F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Imola.
Gran Premio Foster's di San Marino 200623 kwietnia
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
Długość toru: 4,959 km
Liczba okrążeń: 62
Pełny dystans: 307,221 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,753 - Jenson Button (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:20,411 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
212,406 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
No i stało się – Michael Schumacher, uzyskując dzisiaj najlepszy czas w ostatnim bloku kwalifikacji na torze Imola, zapewnił sobie 66 pole position w karierze i tym samym pobił rekord nieżyjącego już Ayrtona Senny. Co ciekawe kierowca Ferrari dokonał tego na tym samym torze, na jakim Brazylijczyk wywalczył swoje ostatnie pole position 30 kwietnia 1994 roku, czyli dzień przed tragicznym wypadkiem, który wydarzył się na bardzo szybkim wówczas zakręcie Tamburello.

Zacznijmy jednak jak zwykle od pierwszego bloku kwalifikacji, w którym Michael Schumacher pojechał bez "fajerwerków", uzyskując ósmy czas. Niemiec przejechał w sumie dwa okrążenia pomiarowe, gdyż na pierwszym trafił na grupkę wolniejszych kierowców. Na drugim kółku zdołał jednak zagwarantować sobie awans do kolejnego bloku kwalifikacji, choć jego strata do najszybszego wówczas kierowcy Renault, Fernando Alonso, wyniosła ponad sekundę. Kolejno na drugiej i trzeciej pozycji uplasowali się Kimi Raikkonen (McLaren) i Ralf Schumacher (Toyoty), obaj mając ponad pół sekundy straty do Alonso.

Pierwszy blok nie przyniósł większych niespodzianek. Z dalszej rywalizacji odpadli kierowcy z zespołów Super Aguri i MF1 Racing, a także Scott Speed (Toro Rosso) i Christian Klien (Red Bull) – ci ostatni okazali się wolniejsi od swoich zespołowych partnerów o ponad pół sekundy. Tymczasem Takuma Sato od kierowców Midland okazał się wolniejszy o mniej niż sekundę, a jego strata do Alonso wyniosła tylko cztery sekundy, tak więc Aguri Suzuki z pewnością może być dumny ze swojego kierowcy. Po krótkiej przerwie pozostałych na torze 16 kierowców ruszyło do walki o awans do finałowego bloku kwalifikacji.

W drugim bloku najszybszym kierowcą okazał się już Michael Schumacher, jako jedyny schodząc poniżej jednej minuty i 23 sekund. Drugi czas ponownie uzyskał Raikkonen, tracąc do kierowcy Ferrari ponad pół sekundy. Fin był jedynym kierowcą na oponach Michelin w ścisłej czołówce, jako że na kolejnych czterech pozycjach uplasowali się kierowcy jeżdżący na konkurencyjnych oponach Bridgestone.

Walka o awans do finałowego bloku okazała się niezwykle emocjonująca. Wystarczy powiedzieć, że kierowców od 4 do 11 pozycji dzieliły na koniec niespełna 0.2 sekundy różnicy. Największym pechowcem niewątpliwie okazał się lokalny kierowca, Giancarlo Fisichella, który pomimo dysponowania najnowszą specyfikacją silnika Renault, RS26B V8, nie zdołał załapać się do pierwszej dziesiątki i przed własną publicznością wystartuje z 11 pozycji.

Ponadto udział w kwalifikacjach na drugim bloku zakończyli obydwaj kierowcy zespołu BMW Sauber, Jacques Villeneuve (P12) i Nick Heidfeld (P15), który w samej końcówce wypadł z toru i uderzył w bandę, a także Nico Rosberg (P13), David Coulthard (P14) i Vitantonio Liuzzi (P16). Rosberg ze względu na kraksę podczas dzisiejszych treningów, do kwalifikacji musiał przystąpić w zapasowym bolidzie Williamsa, ale z silnikiem przełożonym z głównego auta, tak więc obyło się karnego obniżenia pozycji startowej.

Finałowy, 20-minutowy blok kwalifikacji jak zwykle rozpoczął się od wytracania paliwa przez pozostałych na torze 10 kierowców (do ostatniego bloku kierowcy przystępują już z taką ilością paliwa, z jaką zamierzają rozpocząć wyścig). Dopiero pod koniec bloku kierowcy zaczęli zjeżdżać do boksów po nowe opony, by wykręcić jedno lub dwa okrążenia z małą ilością paliwa. Michael Schumacher ponownie uzyskał najlepszy czas, ale tym razem oprócz niego poniżej jednej minuty i 23 sekund zdołał także zejść zdobywca pole position na torze Imola sprzed dwóch lat, Jenson Button.

Trzeci czas uzyskał partner Buttona, Rubens Barrichello, a więc dzisiejsze kwalifikacje okazały się niezwykle udane dla Hondy. Miejmy nadzieję, że w wyścigu Brazylijczyk także zdoła dorównać swojemu partnerowi. Wraz z Barrichello z drugiego rzędu wystartuje jutro jego następca w zespole Ferrari, Felipe Massa, który od Michaela Schumachera okazał się wolniejszy o blisko sekundę. Nie wiadomo oczywiście jak dużo paliwa mieli w swoich bolidach poszczególni kierowcy, a więc trudno jednoznacznie ocenić ich szybkość.

Odnosi się to zwłaszcza do Alonso, który podczas treningów uzyskiwał podobne czasy jak Michael Schumacher, a w ostatnim bloku kwalifikacji okazał się wolniejszy od Niemca o blisko sekundę (P5). Niewykluczone więc, że Hiszpan wystartuje z większą ilością paliwa. Towarzystwa kierowcy Renault w trzecim rzędzie dotrzymywał będzie na starcie Ralf Schumacher, który jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do zdobywcy pole position. Dla Toyoty jest to jak dotąd zdecydowanie najlepsza pozycja startowa w tym sezonie.

Czwarty rząd startowy przypadł kierowcom McLarena, z których minimalnie szybszy okazał się Juan Pablo Montoya. Kolumbijczyk nie miał jednak dzisiaj zbyt łatwego zadania, gdyż ze względu na problemy z pompą paliwową stracił całe przedpołudniowe treningi i w dodatku do kwalifikacji musiał przystąpić w zapasowym bolidzie, do którego mechanicy przełożyli silnik z głównego auta. W tej sytuacji siódma pozycja startowa nie jest najgorszym osiągnięciem, ale generalnie rzecz biorąc stajnia z Woking wypadła dzisiaj nieco poniżej oczekiwań.

Drugi kierowca Toyoty, Jarno Trulli, od Raikkonena okazał się tylko nieznacznie wolniejszy (+0.014s), a wraz z nim z piątego rzędu wystartuje Mark Webber, który do zdobywcy pole position stracił aż dwie sekundy. To może sugerować, że kierowca Williamsa podobnie jak w Australii wystartuje z dosyć dużą ilością paliwa.

Mimo iż tor Imola nie oferuje zbyt wielu dogodnych miejsc do wyprzedzania, jutrzejszy wyścig zapowiada się dosyć ciekawie, jako że układ na starcie może oznaczać przełamanie dominacji Renault. Wszystko będzie oczywiście zależało od strategii obranej na wyścig, ale tak czy inaczej głównymi faworytami do zwycięstwa są Michael Schumacher i Fernando Alonso.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Matho, 23.04.2006 13:03[!]
troni : masz całkowitą rację co do Fisico.
troni, 23.04.2006 13:22[!]
Matho.nie zmienia to faktu ze lubie tego kierowce duzo bardziej niz Alonso.ten drugi ma jednak troche wieksze predyspozycje wojownicze niz fisco chodz umiejetnosci sa bardzo podobne.Pozdrawiam fanow F1
slaweksz, 23.04.2006 15:56[!]
Troni od kogo bede mial jechane??? I CO Z TEGO ZE SCHUMI wygrał. Alonso pokazal jak sie dobrac mu do DU.Y!!! Alonso samopowiedzial ze liczy na dobry wyscig ale nie na zwyciestwo. Przyjechal 2!!! Przed nami GP niemiec w ktorym wygra RENAULT NA 100000% O mnie sie nie martw pojechany to ty masz mozg hehe pozdrawiam cie i caluje
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca