F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 20078 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 59
Pełny dystans: 303,214 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,233 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,739 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
218,969 km/h - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-221:21,100--24
2.6Kimi RaikkonenFerrari F20071:21,2110,1110,11126
3.5Felipe MassaFerrari F20071:21,2850,1850,07426
4.1Fernando AlonsoMcLaren MP4-221:21,6750,5750,39021
5.16Nico RosbergWilliams FW291:22,0060,9060,33124
6.10Robert KubicaBMW Sauber F1.071:22,1071,0070,10125
7.9Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:22,1761,0760,06913
8.17Alex WurzWilliams FW291:22,2161,1160,04023
9.11Ralf SchumacherToyota TF1071:22,8781,7780,66221
10.8Rubens BarrichelloHonda RA1071:22,9561,8560,07827
11.12Jarno TrulliToyota TF1071:23,0301,9300,07426
12.23Anthony DavidsonSuper Aguri SA071:23,0371,9370,00724
13.4Heikki KovalainenRenault R271:23,0991,9990,06225
14.3Giancarlo FisichellaRenault R271:23,1792,0790,08021
15.7Jenson ButtonHonda RA1071:23,5172,4170,33817
16.22Takuma SatoSuper Aguri SA071:23,5482,4480,03118
17.15Mark WebberRed Bull RB31:23,5642,4640,01621
18.14David CoulthardRed Bull RB31:23,6182,5180,05415
19.19Scott SpeedToro Rosso STR21:23,8542,7540,23620
20.20Adrian SutilSpyker F8-VII1:23,9542,8540,10025
21.18Vitantonio LiuzziToro Rosso STR21:24,1543,0540,20023
22.21Christijan AlbersSpyker F8-VII1:24,1723,0720,01830
107% najlepszego czasu: 1:26,777

Lewis Hamilton w najlepszy z możliwych sposobów rozpoczął przygotowania do swojego domowego wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii, uzyskując najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Silverstone.

Brytyjczyk pokonał kierowców Ferrari – Kimiego Raikkonena i Felipe Massę o ponad 0,1 sekundy, a jego przewaga nad partnerem z zespołu McLaren – Fernando Alonso, który uplasował się na czwartej pozycji, wyniosła już ponad pół sekundy. Warto jednak zaznaczyć, że aktualny mistrz świata popełnił poważny błąd w zakręcie Priory na bardzo dobrze zapowiadającym się okrążeniu i gdyby nie to zostałby zapewne sklasyfikowany na wyższej pozycji.

Hamilton także nie uniknął kilku błędów, wykręcając między innymi piruet na wejściu w szykanę Abbey, ale jego bolid także nie został uszkodzony i ostatecznie udało mu się pokonać Raikkonena, mimo iż Fina na swoim przedostatnim przejeździe był od niego szybszy w pierwszym sektorze. Zwycięzcy ostatniego wyścigu nie udało się jednak utrzymać takiego tempa w dalszej części okrążenia i musiał zadowolić się pokonaniem tylko swojego partnera z zespołu Ferrari.

Jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do Hamiltona zmieścił się Nico Rosberg (Williams), uzyskując nieznacznie lepszy czas od kierowców zespołu BMW Sauber – Robert Kubicy i Nicka Heidfelda. Kubica przejechał więcej o ponad 10 okrążeń od swojego partnera, który ograniczył się tylko do trzech przejazdów, jednak zespół zapewnił, że nie było następstwem problemów technicznych. Warto dodać, że obaj kierowcy nie przejechali w końcówce sesji szybkiego kółka na bardziej miękkiej z dwóch mieszanek opon wybranych na tor Silverstone (średniej).

Na potwierdzenie dobrej dyspozycji zespołu Williams na domowym torze w pierwszej dziesiątce znalazł się także Alex Wurz (P8), mając zaledwie 0,04 sekundy straty do Heidfelda. Pierwszą dziesiątkę zamknęli Ralf Schumacher (Toyota) i Rubens Barrichello (Honda), których strata do najszybszego kierowcy wyniosła już grubo ponad półtorej sekundy. Tor przez całą sesję był suchy, jednak kierowcom w jeździe przeszkadzał silny wiatr. Oprócz kierowców McLarena błędów nie uniknęli także Jarno Trulli (Toyota) i David Coulthard (Red Bull). Ten ostatni jazdę zakończył na środku żwirowiska po wypadnięciu z zakrętu Priory na 20 minut przed końcem sesji.

Pogoda
Temperatura powietrza: 18°C
Temperatura toru: 26°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Zureq, 06.07.2007 12:41[!]
Ferki juz na przody kołpaki pozakładali.... A Lewis zgodnie z przewidywaniami...
jaguar666, 06.07.2007 12:46[!]
Alonso musi być niezadowolony z otwarcia weekendu, jemu podwójnie zależy na zwycięstwie w niedzielę. Cieszy dobra postawa Ferrari i Rosberga.
Filo_M-ce, 06.07.2007 12:47[!]
Ralfik sie zdygał, i jak narazie mu to pomaga :D coraz lepiej... Tak trzymać :)
Tomos, 06.07.2007 12:52[!]
Dziwne malowanie Red Bulla.Te zdjęcia na karoserii wyglądają z daleka jak ptasie odchody.
ahn, 06.07.2007 12:54[!]
Jaguar666, w końcowej fazie treningu Alonso miał po 2. sektorze najlepszy wówczas czas (prawdpodobnie po całym treningu byłby to czas porównywalny z czasem Hamiltona), więc nie wydaje mi się, żeby był bardzo niezadowolony z sesji.
melex, 06.07.2007 12:59[!]
Kubica przez dłuższy czas miał rekord 3. (najbardziej krętego) sektora. Po ponownym wyjeździe już nie poprawił tego czasu, za to był zdecydowanie szybszy na dwóch pozostałych. Zwraca uwagę, że poniżej 1.22 zeszły tylko zespoły Ferrrari i McLarena i że Williams tak wysoko.
MarekW, 06.07.2007 13:03[!]
Ale Nico miał miękkie opony - czyli trochę złudny czas Williamsa.
Aquos, 06.07.2007 13:08[!]
Wiecie może dlaczego Heidfeld tak mało jeździł?Tylko 13 kółek...Ogładał ktoś na żywo?
Speedster, 06.07.2007 13:09[!]
Nom, Nico jechał na miękkich oponach. Podejrzewam ze czołówka na miękkich spokojnie zejdzie do 1:20 albo i poniżej.
mkpol, 06.07.2007 13:13[!]
BMW traci sekundę do Mclarena oby w wyścigu ta strata nie była aż tak duża bo o podium będą mogli tylko pomarzyć. Nikuś albo oszczędza plecy, albo miał jakieś problemy techniczne. Może teraz on powinien skasować swoje autko? Generalnie można powiedzieć, że sesja treningowa podobna do dotychczasowych sesji piątkowych i kompletnie nic nie mówi o ewentualnych zmianach w układzie sił. Jedyne co to Ralfik wysoko więc pewnie skończy wyścig na pierszym zakręcie.
Metalpablo, 06.07.2007 13:18[!]
Bitwa McLaren vs. Ferrari nadal trwa.Ferka najwięcej okrążeń przejechała.Fajnie,ze Rosberg znowu w czołówce(jeszcze fajniej jakby w wyścigu tak było:D),Ralfik lepszy od Jarno,Sutil lepszy nawet od Tonego:D,nie mówiąc juz moim zdaniem najgorszym zawodniku w F1 Albersie
Bebalf, 06.07.2007 13:19[!]
@Aquos
QNick nie musiał zbyt dużo jeździć na tym torze, bo widocznie ustawienia z poprzednich testów są wystarczające. Oprócz tego warunki atmosferyczne mogą znacząco wpływać na ustawienia, więc pewnie czeka na drugą część. W każdym razie nie ma to nic wspólnego z jakimikolwiek kłopotami technicznymi.
hawaj, 06.07.2007 13:22[!]
Alonso miał bardzo dobre czasy tylko zawsze był spowalniany przez jakiegoś marudera lub innego Wurza :-) A tak na serio to widać że Alfons nie odpuszcza i gdyby nie blokujący go rywala zapewne miałby najlepszy czas w 1 treningu.
Sajmon, 06.07.2007 14:17[!]
Fajnie ze McLaren jest na pierwszym miejscu ale muszę przyznać ze przewaga nad Ferrari jest nie wielka wiec czeka nas bardzo fajny wyścig( będą problemy z obstawieniem podium w GPM) acha Ferrari ma nowe kołpaki ;-). Mysle ze ta afera z szpiegostwem gospodarczym jest troche przesadzona i Ci którzy juz sie wysmiewają z McLaren przesadzają i to mocno. Z tego co czytałem McLaren zaprosił FIA do kontroli MP4 22 wiec nie maja nic na sumieniu bo inacyej bz tego nie robili.Po za tym glowny projektant McLaren pracowal wcyesciej w Ferrari a nikt nie napisal z jakiego okresu cyasu sa te dokumentz znalezione w jego mieszkaniu.
O2, 06.07.2007 14:21[!]
na oparach i miekkich to levis nie zablysna...
Speedster, 06.07.2007 14:27[!]
Moi drodzy nie ma sie co podniecać to tylko trening, w dodatku pierwszy. BMW moim zdaniem testowało dluższe przejazdy na twardych oponach ze sporą ilością paliwa (kubek sporo okrążeń pod rząd spędził na torze), zobaczymy jak szybki potrafi być jak założą mu softy i naleją "kropelkę". Będzie dobrze, zobaczycie ;)
Lukas, 06.07.2007 16:50[!]
Ale Ferrari ma tandetnie wyglądające kołpaki....
Drago, 06.07.2007 18:12[!]
mam pytanie wie ktos moze o co chodzi z tymi napisami na bolidach Hondy ? http://f1.gpupdat...&catID=1103-2135
Zureq, 07.07.2007 09:51[!]
Drago: nie jestem pewny ale jest to chyba podobna akcja jak RB , z tym ze tutaj są nazwiska a nie fotki.
Jesli jest inaczej a ktos jest zorientowany to prosze o korekte :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca