F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de Espana Telefonica 200614 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,627 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 305,256 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,795 - Q1, Jarno Trulli (Toyota), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:15,641 - Giancarlo Fisichella (Renault), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,931 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Szczegółowy opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Kierowcy Renault, Fernando Alonso i Giancarlo Fisichella, wystartowali bardzo dobrze, przy czym Fisichella okazał się odrobinę szybszy i zdołał zrównać się ze swoim partnerem przed pierwszym zakrętem, jednak ostatecznie pozostał na drugiej pozycji. Na kolejnych dwóch pozycjach utrzymali się kierowcy Ferrari, Michael Schumacher i Felipe Massa, a tuż za nimi na piątej pozycji znalazł się Kimi Raikkonen (McLaren), któremu dzięki rewelacyjnemu startowi udało się wyprzedzić na prostej startowej zarówno kierowców Toyoty, jak i Hondy. Rubens Barrichello (Honda) stracił tylko jedno miejsce i jazdę kontynuował za Raikkonen, natomiast obydwu kierowców Toyoty przeskoczył także Jenson Button, awansując w ten sposób na siódmą pozycję. Tymczasem Ralf Schumacher spadł aż na dziewiątą pozycję, gdyż oprócz Raikkonena i Buttona został również wyprzedzony przez swojego partnera, Jarno Trullego. Pierwszą dziesiątkę zaraz za pierwszym zakrętem nadal zamykał Nick Heidfeld (BMW Sauber).

Startujący z 12 pozycji Juan Pablo Montoya (McLaren) zdołał przed pierwszym zakrętem wyprzedzić Marka Webbera, za którego plecami na 13 pozycji przez krótki czas podążał partner z zespołu Williams, Nico Rosberg. Niemca wyprzedził jednak wkrótce Scott Speed, pokonując wcześniej zarówno swojego partnera z zespołu Toro Rosso, Vitantonio Liuzziego, jak i Christiana Kliena (Red Bull). Liuzzi także wyprzedził Kliena na prostej startowej, tak więc ostatecznie utrzymał się na 15 pozycji, natomiast kierowca Red Bull stracił w sumie dwa miejsca. Bardzo dobrym startem popisali się tymczasem kierowcy Super Aguri, Takuma Sato i Franck Montagny, awansując kolejno na 17 i 18 pozycję. Sato miał jednak brudne opony, gdyż na prostej startowej do zahaczenia o poboczne zmusił go Tiago Monteiro (MF1 Racing) i z tego powodu na trzecim zakręcie stracił kilka miejsc, lądując ostatecznie na 20 pozycji. Wówczas na 17 pozycję awansował Montagny, a tuż za jego plecami znalazł się startujący z końca stawki David Coulthard (Red Bull). Ponadto przed Sato znalazł się jeszcze Monteiro, natomiast stawkę zamykali Jacques Villeneuve (BMW Sauber) i Christijan Albers (MF1 Racing).

Na drugim okrążeniu Coulthard wyprzedził Montagny'ego i awansował na 17 pozycję. Na kolejnym kółku doszło do niewielkiego kontakty pomiędzy kierowcą Super Aguri i próbującym go wyprzedzić Monteiro, w wyniku którego ten ostatni wypadł na chwilę z toru. Przygoda ta kosztowała Portugalczyka spadek na koniec stawki. Na czwartym okrążeniu Villeneuve wyprzedził Sato, a na kolejnym kółku udało mu się także pokonać drugiego kierowcę Super Aguri, Montagny'ego, dzięki czemu awansował na 18 pozycję. Kolejna zmiana w kolejności kierowców nastąpiło dopiero na 10 okrążeniu, kiedy to Sato zahaczył o pobocze na trzecim zakręcie i zaliczył obrót o 360 stopni. W tym momencie wyprzedzili go obydwaj kierowcy Midland i Japończyk spadł na koniec stawki, decydując się pod koniec tego okrążenia na odbycie pierwszego postoju w boksach. W chwilę później drugiego kierowcę Super Aguri, Montagny'ego, wyeliminowała z walki awaria skrzyni biegów.

Po 10 okrążeniach przewaga jadącego na prowadzeniu Alonso nad Fisichellą wynosiła ponad siedem sekund. Tuż za Włochem w niewielkich odstępach czasowych podążali kierowcy Ferrari, natomiast piąty Raikkonen tracił już blisko 20 sekund do lidera. Na 15 okrążeniu Klien wyprzedził Liuzziego i awansował na 15 pozycję. Na kolejnym okrążeniu Ralf Schumacher próbował wyprzedzić na pierwszym zakręcie swojego partnera z zespołu Toyota, Trullego, jednak wykonał to w zupełnie nieodpowiedni sposób i zaczepił swoim przednim skrzydłem o prawe tylne koło bolidu Włocha. W efekcie musiał zjechać do boksów po nowe przednie skrzydło do boksów, co kosztowało go spadek na przedostatnią pozycję. Na 18 okrążeniu jazdę zakończył z kolei Montoya, zaliczając poślizg na pierwszym sektorze toru, po którym jego bolid zawisł na krawężniku. Wydawało się, że konieczne będzie wypuszczenie na tor samochodu bezpieczeństwa, ale skończyło się tylko na wywieszeniu na pewien czas żółtych flag w tym miejscu toru.

W międzyczasie swój pierwszy postój odbył dotychczasowy lider wyścigu, Alonso. Hiszpan przed zjazdem do boksów na 17 okrążeniu miał ponad 10 sekund przewagi nad Fisichellą i 13 nad Michaelem Schumacherem, a po postoju spadł tymczasowo na czwartą pozycję. Następnie w boksach zjawili się Fisichella i Massa, a dopiero na 23 okrążeniu swój pierwszy postój odbył Michael Schumacher. Niemiec nie zdołał oczywiście w tak krótkim czasie wypracować wystarczającej przewagi, aby na tor powrócić przed Alonso, ale za to udało mu się przeskoczyć Fisichellę, tak więc awansował na drugą pozycję. Po zakończeniu pierwszej rundy postojów na 31 okrążeniu, na czwartej i piątej pozycji nadal znajdowali się Massa (+21.4s) i Raikkonen (+37.5s), przy czym ten pierwszy po błędzie popełnionym przez Fisichellę na 26 okrążeniu zdołał zbliżyć się do kierowcy Renault na mniej niż sekundę.

Miejscami zamienili się tymczasem kierowcy Hondy, jako że Button dzięki późniejszemu o jedno okrążenie postojowi zdołał przeskoczyć Barrichello i powoli zaczynał zbliżać się do Raikkonena. Na ostatnią pozycję punktowaną awansował Heidfeld, który jako jeden z ostatnich kierowców odbył swój pierwszy postój w boksach, co umożliwiło mu wyprzedzenie Trullego. Pierwszą dziesiątkę po 31 okrążeniach zamykał Webber, mając za swoimi plecami Villeneuve'a (Kanadyjczyk nie miał jeszcze na swoim koncie ani jednego postoju i o dziwo nie zanosiło się na to, aby go wkrótce odbył). Na pozostałych miejscach jazdę kontynuowali Rosberg, Klien, Speed (Amerykanin stracił dwa miejsca), Liuzzi, Coulthard, Ralf Schumacher, Monteiro, Albers i Sato. Pod koniec 32 okrążenia Ralf Schumacher wycofał się z wyścigu ze względu na problemy z elektroniką, a w chwilę później swój drugi postój odbył Sato.

Druga runda postojów na dobre rozpoczęła się na 40 okrążeniu i zbiegła się w czasie z jedynym postojem Villeneuve'a, który Kanadyjczyk odbył pod koniec 41 okrążenia. Jako ostatni boksy w tym wyścigu odwiedzał tymczasem Coulthard, a miało to miejsce na 54 okrążeniu. Druga runda postojów nie przyniosła ani jednej zmiany w kolejności kierowców z pierwszej ósemki. Liderem był nadal Alonso, cały czas utrzymując ponad 10-sekundową przewagą nad Michaelem Schumacherem. Podobny dystans dzielił także Niemca od drugiego kierowcy Renault, Fisichelli, za którym z kilkusekundową stratą podążał na czwartej pozycji Massa. Piąty Raikkonen miał już tymczasem ponad 50 sekund straty do lidera i w dodatku do Fina coraz bardziej zbliżał się Button. Barrichello tuż po swoim drugim postoju został na chwile wyprzedzony przez Heidfelda w bezpośredniej walce, ale po postoju Niemca powrócił na siódmą pozycję, natomiast Heidfeld ponownie zamykał punktowaną ósemkę.

Na pozostałych miejscach jazdę kontynuowali Webber, Trulli (Włoch stracił jedno miejsce podczas drugiej rundy postojów), Rosberg, Villeneuve, Klien, Liuzzi, Coulthard, Monteiro i Sato. W wyścigu nie uczestniczyli już tymczasem Speed i Albers, których z walki wyeliminowały odpowiednio awaria silnika i uszkodzenia bolidu spowodowane przez uszkodzone przednie skrzydło. Ostatnim zdarzeniem w tegorocznej Grand Prix Hiszpanii była awaria hydrauliki w bolidzie Liuzziego na przedostatnim okrążeniu. Włoch ostatecznie sklasyfikowany został na 15 pozycji, a wyścig zakończył się pewnym zwycięstwem Alonso, który po raz pierwszy stanął na najwyższym podium przed własną publicznością.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Leon, 15.05.2006 18:16[!]
Schumacher na podium a wg. Kol. Slaweksza to " starzec bez
talentu i woli walki " i wogóle nie powinien się już scigać .
MadKaras...psycho fan MS, 16.05.2006 05:10[!]
jak pisalem Slaweksz niw wie o czym pisze czasem
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca