F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 200710 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po wyścigu  [  T-  |  T+  ]

Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton (P1): „Po tym wydarzeniu czuję się jakbym był na innej planecie – nie mogę po prostu odnaleźć właściwych słów, aby opisać co czuję po odniesieniu mojego pierwszego zwycięstwa w Formule 1. Zespół wykonał fantastyczną pracę i jestem niezwykle szczęśliwy, będąc częścią rodziny McLarena. Mój start był w porządku – nic spektakularnego, lecz to wystarczyło aby dobrze wyjść z pierwszego zakrętu i podczas gdy wokół mnie panował chaos, byłem w stanie utrzymać nerwy na wodzy i skupić się na jeździe. Oczywiście cieszę się, że mój dobry przyjaciel Robert wyszedł cało z wypadku. Wyglądało na to, że za każdym razem kiedy wypracowałem sobie bezpieczną przewagę pojawiał się samochód bezpieczeństwa i musiałem zaczynać wszystko od nowa. Kilka okrążeń przed metą zdałem sobie z sprawę z tego, że zwycięstwo było w zasięgu ręki i wtedy zacząłem dostrzegać takie rzeczy jak dopingujących kibiców, a kiedy przekroczyłem linię mety, to było zdumiewające uczucie. Teraz muszę się skupić i nadal dobrze pracować. Jak dotąd to był niesamowity początek mojej kariery w Formule 1, lecz wiem, że przed nami ciężki sezon. Na koniec chciałbym podziękować całemu zespołowi McLaren i Mercedes-Benz za ich ciężką pracę, jaką włożyli w samochód – to prawdziwa przyjemność jeździć i być składnikiem tej wygrywającej kombinacji”.

Fernando Alonso (P7): „Uważam, że to był dziwny wyścig, jako że samochód bezpieczeństwa bardzo często wyjeżdżał w momentach najbardziej korzystnych dla Lewisa, a dla mnie wręcz przeciwnie. Zjechałem na moje pierwsze tankowanie na 24 okrążeniu, ponieważ nie miałem już paliwa, więc po prostu nie mogłem zrobić nic innego. Niestety to spowodowało nałożenie na mnie kary 10-sekundowego postoju, ale niestety takie są przepisy, a jedyną alternatywą dla mnie było zatrzymanie samochodu na poboczu z powodu braku paliwa. Po tym wydarzeniu musiałem pojechać tak szybko jak to było możliwe, ponieważ wylądowałem w połowie stawki, a kiedy musisz jechać na limicie, to czasami wyjeżdżasz poza tor. W tej części wyścigu nie miałem już jednak nic do stracenia. Pomimo ciężkiego wyścigu dla mnie jestem zadowolony z zespołu i Lewisa, że zdołaliśmy zdobyć bardzo ważne punkty oraz z pierwszego zwycięstwa Lewisa, a także z tego, że z Robertem jest wszystko OK. Liczę na więcej szczęścia w Grand Prix Stanów Zjednoczonych. W końcu mogę opuścić Montreal z dwoma punktami więcej niż Massa”.

Ron Dennis, szef zespołu: „Cały zespół pracował niezwykle ciężko by osiągnąć dziś optymalny rezultat. Frustracja i rozczarowanie z powodu otrzymania kary stop-and-go, która wynikła z tego, że Fernando musiał zatrzymać się w boksach podczas gdy były one zamknięte po pierwszym wyjeździe na tor samochodu bezpieczeństwa na tor, były ogromne. Jednakże w żaden sposób nie można umniejszyć dojrzałej i zdyscyplinowanej jazdy Lewisa, który odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w Grand Prix. Jego rodzina powinna być dumna z jego osiągnięcia i zarówno McLaren jak i Mercedes-Benz chwalą jego talent i zaangażowanie. Fernando miał dzisiaj naprawdę pecha, lecz jeszcze daleko do zakończenia mistrzostw, a my wyglądamy na niezwykle konkurencyjnych. Cały zespół bardzo się cieszy, że z Robertem Kubicą jest wszystko w porządku”.

Norbert Haug, szef Mercedes Motorsport: „[...] Fernando padł ofiarą nowych przepisów dotyczących Safety Car i otrzymał karę stop-and-go, ponieważ musiał zatankować, gdy boksy były jeszcze zamknięte podczas pierwszego wyjazdu samochodu bezpieczeństwa na tor. Jednak gdy twój bak jest pusty, to nie masz innego wyjścia poza zjazdem do boksu. Był autorem najszybszego okrążenia w wyścigu i był kandydatem do stanięcia na podium, ale tak czy inaczej zdobył kilka punktów w trudnych okolicznościach. Jak dotychczas w tym sezonie wygraliśmy trzy z sześciu wyścigów i ukończyliśmy wszystkie wyścigowe okrążenia w obu samochodach. Jesteśmy także jedynym zespołem, który ukończył wszystkie wyścigi na punktowanych miejscach. [...]”.

(Tłumaczenie: Wymiatacz – McLarenFan.pl)
 

BMW Sauber F1 Team

Nick Heidfeld (2): „Bardziej niż cokolwiek innego cieszy mnie wiadomość, że z Robertem jest wszystko w porządku. Mieliśmy nadzieję na zdobycie podium i spekulowaliśmy o możliwościach zdobycia trzeciego miejsca, ale nie spodziewaliśmy się drugiego. Co ważniejsze, jestem przekonany, że miałem szanse na zdobycie drugiego miejsca w normalnych warunkach, nawet bez tak wielu wyjazdów samochodu bezpieczeństwa i bez kary dla Fernando. Swobodnie od niego odjeżdżałem oraz uzyskałem odpowiedni odstęp po postoju, a tego nawet się nie spodziewaliśmy. Wielkie podziękowania należą się załodze, myślę że bardzo dobrze ulepszyli samochód. Do samego końca nie byliśmy świadomi tego jak jesteśmy mocni, a to z powodu problemów jakie mieliśmy przez cały weekend, zwłaszcza w sobotę. Potem widząc swoje tempo, prosiłem cały zespół o potwierdzenie tego, że moje osiągi są tak dobre jak sam myślę. Wyścig był świetny, szczególnie sam start, kiedy wyprzedziłem Fernando i byłem tuż za Lewisem. Na początku obawiałem się trochę Fernando, kontrolowałem nie tylko przestrzeń przed sobą, ale i za mną. Po tym utrzymywałem tylko bolid na torze, co nie było takie proste”.

Mario Theissen, szef BMW Motorsport: „To był najbardziej emocjonujący wyścig, jakiego doświadczyliśmy w naszym młodym zespole. Po tym pełnym wypadków wyścigu mamy dwa powody by się cieszyć: po pierwsze; odnośnie pierwszych raportów medycznych, Robert nie doświadczył żadnych poważniejszych obrażeń po swoim bardzo ciężkim wypadku. Po drugie; Nick swoim trzecim miejscem w kwalifikacjach ułożył podwaliny pod pierwsze w tym sezonie miejsce na podium. Dziś zdobycie drugiego miejsca w wyścigu jest głownie jego zasługą. Gratulacje dla niego jak i dla całego BMW Sauber F1 Team. Wierzę, że Robert również zakończyłby dzisiejszy wyścig blisko podium”.

Willy Rampf, dyrektor techniczny: „Najważniejsza jest wiadomość, że Robert nie jest ciężko ranny. Wszystko dzięki wysokim standardom bezpieczeństwa wprowadzanym prze FIA w poprzednich latach. Przed wypadkiem Robert był na obiecującej pozycji i na dobrej drodze do zdobycia następnych punktów. Mamy nadzieję, że szybko wróci do zdrowia, ale ciągle czekamy na nowe informacje. Jeśli chodzi o Nicka, nasza strategia na wyścig opłaciła się. Po starcie wykorzystał błąd Alonso, a potem przejechał resztę wyścigu w dobrym stylu. Utrzymywał swoją drugą pozycję bez większych strat do prowadzącego i to nie tylko dzięki wyjazdom samochodu bezpieczeństwa. Podsumowując, był to dla nas bardzo ciężki wyścig, a drugie miejsce to dla nas fantastyczny wynik”.
 

AT&T Williams

Alex Wurz (P3): „Zdobycie podium w moją 10 rocznicę debiutu w F1 jest wymarzonym rezultatem. To był trudny weekend. Startowałem z końca stawki, co było dużym utrudnieniem, lecz nie poddałem się i starałem się z całych sił osiągnąć jak najlepszy rezultat. Miałem super samochód, a zespół wykonał dobrą pracę, jeżeli chodzi o strategię i informowanie mnie na bieżąco o tym, co się dzieje na torze. Nie popełniłem żadnego błędu. Pod koniec wyścigu miałem problem z ziarnieniem opon, jednak w samą porę uporałem się z tym i Kovalainen, który miał całkowicie sprawne opony, nie był w stanie mnie wyprzedzić. Wcześniej miałem kolizję ze Speedem, w której uszkodzone zostało moje tylne skrzydło. Mój zespół wiedział jednak, że jest to bezpieczne i mogłem kontynuować jazdę, nawet pomimo pewnego braku w sile dociskającej i słabej prędkości maksymalnej na prostych”.

Nico Rosberg (P10): „Po starcie zyskałem dwie pozycje, więc sądziłem, że mogę osiągnąć dzisiaj naprawdę dobry wynik, jednak miałem pecha. Gdy wyjechał samochód bezpieczeństwa, zaczęło mi brakować paliwa i musiałem zjechać. Zostałem za to ukarany i ciężko mi było odzyskać straconą pozycję. [...] Później przy próbie wyprzedzania wypadliśmy obaj z Trullim i zacięła się skrzynia biegów, przez co straciłem naprawdę sporo czasu. Co za popołudnie! [...]”.

Sam Michael, dyrektor techniczny: „Fantastyczny występ Alexa i całego zespołu. Jechał on na jeden postój, przez co był ciężki, a do tego na miękkich oponach spędził 40 okrążeń i nie miał dostatecznej siły dociskającej przez kolizję ze Speedem, więc naprawdę wykonał kawał dobrej roboty. Nico miał pecha [...]. Nie udało mu się zjechać do boksów przed wyjazdem samochodu bezpieczeństwa – zabrakło 13 sekund. Jednakże nie mieliśmy wyboru i musieliśmy go wezwać pomimo zamkniętych boksów, gdyż inaczej zabrakłoby mu paliwa. [...]”.
 

ING Renault F1 Team

Heikki Kovalainen (P4): „To jest dla mnie bardzo satysfakcjonujący wynik. Oczywiście potrzebowałem wiele szczęścia aby zdobyć punkty po starcie z ostatniego miejsca, ale należy wykorzystywać swoje szanse, co myślę że uczyniłem. Wydawało się, że spędziłem wiele czasu na wyprzedzaniu, ale jeszcze przed kwalifikacjami zmieniliśmy ustawienia na takie, które dają największą prędkość na długich prostych i to z pewnością się opłaciło. Warunki były bardzo trudne, z wieloma nierównościami na torze i niewiele było trzeba aby popełnić jakiś błąd. Ja nie popełniłem żadnego i jest to wspaniała nagroda po naprawdę ciężkim weekendzie w Montrealu. Wszystkie problemy jakich doświadczyłem w trakcie tego weekendu skłoniły mnie do jeszcze większego wysiłku, co tylko pokazuje, że nigdy nie należy się poddawać. Należy być pełnym nadziei i spoglądać w przyszłość, a rezultaty same przyjdą. Wszystko potoczyło się dzisiaj po mojej myśli i mam nadzieję, że za tydzień na Indy będzie podobnie”.

Giancarlo Fisichella (zdyskwalifikowany): „Był to dal mnie bardzo dobry wyścig, który ostatecznie źle się zakończył. Podium było w moim zasięgu i jest to niezwykle frustrujące zaprzepaścić taką okazję. Odnośnie incydentu po postoju, swoja uwagę skoncentrowałem na Kubicy i walce z nim, dlatego nie zauważyłem czerwonego światła. Dobra wiadomością na pewno jest to jak dobrze spisywał się nasz bolid, nawet w stosunku do Ferrari. Wygląda to obiecująco przed następnym weekendem i mamy nadzieję na lepsze popołudnie na Indy”.

Flavio Briatore, dyrektor zarządzający: „Myślę, że jedyną osobą, która dziś nie miała problemów był Lewis Hamilton. Cała reszta jedyne co mogła zrobić, to popełniać jak najmniej błędów. Po wyścigu mamy kilka pozytywnych wniosków do wyciągnięcia. Giancarlo był szybki przez cały weekend, a jego tempo było konkurencyjne do Ferrari. Odnośnie Heikkiego, pokazał on dlaczego stale w niego wierzymy. W końcówce odpierał ataki Raikkonena i Alonso, zachował zimną krew na całym dystansie i wykonał fantastyczna pracę. Gratulacje dla niego za świetny wyścig. Teraz, naszym wyzwaniem jest wykorzystać do maksimum udoskonalone możliwości bolidu w następnym weekendzie na Indy”.
 

Scuderia Ferrari Marlboro

Kimi Raikkonen (P5): „To był dla mnie bardzo trudny wyścig – od samego początku. Miałem problemy z przyczepnością – dlatego uderzyłem w drugim zakręcie w bolid Felipe. Potem było dużo okresów neutralizacji, co wprowadziło duży chaos. Na dodatek odłamek z roztrzaskanego bolidu Kubicy wbił mi się w spojler, co spowodowało ogromną nadsterowność i problemy z hamowaniem. To wszystko złożyło się na bardzo skomplikowany wyścig. Ostatecznie zdobyłem punkty – mogło być lepiej, ale mogło też być znacznie gorzej”.

Felipe Massa (zdyskwalifikowany): „Ogromnie żałuję tego, co stało się w pitlane. Nawet jeśli samochód bezpieczeństwa mi nie pomógł, była realna szansa na uzyskanie punktów. Niestety, kiedy wyjeżdżałem z boksów nawet nie spojrzałem na światła – głównie dlatego, że za mną stało kilka bolidów. To prawda, że McLaren był dzisiaj od nas silniejszy, ale my też powinniśmy być na podium. Do końca sezonu jest jeszcze daleko i musimy mocno pracować nad tym, aby odrobić stratę. Cieszę się, że Kubicy – który jest moim przyjacielem – nic się nie stało. To prawdziwy cud”.

Jean Todt, szef zespołu: „Spodziewaliśmy się ciężkiego wyścigu, ale to co miało miejsce przeszło nasze oczekiwania. Jedynym pozytywnym aspektem jest dobry stan zdrowia Kubicy. W tym bardzo chaotycznym wyścigu, gdzie główną rolę odegrał samochód bezpieczeństwa, Kimiemu udało zdobyć się cztery punkty mimo uszkodzenia przedniego spojlera najpierw przy kontakcie z Felipe, a później po wypadku Kubicy. Jeśli chodzi o Felipe, niewątpliwie jesteśmy zasmuceni wynikiem. Teraz musimy przeanalizować przebieg całego weekendu by zrozumieć, co musimy poprawić przed następnym GP. Nie pierwszy raz jesteśmy w takim położeniu i udowodniliśmy już nie raz, że potrafimy wychodzić z takich sytuacji”.

Luca Baldisserri, szef operacyjny na torach: „Można powiedzieć, że był to bardzo chaotyczny wyścig ze względu na przerwy z samochodem bezpieczeństwa. Bolid Kimiego został dwukrotnie uszkodzony, przez co był szczególnie trudny w prowadzeniu. Felipe radził sobie bardzo dobrze i mógł obronić dobry wynik. Ruletka dopadła jednak i jego. Z tego co zaobserwowałem, nasze tempo było bardzo konkurencyjne”.

(Tłumaczenie: Mateusz Żuchowski – ScuderiaFerrari.pl)
 

Panasonic Toyota Racing

Ralf Schumacher (P8): „To był dla mnie kolejny trudny weekend wyścigowy, ale oczywiście miło jest zdobyć punkt po tym jak startuje się z 18 pozycji. Jestem przekonany, że nikt się tego nie spodziewał, był to jednak bardzo chaotyczny wyścig. Ponieważ startowaliśmy z dalekiej pozycji, zatankowaliśmy auto na pierwszy przejazd pod korek. Bolid sprawował się nieźle i byliśmy w stanie przesuwać się do przodu, jednak nasza prędkość na prostych była zbyt mała, co powodowało, że wyprzedzanie przed (ostatnią) szykaną było bardzo trudne. Pod koniec zostałem jeszcze wyprzedzony przez Sato, który jechał na miękkich oponach, podczas gdy ja jechałem na supermiękkiej mieszance. Opony te sprawowały się dzisiaj zdecydowanie gorzej, ale przepisy nakazują korzystanie z dwóch różnych typów mieszanek. Oczywiście nadal czeka nas wiele pracy, ale suma summarum zdobyliśmy dzisiaj punkt”.

Jarno Trulli (nie ukończył): „Był to dla mnie niezwykle trudny wyścig. Wystartowałem całkiem sensownie, ale brakowało mi przyczepności i w efekcie nie mogłem utrzymać się za czołówką, szczególnie pod koniec przejazdu. Po pierwszym pitstopie, który odbyłem podczas okresu neutralizacji Robert Kubica uderzył w tył mojego bolidu i rozbił się. Nie zmieniałem mojego toru jazdy, ale kiedy zobaczyłem jego bolid kręcący się w powietrzu byłem przerażony. Kiedy widzisz kolegę, który ma poważny wypadek, a chwilę wcześniej czujesz uderzenie w tył auta, to nie jest to miłe uczucie. W tym momencie setki myśli galopowały mi po głowie, ale później usłyszałem, że nic mu się nie stało, tak więc mam nadzieję, że wkrótce zobaczymy go na torze. Złapałem kapcia więc musiałem ponownie zjechać do boksu i nie byłem pewien którą pozycję zajmowałem. Cisnąłem mocno aby przesunąć się do przodu i skończyłem wyścig na murze. Ale po takim dniu jak dzisiejszy wyścig nie ma żadnego znaczenia”.

Tsutomu Tomita, szef zespołu: „To było jak dotychczas najbardziej zwariowane grand prix tego sezonu, a wypadki i okresy neutralizacji zdominowały przebieg wyścigu. Zastosowaliśmy naszą strategię przygotowaną na wyjazd SC, ale wyścig potoczył się zupełnie inaczej w przypadku obu naszych aut. Zważywszy, że startował z osiemnastej pozycji, Ralf wykonał kawał dobrej roboty. Był zatankowany pod korek, ale udało mu się oszczędzić opony podczas pierwszej części wyścigu. Był w stanie zyskać wiele pozycji podczas gdy na torze był SC, jednak jego ostatni pobyt na torze kosztował nas kilka miejsc. Jarno miał problemy z dociskiem podczas pierwszego przejazdu, a potem złapał kapcia podczas kolizji z Kubicą. W końcówce też nie miał szczęścia. Szczerze mówiąc nie mieliśmy imponujących osiągów podczas weekendu i nadal mamy sporo do nadrobienia. Za to udało nam się usunąć problemy z zawieszeniem, które nękały nas w piątek i cieszę się, że nie mieliśmy dzisiaj żadnych problemów technicznych. Zdobyty punkt jest dla mnie miłą niespodzianką i życzę zespołowi wszystkiego najlepszego w przyszłości. Do zobaczenia na torze Fuji”.
 

Red Bull Racing

Mark Webber (P9): „Mój start był fatalny, straciłem pozycję na rzecz Rosberga i Kubicy, ale starałem się ją odzyskać. Stoczyłem ciekawą walkę z Robertem, jednak na brudnej części zakrętu pierwszego straciłem przyczepność podczas próby wyprzedzenia go i straciłem kilka pozycji. [...] Po wyjeździe na tor samochodu bezpieczeństwa myślałem, że zyskam kilka pozycji, jednak zupełnie nie mogłem się połapać co się dzieje, co kto robi! Miękkie opony nie sprawowały się dobrze, przez co trudno mi było walczyć z Sato, który był na twardszej mieszance”.

David Coulthard (nie ukończył): „W pewnym momencie miałem problemy ze skrzynią biegów i trudności w zmienianiu biegów. Po chwili wszystko zaczęło z powrotem działać, lecz temperatura skrzyni biegów wzrosła tak bardzo, że musiałem się wycofać. Przyczynę problemów dopiero zbadamy. Oczywiście to bardzo rozczarowujące, szczególnie że dzięki naszej strategii mogliśmy osiągnąć dobry rezultat. Wiele dzisiejszych okrążeń zostało przejechanych za samochodem bezpieczeństwa, kilku kierowców zostało ukaranych, chociaż nic złego nie zrobili. [...] Cieszę się, że z Robertem Kubicą jest wszystko w porządku. Widziałem jego wypadek na jednym z głównych ekranów, ale słyszałem, że jest przytomny i rozmawia, to wspaniałe wieści”.

Christian Horner, dyrektor sportowy: „Dzisiaj mieliśmy po raz pierwszy okazję zobaczyć jak nowe przepisy dotyczące samochodu bezpieczeństwa sprawują się w rzeczywistości. Mark zyskał na pierwszym wyjeździe SC, ale stracił na późniejszym. Jechał już na trzecim miejscu, jednak ostatecznie spadł na dziewiąte, więc był to dla niego bardzo frustrujący wyścig. David nie miał wyboru i musiał zawitać do boksów podczas okresu neutralizacji, ponieważ kończyło mu się paliwo. Niestety z powodu problemów ze skrzynią biegów musiał się w dalszej części wyścigu wycofać”.
 

Honda Racing F1 Team

Rubens Barrichello (P12): „To był szalony wyścig i mogliśmy skorzystać z tych wszystkim wypadków i odpadnięć innych kierowców i zdobyć jakieś punkty. Niestety samochód bezpieczeństwa zrujnował nasze plany, które mogły nam dąć piątą pozycję. Po wypadku Kubicy w połowie wyścigu myślami byłem razem z nim. Nikt nigdy nie chce widzieć, że coś takiego spotyka innego kierowcę jadącego przed tobą. Jestem szczęśliwy, że jest cały i zdrowy. Musimy jak najszybciej zapomnieć o tym wyścigu i skupić całą swoją uwagę na Indianapolis”.

Jenson Button (nie ukończył): „Próbowałem na stracie wrzucić pierwszy bieg, ale nic z tego nie wyszło. Kilkakrotnie przełączałem z neutralnego na pierwszy bieg aby rozwiązać ten problem, ale nic się nie działo. To samo stało się, kiedy próbowaliśmy ruszyć z pitlane. Dla mnie wyścig zakończył się zanim się w ogóle rozpoczął, co oczywiście jest niezwykle frustrujące i to właściwie wszystko co można na temat powiedzieć”.

Jacky Eeckelaert, główny inżynier: „Nie trzeba chyba mówić jak bardzo był to dla nas pechowy wyścig. Przede wszystkim Jenson miał problemy z przełączaniem biegów i nie był w stanie wystartować do wyścigu. Rubens jechał całkiem dobrze w dramatycznych warunkach na torze i dobrze się spisał wspinając się aż na trzecie miejsce. Drugi postój zaplanowany był dosyć późno aby skrócić jak najbardziej przejazd na opcjonalnych oponach. Niestety samochód bezpieczeństwa wyjechał znów na tor chwilę przed zaplanowanym postojem, zacieśniając całą stawkę. Bez samochodu bezpieczeństwa Rubens wróciłby na tor na 5 pozycji. Z drugiej strony bardzo się cieszymy słysząc, że Robert Kubica uniknął poważniejszych obrażeń po takim strasznym wypadku”.
 

Scuderia Toro Rosso

Vitantonio Liuzzi (nie ukończył): „Nie w taki sposób spodziewałem się zakończyć udział w tym wyścigu. Po wypadku Kubicy kilka kawałków jego auta wpadło pod mój bolid i myślałem, że będę musiał zrezygnować z dalszej jazdy. Omijanie szczątków przypominało bardziej slalom niż wyścig. Ale jechałem dalej i wyglądało na to, że wszystko jest w porządku. Niestety w ostatniej szykanie najechałem na krawężnik, uderzyłem w ścianę i to był już koniec mojego wyścigu”.

Scott Speed (nie ukończył): „To był bardzo rozczarowujący dzień dla nas. Wszystko co się działo w tym wyścigu było szalone. Pragnę przeprosić zespół, ponieważ popełniłem błąd. Alex był na prostej szybszy niż ja, ale popełnił błąd w ostatnim nawrocie, a potem kolejny w zakręcie poprzedzającym ten, w którym próbowałem go wyprzedzić. Niestety okazało się, że nie było tam dość miejsca dla dwóch aut”.

Franz Tost, szef zespołu: „Muszę pogratulować zespołowi wykonania wspaniałej pracy jeśli chodzi o strategię, ale niestety nie byliśmy w stanie na tym skorzystać. Ekipa reagowała w doskonały sposób w bardzo skompilowanych sytuacjach, zwłaszcza przeprowadzając dwie zmiany opon jedna za drugą, dzięki czemu nie tylko szybko pozbyliśmy się jazdy na gorszym typie opon, ale byliśmy także w stanie zbadać czy samochód nie został uszkodzony. Tankowanie paliwa również odbyło się we właściwym czasie i to dawało nam szansę na dobry rezultat”.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Route66, 11.06.2007 18:06[!]
http://www.lfs.4i...eal_GP_Kubica.avi---ściągajcie warto...

Film z wypadku Roberta...w HDTV.Ponad 100mb

Myślę że BMWSauber powinno przestać grać w bierki tylko spojżeć na swój Team trochę inaczej.Od wczoraj mają dużo do myślenia.Pozdro dla Roberta.

http://www.youtub...?v=BsXYsf5m4Ww====== tu widać szybkość z jaką wychodził z zakrętu, nie było kontaktu z bolidem kóry stał na poboczu---to była banda.Film pochodzi z kamery widza który siedział z drugiej strony.
marrcus, 12.06.2007 04:35[!]
ten 2 filmik juz wykasowany
wojtassss, 12.06.2007 18:07[!]
Ralf: "To był dla mnie kolejny trudny weekend wyścigowy"....normalnie mam juz dość jego miauczenia. Powinien powiedziec : Tak, wypalilem sie , nie umiem sie juz scigac, ide grac w bierki, czy w szachy, pozdrawiam, itd. Nie mozna miec pecha od 2 lat, poprostu ralf juz sie skonczyl
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca