F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 200628 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,644 - Q1, Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
152,773 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.35Alex WurzWilliams FW281:15,907--27
2.36Anthony DavidsonHonda RA1061:16,0750,1680,16815
3.4Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-211:16,1380,2310,06324
4.1Fernando AlonsoRenault R261:16,2210,3140,08318
5.37Robert DoornbosRed Bull RB21:16,2920,3850,07136
6.3Kimi RaikkonenMcLaren MP4-211:16,7070,8000,41518
7.2Giancarlo FisichellaRenault R261:16,7210,8140,01423
8.14David CoulthardRed Bull RB21:16,8700,9630,14919
9.12Jenson ButtonHonda RA1061:16,9030,9960,03320
10.6Felipe MassaFerrari 248 F11:17,2511,3440,34825
11.8Jarno TrulliToyota TF106B1:17,3251,4180,07425
12.18Tiago MonteiroMidland M161:17,4391,5320,11430
13.11Rubens BarrichelloHonda RA1061:17,4561,5490,01724
14.39Giorgio MondiniMidland M161:17,4971,5900,04130
15.5Michael SchumacherFerrari 248 F11:17,6031,6960,10625
16.20Vitantonio LiuzziToro Rosso STR11:17,6381,7310,03531
17.9Mark WebberWilliams FW281:17,7441,8370,10619
18.7Ralf SchumacherToyota TF106B1:17,7931,8860,04926
19.10Nico RosbergWilliams FW281:17,8451,9380,05215
20.17Jacques VilleneuveBMW Sauber F1.061:17,8741,9670,02913
21.15Christian KlienRed Bull RB21:18,1232,2160,24922
22.16Nick HeidfeldBMW Sauber F1.061:18,2572,3500,13410
23.21Scott SpeedToro Rosso STR11:18,4202,5130,16329
24.19Christijan AlbersMidland M161:18,4302,5230,01024
25.23Franck MontagnySuper Aguri SA051:18,7312,8240,30119
26.38Robert KubicaBMW Sauber F1.061:19,2733,3660,54212
27.40Neel JaniToro Rosso STR11:19,4453,5380,17227
28.22Takuma SatoSuper Aguri SA051:19,8033,8960,35831
107% najlepszego czasu: 1:21,220

Alex Wurz okazał się najszybszym kierowcą w drugiej sesji treningowej na ulicznym torze w Monako, poprawiając jednocześnie najlepszy czas Fernando Alonso z przedpołudnia o blisko sekundę. Kierowca testowy Williamsa jako jedyny zszedł dzisiaj poniżej jednej minuty i 15 sekund, jednak co ciekawe na pierwszym sektorze okazał się wolniejszy do trzech następnych kierowców o ponad 0.1 sekundy, a dopiero na pozostałych okazał się szybszy. Drugi czas uzyskał kierowca testowy Hondy, Anthony Davidson, tracąc niespełna 0.2 sekundy do Wurza. Brytyjczyk do połowy sesji był najszybszy, jednak na swoim 15 okrążeniu uderzył w bandę na zakręcie Sainte Devote, przerabiając w ten sposób swoją Hondę RA106 w "trójkołowca". Wcześniej Davidson był sprawcą jeszcze jednego wstrzymania sesji, kiedy to uderzony przez niego pachołek zatrzymał się na środku toru, stwarzając niebezpieczeństwo dla innych kierowców.

Autorem ostatniego wywieszenia czerwonej flagi był tymczasem Robert Kubica, który stracił kontrolę nad tyłem swojego bolidu BMW Sauber F1.06 na 12 okrążeniu i uderzył w bandę na wirażu Rascasse. Ostatecznie Polak został sklasyfikowany dopiero na 26 pozycji, mając ponad trzy sekundy straty do Wurza i Davidsona. W oficjalnym komunikacie prasowym stajnia z Hinwil poinformowała, że przyczyną wypadku, podobnie zresztą jak i zatrzymania się na torze w pierwszej sesji, była awaria elektroniki. Po wypadku Roberta zespół zdecydował się na przedwczesne zakończenie udziału w drugiej sesji w celu dokładnego zbadania przyczyny problemu. W tej sytuacji główni kierowcy BMW, Jacques Villeneuve i Nick Heidfeld, sklasyfikowani zostali odpowiednio na 20 i 22 pozycji, mając około dwie sekundy straty do Wurza. Pomimo problemów zespół jest przekonany, że zgromadził wystarczającą ilość danych, aby dobrze przygotować się do dalszej części weekendu.

Najszybszym kierowcą nietestowym okazał się dzisiaj Juan Pablo Montoya, któremu w końcówce sesji udało się pokonać Alonso o mniej niż 0.1 sekundy. Zwycięzca Grand Prix Monako z 2003 roku stracił do najszybszego Wurza niewiele ponad 0.2 sekundy, łącznie przejeżdżając dzisiaj 31 okrążeń. W pierwszej dziesiątce znalazł się także drugi kierowca McLarena, Kimi Raikkonen (P6, +0.8s), który na ulicach Księstwa triumfował z kolei w zeszłym roku. Fin w pierwszej sesji przejechał tylko trzy okrążenia, co – jak się początkowo wydawało – było spowodowane awarią silnika. Okazało się jednak, że to osłona cieplna doprowadziła do zapalenia się instalacji elektrycznej, a sam silnik nie został uszkodzony i jego wymiana nie była konieczna. Na potwierdzenie tego, że z silnikiem jest wszystko w porządku, Raikkonen w drugiej sesji przejechał blisko 20 okrążeń. McLaren ma więc nadal szansę na uzyskanie dobrego rezultatu w 40 rocznicę swoich startów w Formule 1.

Odpowiednio na czwartej i siódmej pozycji uplasowali się reprezentanci Renault, Fernando Alonso (+0.3s) i Giancarlo Fisichella (+0.8s), a rozdzielił ich piątkowy tester Red Bull Racing, Robert Doornbos. Holender okazał się najbardziej aktywnym uczestnikiem drugiej sesji, łącznie przejeżdżając 36 okrążeń, a jego strata do Wurza wyniosła mniej niż pół sekundy. W pierwszej dziesiątce znalazł się także jeden z głównych kierowców stajni z Milton Keynes, David Coulthard (P8, +0.9s), a oprócz Szkota poniżej jednej sekundy straty do Wurza zmieścił się jeszcze tylko kierowca Hondy, Jenson Button. Pierwszą dziesiątkę zamknął tymczasem Felipe Massa, który okazał się najszybszym kierowcą Ferrari w drugiej sesji. Brazylijczyk okazał się szybszy od Michaela Schumachera (P15) o ponad 0.3 sekundy. Siedmiokrotny mistrz świata podczas tego weekendu nosi nieco inny kombinezon niż zwykle – pojawiły się na nim żółte plamy i białe gwiazdki. Sam zainteresowany twierdzi, że jest to realizacja zabawnego pomysłu, jaki przyszedł mu do głowy ostatniej zimy. Póki co ekipa Ferrari nie jest zadowolona z szybkości bolidu 248 F1 w Monako.

Z pozostałych kierowców bardzo dobrze spisali się reprezentanci zespołu MF1 Racing, Tiago Monteiro i kierowca testowy Giorgio Mondini, plasując się ze stratą niewiele ponad półtorej sekundy do Wurza odpowiednio na 12 i 14 pozycji. Rozdzielił ich drugi główny kierowca Hondy, Rubens Barrichello, który podczas tego weekendu zdecydował się na zamianę kasków ze swoim dobrym przyjacielem z serii IndyCar, Tony Kanaanem. Kanaan zawsze chciał wystartować w Grand Prix Monako i w ten sposób jego marzenie częściowo się spełniło. W zamian Barrichello "zadebiutuje" w słynnym wyścigu Indianapolis 500. Na koniec warto zwrócić uwagę na udany występ Francka Montagny'ego (P25), który tym razem okazał się szybszy od swojego partnera z zespołu Super Aguri, Takumy Sato (P28), o ponad sekundę.

Pogoda
Temperatura powietrza: 23°C
Temperatura toru: 37°C
Prędkość wiatru: 0,7 mps
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
slaweksz, 26.05.2006 10:24[!]
A dla mnie wszystko jasne. Tor w monako ma swoje zalety i swoje wady. Gdzies przeczytalem wywaid ze Monaco jest takim torem na ktorym slabsi kierowcy moga nawet powalczyc. Chyba jest w tym troszke prawdy. Renault bezapelacyjnie jest teraz na topie. Bardzo dobra postawa Montoy ciekawi mnie forma w jakiej bedzie na wyscigu. Renault destruktorem marzen calej konkurencji
McMarcin, 26.05.2006 14:04[!]
Czyżby McLaren się poprawiał?? Czy to raczej specyfika toru? Jeśli Montoya nie wleci na bandę, a Kimi pojedzie równo, to może być dobrze. Michael słabiutko, ale poczekam do oficjalnych treningów
MadKaras...psycho fan MS, 26.05.2006 21:02[!]
Gdzies przeczytalem wywaid ze Monaco jest takim torem na ktorym slabsi kierowcy moga nawet powalczyc...gdzie t oprzeczytales??? w Fakcie???
Jezeli tor Monaco jest tez dla slabych kierowcow to ja wychodze. Slabi fizycznie kierowcy nie wytrzymuja obciazen jakie ten tor narzuca na kierowce...i nie musze chyba tlumaczyc o co tu chodzi. Pamietam ktores Gp zdaje sie dla Mansela. Po przejechaniu przez mete niesli go do podium bo chlopak byl skrajnie wyczerpany.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca