F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 200628 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,644 - Q1, Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
152,773 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Dzisiejsze kwalifikacje do wyścigu o Grand Prix Monako zakończyły się w dosyć kontrowersyjnych okolicznościach, po tym jak w samej końcówce trzeciego bloku kwalifikacji będący wówczas w posiadaniu najlepszego czasu Michael Schumacher popełnił błąd na przedostatnim zakręcie (Rascasse) i zatrzymał swój bolid przy bandzie. W miejscu tym pojawiły się od razu żółte flagi, a to oznaczało, że nadjeżdżający kierowcy musieli zwolnić. Jednym z nich był między innymi główny rywal kierowcy Ferrari w walce o mistrzostwo, Fernando Alonso (Renault), który jechał pewnie po pole position, mając po dwóch sektorach 0.3 sekundy przewagi nad Schumacherem. Hiszpan zwolnił na zakręcie Rascasse i po przekroczeniu mety miał już niespełna 0.1 sekundy straty, tak więc musiał zadowolić się drugą pozycją.

Wątpliwości na temat zachowania Schumachera pojawiły się po obejrzeniu powtórek z kamery umieszczonej na jego bolidzie. Niemiec popełnił błąd na wejściu w zakręt i musiał skontrować kierownicą, po czym zaczął ponownie skręcać w prawo, by po chwili znowu wyprostować kierownicę. W efekcie nie udało mu się pokonać zakrętu i zatrzymał się przy bandzie. Na koniec zgasł mu silnik i nie było już mowy o użyciu wstecznego biegu. Po kwalifikacjach Stewardzi poinformowali, że incydent z udziałem kierowcy Ferrari zostanie przeanalizowany, tak więc póki co rezultat ostatniego bloku kwalifikacji jest prowizoryczny, tym bardziej, że zastrzeżenia budziło także zachowanie Giancarlo Fisichelli (Renault), który podobno przyblokował Davida Coultharda (RBR).

Zacznijmy jednak od pierwszego bloku kwalifikacji, w którym to w tarapatach znalazł się z kolei partner Michaela Schumachera, Felipe Massa. Brazylijczyk popełnił błąd na zakręcie Casino i nie zdołał opanować bolidu, co skończyło się uderzeniem w bandę. Tym samym Massa nie zdołał nawet ustanowić czasu w dzisiejszych kwalifikacjach, ale i tak nie miało to większego znaczenia, gdyż według przepisów kierowca Ferrari i tak nie zostałby dopuszczony do kolejnego bloku kwalifikacji, nawet gdyby w momencie wypadku zajmował 16 lub wyższą pozycję. Był to jednak jedyny incydent, jaki miał miejsce w pierwszym bloku i skończyło się tylko na jednym wstrzymaniu sesji. Pozostali kierowcy bez większych problemów ukończyli swoje okrążenia pomiarowe, a z dalszego udziału w kwalifikacjach jak zwykle odpadli kierowcy z zespołów Super Aguri i Midland oraz Scott Speed (STR), który stwierdził, że został przyblokowany przez Francka Montagny'ego. Najszybszy okazał się tymczasem Kimi Raikkonen (McLaren) przed Alonso i Markiem Webberem (Williams), jako jedyny schodząc poniżej jednej minuty i 14 sekund (1:13.887).

W drugim bloku kwalifikacji Raikkonen ponownie okazał się najszybszy, schodząc do 1:13.532. Nieznacznie wolniejsi od Fina okazali się obydwaj kierowcy Renault, Alonso i Fisichella, a tymczasem największą niespodziankę sprawił Coulthard, plasując się na czwartej pozycji. W pierwszej dziesiątce bez problemu znaleźli się także Michael Schumacher i obydwaj kierowcy Williamsa, Webber i Nico Rosberg. Ponad pół sekundy straty do Raikkonena mieli już z kolei dwaj inni zdobywcy pole position w Monako w ostatnich latach, Jarno Trulli (Toyota) i Juan Pablo Montoya (McLaren), którzy uplasowali się kolejno na ósmej i dziewiątej pozycji. Jako ostatni do finałowego bloku kwalifikacji awansował Rubens Barrichello, a tymczasem poza pierwszą dziesiątką znalazł się po raz pierwszy w tym sezonie drugi kierowca Hondy, Jenson Button (P14), który jak sam stwierdził był dzisiaj szybszy na starych oponach, a z nowych nie mógł wyciągnąć najlepszych osiągów. Oprócz Buttona z dalszego udziału w kwalifikacjach odpadli obaj kierowcy zespołu BMW Sauber, Jacques Villeneuve i Nick Heidfeld (pozycje 15 i 16), a także Ralf Schumacher (P11), Christian Klien (P12) i Vitantonio Liuzzi (P13). Heidfeld miał dodatkowo problemy techniczne i musiał pozostawić swój bolid na torze.

Ostatni blok kwalifikacji tradycyjnie rozpoczął się od wytracania paliwa przez pozostałych na torze najszybszych dziesięciu kierowców. Początkowo najszybszy z "pełnym bakiem", czyli z taką ilością paliwa, z jaką zamierzał rozpocząć wyścig, był Montoya. Kolejność kierowców w czołówce zaczęła się jednak zmieniać, gdy wszyscy zaczęli zjeżdżać do boksów po nowe opony i wkrótce na prowizorycznym pole position znalazł się Michael Schumacher. Niemiec nie zdołał jednak poprawić czasu na swoim ostatnim okrążeniu pomiarowym i w dodatku popełnił błąd na zakręcie Rascasse. Dalej wydarzenia potoczyły się tak jak zostało to już opisane na początku tego sprawozdania. Warto jedynie dodać, że gdy bolid siedmiokrotnego mistrza świata stał już przy bandzie, na bardzo szybkim okrążeniu oprócz Alonso był także Raikkonen. Fin ostatecznie musiał zadowolić się czwartą pozycją, a nieznacznie szybszy od niego okazał się Webber, zapewniając tym samym zespołowi Williams zdecydowanie najwyższą pozycję startową w tym sezonie.

W trzecim rzędzie zakwalifikowali się Fisichella i Montoya, przy czym ten pierwszy został po kwalifikacjach wezwany przed oblicze Stewardów w związku z podejrzeniem o przyblokowania Coultharda, tak więc uzyskany przez kierowcę czas jest jak na razie prowizoryczny, podobnie jak w przypadku Michaela Schumachera. Siódmy czas uzyskał Barrichello, po raz trzeci z rzędu pokonując na kwalifikacjach (i to w dodatku tym razem z kretesem) swojego zespołowego partnera, Buttona. Pierwszą dziesiątkę zamknęli tymczasem Trulli, Coulthard i Rosberg. Ze względu na fakt, że jak dotąd bolid TF106B prezentował się w Monako wręcz fatalnie, Trulli był nawet zadowolony z uzyskanego rezultatu, natomiast Coulthard i Rosberg narzekali w ostatnim bloku kwalifikacji na blokujących ich kierowców. Coulthard trafił na Fisichellę, ale jednocześnie przyblokował Rosberga.

Kilka godzin po zakończeniu kwalifikacji Stewardzi orzekli, że Fisichella jest winny przyblokowania Coultharda i unieważnili trzy najlepsze czasy Włocha, który w efekcie wyścig będzie musiał rozpocząć z 9 pozycji. Kolejne kilka godzin zajęło Stewardom stwierdzenie, że Michael Schumacher umyślnie pozostawił swój bolid na torze w końcówce kwalifikacji i tym samym uniemożliwił rywalom pokonanie go. W następstwie anulowane zostały wszystkie czasy uzyskane przez Niemca i będzie on musiał wystartować z ostatniego rzędu.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
RENO, 27.05.2006 19:15[!]
Nio i Fisco skasowali 3 najlepsze okrążenia. Wiadomośc z Pitpass, a sprawa Msc wciąz rozpatrywana
Maximus, 27.05.2006 19:18[!]
W takim razie z którego miejsca wystartuje Fisico?
kuman7, 27.05.2006 19:42[!]
no tak znowu fisico i blokowanie
jak go blokowali to był wielce oburzony, a tez prosze sam blokuje nieładnie
Kuba86, 27.05.2006 19:47[!]
podobno jzu nic sie nie zmienie jutro czeka nas prawdziwa uczta wydaje mi sie ze walka o zwyciestwo, bedzie sie toczyc miedzy pierwsza 6 kibiuje macom, ale jestem realista zadowole sie z podium dla jednego z kierowcow pozdro dla f1 maniakow
Leon, 27.05.2006 19:56[!]
Jednym słowem , kwalifikacje w obecnym formacie absolutnie się dzisiaj nie sprawdziły , zdominowały je pretensje i wzajemne oskarżenia .Tak to jest jak organizatorom bardziej zależy na show niż na sportowej walce .
Wielu fachowców ostrzegało ,że na tym torze powinno powrócić do poprzedniego systemu kwalifikacji, no cóż ,
wygrało show .
kuba_new, 27.05.2006 21:23[!]
to wlasnie jest monaco!!!!
mike, 27.05.2006 22:45[!]
Cóż, Ferrari pokazało nam nowe znaczenie słowa "strategia". Ciekawe jak będzie jutro w wiścigu. Monako jest faktycznie jedyne w swoim rodzaju.
Falarek, 27.05.2006 22:57 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
To Reanult zaczeło wojne z oprotestowaniem skrzydeł Ferrari.

<i>Post wyedytowany - dobór wyrażeń na granicy przyjętych tu zasad.
// W </i>
rafaello85, 27.05.2006 22:58 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Bardzo dobrze, że nie odebrali PP Schumacherowi. Nie wierzę, że zrobił to celowo, z resztą gdyby tak było to zostałby ukarany. FIA ma podsłuch rozmowy radiowej, więc to może sporo wyjaśnić. Niech nie (...) bzdur, że Michael jest nietykalny - najlepszy przykład GP Europy'97, kiedy to za wjechanie w bok pojazdu Villneuva, Schumacher został pozbawiony wszystkich punktów uzyskanych w całym sezonie i tytułu wicemistrza świata. Dzisiaj widocznie nie był winny zaistniałej sytuacji.
Nie widziałęm sytuacji Fisichella&Villneuve, ale uważam, że to nie jest sprawiedliwe, że Włoch został ukarany. Od początku było wiadome, że na tym torze istnieje ryzyko, że się zostanie przyblokowanym przez wolniejszego zawodnika.

<i> Naruszyłeś zasady panujące przy pisaniu komentarzy. Ponadto nie ma jeszcze decyzji dotyczącej Schumachera, więc nie wiadomo, czy Schumacher wystartuje z PP.
// W </i>
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca