F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Grand Prix of Europe 200722 lipca
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Kimi RaikkonenFerrari F20071:33,339--28
2.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-221:33,4780,1390,13928
3.5Felipe MassaFerrari F20071:33,5900,2510,11227
4.1Fernando AlonsoMcLaren MP4-221:33,6370,2980,04730
5.11Ralf SchumacherToyota TF1071:33,6680,3290,03118
6.12Jarno TrulliToyota TF1071:33,7460,4070,07822
7.16Nico RosbergWilliams FW291:33,8450,5060,09924
8.7Jenson ButtonHonda RA1071:33,8800,5410,03536
9.9Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:34,1460,8070,26622
10.10Robert KubicaBMW Sauber F1.071:34,2210,8820,07519
11.15Mark WebberRed Bull RB31:34,2350,8960,01429
12.17Alex WurzWilliams FW291:34,2640,9250,02921
13.22Takuma SatoSuper Aguri SA071:34,3571,0180,09326
14.8Rubens BarrichelloHonda RA1071:34,4111,0720,05426
15.3Giancarlo FisichellaRenault R271:34,4311,0920,02028
16.4Heikki KovalainenRenault R271:34,4461,1070,01525
17.14David CoulthardRed Bull RB31:34,5041,1650,05819
18.23Anthony DavidsonSuper Aguri SA071:34,5541,2150,05026
19.19Scott SpeedToro Rosso STR21:35,3201,9810,76626
20.18Vitantonio LiuzziToro Rosso STR21:35,6532,3140,33324
21.20Adrian SutilSpyker F8-VII1:36,5273,1880,87425
22.21Markus WinkelhockSpyker F8-VII1:37,3193,9800,79219
107% najlepszego czasu: 1:39,873

Podczas popołudniowej sesji treningowej na torze Nurburgring najszybszym kierowcą był już Kimi Raikkonen (Ferrari). Fin pokonał najszybszego kierowcę z pierwszej sesji – Lewisa Hamiltona (McLaren) o niewiele ponad 0,1 sekundy, jednak nie udało mu się poprawić najlepszego czasu reprezentanta McLarena, który przed południem wyniósł 1:32,515.

Za pogorszenie czasów odpowiedzialna była w głównej mierze pogoda. Druga sesja rozpoczęła się na wysychającym torze po niedawnej burzy, która zakłóciła przebieg półgodzinnych treningów GP2, jednak tylko Jenson Button (Honda) zdecydował się na przejechanie okrążenia pomiarowego na przejściowych oponach. W chwilę później na tor wyjechał Hamilton już na zwykłych oponach rowkowanych i pokonał swojego rodaka o ponad 15 sekund.

Następnie w posiadaniu najlepszego czas znajdowali się po kolei Fernando Alonso (McLaren), Felipe Massa (Ferrari) i Raikkonen, a po upływie godziny najszybszym kierowcą był ponownie Hamilton. Dopiero na pięć minut przed końcem sesji Raikkonen powrócił szczyt tabeli czasowej i tak już zostało do wywieszenia flagi w biało-czarną szachownicę. Hamilton próbował jeszcze później poprawić wynik Fina 1:33,339, jednak najpierw wpadł w poślizg w zakręcie Michelin, a na kolejnym okrążeniu ściął zakręt Ford i ostatecznie musiał zadowolić się drugim miejscem.

Massa i Alonso uplasowali się na pozycjach 3 i 4, obaj mieszcząc się poniżej 0,3 sekundy straty do Raikkonena, natomiast najszybszym zespołem po Ferrari i McLarenie okazała się po południu Toyota. Ralf Schumacher przed własną publicznością stracił zaledwie 0,031 sekundy do Alonso, a niewiele wolniejszy od kierowcy McLarena okazał się także Jarno Trulli. Nieco ponad pół sekundy straty do najszybszego kierowcy mieli już Nico Rosberg (Williams) i Button, którym także udało się pokonać kierowców z zespołu BMW Sauber. W efekcie Nick Heidfeld i Robert Kubica uplasowali się dopiero na pozycjach 9 i 10, koncentrując się wyraźnie na innym programie niż podczas porannej sesji.

Popołudniowa sesja okazała się niezwykle wyrównana, jako że poniżej jednej sekundy straty do Raikkonena zmieściło się w sumie 12 kierowców (jako ostatni Mark Webber z Red Bull i Alex Wurz z Williamsa), a odstępy pomiędzy kolejnymi sześcioma kierowcami wyniosły po mniej niż 0,1 sekundy (osiemnasty Anthony Davidson z Super Aguri miał 1,215 sekundy straty do Raikkonena). Poza Hamiltonem błędów w drugiej sesji nie uniknęli Massa, Vitantonio Liuzzi (STR) i debiutant Markus Winkelhock (Spyker), który na 20 minut przed końcem sesji wylądował na środku żwirowiska i nie udało mu się już stamtąd wyjechać. Mimo to jego strata do Adriana Sutila znów wyniosła niespełna 0,8 sekundy.

Pogoda
Temperatura powietrza: 22°C
Temperatura toru: 29°C
Prędkość wiatru: 3,7 m/s
Wilgotność powietrza: 71%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Castaway, 20.07.2007 15:49[!]
Ciekawie zapowiada się jutrzejsza walka o PP. Reno znów słabiutko :) Co sądzicie o Toyotce? To tak dla picu czy naprawdę są w formie?
K, 20.07.2007 15:58[!]
O Toyocie sądzę tyle: póki nie zobaczę ich na wysokich miejscach w wyścigu, nie uwierzę. Może na oparach jechali.
Radaz, 20.07.2007 16:03[!]
no dla picu. w niedziele tez pojada dla picu
szorsz1, 20.07.2007 16:06[!]
Toyota pokazała ostatnio że są szybcy w treningu ale gorzej wypada to w wyścigu.Może w końcu pokażą że są czwartą drużyną F1(jak sami mówią)

pozdro dla kamilki za wiarę w Ralfa!!!
kamilka, 20.07.2007 16:22[!]
Troche więcej wiary w zespół Toyoty. Ja sądzę, że są już w całkiem dobrej formie. Stać ich już na to żeby walczyć o miejsca w pierszej 10. Na treningach idzie im nieźle i w kwalifikacjach tez zajmuja coraz lepsze lokaty. W wyścigu mają mniej szczęścia z powodu awarii. Ale są już na dobrej drodze. Zdaje się, że wzięli się do roboty z samochodem. Ralf radzi sobie całkiem spoko (nareszcie!) co nie ukrywam - bardzo mnie cieszy.

Dzięki szorsz1 za pozdrowienia! Tobie też pozdrowionka. U mnie ta wiara pozostanie niezachwiana choćby nie wiem co się działo. Jeszcze wszystkim pokażemy że mamy w sobie ducha walki!
Player1, 20.07.2007 16:26[!]
I jak tu wierzyć w wyniki na treningach. I trening - Robert 1:33,205 a w II - 1:34,221. Przy czym czas I treningu dawał 1 czas w II. Lepiej wróżyć z fusów. Dlatego typowanie, że ktoś np. Toyota jest w ten weekend rewelacyjna, albo Reanult jedzie słabiutko to bujda.
bolekse, 20.07.2007 17:22[!]
dokladnie Player1 gada z głowom ale ameryki nie odkrył ;)
Matador, 20.07.2007 17:56[!]
A Nicka plecy już nie bolą??? Ciekawe czy by nie zaczęły, gdyby Robert wykręcił lepsze czasy...
Falarek, 20.07.2007 18:32[!]
Player1__ale warunki na drugiej sesji były nieco gorsze stąd gorsze czasy wszystkich nie tylko Kubicy
mai, 20.07.2007 18:33[!]
Fisichella słabiej , rosberg sie rozkręca ,ciekawe jak hondy zareagują na kontrakt:),ralphik będzie chciał pojechać:P
Speedster, 20.07.2007 20:43[!]
No tak, ale BMW testowało inny program - jeżdzili na twardych z wyścigową ilością paliwa... zresztą juz od dwóch GP zauwazylem taka regularnosc - I trenning bmw w czolówce, II - w srodku stawki ;)
gnt3c, 20.07.2007 22:04[!]
moim zdaniem...jesli mogę oczywiście je wyrazić...nie ma sensu pisać o treningach w kategoriach: wysunął się na czoło, pokonał itp. itd., nie ma sensu pisać kto był 4, 5 itd...w opisie treningów powinny dominować informacje o nowościach technicznych jakie dane zespoly przygotowaly, o tym co testowały poszczególne teamy....porównywanie czasów jest bez sensu...to tylko moje zdanie. Jedyną informacją jaka była do tego adekwatna to info o nie ustrzegnięciu się błędów przez niektórych kierowców...czasy nie mówią kompletnie nic...oprócz tego najlepszy portal o f1 w sieci i polskiej i zagranicznej :D pozdrawiam :D
kolega, 21.07.2007 01:26[!]
nie dawno przeczytalem gdzies ze BMW I trening robi z mala iloscia paliwa i z tad te dobre wyniki, zas II trening robi z iloscia paliwa jaka bedzie w wyscigu w bolidzie na poczatku. Pdczas tych treningow testuja opony jakie daja optymalna przyczepnosc ustawienia aerodynamiki silnika itp. Dzieki tym informacja moga obrac odpowiednia strategie na kakretny tor, uwzgledniajac oczywiscie ubiegle lata tj. wyniki oraz inf. przydatne przy zaplanowaniu tankowania i zmiany kol. I co, czy tak nie jest ?? ;->
bzychol, 21.07.2007 09:28[!]
Mnie swoją jazdą rozbawił Winkelhock jest jeszcze gorszy od Albersa albo nie wyczuł jeszcze bolidu. Cienizna ogółem ,ciekawe czy chociaż dojedzie do mety ;p
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca