F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Foster's British Grand Prix 200611 czerwca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,233 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,739 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
218,969 km/h - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.35Alex WurzWilliams FW281:21,946--26
2.36Anthony DavidsonHonda RA1061:22,0030,0570,05731
3.38Robert KubicaBMW Sauber F1.061:22,3650,4190,36230
4.8Jarno TrulliToyota TF106B1:22,8770,9310,5127
5.5Michael SchumacherFerrari 248 F11:22,9250,9790,0483
6.11Rubens BarrichelloHonda RA1061:23,1281,1820,2035
7.12Jenson ButtonHonda RA1061:23,4151,4690,2876
8.6Felipe MassaFerrari 248 F11:23,8161,8700,4014
9.19Christijan AlbersMidland M161:24,0192,0730,2036
10.18Tiago MonteiroMidland M161:24,0782,1320,0596
11.39Giorgio MondiniMidland M161:24,0872,1410,00919
12.40Neel JaniToro Rosso STR11:24,1452,1990,05822
13.22Takuma SatoSuper Aguri SA051:27,7245,7783,57910
14.41Sakon YamamotoSuper Aguri SA051:29,6787,7321,95422
15.37Robert DoornbosRed Bull RB2---9
16.23Franck MontagnySuper Aguri SA05---3
17.7Ralf SchumacherToyota TF106B---2
18.1Fernando AlonsoRenault R26---1
19.2Giancarlo FisichellaRenault R26---1
20.15Christian KlienRed Bull RB2---1
21.14David CoulthardRed Bull RB2---1
22.3Kimi RaikkonenMcLaren MP4-21---1
23.4Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-21---1
24.21Scott SpeedToro Rosso STR1---1
25.17Jacques VilleneuveBMW Sauber F1.06---1
26.16Nick HeidfeldBMW Sauber F1.06---1
27.20Vitantonio LiuzziToro Rosso STR1---1
107% najlepszego czasu: 1:27,682

Kierowca testowy zespołu Williams, Alex Wurz, uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej poprzedzającej tegoroczny wyścig o Grand Prix Wielkiej Brytanii. Austriak pokonał minimalnie (o 0.057 sekundy) kolegę po fachu z Hondy, Anthony'ego Davidsona, który z kolei okazał się najbardziej pracowitym uczestnikiem pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych, przejeżdżając w sumie 31 okrążeń. Tylko o jedno kółko mniej zaliczył piątkowy tester zespołu BMW Sauber, Robert Kubica. Polak uplasował się na trzeciej pozycji, tracąc do Wurza niespełna pół sekundy.

Czwarty czas uzyskał jeden z największych pechowców ostatniego wyścigu w Monako, Jarno Trulli, który jak dotąd nie zdobył w tym sezonie ani jednego punktu. Włoch prowadząc ulepszoną wersję "B" tegorocznego bolidu Toyoty zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Wurza i okazał się najszybszym kierowcą wyścigowym na oponach Bridgestone. Odpowiednio na piątej i ósmej pozycji uplasowali się kolejni kierowcy korzystający z opon japońskiego producenta, Michael Schumacher i Felipe Massa z zespołu Ferrari, a rozdzieliła ich blisko sekunda różnicy.

Będący ostatnio w coraz lepszej formie Rubens Barrichello znowu okazał się szybszy od swojego partnera z Hondy, Jensona Buttona i uplasował się tuż przed nim na szóstej pozycji, mając blisko 0.3 sekundy przewagi. Tymczasem ani jednego okrążenia pomiarowego nie przejechali między innymi kierowcy z zespołów Renault i McLaren, jako że pierwsza sesja treningowa jak zwykle potraktowana została głównie jako rozgrzewka. W sumie czasy ustanowiła niespełna połowa z 29 kierowców zgłoszonych do udziału w dzisiejszych jazdach.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli główni kierowcy z zespołu MF1 Racing, Christijan Albers i Tiago Monteiro, mając niewiele ponad dwie sekundy straty do Wurza, a tuż za nimi znalazł się piątkowy tester Midland, Giorgio Mondini. Szwajcar jazdę zakończył na środku żwirowiska po błędzie popełnionym w ostatnich dziesięciu minutach pierwszej sesji. Na 12 pozycji uplasował się kierowca testowy Scuderia Toro Rosso, Neel Jani, który podczas tego weekendu weźmie także udział w obydwu wyścigach serii GP2 na torze Silverstone jako zastępca kontuzjowanego Nicolasa Lapierre.

Ponadto minimum po jednym okrążeniu pomiarowym zaliczyli jeszcze tylko dwaj kierowcy, Takuma Sato i Sakon Yamamoto – obaj reprezentujący oczywiście barwy stajni Super Aguri. Sato stracił blisko pięć sekund do najszybszego kierowcy wyścigowego (Trulli), a tymczasem debiutujący za kierownicą bolidu SA05 Yamamoto okazał się wolniejszy od mającego za sobą ponad trzy sezony startów w F1 Sato o niespełna dwie sekundy. Zważywszy na fakt, że Japończyk nigdy wcześniej nie prowadził samochodu F1 z silnikiem V8, rezultat ten należy chyba uznać jako przyzwoity, ale wszystko będzie zależało od tego, czy Yamamoto będzie w stanie uzyskiwać coraz lepsze czasy w kolejnych występach.

Sporego pecha miał tymczasem Franck Montagny, który ze względu na problemy techniczne nie przejechał ani jednego okrążenia pomiarowego i w dodatku doprowadził do wstrzymania na kilka minut sesji, gdy jego bolid SA05 zatrzymał się w okolicy bardzo szybkiego pierwszego zakrętu.

Pogoda
Temperatura powietrza: 26°C
Temperatura toru: 42°C
Prędkość wiatru: 2,6 mps
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
oligator, 09.06.2006 13:45[!]
dawno nie widzialem az tak malo jezdzonego pierwszego treningu (takie odnioslem w kazdym razie wrazenie), a wrocilem specjalnie na obiad (i eurosport) do domu :)

trudno, samo GP na pewno bedzie super
rafaello85, 09.06.2006 13:46[!]
Proszę, o to mamy efekt wprowadzenia genialnego przepisu, mówiącego o tym, że jeden silnik ma wytrzymać dwa pełne weekendy! Czołowi kierowcy siedzą w boksach i oszczędzają silniki, paru z nich pokonuje po kilka okrążeń. Kibice wydaje kilkaset euro na bilet po to, żeby sobie obejrzeć: Mondiniego, Janiego, Doornbosa... Żenada!!!
Wcale mnie nie dziwi, że spada zainteresowanie F1.
Leon, 09.06.2006 14:04[!]
No ale dzięki temu to niedługo kibice zaczną oszczędzac , bo po co płacić za oglądanie treningów .
FIA chce zadbać o " kieszenie " wszystkich , kibiców też .
oligator, 09.06.2006 14:13[!]
zlikwidowac piatki, albo nie liczy cich do week endu gp (inny silnik, opony bez ograniczen, itd)
SZOFERO, 09.06.2006 14:15[!]
Dlaczego Massa jest na 8 miejscu?
Powinien być na 13. (z czasem 1:24.816).
dz, 09.06.2006 14:19[!]
ok robert-jest dobrze!
Maraz, 09.06.2006 14:22[!]
Mój błąd - czas Massy to 1:23.816. Tabelka już zaktualizowana.
bambaryła, 09.06.2006 14:34[!]
Schumacher nie miał nowego silnika w Monaco ? i teraz znow 1 ?
Metalpablo, 09.06.2006 15:32[!]
Spodziewałęm sie tego.Gratulacje dla Roberta!!
piotrektk, 09.06.2006 16:05[!]
Kubica wygrał 2trening!!!!!!!!!!!!!
Maraz, 09.06.2006 16:13[!]
Masz rację bambaryła, zapomniałem że mu wymienili przed startem w Monako.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca