F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 200710 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-221:16,071--12
2.6Kimi RaikkonenFerrari F20071:16,4590,3880,38814
3.1Fernando AlonsoMcLaren MP4-221:16,4650,3940,0069
4.5Felipe MassaFerrari F20071:16,6660,5950,20113
5.22Takuma SatoSuper Aguri SA071:16,8640,7930,19812
6.16Nico RosbergWilliams FW291:16,8750,8040,01114
7.15Mark WebberRed Bull RB31:17,0711,0000,19611
8.8Rubens BarrichelloHonda RA1071:17,3291,2580,25816
9.14David CoulthardRed Bull RB31:17,3911,3200,06211
10.23Anthony DavidsonSuper Aguri SA071:17,3911,3200,00015
11.3Giancarlo FisichellaRenault R271:17,4541,3830,06312
12.7Jenson ButtonHonda RA1071:17,4681,3970,01415
13.10Robert KubicaBMW Sauber F1.071:17,6011,5300,13312
14.12Jarno TrulliToyota TF1071:17,6241,5530,02317
15.19Scott SpeedToro Rosso STR21:17,7421,6710,11812
16.11Ralf SchumacherToyota TF1071:17,7481,6770,00613
17.18Vitantonio LiuzziToro Rosso STR21:17,7991,7280,05114
18.20Adrian SutilSpyker F8-VII1:18,2702,1990,47113
19.9Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:18,4282,3570,1585
20.17Alex WurzWilliams FW291:18,4892,4180,06111
21.4Heikki KovalainenRenault R271:18,7582,6870,26910
22.21Christijan AlbersSpyker F8-VII1:18,9332,8620,17513
107% najlepszego czasu: 1:21,396

Podczas sobotnich treningów bezpośrednio poprzedzających kwalifikacje do Grand Prix Kanady najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Lewis Hamilton. Brytyjczyk pokonał o blisko 0,4 sekundy Kimiego Raikkonena, za którym na pozycjach 3 i 4 uplasowali się drudzy kierowcy z zespołów McLaren i Ferrari: Fernando Alonso i Felipe Massa.

Przebieg godzinnej sesji zakłóciła konieczność oczyszczenia toru z oleju, który wylał się z bolidu Heikkiego Kovalainena po ewidentnej awarii silnika. Dla kierowcy Renault był to kolejny cios podczas tego weekendu po uderzeniu wczoraj w bandę – Fin musiał zadowolić się 10 okrążeniami w trzeciej sesji treningowej i ponownie uplasował się pod koniec tabeli czasowej.

Groźba wymiany silnika i co za tym idzie obniżenia pozycji startowej o 10 miejsc wisi także nad Nickiem Heidfeldem, z którego bolidu zaczął wydobywać się dym podczas pierwszego szybkiego przejazdu. Niemiec po powrocie do boksów był bardzo niezadowolony, co może wskazywać na to, że awaria była dosyć poważna. Ostatecznie kierowca BMW sklasyfikowany został na 19 pozycji, a jego partner Robert Kubica zajął 13 miejsce, mając ponad półtorej sekundy straty do Hamiltona.

Największą niespodziankę podczas sobotnich treningów sprawił Takuma Sato (Super Aguri), plasując się na piątej pozycji. Oprócz Japończyka poniżej jednej sekundy straty do Hamiltona zmieścił się jeszcze tylko Nico Rosberg (Williams), za którym na pozycjach 7 i 9 uplasowali się rozdzieleni przez Rubensa Barrichello (Honda) kierowcy Red Bull Racing – Mark Webber i David Coulthard. Pierwszą dziesiątkę zamknął partner Sato – Anthony Davidson.

Kierowcy Toyoty dziś nie mieli już problemów z zawieszeniem i łącznie zdołali przejechać 30 okrążeń, plasując się odpowiednio na pozycjach 14 (Jarno Trulli) i 16 (Ralf Schumacher). Dzisiaj wszystkich kierowców rozdzieliła różnica niespełna trzech sekund, co może być zapowiedzią emocjonujących kwalifikacji. Początek sesji o godzinie 19:00.

Pogoda
Temperatura powietrza: 24°C
Temperatura toru: 43°C
Prędkość wiatru: 3,5 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Bebalf, 09.06.2007 17:23[!]
Bardzo ślisko na torze. Najpierw deszcz odświeżył tor, póżniej na torze porozlewał się olej w ramach innej serii wyścigowej, w końcu Heikki zostawił za sobą "niezły ślad" oleju i Alonso pobaletował. Długa przerwa na neutralizację toru i nie wszyscy zdążyli ustawić bolidy. QNickowi się na końcu też silnik popalił, więc wyniki są jak wyżej. O ile pierwsza czwórka jest porównywalna, o tyle środek jest bardzo ciekawy. Jest pytanie, czy utrzymają swoje miejsca w kwalifikacjach?
bogdan, 09.06.2007 17:44[!]
Polecam wypowiedz dr Mario (dla oficjalnej strony), gdyby nie data pomyslalbym sobie, ze jest to tekst sprzed tygodnia, jesli dzisiaj on mowi takie teksty, to chyba cala noc spedzil w innym boksie, albo pomylily mu sie teamy.
zoolwik, 09.06.2007 18:02[!]
@bogdan jaki sens ma ta wypowiedz?
seb455, 09.06.2007 18:05[!]
To co sie dzieje w BMW to tragedia, Robert set up rozgrzebany nie wiedomo jak sie to wszystko ułozy w qualu, dr mario mowil przed gp ze silniki ich nie zawodza a pali sie jeden za drugim, niewiem co ci kolesie tam robia, wypuscili heidfelda tak pozno, po co ryzykowac, nie mozna jezdzic na poczatku tak jak np.Ferrari, Robert ma ustawienia rozgrzebane napewno jego mechanicy nie wiedzą wogole jak go ustawic na qual!! A na koniec Willy Rampf znow mnie w***i i powie ze wszystko było ok tak jak wczoraj.:(

a tak wogule to po jaki grzyb w tabelce jest przedzialka z oponami?? co moze ktos wyjedzie na Michelinach??????

I jakie sobotnie treningi, chyba sobotni trening!!
lukastrl, 09.06.2007 18:12[!]
No jest w tym wiele racji, że BMW nie radzi sobie za dobrze ze zmieniającą sie sytuacją na torze. Ale najwidoczniej można poradzić sobie w takich warunkach skoro Maclareny i Ferrari trzymają poziom. Oby sie jakoś pozbierali na kwalifikacje, chociaż wydaje mi się, że mimo wszystko bedą potrzebowali szczęścia żeby wywalczyć dobre miejsca...
rmn, 09.06.2007 18:13[!]
seb455? np w przyszlym sezone beda jezidzic na pirelli;) i jak bedziesz sobie przegladal wyniki w archiwmu te bedziesz mial info kto, kiedy jezdzi na czym
bogdan, 09.06.2007 18:21[!]
Zoolwik, chodzi mi o to, ze szef powinien twardo stapac po faktach i wstrzymac sie od mydlenia oczu, gdy ewidentnie wszystko sie sypie, bo dla mnie jest to smieszne nie mowiac o sponsorach. Moze to tylko zagrywka, ale jak dla mnie watpliwa
Krzysiek_one, 09.06.2007 18:24[!]
Super Mario mówił coś o spuszczeniu Bemek ze smyczy...hmm / Aż sie paliły do do walki
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca