F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 200625 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Szczegółowy opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Przed wyścigiem nastąpiła zmiana w kolejności startowej, będąca wynikiem wymiany silnika w bolidzie Davida Coultharda. W efekcie kierowca Red Bull zamiast z 16 pozycji wyścig musiał rozpoczynać z końca stawki. Fernando Alonso wystartował bezbłędnie z pole position i utrzymał się na prowadzeniu, a tymczasem w tarapatach znalazł się jego partner z zespołu Renault, Giancarlo Fisichella, który ruszył z miejsca jeszcze przed zgaśnięciem pięciu czerwonych świateł. Włoch próbował od razu naprawić swój błąd i przyhamował, czekając aż pozostali kierowcy ruszą z miejsc, przez co został wyprzedzony przez startującego z trzeciej pozycji Kimi Raikkonena (McLaren), ale musiał się także liczyć z tym, że otrzyma karę.

Na czwartej pozycji utrzymał się Jarno Trulli (Toyota), a tuż za Włochem znalazł się Nico Rosberg (Williams), który tuż po starcie zdołał wyprzedzić Michaela Schumachera. Kierowcę Ferrari pod koniec prostej startowej zaatakował także Juan Pablo Montoya (McLaren) i obaj kierowcy pierwsze dwa zakręty pokonali jadąc obok siebie. Schumacher próbował jeszcze odzyskać miejsce, ale opóźnił zbytnio hamowanie przed pierwszą szykaną (zakręty 3 i 4) i musiał ją ściąć, tak więc pozostał na siódmej pozycji. Na ósmej pozycji utrzymał się Jenson Button, przy czym kierowca Hondy musiał odeprzeć atak swojego dawnego partnera Jacquesa Villeneuve'a (BMW Sauber) przed drugą szykaną. Kanadyjczyk nie miał jednak specjalnych powodów do zmartwień, gdyż wcześniej udało mu się wyprzedzić Felipe Massę (Ferrari) i drugiego kierowcę Hondy, Rubensa Barrichello, a więc miał już zyskane dwa miejsca.

Massa ostatecznie utrzymał się na 10 pozycji, gdyż jemu również udało się wyprzedzić Barrichello, którego ponadto wyminął drugi kierowca BMW, Nick Heidfeld. Niemiec podobnie jak Villeneuve także zyskał dwa miejsca, a jego pierwszą "ofiarą" padł startujący z 12 pozycji Christian Klien. Tuż za kierowcą Red Bull znalazł się Mark Webber (Williams), któremu z kolei udało się wyprzedzić Vitantonio Liuzziego (Toro Rosso) i Ralfa Schumachera (Toyota). Młodszy z braci Schumacherów w sumie stracił aż trzy miejsca, bowiem został dodatkowo pokonany przez Liuzziego i drugiego kierowcę STR, Scotta Speeda, tak więc spadł na 17 miejsce. Bardzo dobrym startem popisał się tymczasem Takuma Sato (Super Aguri), wyprzedzając obydwu kierowców MF1 Racing, Christijana Albersa i Tiago Monteiro. Stawkę 22 kierowców za pierwszym zakrętem zamykali partner Sato, Franck Montagny i Coulthard.

Na nawrocie L'Epingle prowadzącym na ostatnią prostą Klien zaatakował po wewnętrznej Barrichello. Niestety w tym momencie realizatorzy transmisji telewizyjnej przełączyli się na lidera wyścigu i nie wiadomo co się dokładnie stało – w każdym razie coś musiało pójść nie tak, gdyż obydwu kierowców wyprzedzili Webber i Liuzzi, tak więc Barrichello i Klien znaleźli się na 14 i 15 pozycji. W chwilę później w tym samym miejscu toru doszło do jeszcze jednego incydentu – Monteiro jadąc po brudnej stronie toru nie zdołał w porę wyhamować i uderzył w bolid swojego zespołowego partnera, Albersa. Holender od razu został wyeliminowany z wyścigu, natomiast Monteiro z uszkodzonym przodem bolidu zdołał dowlec się do boksów.

W międzyczasie Montoya zaczął dobierać się do skóry Rosberga, który broniąc się opóźnił hamowanie przed ostatnią szykaną i w efekcie musiał ją ściąć. Na prostej startowej znowu został zaatakowany przez kierowcę McLarena i ponownie zdołał się obronić, ale jak to mówią – do trzech razy sztuka – podczas kolejnego ataku Montoya zdołał już niemal całkowicie zrównać się z Niemcem przed trzecim zakrętem i tym razem nie zamierzał ustąpić. Rosberg wpadł na podobny pomysł i próbował pokonać szykanę normalnym torem jazdy. W tym momencie Montoya jechał już po wewnętrznym krawężniku i w końcu zabrakło mu miejsca, więc zaczepił o bolid kierowcy Williamsa, który podskoczył w powietrze i uderzył w bandę. Po wyścigu obaj kierowcy uznali, że był to normalny incydent wyścigowy.

Wypadek Rosberga doprowadził do pojawienia się na torze samochodu bezpieczeństwa. Montoya, który w międzyczasie został wyprzedzony przez Michaela Schumachera, podejrzewając uszkodzenie przedniego skrzydła w swoim bolidzie zjechał do boksów i po wymianie skrzydła, opon oraz dotankowaniu paliwa znalazł się na przedostatniej pozycji. Ostatni był nadal Monteiro, mając już okrążenie straty do lidera po trwającej dosyć długo naprawie. Wraz z Montoyą w boksach na drugim okrążeniu zjawił się także Montagny, jednak tuż po wznowieniu wyścigu pod koniec trzeciego okrążenia w jego bolidzie nastąpiła efektowna awaria silnika na ostatniej prostej i Francuz musiał wycofać się z walki.

Na czwartym okrążeniu Coulthard wyprzedził Sato, przy czym w trakcie tego manewru uszkodził przednie skrzydło w bolidzie Japończyka, który musiał odbyć nadplanowy postój. Po powrocie na tor kierowca Super Aguri znalazł się na przedostatniej pozycji, a w międzyczasie Coultharda na ostatniej prostej wyprzedził Montoya awansując w ten sposób na 16 pozycję. Tymczasem Fisichella otrzymał karę przejazdu przez boksy za falstart i po jej odbyciu na siódmym okrążeniu znalazł się za Trullim i Michaelem Schumacherem na piątej pozycji. Dwa okrążenia później Montoya podjął pierwszą próbę wyprzedzenia Ralfa Schumachera pod koniec ostatniej prostej. Opóźnił jednak zbytnio hamowanie i musiał ściąć szykanę, tak więc w celu uniknięcia kary musiał przepuścić kierowcę Toyoty. Na 11 okrążeniu Kolumbijczyk ponowił atak, ale tym razem wszystko przeprowadził już jak należy i awansował na 15 pozycję. W chwilę później w tym samym miejscu toru przed szansą objęcia prowadzenia stanął Raikkonen. Alonso zdołał się jednak obronić i póki co nadal był pierwszy.

Pod koniec 12 okrążenia jadący na 12 pozycji Barrichello zaczął mieć poważne problemy z silnikiem i zjechał do boksów, kończąc tym samym udział w wyścigu. W chwilę później z walki odpadł także Montoya, po tym jak uderzył w bandę na ostatniej szykanie i uszkodził tył swojego bolidu. Na kolejnym kółku Liuzzi próbował wyprzedzić jadącego na 10 pozycji Webbera, jednak zaczepił swoim przednim skrzyłem o tylne koło bolidu Australijczyka, gdy ten próbował go zablokować i musiał obyć przymusowy postój. Na 15 okrążeniu w boksach pojawił także Webber, jednak w tym przypadku był to już raczej rutynowy postój. Po powrocie na tor obaj kierowcy znaleźli się kolejno na 14 i 15 pozycji. Na 18 okrążeniu Massa wyprzedził Villeneuve'a i awansował na siódmą pozycję. Pięć okrążeń później na dobre rozpoczęła się pierwsza runda postojów.

Jako pierwszy z czołówki w boksach pod koniec 23 okrążenia pojawił się dotychczasowy lider wyścigu, Alonso, nadal mając zaledwie sekundę przewagi nad Raikkonenem. To dawało Finowi spore szanse na objęcie prowadzenia, zwłaszcza że jego postój wypadł dwa okrążenia później. Niestety problemy z wymianą prawego tylnego koła spowodowały, że Raikkonen na stanowisku serwisowym stał ponad 12 sekund, a po powrocie na tor znalazł się na drugiej pozycji, mając już ponad pięć sekund straty do Alonso. W międzyczasie Michael Schumacher wyprzedził Trullego pod koniec 25 okrążenia i awansował na trzecią pozycję.

Pierwsza runda rutynowych postojów trwała aż do 37 okrążenia, a jako ostatni w boksach pojawili się kierowcy z zespołów Ferrari i BMW Sauber, a także Coulthard i Monteiro. Zdecydowanie najdłużej trwał postój Massy, a to oznaczało, że Brazylijczyk jako jedyny zdecydował się najprawdopodobniej tylko na jeden postój w tym wyścigu. Pierwsza zmiana w kolejności kierowców, będąca wynikiem zjazdów do boksów, nastąpiła na czwartej pozycji, na którą awansował Fisichella dzięki krótszemu postojowi od Trullego. Tuż za Włochem znalazł się Massa, przeskakując dzięki późniejszemu postojowi Buttona. Brytyjczyka wyprzedzili także obydwaj kierowcy BMW, Villeneuve i Heidfeld, wypychając go w ten sposób z punktowanej ósemki.

Pierwszą dziesiątkę nadal zamykał Klien, za którego plecami znalazł się partner z zespołu Red Bull, Coulthard. Szkot podczas pierwszej rundy postojów zyskał w sumie trzy miejsca, przeskakując Webbera, Ralf Schumachera i Speeda. Speed także znalazł się przed Webberem i Ralfem – ten ostatni boksy odwiedzał w sumie trzykrotnie podczas pierwszej rundy postojów, w tym raz odbywając karę za przekroczenie limitu prędkości i po 40 okrążeniach jechał za Liuzzim na 15 pozycji. Z pewnością nie był to zbyt udany dzień dla młodszego z braci Schumacherów. Na ostatnich miejscach jazdę kontynuowali Sato i Monteiro.

Drugą rundę rutynowych postojów ponownie zapoczątkował Webber, zjeżdżając do boksów pod koniec 45 okrążenia. Pozostali kierowcy swoje ostatnie postoje odbyli do 57 okrążenia włącznie, a jako ostatni w boksach ponownie pojawili się Michael Schumacher i Coulthard. Kolejność pierwszych czterech kierowców po zakończeniu drugiej rundy postojów była bez zmian. Prowadził nadal Alonso, a za nim jechali Raikkonen (+24.2s), Michael Schumacher (+41.3s) i Fisichella (+56.5s). Na piątą pozycję awansował tymczasem Massa (+66.9s), który swój jedyny postój odbył na 37 okrążeniu. Brazylijczyk przeskoczył Trullego, mającego po drugim postoju już okrążenie straty do lidera. Kolejna zmiana nastąpiła na siódmej pozycji, na którą awansował Heidfeld, korzystając z drobnych problemów podczas postoju zespołowego partnera, Villeneuve'a. Na pozostałych miejscach jazdę kontynuowali Button, Klien, Coulthard, Speed, Webber, Liuzzi, Ralf Schumacher, Sato i Monteiro.

Na 60 okrążeniu Villeneuve przymierzał się do zdublowania Ralfa Schumachera przy Pont de la Concorde, jednak po znalezieniu się na brudnej stronie toru całkowicie stracił przyczepność i sunąc jak po lodowisku uderzył w bandę. To był oczywiście koniec jazdy dla Kanadyjczyka, a tymczasem na torze po raz drugi pojawił się samochód bezpieczeństwa, niwelując różnice czasowe pomiędzy kierowcami z czołówki. Sprawę komplikował jednak fakt, że pomiędzy Alonso, Raikkonenem i Michaelem Schumacherem znajdowało się po kilku zdublowanych kierowców, a więc nie było mowy o bezpośredniej walce podczas wznowieniu wyścigu. Zanim to się jednak stało, w boksach zjawili się Monteiro i Ralf Schumacher. Ten ostatni wkrótce wycofał się z walki po popełnieniu niezliczonej ilości błędów i sześciu wizytach w boksach.

Wznowienie wyścigu nastąpiło pod koniec 63 okrążenia i nie towarzyszyła mu żadna zmiana w kolejności kierowców. Trzy okrążenia później Klien pojechał za szeroko na nawrocie, co było spowodowane problemami ze skrzynią biegów i został wyprzedzony przez Coultharda oraz Speeda, lądując na 11 pozycji. Na 68 okrążeniu błąd w tym samym miejscu toru popełnił Button, co skrzętnie wykorzystał Coulthard do odebrania kierowcy Hondy ostatniej punktowanej pozycji. Ostatnią "ofiarą" nawrotu L'Epingle był Raikkonen, który po błędzie popełnionym na przedostatnim okrążeniu spadł za Michaela Schumachera na trzecią pozycję. Ostatnim zdarzeniem w tegorocznej Grand Prix Kanady była tymczasem kraksa Sato, przy czym Japończyk został sklasyfikowany na 15 pozycji.

Wyścig zakończył się pierwszym zwycięstwem Alonso na torze w Montrealu. Po niezbyt ciekawej Grand Prix Wielkiej Brytanii tym razem nie mogliśmy już narzekać na brak wrażeń i emocji. Przed nami jeszcze jeden wyścig w Ameryce Północnej, który już za niespełna tydzień odbędzie się na torze Indianapolis.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Thunder Bolt, 26.06.2006 22:19[!]
tak się doczepie bo mi się nudzi "na torze Indianapoli "chyba ktoś zjadł "s" hehe :-)
SMACZNEGO :-)
Leon, 26.06.2006 22:43[!]
...dziękujemy !
magda, 27.06.2006 00:18[!]
Nie rozumiem dlaczego powoli piszecie ze ogladanie Alonso staje sie nudne??? Przeciez to piekny facet ktory potrafi wspaniale jezdzic. Jest mlody przystojny szybki i co najwazniejsze seksi. Hiszpan uuuuufffff juz mi sie robi goraco na samma mysl o tym jakbym podrozowala z toba po morzach rzekach i oceanach na twoim niebiesko zołtym rumaku heheh. Tak calkiem powaznie nie ma co narzekac Renault dominuje i to jest wspaniale. Czy w histori F1 ktorys kierowca byl tak mlody i szybki???
sadektom, 27.06.2006 08:27[!]
Kimi? Michael? mozna wymieniac magda.
[FiZoL], 27.06.2006 08:56[!]
młody + szybki = Kubica
deeze, 27.06.2006 10:20[!]
FiZoL - dokładnie ;)
Thunder Bolt, 27.06.2006 12:21[!]
prosze prosze nasz "ulubieniec" slaweksz teraz ukrywa sie pod nickiem magda
Maraz, 27.06.2006 12:43[!]
Może zmienił płeć? ;) A tak w kwesti formalnej to ja w opisie wcale nie napisałem, że "ze ogladanie Alonso staje sie nudne". Napisałem tylko, że wyścig na Silverstone był ogólnie nudny - mało bezpośredniej walki, nawet podczas postojów było mało przetasowań. Taki wyścig raczej nie zapadnie na długo w pamięć prawdziwym fanom wyścigów samochodowych.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca