F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 200625 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.38Robert KubicaBMW Sauber F1.061:16,390--30
2.36Anthony DavidsonHonda RA1061:18,3061,9161,91626
3.35Alex WurzWilliams FW281:18,9412,5510,63523
4.5Michael SchumacherFerrari 248 F11:18,9942,6040,0535
5.11Rubens BarrichelloHonda RA1061:19,0702,6800,0766
6.12Jenson ButtonHonda RA1061:19,1652,7750,0956
7.40Neel JaniToro Rosso STR11:19,2582,8680,09324
8.37Robert DoornbosRed Bull RB21:19,6813,2910,42320
9.20Vitantonio LiuzziToro Rosso STR11:20,1543,7640,4737
10.19Christijan AlbersMidland M161:20,6464,2560,4929
11.18Tiago MonteiroMidland M161:20,7994,4090,1538
12.7Ralf SchumacherToyota TF106B1:20,8614,4710,0626
13.23Franck MontagnySuper Aguri SA051:21,7835,3930,92217
14.22Takuma SatoSuper Aguri SA051:21,8915,5010,10820
15.41Sakon YamamotoSuper Aguri SA051:23,1596,7691,26829
16.6Felipe MassaFerrari 248 F11:23,1796,7890,0205
17.8Jarno TrulliToyota TF106B1:24,0297,6390,8507
18.39Giorgio MondiniMidland M16---2
19.1Fernando AlonsoRenault R26---2
20.2Giancarlo FisichellaRenault R26---1
21.15Christian KlienRed Bull RB2---1
22.21Scott SpeedToro Rosso STR1---1
23.17Jacques VilleneuveBMW Sauber F1.06---1
24.14David CoulthardRed Bull RB2---1
25.16Nick HeidfeldBMW Sauber F1.06---1
107% najlepszego czasu: 1:21,737

Robert Kubica kontynuuje podbój Formuły 1 – na nieznanym sobie wcześniej torze im. Gillesa Villeneuve'a w Montrealu kierowca testowy zespołu BMW Sauber uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszej serii treningowej. Polak regularnie wykręcał coraz szybsze okrążenia i ostatecznie pokonał aż o blisko dwie sekundy kolegę po fachu z Hondy, Anthony'ego Davidsona, będąc jednocześnie najbardziej pracowitym kierowcą w pierwszej sesji z dorobkiem 30 okrążeń. Główni kierowcy BMW, Jacques Villeneuve i Nick Heidfeld, przejechali tylko po jednym okrążeniu zapoznawczym i nie ustanowili czasów.

Pierwszą trójkę dopełnił piątkowy tester Williamsa, Alex Wurz (+2.5s), a tymczasem najszybszym kierowcą wyścigowym okazał się ośmiokrotny zwycięzca Grand Prix Kanady, Michael Schumacher. Tuż za Niemcem uplasował się jego zeszłoroczny partner z zespołu Ferrari, Rubens Barrichello, uzyskując nieznacznie lepszy czas od drugiego kierowcy Hondy, Jensona Buttona, który w zeszłym roku wywalczył na tym torze pole position. Brytyjczyk nie zdołał jednak zamienić pierwszej pozycji startowej na dobry rezultat w wyścigu, kończąc jazdę na "ścianie mistrzów", czyli bandzie okalającej ostatnią szykanę.

Jako ostatni poniżej trzech sekund straty do Kubicy zmieścił się piątkowy tester Toro Rosso, Neel Jani (P7, +2.8s), uzyskując lepszy o blisko pół sekundy czas od kierowcy testowego głównej ekipy Red Bull, Roberta Doornbosa. Pierwszą dziesiątkę zamknęli tymczasem Vitantonio Liuzzi (Toro Rosso) i Christijan Albers (MF1 Racing) – ten ostatni miał już ponad cztery sekundy straty do Kubicy.

O sporym pechu mogą mówić pozostali reprezentanci ekipy Midland, która podobno w ten weekend miała zostać sprzedana holenderskiemu konsorcjum, jednak z ostatnich doniesień wynika, że raczej nie stanie się to w tym miesiącu. Partner Albersa, Tiago Monteiro (P11, +4.4s), tuż przed końcem sesji uderzył w "ścianę mistrzów" i uszkodził swój bolid, natomiast kierowca testowy Giorgio Mondini ze względu na problemy techniczne przejechał tylko dwa okrążenia i nie zdążył nawet ustanowić czasu.

Kierowcy Toyoty, Ralf Schumacher i Jarno Trulli, kontynuują trend zapoczątkowany kilka tygodni temu w Monako i podczas piątkowych treningów nie przywiązują wagi do czasów, wykręcając zdecydowanie wolniejsze okrążenia od czołówki. Tym razem obaj kierowcy uplasowali się na 12 i 17 pozycji, tracąc odpowiednio ponad cztery i ponad siedem sekund do najszybszego kierowcy. Niezbyt imponujący czas uzyskał także drugi kierowca Ferrari, Felipe Massa (+6.7s), plasując się tuż przed Trullim na 16 pozycji.

Na pozycjach od 13 do 15 pierwszą sesję ukończyli trzej reprezentanci zespołu Super Aguri, z których najszybszy okazał się Franck Montagny, pokonując swojego partnera, Takumę Sato, o niewiele ponad 0.1 sekundy. Piątkowy tester japońskiej stajni, Sakon Yamamoto, do Montagny'ego stracił już blisko półtorej sekundy, ale za to uniknął poważniejszych błędów i przejechał aż 29 okrążeń, tak więc pierwsza sesji treningowa okazała się bardzo produktywna dla ekipy Aguriego Suzukiego.

Pozostali kierowcy ograniczyli się tylko do okrążeń zapoznawczych, z wyjątkiem reprezentantów zespołów McLaren i Williams, którzy woleli oszczędzić silniki w swoich bolidach i w pierwszej sesji w ogóle nie pojawili się na torze.

Pogoda
Temperatura powietrza: 20°C
Temperatura toru: 25°C
Prędkość wiatru: 1,4 mps
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
MadKaras...psycho fan MS, 24.06.2006 02:22[!]
KUBA JAKI TY SLABY JESTES...sciana mistrzow to ostatnia sciana
Brytyjczyk nie zdołał jednak zamienić pierwszej pozycji startowej na dobry rezultat w wyścigu, kończąc jazdę na "ścianie mistrzów", czyli bandzie okalającej ostatnią szykanę.
mazi6622, 24.06.2006 03:38[!]
MadKaras masz racje sciana miastrzow jest na ostatniej szykanie przed prostą startowa a dlatego sciana mistrzow bo w jednym wyscigu nie pamietam roku (bodajrze 1998) na tej scianie rozbili swoje bolidy Schumacher Villeneuve i Hill
rafaello85, 25.06.2006 09:17[!]
mazi6622...


To Schumacher i Hill rozbili tam swoje samochody, a miało to miejsce w 1999r.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca