarazem w całej swojej dotychczasowej karierze w Formule 1, pokonując partnera z zespołu Ferrari Michaela Schumachera podczas kwalifikacji do ostatniego w najbliższej przyszłości wyścigu na torze Suzuka.

O końcowym rezultacie dzisiejszych kwalifikacji bez wątpienia zadecydowały w głównej mierze opony. Firma Bridgestone na swój domowy tor przygotowała świetne ogumienie na suchą nawierzchnię, które nie tylko Ferrari umożliwiło dzisiaj uzyskanie bardzo dobrego rezultatu, bowiem drugi rząd startowy wywalczyli kierowcy Toyoty, Ralf Schumacher i Jarno Trulli.

Nie wiadomo oczywiście jak spiszą się te opony w trackie wyścigu i z jaką ilością zakwalifikowali się kierowcy z dwóch pierwszych rzędów, ale jak na razie zespoły korzystające z konkurencyjnych opon Michelin wydają się być znacznie wolniejsze. Jeśli tak miałoby być również i jutro, zespół Ferrari może znacząco zwiększyć swoje szanse na wywalczenie obydwu tytułów mistrzowskich, jako że kierowcy Renault, Fernando Alonso i Giancarlo Fisichella, wystartują dopiero z trzeciego rzędu.

Massa już w pierwszym bloku dzisiejszych kwalifikacji uzyskał najlepszy czas, pokonując o ponad 0.3 sekundy Trullego. Na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się kolejni dwaj kierowcy na oponach Bridgestone, Nico Rosberg (Williams) i Ralf Schumacher, natomiast najszybszy na oponach Michelin okazał się Jenson Button (Honda). Alonso i Michael Schumacher zaliczyli dosyć spokojne okrążenia (P6 i P8), a rozdzielił ich Robert Kubica (BMW Sauber), bez większych problemów łapiąc się do pierwszej dziesiątki. Pierwszą szesnastkę kierowców przechodzących do drugiego bloku kwalifikacji zamknął kierowca Spyker MF1 Christijan Albers, pokonując między innymi obydwu kierowców Red Bull Racing, Davida Coultharda i Roberta Doornbosa (miejsca startowe 17 i 18).

Od kierowców stajni z Milton Keynes szybszy w pierwszym bloku okazał się także Vitantonio Liuzzi (Toro Rosso), co dobitnie świadczy o tym, że główna ekipa Red Bull wypadła tym razem wręcz fatalnie. Coultharda i Doornbosa być może pokonałby również drugi kierowca Toro Rosso Scott Speed, jednak Amerykanin trafił w dosyć niekorzystnym miejscu toru na wolno jadącego Buttona i na wyjściu z 9 zakrętu zahaczył o pobocze, przez co stracił mnóstwo czasu i ostatecznie musiał zadowolić się zaledwie 19 pozycją startową. Odpowiednio na 20 i 22 pozycji do jutrzejszego wyścigu zakwalifikowali się kierowcy z zespołu Super Aguri, Takuma Sato i Sakon Yamamoto, którym niestety nie udało się zdziałać cudu na swoim domowym torze. Yamamoto nie ustanowił nawet czasu, bowiem popełni błąd przed nawrotem (zakręt 11), w wyniku którego w jego bolidzie zgasł silnik. Kierowców Super Aguri rozdzielił Tiago Monteiro (Spyker MF1), narzekając na dziwne problemy z przodem bolidu. Z ich powodu strata Portugalczyka do Albersa wyniosła blisko półtorej sekundy.

W drugim bloku kwalifikacji zdecydowanie najlepszy czas uzyskał Michael Schumacher, który jako jedyny zszedł poniżej granicy jednej minuty i 29 sekund. Tym samym kierowca Ferrari ustanowił nowy nieoficjalny rekord toru Suzuka (za oficjalny rekord uznany został wynik Massy z trzeciego bloku kwalifikacji – 1:29.599). Massa w drugim bloku stracił do swojego partnera ponad 0.8 sekundy, a tuż za Brazylijczykiem ponownie uplasował się Trulli. Z kierowców na oponach Michelin najszybszy ponownie okazał się Button, uzyskując nieznacznie lepszy czas od Ralfa Schumachera, Fisichelli i Rosberga (ten ostatni okazał się znacznie szybszy od partnera z zespołu Williams, Marka Webbera). Alonso uplasował się dopiero na ósmej pozycji, a jako ostatni do finałowego bloku kwalifikacji załapali się Nick Heidfeld (BMW Sauber) i Rubens Barrichello (Honda).

Niestety, po raz pierwszy od debiutu w kwalifikacjach Formuły 1 na torze Hungaroring, Robert Kubica musiał zadowolić się pozycją startową poza pierwszą dziesiątką. Krakowianin na swoim najszybszym kółku popełnił błąd w ósmym zakręcie i wypadł z toru, ledwo unikając zderzenia z bandą. W ten sposób kierowca BMW stracił szansę na załapanie się do trzeciego bloku kwalifikacji i do jutrzejszego wyścigu będzie musiał wystartować z 12 pozycji. Na pocieszenie towarzystwa dotrzymywali mu będą kierowcy McLarena, Kimi Raikkonen (P11) i Pedro de la Rosa (P13), którzy udział w dzisiejszych kwalifikacjach także zakończyli na drugim bloku. Zespół po wyścigu stwierdził tylko tyle, że dokonał złego wyboru opon. Z pozycji 14-16 wyścig o Grand Prix Japonii rozpoczną Webber, Liuzzi i Albers.

Ostatni blok kwalifikacji przyniósł zdumiewająco równy występ zespołowych partnerów, jako że każdy z czterech pierwszych rzędów startowych przypadł innej stajni. Toyota po niezbyt udanej drugiej połowie tego sezonu, w rodzimym kraju dzięki oponom Bridgestone zdołała zabłysnąć, jednak utrzymanie w wyścigu trzeciej i czwartej pozycji z pewnością nie będzie łatwe, zwłaszcza jeśli Ralf Schumacher i Trulli przystąpili do ostatniego bloku ze stosunkowo małą ilością paliwa, co jest dosyć prawdopodobne. Tymczasem Honda musi zadowolić się czwartym rzędem startowym, jako że Button i Barrichello okazali się wolniejsi aż o ponad sekundę od Ralfa Schumachera – wyścig pokaże, czy sobotni występ Toyoty był tylko zagrywką marketingową. Tymczasem pierwszą dziesiątkę zamkną na starcie Heidfeld i Rosberg.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca