F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Grand Prix of Europe 20067 maja
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Aktualny mistrz świata, Fernando Alonso, wywalczył pierwsze pole position w tym sezonie podczas kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Europy na torze Nurburgring. Hiszpan, dla którego jest to już 10 pole position w karierze, jako jedyny zszedł poniżej półtorej minuty w finałowym bloku kwalifikacji, pokonując lokalnego bohatera, Michaela Schumachera (Ferrari), o ponad 0.2 sekundy. Kierowca Renault uzyskał także najlepszy czas w pierwszym bloku kwalifikacji, który ze względu na problemy z systemem pomiaru czasu miał dosyć chaotyczny przebieg.

Na kilka minut przed końcem pierwszego bloku pojawiła się ni stąd ni zowąd czerwona flaga. Kierowcy musieli oczywiście przerwać swoje okrążenia pomiarowe, a tymczasem okazało się, że był to fałszywy alarm i sesja niemal od razu została wznowiona. Wstępna klasyfikacja przedstawiona po upływie 15 minut sugerowała, że do kolejnego bloku nie awansował między innymi Jacques Villeneuve (BMW Sauber), w ogóle nie ustanawiając czasu, jednak wkrótce pojawiła się informacja, że ze względu na problemy z pomiarem czasu drugi blok kwalifikacji rozpocznie się z opóźnieniem.

W końcu podane zostały poprawione wyniki i tym razem Villeneuve pojawił się na siódmej pozycji z czasem gorszym od Alonso o mniej niż pół sekundy. Pierwszą trójkę dopełnili Michael Schumacher i Kimi Raikkonen (McLaren), natomiast z dalszego udziału w kwalifikacjach odpadli kierowcy z zespołów MF1 Racing i Super Aguri, a także Christian Klien (Red Bull) oraz Scott Speed (Toro Rosso). Franck Montagny wzorem swojego poprzednika, Yuji Ide, wpadł w poślizg na okrążeniu pomiarowym i nie zdołał uzyskać reprezentatywnego czasu, tak więc swojego debiutu na kwalifikacjach F1 raczej nie zaliczył do zbyt udanych.

W drugim bloku kwalifikacji system pomiaru czasu nie sprawił już żadnych przykrych niespodzianek. Tym razem najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Michael Schumacher, pokonując Raikkonena o niespełna 0.2 sekundy. Alonso musiał zadowolić się trzecim miejscem (+0.3s), a tymczasem z dalszego udziału w kwalifikacjach odpadł partner Hiszpana z zespołu Renault, Giancarlo Fisichella, uzyskując gorszy o ponad 0.8 sekundy czas. Włoch na swoim okrążeniu pomiarowym został przyblokowany przez Villeneuve'a i po zakończeniu drugiego bloku udał się do garaży BMW, by okazać swoją frustrację. Zespół Renault złożył później oficjalny protest i sędziowie anulowali trzy najlepsze czasy Kanadyjczyka, który stracił z tego powodu tylko jedno miejsce.

Fisichella już po raz drugi z rzędu nie zdołał awansować do finałowego bloku kwalifikacji, co raczej nie ułatwi mu negocjacji z władzami zespołu Renault o przedłużenie kontraktu na kolejny sezon. Oprócz Włocha z dalszego udziału w kwalifikacjach odpadli Vitantonio Liuzzi (Toro Rosso), Nick Heidfeld (BMW Sauber), David Coulthard (Red Bull), Nico Rosberg (Williams) i Ralf Schumacher (Toyota). Temu ostatniemu do załapania się do pierwszej dziesiątki zabrakło zaledwie 0.052 sekundy, tak więc niestety nie sprawdziły się moje przewidywania, bowiem to Jarno Trulli awansował do ostatniego bloku kwalifikacji. Tymczasem dla Rosberga odpadnięcie z dalszego udziału w kwalifikacjach nie miało większego znaczenia, bowiem Niemca i tak czeka obniżenie pozycji startowej o 10 miejsc za wymianę silnika przed kwalifikacjami.

Ostatni blok kwalifikacji tradycyjnie rozpoczął się od wytracania paliwa przez pozostałych na torze najszybszych kierowców, jako że do ostatniego bloku kwalifikacji trzeba przystąpić z taką ilością paliwa, z jaką zamierza się rozpocząć wyścig. W tym momencie warto wspomnieć, że pojawiły się już propozycje zmiany formatu ostatniego bloku kwalifikacji. W grę wchodzi między innymi zorganizowanie jednookrążeniowych kwalifikacji dla najszybszej dziesiątki na takich samych zasadach jak w 2005 roku. Wróćmy jednak do tego co działo się dzisiaj w ostatnim bloku. Po przejechaniu kilku okrążeń kierowcy zaczęli pojawiać się w boksach po nowe opony. Wkrótce stało się jasne, że o pole position rywalizować będą Alonso i obydwaj kierowcy Ferrari, czego zresztą należało spodziewać się po porannych treningach.

Najpierw Michael Schumacher wykręcił czas 1:30.028, niemal wyrównując swój rezultat z drugiego bloku kwalifikacji, w którym wszyscy kierowcy jeździli z minimalną ilością paliwa. To mogło sugerować, że Niemiec ma już pierwszą pozycję startową w garści. Tymczasem Alonso na swoim ostatnim okrążeniu zszedł poniżej jednej minuty i 30 sekund, zdobywając tym samym pierwsze pole position od rozegranych 15 października 2005 roku kwalifikacji do Grand Prix Chin. Fakt, że Hiszpan uzyskał lepszy o około pół sekundy czas w stosunku do drugiego bloku kwalifikacji może sugerować, iż do ostatniego bloku przystąpił z ilością paliwa umożliwiającą przejechanie około 14 okrążeń i najlepszy czas ustanowił na przysłowiowych "oparach". To oczywiście oznaczałoby bardzo wczesny zjazd na pierwszy postój w wyścigu, ale jest też inna możliwość – być może w drugim bloku Alonso celowo nie jechał na maksimum swoich możliwości, by zmylić w ten sposób konkurencję. Tak czy inaczej zapowiada się ciekawy wyścig, o ile lider klasyfikacji generalnej nie zdominuje całkowicie jutrzejszej Grand Prix.

Kierowcy Ferrari musieli zadowolić się drugą i trzecią pozycją startową, natomiast pierwszą czwórkę zamknął Rubens Barrichello. Brazylijczyk po raz pierwszy w tym sezonie pokonał na kwalifikacjach swojego partnera z zespołu Honda, Jensona Buttona (P6), który wraz z Raikkonenem wystartuje z trzeciego rzędu. Kierowcy ci mieli już ponad sekundę straty do Alonso, co zwłaszcza w przypadku kierowcy McLarena można oznaczać dużą ilość paliwa w baku. Z jeszcze większą ilością paliwa mógł jeździć w ostatnim bloku kwalifikacji partner Fina, Juan Pablo Montoya (P9), bowiem jego strata do zdobywcy pole position wyniosła ponad dwie sekundy. Taka strategia powinna umożliwić uzyskanie w miarę dobrego miejsca, ale zwycięstwo raczej nie wchodzi w grę. Szybsi od Montoi okazali się Trulli (P7, +1.6s) i Villeneuve (P10 po anulowaniu trzech najlepszych czasów), natomiast pierwszą dziesiątkę zamknął Mark Webber, który ze względu na karę za wymianę silnika jeździł zapewne z pełnym bakiem paliwa (+3.5s). Kierowca Williamsa wystartuje jutro z 20 pozycji.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ELF, 06.05.2006 19:02[!]
bravo bravo ALONSO!!!!!!
Metalpablo, 06.05.2006 19:12[!]
GRatulacje Ferdek,ale jutro spodziewam sie czegoś niezwykłego.Wygra KIMAS:D!!(według mnie).Bedzie jechał na dwa pitstopy,ale pierwszy troche opóżni.Na samym początku wyprzedzi Rubensa,a potem zacznie sie dobierac do Massy.Jego wyprzedzi bądż Felippe zrobi jakiś bład i Kimas będzie na trzecim.Alonso z Schumim będą walczyć i nagle dogoni ich srebna strzała.I potwierdzi sie przysłowie:gdzie dwóch się bije,tam trzeci korzysta:D.Kimas wygra:D.Wierze w to!! A Mentos też pokażę:).Trzymam jeszcze kciuki za Toyote,szczególnie za Jarno:).McLaren Mercedes&Panasonic Toyota Racing!!Zapowiada sie super GP!:D
Witek, 06.05.2006 19:22[!]
Najważniejsze, by odpadł Żak Winolejew :-)
RENO, 06.05.2006 19:48[!]
Metalpablo----> pomarzyć zawsze można :D bo marzenia nic nie kosztują :D
Metalpablo, 06.05.2006 20:04[!]
RENO: proste:D ,tego mi nikit nie zabierze.ale mysle ze mclaren mimo wszystko będzie na pudle.Marzy mi sie nastepujace podium;1 Kimi,2 Montoya,3Trulli.:D
Maximus, 06.05.2006 20:07[!]
Z ust mi to wyjąłeś, Witek!
RENO, 06.05.2006 20:44[!]
Dla mnie Mentos mile widziany na pudle:)
MadKaras...psycho fan MS, 06.05.2006 21:46[!]
Alonso i Schumi beda jechac podobna strategia. Znaczy sie pierwszy postoj beda mieli podobnie, drugi bedzie zalezal od sytuacji na torze. MCLaren moze stanac na pudle...ale nie musi. Obstawiam: Schumi zamiennie Alonso, trzeci Massa
kuba_new, 06.05.2006 21:57[!]
jest dobrze
brawo honda
ifar, 06.05.2006 23:37[!]
Nie rozumiem Was dlaczego chcecie aby Jacques, nie ukonczyl GP ??
Nasz rodak sie meczy i haruje, aby Nick i Jacques mieli jak najlepsze samochody a Wy mu zle zyczycie :/

Ja w przeciwienstwie do Was mam nadzieje ze jutro Jacques pojedzie BARDZO dobrze i bede mu kibicowal
MadKaras...psycho fan MS, 07.05.2006 00:58[!]
Kibicuje zeby wszyscy kierowcy, a niektorzy w szczegolnosci dali z siebie jutro wszytko:))))))
12 lat Formuly i ciagle malo:)))
FORZA
adams, 07.05.2006 09:29[!]
McLaren postara się uczcić 600 GP-)
rafaello85, 07.05.2006 11:14[!]
"W grę wchodzi między innymi zorganizowanie jednookrążeniowych kwalifikacji dla najszybszej dziesiątki na takich samych zasadach jak w 2005 roku..."
Co takiego????!!!!!!!!!!!!
Niech się nie ważą!!!!!!!! Bo znowu wszystko popsują. Teraz jest bardzo dobrze.
Witek, 07.05.2006 11:54[!]
Wcale "takie" przypadki nie należą do codzienności! Villeneuve nie musiał tak się zachowywać przy dohamowaniu po prostej. Ale dzisiejsze serwisy donoszą: Villeneuve dostaje karę- przesunięcie o 2 pozycje na starcie! Wreszcie jakaś sprawiedliwość!
Witek, 07.05.2006 11:57[!]
A tak sprawę skomentował sam Giancarlo:

Giancarlo, what happened today in qualifying?
GF: Well, I came up behind Villeneuve when he was coming out of the pits and I was on my fast lap. He knows how much you lose when you are behind another car, in terms of grip and downforce, but he didn't let me pass him. He had at least two opportunities but didn't move over, so I am angry and disappointed. He is a professional driver, and we have rules. You have to respect them, respect the code between the drivers.

What did it cost you?
GF: Well my team-mate got pole... I am not saying I would have done, but I could have been second, third, fourth and racing to win. Instead, I am thirteenth and it will be hard to get even to the podium.

What do you want to happen?
GF: It is the rules, he has to lose his time then it is OK. Otherwise, everybody will slow the others up on their fast lap. I will be surprised if nothing happens with the stewards.
MadKaras...psycho fan MS, 07.05.2006 12:07[!]
FORZA FERRARI
ifar, 07.05.2006 12:08[!]
Nie zostal przesuniety o 2 pozycje ale o 1.
I dlaczego Witek wypisujesz tylko to co powiedzial Fisichella ?
Czy nie jest wazne jak na cala sprawe widzi Villeneuve?

Jesli chcesz byc obiektywny, czytaj wszystkie wypowiedzi :)

Milej lektury
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca