F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 200625 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Zespół Renault zdominował kwalifikacje do tegorocznego wyścigu o Grand Prix Kanady i po raz drugi w tym sezonie będzie okupował pierwszy rząd na starcie. Lider klasyfikacji generalnej kierowców, Fernando Alonso, podobnie jak przed dwoma tygodniami okazał się najszybszy we wszystkich trzech blokach kwalifikacji, w ostatnim pokonując swojego zespołowego partnera, Giancarlo Fisichellę, o ponad 0.2 sekundy. Dla Hiszpana jest to już piąte pole position z rzędu, które – o ile w jutrzejszym wyścigu nie powtórzy błędu sprzed roku – powinno przybliżyć go jeszcze bardziej do drugiego tytułu mistrzowskiego, zwłaszcza że jego najbliższy rywal, Michael Schumacher, wystartuje dopiero z piątej pozycji. Co ciekawe Alonso jeszcze nigdy dotąd nie zdołał stanąć w Kanadzie na podium.

Wróćmy jednak do pierwszego bloku kwalifikacji, w którym jedyną niespodzianką było w zasadzie tylko odpadnięcie z dalszego udziału w kwalifikacjach Marka Webbera. Kierowcę Williamsa czeka więc jutro ponowny start spoza pierwszej szesnastki, gdyż dwa tygodnie temu na torze Silverstone także nie udało mu się przejść do drugiego bloku kwalifikacji. O dziwo kłopotów z załapaniem się do pierwszej dziesiątki nie miał dzisiaj drugi kierowca stajni z Grove, Nico Rosberg, który w pierwszym bloku pomimo otarcia o bandę uzyskał lepszy o ponad pół sekundy czas od Australijczyka, co dało mu ósme miejsce. Oprócz Webbera z dalszego udziału w kwalifikacjach odpadli kierowcy z zespołów MF1 Racing i Super Aguri (pozycje startowe 19-22) oraz Scott Speed (Toro Rosso), który wraz z kierowcą Williamsa wystartuje z dziewiątego rzędu.

O ile w pierwszym bloku kwalifikacji tuż za Alonso uplasował się Kimi Raikkonen (McLaren), tracąc do Hiszpana zaledwie 0.026 sekundy, o tyle w drugim bloku najszybszy po kierowcy Renault okazał się Michael Schumacher. Niemiec stracił jednak do swojego najgroźniejszego rywala ponad 0.4 sekundy i nie zanosiło się na to, aby mógł dzisiaj powalczyć o pierwszą pozycję startową. Tymczasem Alonso jako jedyny kierowca zszedł poniżej jednej minuty i 15 sekund, poprawiając zeszłoroczny czas pole position Jensona Buttona aż o pół sekundy! Rewelacyjnie w drugim bloku spisał się także Rosberg, który z czasem gorszym od Schumachera o niewiele ponad 0.2 sekundy uplasował się pomiędzy kierowcami McLarena na czwartej pozycji.

W końcówce drugie bloku kwalifikacji rozegrała się emocjonująca walka o ostatnie miejsca w pierwszej dziesiątce gwarantujące awans do finałowego bloku. Początkowo wydawało się, że przynajmniej jeden z kierowców zespołu BMW Sauber załapie się do pierwszej dziesiątki, jednak w ostatnich sekundach Jacquesa Villeneuve'a zdołali pokonać obydwaj kierowcy Hondy, Rubens Barrichello oraz Jenson Button (ten ostatni o zaledwie 0.018 sekundy!) i to właśnie oni jako ostatni awansowali do trzeciego bloku kwalifikacji. Nieznacznie wolniejszy od Villeneuve'a okazał się jego partner, Nick Heidfeld, który musiał zadowolić się 13 pozycją startową. Gdyby obaj kierowcy zdołali powtórzyć czasy z porannych treningów, mieliby zapewniony start z pierwszej dziesiątki, ale tak się niestety nie stało.

Kierowców BMW rozdzielił Christian Klien, a oprócz Austriaka do finałowego bloku nie przeszli także Ralf Schumacher (Toyota), Vitantonio Liuzzi (STR) i David Coulthard (RBR) – kierowcom tym przypadły pozycje startowe od 14 do 16. Ralf Schumacher wypadł wyraźnie słabiej od swojego zespołowego partnera, Jarno Trullego, który być może podbudowany przedłużeniem kontraktu z Toyotą na kolejne trzy lata (jeśli wierzyć doniesieniom autosport.com), okazał się szybszy o blisko 0.4 sekundy od zwycięzcy Grand Prix Kanady z 2001 roku w drugim bloku, co dało mu siódme miejsce.

I tak oto doszliśmy do finałowego bloku kwalifikacji, w którym w zasadzie nie było większych niespodzianek, no może poza bardzo dobrą postawą Trullego. Alonso ponownie jako jedyny zdołał zejść poniżej jednej minuty i 15 sekund, przypieczętowując tym samym wywalczenie piątego pole position w tym sezonie. Trzecią pozycję startową zapewnił sobie zeszłoroczny zwycięzca wyścigu w Montrealu, Raikkonen, a wraz z Finem z czwartego rzędu wystartuje chyba największy pechowiec tego sezonu, Trulli. Włoch okazał się nieznacznie szybszy od Michaela Schumachera (0.018 sekundy różnicy) i z pewnością będzie jutro liczył na zdobycie pierwszych punktów w 2006 roku.

Wraz z Schumacherem z trzeciego rzędu wystartuje Rosberg, dla którego szósta pozycja startowa wywalczona podczas pierwszej wizyty na torze im. Gillesa Villeneuve'a to oczywiście świetny rezultat, zwłaszcza że Webber znowu będzie musiał startować z odległej pozycji. Z czwartego rzędu wystartują Juan Pablo Montoya (kolejny wyraźnie słabszy występ Kolumbijczyka w porównaniu do Raikkonena) i Button, który powoli zaczął się przełamywać i po raz pierwszy od kilku tygodni pokonał Barrichello na kwalifikacjach. Brazylijczyk wystartuje z dziewiątej pozycji, a towarzystwa w piątym rzędzie będzie mu dotrzymywał jego rodak, Felipe Massa (Ferrari), który zwarzywszy na uzyskany czas (ponad dwie sekundy straty do Alonso) mógł zdecydować się na start z dużo większą ilością paliwa w stosunku do kierowców z czołówki.

Na koniec pozostaje już tylko mieć nadzieję, że jutrzejszy wyścig okaże się dużo ciekawszy od Grand Prix Wielkiej Brytanii.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Leon, 24.06.2006 22:02[!]
Są zadowoleni ,- są poprostu na dzien dzisiejszy , najlepsi .
Pussik, 24.06.2006 23:59[!]
"zwłaszcza że jego najbliższy rywal, Michael Schumacher, wystartuje dopiero z drugiej pozycji" z piątej raczej...
Maraz, 25.06.2006 09:49[!]
Ups, masz oczywiście rację - błąd usunięty.
Paweł, 25.06.2006 11:01[!]
jest super!!!
sadektom, 25.06.2006 11:22[!]
Oby znow nie bylo nudnego wyscigu. Licze na Ciebie Kimi ze napsujesz im troche krwi.
Witek, 25.06.2006 11:45[!]
Liczę na Ciebie, Fisico, że napsujesz krwi Byczkowi! :-) "Win [here] is my target"- trzymam za slowo, Giancarlo!!!
Bart, 25.06.2006 12:28[!]
"wraz z Finem z czwartego rzędu wystartuje chyba największy pechowiec tego sezonu, Trulli." - albo z drugiego rzędu, albo z czwartej pozycji. Jak kto woli:D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca