F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
ING Australian Grand Prix 200816 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,408 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Q1

Na torze jako pierwszy pojawił się Sebastien Bourdais, który ostatecznie i tak nie zakwalifikował się do drugiej części sesji kwalifikacyjnej. Przez pierwsze dziesięć minut na torze jeździli głównie kierowcy ze słabszych zespołów. Na 10 minut przed końcem na torze pojawili się kierowcy McLarena, BMW i Renault. Ferrari wyjechało na tor nieco później.

Najszybszy okazał się Heikki Kovalainen, a za nim znaleźli się Nick Heidfeld i Felipe Massa. Kubica czwarty.

Pierwsza część minęła stosunkowo spokojnie, choć na osiem minut przed końcem na torze zrobił się spory tłok. Do drugiej części nie zakwalifikowali się obaj zawodnicy Super Aguri (P20 i P22), obaj kierowcy Force India (P17 i P19), co jest sporym zaskoczeniem po ich dość mocych występach w treningach, oraz Sebastien Bourdais (P18) i Nelson Piquet (P21).

Pod koniec pierwszej części bolid Kimiego Raikkonena uległ awarii i zatrzymał się kilkanaście metrów przed wjazdem do boksów i w dotarciu do garażu musieli pomóc mu mechanicy, przez co Fin nie mógł wystartować do Q2. Adrian Sutil spowodował tymczasem wywieszenie żółtej flagi, ponieważ nie opanował swojego bolidu w trzecim sektorze i zatrzymał się w poprzek toru, co z pewnością przeszkodziło kilku kierowcom w poprawieniu czasu.

Q2

Przez pierwsze cztery minuty na torze nie było żadnego ruchu. W końcu, kiedy pierwsi kierowcy wyjechali na tor, po zaledwie kilka okrążeniach z toru wypadł Mark Webber, w wyniku czego wywieszona została czerwona flaga. W bolidzie Australijczyka zawiodły najprawdopodobniej hamulce.

Podczas trwającej kilka minut przerwy Fernando Alonso uskarżał się na podsterowność bolidu. Ostatecznie wykonał tylko jedno okrążenie mierzone i zajął 12 miejsce.

W Q2 najszybszy okazał się Lewis Hamilton przed Kubicą i Kovalainenem. Mark Webber i Kimi Raikkonen nie zostali sklasyfikowani w Q2 i wystartują, o ile żaden z nich nie otrzyma kar, z 15 i 16 miejsca. Oprócz nich odpadli również Barrichello (P11), Alonso (P12), Button (P13) i Nakajima (P14).

Q3

Od razu po zapaleniu się zielonego światła wszyscy kierowcy wyjechali na tor. Początkowo czasy okrążeń oscylowały wokół minuty i 29 sekund, jednak z każdym kolejnym okrążeniem zawodnicy urywali kolejne dziesiąte części sekundy.

Na trzy minuty przed końcem zaczęły się zjazdy do boksów po świeże komplety opon. Po przejechaniu okrążenia wyjazdowego Robert Kubica jako pierwszy rozpoczął swe okrążenie pomiarowe. W jego jeździe widać było determinację. Popełnił jednak błąd na wyjściu z zakrętu 12, co zapewne kosztowało go utratę pole position.

Tym niemniej Polak pojechał bardzo dobrze i wystartuje z drugiego miejsca. Z pierwszego pola startowego wystartuje tymczasem Lewis Hamilton. W drugiej linii natomiast ustawią się Heikki Kovalainen i Felipe Massa. Z pewnością sporym zaskoczeniem są dwie Toyoty w Q3, które wywalczyły miejsca 6 i 9. Pierwszą dziesiątkę zamknął Sebastian Vettel, który nie ustanowił czasu w Q3.

Pogoda
Temperatura powietrza: 25°C
Temperatura toru: 38°C
Prędkość wiatru: 2m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.

  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Australii

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Bart2005, 15.03.2008 12:49[!]
Nie wiem czy ktoś to napisał wcześniej bo tylko pobieżnie przejrzałem Wasze wypowiedzi ale jestem przekonany, ze gdyby nie ten drobny błąd w ostatnim okrążeniu to Robert miałby PP z przewagą około 0,050s. Ale miejmy nadzieję, ze to jest prawdziwa forma BMW i Robert razem z Hamiltonem mają podobną ilość paliwa.
Teraz czekam z niecierpliwością na wyścig :-)
jaguar666, 15.03.2008 12:51[!]
Kubica mnie pozytywnie zaskoczył, spodziewałem się, że może walczyć o drugą linię, ale o pierwszej nawet nie myślałem. Drugie zaskoczenie in plus to dwie Toyoty w Q3, choć Glock dostał się tam tylko dzięki Raikkonenowi.
Szkoda Ferrari, ale Massa powinien awansować, a i Kimi dojdzie czołówkę.
A Alonso jest w bardzo dobrej sytuacji, Renault nie pozwala walczyć o czołowe lokaty, a start z 12 pozycji z powolną ilością paliwa jest lepszy niż pozycje 8-10.

@rafaello85, nie zawsze Massa się gubi. Wspomnij np. poprzednie GP Australii.
deimos, 15.03.2008 13:06[!]
Zwróćcie także uwagę na różnicę pomiędzy McLaren, BMW i Ferrari a pozostałymi zespołami...Wydaję mi się, że wyścig będzie bardzo ciekawą walką tych 3 zespołów, a także w środku pomiędzy Williams, Red Bull i Toyota, a także Alonso może coś powalczyć...;-D...Zapowiada się bardzo ciekawie...;-]
rafaello85, 15.03.2008 13:09[!]
jaguar666---> Masz na myśli to, że startowałz końca stawki i się przebił do czołówki? OK, ale spójrz jacy kierowcy wtedy przed nimi jechali. Jego Ferrari miało miażdżącą przewagę.
dejv26, 15.03.2008 13:11[!]
Kubica rewelacja... zakręt 12 perfekcyjnie uratowany chociaż podniósł ciśnienie u niejednego kibica, gdyby nie to pewnie było by PP ale i tak jest świetnie. Trzymam kciuki za Kubka żeby w wyścigu było równie dobre tępo :) nie żałuje nieprzespanej nocy i mam nadzieje że ta dzisiejsza będzie jeszcze lepsza...
bass001, 15.03.2008 14:39[!]
kubica + brak pecha i jutro szampan
BONZAI, 15.03.2008 14:52[!]
Witam
2 tyg. temu napisałem wam że BMW traci do Ferrari i McL ok 0.1-0.2 sec. na okrążeniu(wraz z informacją że Robert przegląda serwis). Dzisiaj Robert celował w pp i troszkę sie nie powiodło. Paliwa ma na ok. 15 okrążeń, (spodziewa sie że o 5 mniej niż Hamilton). Jutro jednak na starcie i do pierwszego zakrętu będzie się bronił przed atakami Heikiego (zwłaszcza że maja jakiś czujnik kontroli startu który pozwala im ruszać przy mniejszym RPM), a jeżeli przetrwa na p2 to spróbuje ataku w 3 sektorze pierwszego lapa.
Kontrakt który podpisał z tel. RAI miał go zbliżyć do SCUDERIA FERRARI.
Choć ja twierdzę że w BMW może napradę osiągać świetne rezultaty.
Pozdro
PS. Nie zapomniał o polskich kibicach.
82TOMMY82, 15.03.2008 15:52[!]
BONZAI ---> nie wiem czy to co mowisz to twoje przypuszczenia czy jestes np znajomym Kubicy i wiesz to od niego...Jezeli to drugie to nie uwazasz ze ilosc paliwa na wyscig to delikatnie mowiac poufne informacje, nie mowiac juz o strategii na pierwszy lap i o tym gdzie bedzie chcial zaatakowac Hamiltona??? Szczerze powiem ze mnie troche przytkalo, mam nadzieje ze to jakis glupi zart z twojej strony albo specjalnie jakies "missinformation" robicie z Robertem zeby zmylic wroga :) Jezeli jednak to co mowisz tu jest prawda to chyba pora zaczac sie na glowe leczyc....

(oczywiscie nie twierdze ze wszyscy w F1 sledza to forum :) i tylko czychaja na takie informacje, ale jezeli ktos sie przypadkiem na to natknie w jakis blizej nieokreslony sposob to nie musze wspominac chyba o mozliwych konsekwencjach dla Roberta i jego wyscigu - wystarczy nawet zeby ktos nie lubil Roberta i wyslal takie info gdzie trzeba - to chyba raczej malo w porownaniu z tym co sie dzieje w F1 i poziomem szpiegostwa w tym sporcie, nie takie rzeczy dzieja sie na swiecie).

A tak z ciekawosci, jezeli znasz Kubice oczywiscie, Robert nie ma nic przeciwko takim postom z twojej strony?!! kurcze, no w glowie mi sie to nie miesci... :o
mkpol, 15.03.2008 16:16[!]
Co roku słyszymy, że pierwszy wyścig jeszcze o niczym nie przesądza itd itp... I co roku układ sił w pierwszym wyścigu pozostaje z grubsza niezmienny do końca. Oczywiście plus-minus kilka punktów. Gdyby BMW włączyło się do rywalizacji o podium w tym sezonie to mielibyśmy bardzo, ale to bardzo ciekawy sezon. Osobiście nie mam nic przeciw temu, żeby jutro posłuchać mazurka i z pewnością Roberta stać na wygranie wyścigu, jednak z owacjami poczekam do ostatniego okrążenia. Według mnie świetna pozycja Roberta wynika ze jego upodobania do torów ulicznych i po prostu nie bał się dziś cisnąć, podczas gdy innym złożenie bliskości band i braku TC mogło ując nieco chęci do ścigania się. Ale jesli tak by było to jutro Robert nie powinien mieć sobie równych.

BONZAI słabiutka prowokacja rodem z onetu. Ale tu nie onet. Nie ma co karmić tego trola panowie.

82TOMMY82 zejdź na ziemię chłopie. Przecież od dawna wiadomo a statystyki serwera to potwierdzają, że wszystkie zespoły F1 wchodzą na nasz serwis i czytają nasze opinie i szukają informacji jak ta powyżej w wykonaniu tego trola. :D
jędruś, 15.03.2008 16:36[!]
Pierwsze kwalifikacje i pierwsza super sensacja !!!
Jednak nie myliłem się do do BMW ,bo twierdziłem , że będą jeszcze lepsi niż w tamtym roku i naprawdę są !!!
Kubica - respekt . pokonał Ferrari i Mclarena . Szkoda , tego poślizgu bo troszkę stracił a potem opony nie były już takie przyczepne jak wcześniej . Mogło być nawet PP ale i tak jestem w pełni zadowolony .
Zaskoczyła mnie także postawa Toyoty , choć nie tak bardzo . Obstawiałem , że będą walczyć z STR i tak było ale dwa samochody na bardzo dobrych pozycjach to niezłe wejście w sezon . Trulli znów pokazał , że jest mistrzem kwalifikacji i pokonał Glocka . Vettel o niebo lepiej od drugiego Sebka . Dziwki jednak aż tak duża różnica , że jeden w Q3 , a drugi w Q1 . A mogło być jeszcze lepiej gdyby Ventyl ustanowił jakiś czas w ostatniej sesji .
Renault miało spore problemy z ustawieniem samochodu co odbiło się tak słabymi czasami . Jednak to co pokazał Nelsonek to kpiny przy tym co prezentował w tamtym roku choćby Kovalainen . Nawet Sato w SUPER Złomie był od niego lepszy :D
Liczyłem , że Force India będzie wiele szybsze , na co wskazywały bardzo dobre postawy na treningach . Choć nie było najgorzej, bo Fisco był lepszy od Bourdaisa co jest sporą niespodzianką . Jednak ogromna różnica między Fisco a Sutilem coś nam mówi ...
Ogromny pech Kimasa ... Start z 16 pozycji przy dobrej formie wielu zespołów może mu uniemożliwić nawet wejście do 10 , a co dopiero punkty . Webber mógłby zająć nawet 6 miejsce lecz też jego bolid zawiódł . Szkoda .
Jednak Baricz dobrze mówił o nowym pakiecie Aero RA108 . Ze złomu walczącego tylko z Force India są już blisko czołowej 10 . I Rubens pokonał nawet Nakajime i Alonso . Jednak trzeba przyznać , że jeden nie ma doświadczenia , a drugi miał fatalnie przygotowany bolid .
McLuke, 15.03.2008 16:39[!]
Brawo Lewis i Heikki, brawo Robert :) Jutrzejszy wyścig zapowada się bardzo ciekawie :D Zwłaszcza, ze Kimi jest z tyłu :P Jutro o 5.20 pobudka!! :P
zdun, 15.03.2008 16:51[!]
hamilton się nadaje popchać karuzele kubek jutro pokarze jak się jeździ oby tylko start wyszedł dobrze
Domski93, 15.03.2008 16:53[!]
Mi się wydaję, że Kubica ma paliwa na około 15-20 okrążeń może zjechac na pit stop równo z hamiltonem. Heidfeld paliwa ma na około 30 okrążeń. Ciekawi mnie Massa... mhhhh. W 1 zakręcie będzie trochę zamieszania Robert może mieć problem ze startem ponieważ jest po tej brudniejszej stronie toru ale w zakręcie może wyprzedzić Hamiltona.... Zakręt w jego stronę:D
michal5, 15.03.2008 17:38[!]
a co do Ferrari to sie nie martwię bo w GP Malezji i GP Bahrajnu będzie Lepiej a w Europie to już będzie dominacja Ferrari
Zomo, 15.03.2008 19:12[!]
Cieszy mnie bardzo 2 miejsce startowe Polaka, ale nie zapominal bym ze poza iloscia paliwa czynnikiem wplywajacym na predkosc bolidu jest tez jego "podkrecenie" ktore znowu odbija sie negatywnie na trwalosci... Nie chcial bym byc zlym prorokiem, ale mam obawy o to czy takie szybkie BMW wytrzymaja caly wyscig (zwlaszcza ich slynne skrzynie biegow)... 2 miejsce startowe nic nie znaczy kiedy bolid ci sie rozsypuje na kilka okrazen przed meta..
gnt3c, 15.03.2008 20:24[!]
Strata kierowców poza pierwszą piątką jest druzgocąca....jestem w szoku z powodu formy BMW....super!!!!!!!!!!!!!!!
villy, 15.03.2008 22:46[!]
Statystyka z Albert Park dotycząca kierowców startujących z 2. pozycji:
1996: Damon Hill- wygrana.
1997: Heinz-Harald Frentzen- 8. miejsce, ale odpadł z powodu awarii hamulców na 3 okrążenia przed metą.
1998: David Coulthard- 2. miejsce.
1999: David Coulthard- na 13. okrążeniu wysiada hydraulika.
2000: David Coulthard- na 11. okrążeniu pada silnik.
2001: Rubens Barrichello- 3. miejsce.
2002: Michael Schumacher- wygrana.
2003: Rubens Barrichello- na 5. okrążeniu wypadek.
2004: Rubens Barrichello- 2. miejsce.
2005: Jarno Trulli- 9. miejsce.
2006: Giancarlo Fisichella- 5. miejsce.
2007: Fernando Alonso- 2. miejsce.
Oczywiście to tylko statystyka ale jasno z niej wynika że co 6 lat wygrywa zawodnik startujący z 2. pola, kolejna wygrana by przypadała na ten rok.
82TOMMY82, 16.03.2008 13:49[!]
mkpol - przeczytaj post BONZAI co do poierwszego postoju i sprawdz kiedy zjechal Robert - przypadek??? ;) moze tak. A moze i nie....

A co do mojego "zejscia na ziemie" to moze w takim razie, jezeli i tak nikt nas nie czyta, pogadac z Robertem i by nam sam pisal przed kazdym wyscigiem,a najlepiej przed kwalifikacjami o zalozonej strategii na weekend ;) Jak dobrze pogadamy to moze zgodzi sie nam specyfikacje bolidu tutaj jeszcze wkleic, w koncu to tylko dla kilku osob ktore i tak dobrze mu zycza, wiec nikt sie nie dowie ;)
nie chce oczywiscie zaczynac tu jakiejs glupiej pyskowki bo nie o to chodzi ale chyba jeszcze malo wiesz o zyciu i szpiegostwie przemyslowym - ja co prawda rowniez, ale potrafie sobie wyobrazic ze gdyby tu pojawila sie jak napisalem powyzej np dokumentacja bolidu to w przeciagu 2 dni mialyby ja juz u siebie wszystkie teamy...Dlatego tak sie zdziwilem po przeczytaniu postu BONZAI - szczerze powiem nie wiem co o tym myslec bo to co napisal okazalo sie prawda...
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca