|
|
|
|
|
|
Grand Prix of Europe 2006 | 7 maja |
|
|
|
Nürburgring | |
|
Długość toru: 5,148 km Liczba okrążeń: 60 Pełny dystans: 308,863 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 35 | Alex Wurz | Williams FW28 | | 1:32,675 | - | - | 27 |
2. | 1 | Fernando Alonso | Renault R26 | | 1:33,579 | 0,904 | 0,904 | 14 |
3. | 5 | Michael Schumacher | Ferrari 248 F1 | | 1:33,619 | 0,944 | 0,040 | 14 |
4. | 37 | Robert Doornbos | Red Bull RB2 | | 1:33,799 | 1,124 | 0,180 | 25 |
5. | 36 | Anthony Davidson | Honda RA106 | | 1:33,870 | 1,195 | 0,071 | 29 |
6. | 7 | Ralf Schumacher | Toyota TF106 | | 1:33,883 | 1,208 | 0,013 | 19 |
7. | 12 | Jenson Button | Honda RA106 | | 1:33,920 | 1,245 | 0,037 | 12 |
8. | 38 | Robert Kubica | BMW Sauber F1.06 | | 1:33,991 | 1,316 | 0,071 | 30 |
9. | 2 | Giancarlo Fisichella | Renault R26 | | 1:34,030 | 1,355 | 0,039 | 19 |
10. | 39 | Adrian Sutil | Midland M16 | | 1:34,179 | 1,504 | 0,149 | 23 |
11. | 10 | Nico Rosberg | Williams FW28 | | 1:34,215 | 1,540 | 0,036 | 19 |
12. | 19 | Christijan Albers | Midland M16 | | 1:34,472 | 1,797 | 0,257 | 23 |
13. | 3 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-21 | | 1:34,536 | 1,861 | 0,064 | 13 |
14. | 6 | Felipe Massa | Ferrari 248 F1 | | 1:34,546 | 1,871 | 0,010 | 18 |
15. | 11 | Rubens Barrichello | Honda RA106 | | 1:34,631 | 1,956 | 0,085 | 11 |
16. | 9 | Mark Webber | Williams FW28 | | 1:34,825 | 2,150 | 0,194 | 14 |
17. | 4 | Juan Pablo Montoya | McLaren MP4-21 | | 1:34,968 | 2,293 | 0,143 | 14 |
18. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB2 | | 1:35,066 | 2,391 | 0,098 | 19 |
19. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB2 | | 1:35,241 | 2,566 | 0,175 | 14 |
20. | 16 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.06 | | 1:35,308 | 2,633 | 0,067 | 12 |
21. | 20 | Vitantonio Liuzzi | Toro Rosso STR1 | | 1:35,406 | 2,731 | 0,098 | 19 |
22. | 40 | Neel Jani | Toro Rosso STR1 | | 1:35,479 | 2,804 | 0,073 | 26 |
23. | 21 | Scott Speed | Toro Rosso STR1 | | 1:35,669 | 2,994 | 0,190 | 21 |
24. | 17 | Jacques Villeneuve | BMW Sauber F1.06 | | 1:35,688 | 3,013 | 0,019 | 12 |
25. | 18 | Tiago Monteiro | Midland M16 | | 1:35,902 | 3,227 | 0,214 | 18 |
26. | 22 | Takuma Sato | Super Aguri SA05 | | 1:36,255 | 3,580 | 0,353 | 25 |
27. | 23 | Franck Montagny | Super Aguri SA05 | | 1:36,665 | 3,990 | 0,410 | 16 |
28. | 8 | Jarno Trulli | Toyota TF106 | | - | - | - | 5 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:39,162 |
|
| Alex Wurz (Williams) okazał się najszybszym kierowcą także i w drugiej sesji treningowej poprzedzającej tegoroczny wyścig o Grand Prix Europy na torze Nurburgring. Austriak nie zdołał co prawda poprawić swojego najlepszego czasu z pierwszej sesji, ale za to jego przewaga nad Fernando Alonso (Renault) i Michaelem Schumacherem (Ferrari) wyniosła blisko sekundę. Tym razem kierowcom towarzyszyła już piękna, słoneczna pogoda, z temperaturą powietrza utrzymującą się w okolicy 23 stopni Celsjusza.
Alonso i Schumachera, czyli kierowców, którzy w ostatnim wyścigu zajęli czołowo miejsca (choć oczywiście w odwrotnej kolejności), rozdzieliła różnica zaledwie 0.04 sekundy, a tuż za nimi uplasowali się piątkowi testerzy z zespołów Red Bull Racing i Honda, Robert Doornbos oraz Anthony Davidson. Szósty czas uzyskał kierowca Toyoty, Ralf Schumacher, a tymczasem jego partner, Jarno Trulli, którego od początku tego sezonu prześladuje pech, ze względu na problemy techniczne nie przejechał ani jednego okrążenia pomiarowego w drugiej sesji.
Nieznacznie wolniejsi od Ralfa Schumachera okazali się Jenson Button (Honda) i Robert Kubica (BMW Sauber), który w drugiej sesji przejechał najwięcej okrążeń ze wszystkich kierowców – 30. Strata Polaka do Wurza wyniosła jednak tym razem blisko półtorej sekundy. Robert skupił się na sprawdzaniu opon na dłuższych dystansach i był zadowolony z przebiegu obydwu sesji. Tymczasem główni kierowcy BMW, Nick Heidfeld i Jacques Villeneuve, uplasowali się odpowiednio na 20 i 24 pozycji i nie byli zbytnio zadowoleni z balansu bolidu F1.06. Stajnia z Hinwil zgromadziła jednak sporo danych i ma nadzieję, że jutro uda jej się poprawić zachowanie samochodu.
Pierwszą dziesiątkę zamknęli Giancarlo Fisichella (Renault) i Adrian Sutil (MF1 Racing), który ponownie świetnie wypadł przed własną publicznością, tracąc niewiele ponad półtorej sekundy do najszybszego kierowcy. Bardzo dobry rezultat w drugiej sesji uzyskał także jeden z głównych reprezentantów Midland, Christijan Albers (P12, +1.7s), natomiast Tiago Monteiro musiał zadowolić się 25 pozycją. Za Sutilem na 11 pozycji uplasował się kolejny niemiecki kierowca, Nico Rosberg, który zgodnie z zapowiedzią zespołu Williams tym razem otrzymał możliwość przejechania nieco większej ilości okrążeń podczas treningów.
Dosyć słabo wypadli kierowcy McLarena, Kimi Raikkonen (+1.8s) i Juan Pablo Montoya (+2.2s), plasując się odpowiednio na 13 i 17 pozycji. Pomiędzy nimi znaleźli się drudzy kierowcy z zespołów Ferrari, Honda i Williams: Felipe Massa, Rubens Barrichello i Mark Webber. Słabą formę zaprezentowali dzisiaj także główni kierowcy Red Bull Racing, Christian Klien i David Coulthard, ale to nie jest specjalnym zaskoczeniem. W trzeciej dziesiątce znaleźli się tymczasem kierowcy z zespołów Toro Rosso i Super Aguri. Franck Montagny tym razem okazał się wolniejszy od Takumy Sato o 0.4 sekundy, jednak co ciekawe obaj kierowcy zmieścili się poniżej czterech sekund straty do Wurza.
Pogoda
Temperatura powietrza: 23°C
Temperatura toru: 40°C
Prędkość wiatru: 1,2 mps
Wilgotność powietrza: 40%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|