F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de Espana Telefonica 200614 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,627 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 305,256 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,795 - Q1, Jarno Trulli (Toyota), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:15,641 - Giancarlo Fisichella (Renault), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,931 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Po zajęciu drugiej pozycji w ostatnich dwóch wyścigach, Fernando Alonso w Grand Prix Hiszpanii okazał się już bezapelacyjnie najszybszym kierowcą, odnosząc emocjonalne, pierwsze zwycięstwo przed własną publicznością. Kierowca Renault kontrolował przebieg wyścigu od startu do mety, mając na koniec ponad 18 sekund przewagi nad Michaelem Schumacherem (Ferrari), który zdołał jedynie pokonać dzisiaj drugiego kierowcę Renault, Giancarlo Fisichellę.

Jak można było się spodziewać, wyścig na torze Catalunya nie okazał się zbyt emocjonujący – udane manewry wyprzedzania podczas bezpośredniej walki można było jedynie zaobserwować tuż po starcie, natomiast później w zasadzie tylko Ralf Schumacher zdecydował się na desperacką próbę wyprzedzenia swojego partnera z zespołu Toyoty, Jarno Trullego. Skończyła się ona dla Niemca uszkodzeniem przedniego skrzydła i wycofaniem wkrótce z wyścigu. Nieliczne zmiany w kolejności kierowców były więc tylko zasługą odmiennych strategii, a konkretnie w pierwszej ósemce można było naliczyć zaledwie dwie zmiany.

Wyścig rozpoczął się od nienagannych startów w wykonaniu kierowców z zespołów Renault i Ferrari, tak więc na pierwszych czterech miejscach nie nastąpiła ani jedna zmiana. Rewelacyjnym wręcz startem popisał się tymczasem Kimi Raikkonen (McLaren), wyprzedzając od razu kierowców z zespołów Honda i Toyota. Tym samym Fin awansował z dziewiątej na piątą pozycję. Pierwszy z kierowców Hondy, Rubens Barrichello, na starcie stracił tylko jedno miejsce, natomiast jego partner, Jenson Button, zdołał wręcz zyskać jedno miejsce, gdyż o ile został wyprzedzony przez Raikkonena, o tyle udało mu się przeskoczyć obydwu kierowców Toyoty, którzy przy okazji zamienili się miejscami. Trulli wylądował więc na dziewiątej pozycji, a za jego plecami znalazł się Ralf Schumacher. Na dziesiątej pozycji utrzymał się tymczasem Nick Heidfeld (BMW Sauber).

Pierwsza runda postojów w boksach przyniosła zaledwie dwie zmiany w kolejności kierowców w czołowej ósemce. Alonso choć w boksach pojawił się jako pierwszy już na 17 okrążeniu, nie stracił prowadzenia, gdyż zdołał wypracować wcześniej 10-sekundową przewagę nad najbliższym rywalem. Tymczasem drugi kierowca Renault, Fisichella, nie zdołał wystarczająco odjechać Michaelowi Schumacherowi przed swoim pierwszym postojem i gdy Niemiec odbył swój stop na 23 okrążeniu, na tor zdołał powrócić przed Fisichellą na drugiej pozycji. Włoch popełnił w chwilę później błąd i wypadł na chwilę na żwirowe pobocze, co kosztowało go utratę kilkę sekund, jednak mimo to zdołał utrzymać się przed drugim kierowcą Ferrari, Felipe Massą. Na piątej pozycji utrzymał się Raikkonen, mając już jednak ponad pół minuty straty do lidera, a tymczasem miejscami zamienili się kierowcy Hondy i teraz na szóstej pozycji podążał Button. Na ostatnią pozycję wskoczył z kolei Heidfeld, pokonując podczas pierwszej rundy postojów Trullego.

Po 30 okrążeniach wyścig mógł się już w zasadzie zakończyć, gdyż druga runda postojów nie przyniosła ani jednej zmiany w kolejności kierowców jadących na punktowanych pozycjach. Alonso w jeszcze bardziej dominującym stylu niż przed tygodniem Michael Schumacher wygrał swój domowy wyścig i dał w ten sposób jasny sygnał, że zespół Renault nadal dysponuje świetnym autem i jeśli tylko na danym torze opony Michelin będą spisywały się choć odrobinę lepiej od konkurencyjnych opon Bridgestone, niezwykle trudno będzie go pokonać. Tak też było właśnie dzisiaj i na razie Alonso prowadzi z Michaelem Schumacherem stosunkiem zwycięstw 3:2, mając w klasyfikacji generalnej kierowców 15 punktów przewagi nad kierowcą Ferrari, która jest zasługą niezwykłej regularności Hiszpana (jak dotąd jego najgorszy rezultat w tym sezonie to drugie miejsce). Na szczęście ostatnie trzy wyścigi pokazały, że zespoły Renault i Ferrari prezentują podobny poziom i walka powinna być dosyć wyrównana, przynajmniej w najbliższych wyścigach. Świadczy o tym chociażby fakt, iż najszybsze okrążenie wykręcił dzisiaj Massa, nieznacznie pokonując pod tym względem Alonso.

Tymczasem McLaren może już chyba zapomnieć o wygrywaniu wyścigów w tym sezonie, gdyż w Hiszpanii zespół ten wypadł jeszcze słabiej niż na torze Nurburgring. Na mecie strata Raikkonena do zwycięzcy wyniosła już blisko minutę i Fin po prostu nie miał co liczyć na więcej niż cztery punkty. W dodatku tuż za jego plecami finiszował z zaledwie półtorejsekundową stratą Button, tak więc Honda dysponuje w tej chwili bolidem zbliżonym osiągami do MP4-21. W istocie japońska stajnia zdobyła w tym wyścigu o jeden punkt więcej od McLarena, jako że w pierwszej ósemce finiszował także Barrichello. Do mety już drugi raz z rzędu nie dojechał z kolei partner Raikkonena, Juan Pablo Montoya, kończąc jazdę w dosyć żenujący sposób już na 18 okrążeniu po poślizgu. Jednak nawet gdyby nie to, Kolumbijczyk mógłby zapewne liczyć najwyżej na 1-2 punkty, co trudno byłoby nazwać rewelacyjnym osiągnięciem. Stajnię z Woking czeka jeszcze mnóstwo pracy, jeśli chce nawiązać walkę z chociaż jednym zespołem ze ścisłej czołówki.

Ostatni punkt zdobył Heidfeld, co biorąc pod uwagę fakt, że udało mu się pokonać kierowcę Toyoty, a w dzisiejszym wyścigu wszystkie bolidy z czołówki okazały się niezawodne, należy uznać za całkiem przyzwoity rezultat. BMW Sauber jak na razie regularnie zdobywa punkty, co dla tak młodego zespołu jest dobrym znakiem na przyszłość. Jacques Villeneuve także spisał się bez zarzutu, finiszując po starcie z końca stawki na 12 pozycji. Uszkodzenie silnika Kanadyjczyka podczas przygotowania do transportu z toru Nurburgring do Hiszpanii okazało się bardzo kosztowne i pozostaje mieć nadzieję, że ludzi odpowiedzialni za ten dosyć dziwny incydent wyciągną z tego odpowiednie wnioski na przyszłość.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Maciek_, 14.05.2006 18:52[!]
Ech szkoda ze nie Schumi jako kibic FC Barcelony chciałem na swoim ukochanym torze zwycienstwa Michaela.Ale coż Gratulacje dla Fernando za bardzo dobra jazde.
dejacek, 14.05.2006 21:01[!]
może to przypadek ale w pierwszej fazie obserwowaliśmy wspaniałą pracę zespołową w renault. Alonso uciekał -Fisico blokował. Gdyby po postoju Montoi na szykanie wprowadzono SC (aż mi skóra cierpła gdy ściągano auto pomiędzy pedzącymi autami) to końcówka mogła wyglądać inaczej. Na szczęście obyło się bez wypadku.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca