|
|
|
|
|
|
Grand Prix of Europe 2007 | 22 lipca |
|
|
|
Nürburgring | |
|
Długość toru: 5,148 km Liczba okrążeń: 60 Pełny dystans: 308,863 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-22 | | 1:32,515 | - | - | 26 |
2. | 6 | Kimi Raikkonen | Ferrari F2007 | | 1:32,751 | 0,236 | 0,236 | 24 |
3. | 1 | Fernando Alonso | McLaren MP4-22 | | 1:32,932 | 0,417 | 0,181 | 27 |
4. | 9 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.07 | | 1:32,975 | 0,460 | 0,043 | 35 |
5. | 10 | Robert Kubica | BMW Sauber F1.07 | | 1:33,205 | 0,690 | 0,230 | 34 |
6. | 5 | Felipe Massa | Ferrari F2007 | | 1:33,605 | 1,090 | 0,400 | 24 |
7. | 11 | Ralf Schumacher | Toyota TF107 | | 1:33,825 | 1,310 | 0,220 | 32 |
8. | 7 | Jenson Button | Honda RA107 | | 1:33,936 | 1,421 | 0,111 | 28 |
9. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB3 | | 1:34,062 | 1,547 | 0,126 | 25 |
10. | 8 | Rubens Barrichello | Honda RA107 | | 1:34,142 | 1,627 | 0,080 | 25 |
11. | 12 | Jarno Trulli | Toyota TF107 | | 1:34,152 | 1,637 | 0,010 | 34 |
12. | 17 | Alex Wurz | Williams FW29 | | 1:34,345 | 1,830 | 0,193 | 32 |
13. | 16 | Nico Rosberg | Williams FW29 | | 1:34,563 | 2,048 | 0,218 | 32 |
14. | 23 | Anthony Davidson | Super Aguri SA07 | | 1:34,567 | 2,052 | 0,004 | 30 |
15. | 15 | Mark Webber | Red Bull RB3 | | 1:34,683 | 2,168 | 0,116 | 22 |
16. | 22 | Takuma Sato | Super Aguri SA07 | | 1:34,708 | 2,193 | 0,025 | 36 |
17. | 18 | Vitantonio Liuzzi | Toro Rosso STR2 | | 1:34,907 | 2,392 | 0,199 | 31 |
18. | 4 | Heikki Kovalainen | Renault R27 | | 1:34,921 | 2,406 | 0,014 | 21 |
19. | 3 | Giancarlo Fisichella | Renault R27 | | 1:35,077 | 2,562 | 0,156 | 22 |
20. | 19 | Scott Speed | Toro Rosso STR2 | | 1:35,643 | 3,128 | 0,566 | 15 |
21. | 20 | Adrian Sutil | Spyker F8-VII | | 1:36,340 | 3,825 | 0,697 | 22 |
22. | 21 | Markus Winkelhock | Spyker F8-VII | | 1:37,116 | 4,601 | 0,776 | 30 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:38,991 |
|
|
Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas otwierającej Grand Prix Europy pierwszej sesji treningowej na torze Nurburgring. Kierowca McLarena był najszybszy przez większą część 90-minutowej sesji i choć w końcówce spadł chwilowo na czwartą pozycję, kiedy inni kierowcy jako pierwsi założyli miękkie opony, to jednak po swoim przejeździe na oponach z białym paskiem powrócił na czoło klasyfikacji, mając ponad 0,2 sekundy przewagi nad Kimim Raikkonenem (Ferrari).
Na trzeciej pozycji uplasował się aktualny mistrz świata Fernando Alonso, który stoczył w pierwszej sesji dosyć intrygujący pojedynek z Felipe Massą. Hiszpan natrafił w pewnym momencie na będącego na okrążeniu wyjazdowym z boksów kierowcę Ferrari, który najwyraźniej chciał przetestować skuteczność hamulców w McLarenie przed ostatnią szykaną. Alonso ominął jednak szykanę i znalazł się przed Massą, po czym obaj kierowcy walczyli jeszcze przez chwilę na prostej startowej, aż w końcu Massa dał za wygraną.
Massa popełnił pod koniec sesji błąd na swoim ostatnim okrążeniu pomiarowym i ostatecznie sklasyfikowany został na szóstej pozycji, mając już ponad sekundę straty do Hamiltona. Przed Brazylijczykiem znaleźli się dwaj kierowcy z zespołu BMW Sauber – Nick Heidfeld i Robert Kubica, których rozdzieliły niewiele ponad 0,2 sekundy. Heidfeld stracił do trzeciego Alonso zaledwie 0,043 sekundy i jako ostatni uzyskał czas poniżej jednej minuty i 33 sekund. Kierowcy BMW byli jednymi z najbardziej pracowitych uczestników pierwszej sesji, łącznie przejeżdżając blisko 70 okrążeń.
Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się obydwaj kierowcy Hondy – Jenson Button (P8, +1,4s) i Rubens Barrichello (P10, +1,6s), którzy ogłosili wczoraj pozostanie w japońskiej stajni na kolejny sezon, a także Ralf Schumacher (Toyota, P7, +1,3s) i David Coulthard (Red Bull, P9, +1,5s). Na pozycjach 11-13 uplasowali się pozostali kierowcy prowadzący bolidy napędzane silnikami Toyoty – Jarno Trulli (Toyota) oraz Alex Wurz i Nico Rosberg z Williamsa (ten ostatni miał już ponad dwie sekundy straty do Hamiltona).
Dopiero pod koniec drugiej dziesiątki wylądowali tymczasem kierowcy z mistrzowskiej ekipy Renault – Heikki Kovalainen i Giancarlo Fisichella. Włoch wypadł w pewnym momencie z toru po poślizgu w sekwencji zakrętów "Schumacher S" (dawniej Audi-S), ale udało mu się wyjechać ze żwirowiska i mógł kontynuować udział w sesji. Od kierowców Renault wolniejsi okazali się tylko Scott Speed (STR) oraz dwaj Niemcy z zespołu Spyker – Adrian Sutil i debiutujący w roli kierowcy wyścigowego F1 Markus Winkelhock. Dawny rywal Kubicy także nie uniknął poślizgu w pierwszej sesji, a jego strata do Sutila wyniosła blisko 0,8 sekundy.
Pierwsza sesja odbyła się w całości na suchym torze, jednak zbierające się nad Nurburgring ciemne chmury mogą być zapowiedzią deszczu w dalszej części dnia.
Pogoda
Temperatura powietrza: 23°C
Temperatura toru: 26°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 76%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|