F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Vodafone d'Italia 20079 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Fernando Alonso zdominował kwalifikacje do tegorocznego wyścigu o Grand Prix Włoch, uzyskując najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia we wszystkich trzech blokach kwalifikacji na torze Monza. Hiszpan za każdym razem był w stanie zejść poniżej jednej minuty i 22 sekund, w drugim bloku pokonując swojego partnera z zespołu McLaren – Lewisa Hamiltona aż o blisko 0,4 sekundy. Dla Alonso jest to zaledwie drugie pole position w tym sezonie, a dla stajni z Woking już czwarty przypadek wywalczenia w 2007 roku pierwszego rządu startowego.

Zespół Ferrari na własnym podwórku musiał zadowolić się trzecią pozycją Felipe Massy, a tymczasem Kimiego Raikkonena, który ze względu na kraksę podczas treningów musiał przystąpić do kwalifikacji w zapasowym bolidzie, ale przynajmniej z dotychczasowym silnikiem, został dodatkowo pokonany przez Nicka Heidfelda. W efekcie Fin wystartuje jutro z trzeciego rzędu wraz z drugim kierowcą zespołu BMW Sauber – Robertem Kubicą. Polak w pierwszych dwóch blokach uzyskał nieznacznie lepszy czas od Heidfelda, a w ostatnim stracił do niego ponad 0,27 sekundy, co może wskazywać na większą ilość paliwa w bolidzie Roberta.

Heikki Kovalainen (P7, +2,1s) okazał się tym razem jedynym kierowcą z zespołu Renault, któremu udało się załapać do najszybszej dziesiątki. Fin był jednak wyraźnie wolniejszy od Nico Rosberga, wraz z którym wystartuje z czwartego rzędu, i to nie tylko w pierwszych dwóch blokach kwalifikacji, ale także i podczas treningów, co najprawdopodobniej oznacza większą ilość paliwa w baku kierowcy Williamsa. Tymczasem drudzy kierowcy z zespołów Williams i Renault – Alex Wurz oraz Giancarlo Fisichella udział w kwalifikacjach zakończyli na drugim bloku i do wyścigu wystartują odpowiednio z pozycji 13 i 15. Fisichella trafił na moment wypadnięcia na chwilę z toru Rubensa Barrichello (Honda) i stracił szansę na poprawę czasu na swoim ostatnim kółku.

Sztuka ta powiodła się tymczasem Jarno Trullemu (Toyota) i Jensonowi Buttonowi (Honda). Trulli ósmy raz z rzędu znalazł się wśród 10 najszybszych kierowców i do domowego wyścigu wystartuje z 9 pozycji. Z kolei Button dopiero drugi raz w tym sezonie awansował do Q1, choć jego strata do Alonso wyniosła przeszło trzy sekundy. Barrichello ostatecznie musiał zadowolić się 12 miejscem, a więc Honda na Monzy prezentuje się nieco lepiej niż na bardziej krętych torach. Natomiast jeśli chodzi o Ralfa Schumachera, to kierowca Toyota po raz czwarty w tym sezonie nie wyszedł z pierwszego bloku kwalifikacji i wyścig o Grand Prix Włoch rozpocznie z 18 pozycji. W pierwszej szesnastce znaleźli się jeszcze Mark Webber (Red Bull, P11), Anthony Davidson (Super Aguri, P14) i Sebastian Vettel (P16), który pierwszy raz awansował do Q2 w barwach Scuderii Toro Rosso, pokonując z łatwością swojego partnera Vitantonio Liuzziego (P19).

Takuma Sato (Super Aguri) był pierwszym pechowcem, któremu nie udało się wyjść z trzeciego bloku, a zabrakło mu do tego zaledwie 0,01 sekundy. Japończyk wystartuje więc z 17 pozycji. Tymczasem problemy ze skrzynią biegów spowodowały, że David Coulthard (Red Bull) zakwalifikował się dopiero na 20 pozycji, kończąc jazdę poślizgiem w pierwszej szykanie. Od Szkota wolniejsi okazali się tylko kierowcy Spykera – Adrian Sutil i Sakon Yamamoto, którym nowy bolid F8-VIIB niestety nie umożliwił awansu chociażby na przedostatni rząd startowy. W dodatku Yamamoto rozbił nos w swoim aucie po błędzie popełnionym podczas hamowania przed pierwszą szykaną, ale zdołał powrócić do boksów i zaliczył jeszcze jedno okrążenie pomiarowe z nowym nosem, choć został na nim spowolniony przez innego kierowcę.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Uho, 08.09.2007 15:47[!]
Pomimo tego ze faworyzuje Ferrari to wielkie szacunek i słowa uznania dla MaCa za to co dzis zrobili
DarkArt, 08.09.2007 15:49[!]
Szacunek dla Hedfielda, ze wskoczyl przed to wspaniale i miazdzace wszelka konkurencje FERRARI ;)
cypek2, 08.09.2007 15:51[!]
Fernando Alonso i McLareny miażdżą! Właściwie trudno napisać cokolwiek innego. Myślę że podczas wyścigu sytuacja się nie zmieni. Ferrari będzie walczyć z BMW. Choć różnice miedzy czasem Masy a Kubicą to ponad 1 s. to przepaść. Oczywiście nie wiem kto ma jak zatankowany bolid, ale nie wróżę raczej Kubicy jakiegos spektakularnego sukcesu na miare 3 miejsca jak rok temu. Ciekawe czy Raikonen odeprze ataki BMW korzystając ze samochodu zapasowego!
odiss, 08.09.2007 16:08[!]
Czy w informacji nie ma błedu ? Mi się wydaje że Alonso miał przewagę nad Hamiltonem zaledwie 0.037 a nie 0.4
M@ru$, 08.09.2007 16:13[!]
Odiss, Tam jset napisane, że w drugim bloku miał przewage prawie 0.4s nad Lewisem :)
temal, 08.09.2007 23:15[!]
Raikkonen nie dojedzie do mety tym samochodem a Heidfeld wypadnie z toru lub zrobi innego psikusa, Alonso troche popracował nad kondycją oby forma z dzisiejszego dnia trwała jak najdłużej. Hamilton w cieniu trudno mi w to uwierzyć może to cud lub rzeczywiście Alonso znalazł sposób na wyjście z blokady psychicznej ustawionej przez Hamiltona. Ciekawe bardzo ciekawe.
Uho, 09.09.2007 00:21[!]
McLaren Mclaren Ferrari. Prosta spekulacja chociaz licze na jakiekolwoeik niespodzianki i walkę na kazdym szczeblu. Nikomu zle nie zycze i chce oglodac sportową walkę. Wiecej od jutrzejszego dnia nie zycze. Powodzenia dla roberta :))))))))
twardy, 09.09.2007 01:02[!]
Będzie jutro ciekawy start. Teoretycznie Heidfeld i Kubica powinni wyprzedzić po jednej ferrarce na starcie, bo mają lepszy system startowania, ale ferrarki są po korzystniejszej stronie, hmmm, będzie kraksa, czy chłopaki odpuszczą?
Ciekaw jestem jaka strategia jest opracowana dla Roberta, bo ostatnie 2 wyścigi to była porażka
Zomo, 09.09.2007 01:49[!]
jak na razie na startach Kimiego objezdza tylko HAmilton, obawiam sie ze Ferrari przeskoczy BMW, dla nich celami sa 2 McLareny na czele
Iwan, 09.09.2007 13:06[!]
Ja i tak największą beke miałem z Sakona Yamamoto jak się wściekał i machał reką xD chyba nie myslał że poprawi swoją pozycje ?? ;d
Freeze, 09.09.2007 13:24[!]
no moglby sciagnac Sutila tak jak na treningu:)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca