F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 200625 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Fernando AlonsoRenault R261:15,455--20
2.2Giancarlo FisichellaRenault R261:15,5210,0660,06619
3.17Jacques VilleneuveBMW Sauber F1.061:15,5440,0890,02313
4.16Nick HeidfeldBMW Sauber F1.061:15,6160,1610,07212
5.3Kimi RaikkonenMcLaren MP4-211:15,9020,4470,28612
6.5Michael SchumacherFerrari 248 F11:15,9590,5040,05713
7.4Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-211:15,9750,5200,01612
8.11Rubens BarrichelloHonda RA1061:16,3340,8790,35917
9.6Felipe MassaFerrari 248 F11:16,3480,8930,01418
10.21Scott SpeedToro Rosso STR11:16,4931,0380,14518
11.15Christian KlienRed Bull RB21:16,6601,2050,16717
12.12Jenson ButtonHonda RA1061:16,6731,2180,01315
13.9Mark WebberWilliams FW281:16,7101,2550,03713
14.14David CoulthardRed Bull RB21:16,7651,3100,05511
15.10Nico RosbergWilliams FW281:16,8291,3740,06419
16.20Vitantonio LiuzziToro Rosso STR11:16,9281,4730,09919
17.8Jarno TrulliToyota TF106B1:17,5032,0480,57524
18.18Tiago MonteiroMidland M161:17,7472,2920,24418
19.7Ralf SchumacherToyota TF106B1:18,2122,7570,46518
20.22Takuma SatoSuper Aguri SA051:18,9263,4710,71418
21.23Franck MontagnySuper Aguri SA051:19,1603,7050,23419
22.19Christijan AlbersMidland M161:19,5314,0760,37116
107% najlepszego czasu: 1:20,737

Podczas sobotnich treningów bezpośrednio poprzedzających kwalifikacje do Grand Prix Kanady najszybsi na torze w Montrealu okazali się kierowcy z mistrzowskiej ekipy Renault, Fernando Alonso i Giancarlo Fisichella, których rozdzieliła niespełna 0.1 sekundy różnicy. Sporą niespodziankę na domowym torze sprawił tymczasem Jacques Villeneuve, także mieszcząc się poniżej 0.1 sekundy straty do Alonso. Na potwierdzenie świetnej dyspozycji zespołu BMW Sauber na Circuit Gilles Villeneuve, tuż za Kanadyjczykiem na czwartej pozycji uplasował się jego partner, Nick Heidfeld, a więc wygląda na to, że obaj kierowcy stajni z Hinwil znowu powinni bez problemu załapać się do finałowego bloku kwalifikacji.

Odpowiednio na piątej i siódmej pozycji ze stratą około pół sekundy do Alonso uplasowali się kierowcy McLarena, Kimi Raikkonen i Juan Pablo Montoya, a rozdzielił ich ośmiokrotny zwycięzca Grand Prix Kanady, Michael Schumacher. Ponadto poniżej jednej sekundy straty do Alonso zmieścili się jeszcze tylko dwaj Brazylijczycy, Rubens Barrichello (Honda) i obecny partner Michaela Schumachera z zespołu Ferrari, Felipe Massa. Pierwszą dziesiątkę dosyć niespodziewanie zamknął tymczasem kierowca Scuderia Toro Rosso, Scott Speed, uzyskując lepszy o ponad 0.2 sekundy czas od kierowców Red Bull Racing, Christiana Kliena (P11) i Davida Coultharda (P14).

Jenson Button nadal nie może powrócić do dobrej formy, jaką prezentował na początku sezonu i podczas dzisiejszych treningów od swojego partnera z Hondy, Barrichello, okazał się wolniejszy o ponad 0.3 sekundy. Nienajlepiej wypadli także kierowcy z zespołów Williams i Toyota, jednak nie wykluczone, że obie stajnie nadal nie chciały poddawać swoich silników zbyt dużemu wysiłkowi i swój prawdziwy potencjał zaprezentują dopiero podczas kwalifikacji. Na koniec warto wspomnieć o tym, że obydwaj kierowcy Super Aguri, Takuma Sato i Franck Montagny, okazali się szybsi od Christijana Albersa, jednak było to raczej spowodowane jakimiś problemami z jego bolidem, bowiem partner Holendra z zespołu MF1, Tiago Monteiro (P18), uzyskał czas lepszy aż o blisko dwie sekundy.

Dzisiaj nad torem w Montrealu pojawiło się wreszcie więcej słońca i temperatura powietrza wzrosła do 25 stopni Celsjusza. Zaowocowało to oczywiście poprawą przyczepności i najszybszemu Alonso do pokonania zeszłorocznego czas pole position wywalczonego przez Buttona zabrakły niespełna 0.3 sekundy. Nie wykluczone więc, że podczas dzisiejszych kwalifikacji któremuś z kierowców uda się uzyskać lepszy czas od 1:15.217.

Pogoda
Temperatura powietrza: 25°C
Temperatura toru: 39°C
Prędkość wiatru: 0,4 mps
Wilgotność powietrza: 44%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
W, 24.06.2006 17:09[!]
BMW jeśli utrzyma taką tendencję wzrostową, będzie rewelacją przyszłego sezonu.
Wyrównana stawka bez faworyta.
Adriannn, 24.06.2006 17:12[!]
Znowu znak zapytania u buttona! Co jest z tym silnikiem jego? Toyota to bardzie skompromitować się już chyba nie mogła.A reszta to normalnie.
Kimuś, 24.06.2006 17:15[!]
Toyota daje ciała, ponad 2 sekundy straty to przepaść, a Ralf to chyba powinien kariere zakończyć. Z taką jazdą to on długo nie pojeźdz. Merc powoli się rozkręca, a tu już połowa sezonu, BMW pokazuje że jazda Roberta na treningu to nie przypadek i że mogą się liczyć w wyścigu.
Armado, 24.06.2006 17:16[!]
Jesli BMW utrzyma taka tendencje a Robert pozostanie testerem, to juz go nie bedziemy ogladac na piatkowych treningach:(.
GroM, 24.06.2006 17:55[!]
Najsmieszniejsze jest w Toyota że inwestuje w takich kierowców jak Ralf czy Jarno. Nie wiem co z nimi, albo oni bolidu nie maja super albo faktycznie sa ciency jak barszcz (jeżeli tak, to niech nie blokują miejsc młodym kierowcom, którzy mogą wiele wywalczyć). Podstawa kierowcy F1 to jezdzić stabilnie, a nie jak sie komu podoba, raz lepiej na podium, a raz na koncu stawki. Ale prawda może być jednak taka, że Toyota nie potrafi obecnie nic zdziałać swoim cienkim bolidem za grubą kase, już wielu kierowców próbowało coś wywalczyc od 2002 roku bolidami tej firmy i jakoś nic z tego.
Maraz, 24.06.2006 18:06[!]
Adriannn, informacja o tym który to jest weekend GP na tym samym silniku dla danego kierowcy jest orientacyjna (rzadko kiedy podawane są takie informacje oficjalnie, więc na ogół są to moje przewidywania). W tym przypadku nie mam pojęcia czy w bolidzie Buttona wymieniono silnik po wyścigu na Silverstone. Williams np. nie wymieniał silników po Monako, chociaż też pojawił się tam ogień. W obydwu przypadkach był to pierwszy weekend na nowym silnikach. To samo odnosi się do Ralfa i u niego też postawiłem "?".
piotrektk, 24.06.2006 19:18[!]
Alonso wygerał I blok,
za nim Schumi i Kimi
Kimuś, 24.06.2006 19:24[!]
u Ralfa może to być drugi weekend bo poprzednio mało okrążeń przejechał i zespół nie chiał wymieniać bo silnik jeszcze w miare dobry. Silnik prawie jak nowy więc Ralf będzie mógł mocniej przycisnąć a na GP USA będzie miał i tak nowy więc wyniki treningów mogą być zmyłką jakoby zespół wymienił silnik i oszczędza na kolejne. Ja bym nie wymieniął na ich miejscu bo lepiej teraz jechać na lekko zjechanym silnikiem i mieć nowy za tydzień niż później jeżdzić zakatowanym silnikiem a oba GP są bardzo szybkie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca