F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
ING Belgian Grand Prix 20087 wrze?nia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:45,070 - Q2, Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:48,036 - Felipe Massa (Ferrari), 2007
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton (P1): „Jestem naprawdę zadowolony z mojego pole position. Mamy świetny samochód i atmosfera wewnątrz zespołu w siedzibie głównej w Woking i tutaj na torze jest fantastyczna. Po Walencji wiedzieliśmy, że musimy się poprawić i to właśnie zrobiliśmy. Dzisiejszy rezultat jest także wynikiem tego świetnego przygotowania i czułem się bardzo pewnie, kiedy tutaj przybyliśmy. Najpierw zdecydowałem się pojechać na twardszej mieszance, ale oczywiście opcjonalne opony okazały się lepsze. Dzisiaj dałem z siebie wszystko, podobnie jak i cały zespół. Na początku mojego pierwszego okrążenia zablokowałem na chwilę moje prawe przednie koło, ale potem nie popełniłem już żadnych błędów. Jestem pewny siebie przed jutrzejszym wyścigiem”.

Heikki Kovalainen (P3): „Dobry weekend jak dotychczas i byliśmy w stanie poprawiać się z każdą sesją. Dzisiejsze kwalifikacje poszły dość gładko, ale ostatecznie nie udało mi się zakwalifikować w pierwszym rzędzie. Nie popełniłem żadnych błędów na moim okrążeniu, ale oczywiście straciłem trochę czasu w środkowym sektorze. Tak czy inaczej jutrzejszy dzień jest tym, który się liczy i jestem dobrej myśli”.

(Maraz)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Felipe Massa (P2): „Zrobiłem świetne okrążenie, jednak to nie wystarczyło, by zdobyć pole position. Dziś brakowało nam trochę szybkości względem naszych rywali, jednak wyścig jest bardzo długi i wiemy, że możemy być konkurencyjni, dlatego jesteśmy w stanie walczyć o zwycięstwo. Start? Ciężko będzie powtórzyć ten z Budapesztu, szczególnie że prosta startowa jest krótsza od tej na Hungaroringu. Później będziemy musieli zobaczyć poszczególne strategie oraz to, jak rozwinie się pogoda. Jeśli będzie padać, wyścig może zamienić się w loterię”.

Kimi Raikkonen (P4): „Podczas drugiego przejazdu w Q3 zrobiłem mały błąd, wchodząc za szeroko w siódmy zakręt. Szkoda, ponieważ kosztowało mnie to trochę cennego czasu, co mogło przesunąć mnie wyżej na starcie. Tak czy inaczej jestem całkiem zadowolony z samochodu, który wydaje się zachowywać tak, jak lubię. Oczywiście jestem trochę rozczarowany, ponieważ mogłem pojechać lepiej: czwarte miejsce jest dalekie od ideału, jeśli myśli zwycięstwie. Nie oznacza to jednak, że straciłem nadzieję. Wiemy, że mamy spory potencjał, szczególnie w wyścigu. Pogoda będzie kluczowym czynnikiem i musimy postarać się dostosować do niej jak najlepiej”.

(Paweł Zając)
 
BMW Sauber F1 Team

Nick Heidfeld (P5): „Jestem zadowolony z rezultatu kwalifikacji i jak dla mnie weekend układa się na razie całkiem nieźle. Nie było źle w piątek, dziś rano byłem najszybszy, a piąte miejsce było najlepszym możliwym rezultatem do zdobycia w kwalifikacjach. Bardzo ważne jest dla mnie wiedzieć, że wykonana praca opłaciła się. Kilka tygodni temu znaleźliśmy lekarstwo na część problemów i dla mnie oznaczało to poprawę, ale potem nadszedł wyścig w Walencji, który okazał się zaskakująco kiepski. W ubiegłym tygodniu podczas testów na Monzy byliśmy jednak w stanie nauczyć się czegoś więcej. Mam przeczucie, że jesteśmy tutaj nieco bliżej McLarena i Ferrari, jednak myślę, że bardzo trudno będzie utrzymać w wyścigu ich tempo. Jutro warunki pogodowe odegrają ważną rolę, a dobry start będzie dla mnie kluczowy. Wystartuję z czystej strony toru”.

Robert Kubica (P8): „Kwalifikacje były dla mnie trudne, choć warunki były najlepsze jak dotychczas w trakcie tego weekendu. Tor był całkowicie suchy, ale mam problemy z balansem samochodu przez cały weekend i brakuje mi ogólnej przyczepności. To czyni jazdę dość trudną, zwłaszcza tutaj w Spa, gdzie mamy wiele długich zakrętów”.

Willy Rampf, dyrektor techniczny: „Mimo że wczoraj zmagaliśmy się ze znalezieniem dobrych ustawień, to jednak dzisiaj udało nam się bezpiecznie dostać do Q3 z obydwoma samochodami. Zwłaszcza Nick wykonał duży krok naprzód od wczoraj i był bardzo mocny w kwalifikacjach. Robert zmagał się z ustawieniami samochodu we wszystkich sesjach treningowych i zwłaszcza drugi sektor był dla niego trudny. Myślę, że jesteśmy dobrze przygotowani do wyścigu. Teraz musimy poczekać i zobaczyć, jakie strategie obrały inne zespoły”.

(Maraz)
 
ING Renault F1 Team

Fernando Alonso (P6): „Jestem usatysfakcjonowany. Wiemy, że w normalnych warunkach bardzo ciężko jest finiszować w czołowej czwórce, i że zajęcie piątego lub szóstego miejsca to bardzo dobry wynik. Oznacza to, że wykonaliśmy dziś solidną robotę. Mamy teraz realną szansę na dobry wynik w wyścigu, co jest ważne dla z punktu widzenia mistrzostw. Jestem dość pewny siebie”.

Nelson Piquet (P12): „Jestem rozczarowany z powodu nie dostania się do ostatniej części kwalifikacji, jako że miałem taką możliwość. Miałem dobre tempo, ale mój ostatni przejazd w Q2 nie był wystarczająco szybki. Wracam teraz do pracy z moimi inżynierami, aby być dobrze przygotowanym do jutrzejszego wyścigu. Postaram się wykonać jak najlepszą robotę podczas wyścigu i spróbuję ukończyć go na punktowanej pozycji”.

(Igor Szmidt)
 
Red Bull Racing

Mark Webber (P7): „Mamy tu lepsze tempo niż w Walencji. Było ciężko dostać się do Q3 – było jak zwykle bardzo ciasno i wszyscy kierowcy prezentowali dość wyrównany poziom, więc trzeba było znaleźć tych kilka dziesiątych części sekundy, które pozwoliły wejść do finałowej rozgrywki. Zobaczymy, jak nam jutro pójdzie z naszą strategią. Mamy niezłą pozycję wyjściową, aby zdobyć kilka punktów. Dobrze jest też widzieć dzisiaj Alonso w czołówce, to dobra wiadomość dla Renault i naszego zespołu – dla wszystkich tutaj i w Milton Keynes”.

David Coulthard (P14): „Nie jestem zbyt zadowolony, ponieważ czternasta pozycja nie wygląda najlepiej. Było jednak bardzo ciasno w drugiej części kwalifikacji i dzieliły nas bardzo małe różnice czasowe. Zobaczymy, co uda nam się jutro zdziałać”.

Christian Horner, dyrektor sportowy: „To była dobra sesja kwalifikacyjna dla Marka, która dała nam całkiem rozsądną pozycję startową do jutrzejszego wyścigu. Straciliśmy trochę czasu w szykanie Bus Stop, tak więc jutro powinniśmy być nieco szybsi. David stracił kilka pozycji minimalną różnicą czasu podczas drugiej części, w której wszyscy mieli bardzo zbliżone czasy. Stawka nadal jest bardzo wyrównana”.

(MDK)
 
Scuderia Toro Rosso

Sebastien Bourdais (P9): „Sesja kwalifikacyjna, po której mogłem wyjść z bolidu i powiedzieć, że pojechałem dobrze, a zespół jak zwykle wykonał dobrą pracę. Samochód pracował dobrze, lecz mimo to nie mogliśmy zamieszać zbyt wiele w stawce przed nami. Jutro zobaczymy jednak, jakie strategie mają inni i jak wiele mają paliwa. Kilka dziesiątych sekundy dzieliło nas od miejsca szóstego lub siódmego. Jak na razie jest to dobry weekend dla mnie. Czuję, że ten tor i jego zakręty bardziej mi odpowiadają. Było to miłe uczucie, ujrzeć swoje imię na szczycie tabeli podczas Q1. Dawno tam nie byłem!”.

Sebastian Vettel (P10): „Jestem całkiem zadowolony i możemy być usatysfakcjonowani tym, że oba bolidy weszły do Q3, czego nie oczekiwaliśmy na tym torze. To był mocny występ w kwalifikacjach. Miałem trochę kłopotów w sekcjach, gdzie kierowca nie ma za wiele do roboty. Nie mogłem odnaleźć takiego tempa, jakie miał mój kolega z zespołu. Trochę popsułem mój ostatni przejazd, ale nie miało to większego wpływu na końcowy rezultat. Myślę, że mamy dobrą strategię dla obu bolidów, więc zobaczymy, co się zdarzy. W chwili obecnej czeka mnie start z 'brudnej' strony toru. ale jeśli spadnie deszcz przed wyścigiem, stanie się ona stroną 'czystą'”.

Giorgio Ascanelli, dyrektor techniczny: „Jest lepiej niż zakładaliśmy, jako że przewidywałem miejsca dziesięć oraz trzynaście. To drugi z rzędu wyścig, w którym mamy oba samochody w Q3 i spisały się one niezawodnie. Oczywiście obaj nasi chłopcy są na dwóch różnych strategiach, więc Vettel nie wydobył pełnego potencjału z bolidu i jest oczywiście cięższy, a dodatkowo miał tylko jedną próbę w Q3. Wszystko się może zdarzyć na tym torze, więc na wyścig chcieliśmy mieć nasze bolidy przygotowane odmiennie: szybszy kierowca dzisiaj, czyli Bourdais dostał najszybszą strategię w Q3. Ogólnie był to mocny występ”.

(Lukas)
 
Panasonic Toyota Racing

Jarno Trulli (P11): „Wiedzieliśmy, że czekają nas dziś małe kłopoty z powodu niskiej temperatury i dlatego była to dla nas wyjątkowo ciężka sesja kwalifikacyjna. Tak było niestety przez cały weekend. Było bardzo ciężko uzyskać odpowiednią temperaturę opon i zmusić je do właściwej pracy, przez co nie dało się właściwie ocenić balansu auta. Ponadto to jest drugi wyścig dla mojego silnika, co jest szczególnie ważne tutaj, gdzie przeważają długie proste. Zazwyczaj w drugim wyścigu silnik traci nieco mocy, a tutaj ma to ogromny wpływ na czas okrążenia. Jednak jutro jest nowy dzień i dam z siebie absolutnie wszystko. Jedynym pozytywem jest to, że możemy wybrać strategię tuż przed rozpoczęciem wyścigu”.

Timo Glock (P13): „To była dla mnie bardzo ciężka sesja kwalifikacyjna. W treningach mieliśmy kłopot z doprowadzeniem opon do właściwej temperatury i ten sam problem dotknął nas w kwalifikacjach. Po prostu nie dało się ich odpowiednio rozgrzać na moje pierwsze okrążenie pomiarowe, więc nie byliśmy w stanie osiągnąć przewidywanego rezultatu. Nie jesteśmy w stanie pokazać naszego pełnego potencjału w tych warunkach, jak również trudno wyczuć samochód, kiedy opony pracują źle. Było nie lada sztuką zapanować nad oponami i nic nie wskazuje na to, że jutro coś się zmieni, chyba że temperatura się podniesie albo spadnie deszcz – tutaj nie da się tego przewidzieć. Jeśli o mnie chodzi, to może być to mokry wyścig, ponieważ lubię się ścigać w takich warunkach, a i tempo naszego samochodu jest wtedy niezłe. Zobaczymy, jak rozwinie się sytuacja, ale bez względu na pogodę będziemy jechać na maksimum możliwości, aby uzyskać jak najlepszy rezultat”.

Pascal Vasselon, szef techniczny ds. nadwozia: „To był jeden z naszych najgorszych wyników kwalifikacji w tym roku, a to oznacza, że gdzieś popełniliśmy błąd w przygotowaniach do wyścigu. Będziemy bardzo zajęci dziś w nocy i jutro rano, próbując zrozumieć, co tak naprawdę się dzisiaj wydarzyło. Zakwalifikowanie się na jedenastej i trzynastej pozycji nie jest tym, czego oczekiwaliśmy dzisiaj i nie jest to rezultat, który nas satysfakcjonuje. Patrząc na całość przez pryzmat opon nie jest niespodzianką, że średnie i twarde mieszanki nie są najlepszym wyborem na te warunki i ciężko nam było poruszać się po zimnym torze. Dotyczy to jednak wszystkich zespołów i musimy sobie z tym jakoś poradzić. Jedyny pozytyw jest taki, że wybór opon na wyścig jest wyjątkowo oczywisty”.

(MDK)
 
AT&T Williams

Nico Rosberg (P15): „Naprawdę nie oczekiwałem tak dużych problemów w dzisiejszych kwalifikacjach. Mimo iż wiedzieliśmy, że Spa nie będzie naszym najlepszym torem, bycie tak daleko z tyłu jest nieoczekiwane i bardzo rozczarowujące. Z jednej strony mój samochód był w porządku, jeśli chodzi o balans, lecz brakowało sporo przyczepności, co oznacza, że nie mogłem po prostu pojechać szybciej. Oczywiście patrząc w przyszłość na jutrzejszy wyścig, trochę deszczu może dać mi małe szanse na osiągnięcie czegoś, bo inaczej będzie to bardzo trudne”.

Kazuki Nakajima (P19): „Nasz bolid sprawował się lepiej dziś rano pomimo tego, że suchy tor podczas kwalifikacji spowodował lepsze warunki do jazdy, ale gdy przystąpiliśmy do sesji kwalifikacyjnej, po prostu nie potrafiłem znaleźć przyczepności i ciągle nie wiem dlaczego tak było. Zapowiada się jutro długi wyścig i start z 19 pozycji tylko utrudni sprawę”.

Sam Michael, dyrektor techniczny: „Oczywiście była to rozczarowująca sesja dla Nico, ponieważ nie dostał się do finałowej części kwalifikacji oraz dla Kazukiego, który nie przeszedł do Q2. Nico wycisnął wszystko z naszego bolidu i był konkurencyjny w sektorach pierwszym i trzecim, ale nie potrafił poprawić się w drugim sektorze, który był naszą największą słabością. Oczekiwaliśmy, że Spa będzie jednym z naszych trudnych wyścigów. Teraz będziemy pracowali nad strategią i jak zawsze będziemy mocno cisnąć. Zobaczymy, czy będziemy w stanie zdobyć jakieś punkty jutro”.

(Lukas)
 
Honda Racing F1 Team

Rubens Barrichello (P16): „Musimy być zadowoleni z tego, co ociągnęliśmy w dzisiejszych kwalifikacjach, szczególnie że często plasowaliśmy się na samym dole tabeli czasowych w trakcie tego weekendu. To było dobre okrążenie i dobry wysiłek zespołu. Szkoda, że nasz samochód nie może być tutaj bardziej konkurencyjny”.

Jenson Button (P17): „Moje pierwsze okrążenie w kwalifikacjach było moim pierwszym okrążeniem dzisiaj, więc miło było pokonać kilku naszych rywali i być blisko zespołowego kolegi. To była przyzwoita sesja dla nas przy osiągach, jakie pokazywał nasz samochód w trakcie tego weekendu i przynajmniej będziemy startować z czystej strony toru. Deszcz mógłby uczynić jutrzejszy wyścig bardziej interesującym, jednak niestety nie zanosi się na to”.

(Paweł Zając)
 
Force India Formula One Team

Adrian Sutil (P18): „To były bardzo wyrównane kwalifikacje, jako że tylko 0,07 sekundy zabrakło mi do pokonania kierowców Hondy i byłem bardzo blisko 16 pozycji. Myślę, że oczekiwaliśmy takiego tempa i możemy być zadowoleni z naszych osiągów. Wiedzieliśmy, że Honda będzie naszym najbliższym rywalem i byliśmy bardzo blisko. Wiemy, że mamy szybki samochód na prostych – myślę, że będziemy w stanie wyprzedzać i zanotujemy jutro dobry wyścig”.

Giancarlo Fisichella (P20): „Zmagaliśmy się w kwalifikacjach z małą przyczepnością, ale balans nie był zły. Na ostatnim okrążeniu miałem przed sobą kilka bolidów, ale pojawiło się także ziarnienie na tylnych oponach. Z tego powodu straciłem na chwilę kontrolę nad tyłem samochodu w trzech miejscach i – co za tym idzie – jakieś trzy-cztery dziesiąte sekundy. Sądzę, że była możliwość zakwalifikowania się na 16 pozycji, ale jutro będziemy mieli szansę na zyskanie kilku miejsc”.

Mike Gascoyne, szef techniczny: „To były bardzo wyrównane kwalifikacje i myślę, że kierowcy wykonali dobrą robotę. Szkoda, że 0,1 sekundy kosztowało nas stratę kilku miejsc, ale ogólnie pokazaliśmy, że zredukowaliśmy stratę do Williamsa i Hondy, tak więc wysiłek zespołu nie poszedł na marne. Jutro postaramy się ich pokonać w trakcie wyścigu”.

(Spider)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Zureq, 06.09.2008 17:32[!]
Spokojnie Nick , nie jaraj się tak.. :)
Mexi, 06.09.2008 17:33[!]
Z wypowiedzi Williego wnioskuję, że jest ok, tzn Nick z przodu, Robert...nie wyszło - ale nick jest wyzej, więc ok. Imho nie są dobze przygotowani do wyścigu, nie zdziwię się jak zakonczą z porównywalnie małą ilością punktów co na Węgrzech...

EDIT:

No tak, dla Nicka jedna jaskółka CZYNI wiosnę...wypaliły mu pierwsze od dawna quale, pierwsze gdy rzeczywiście pojechał na pozycję przed Robertem, a już zapomina o kłopotach...Niemniej, nie wierzę, że Nick utrzyma swoją pozycję.
Witek, 06.09.2008 17:46[!]
A czy nie pamiętacie newsa sprzed kilku dni, kiedy to Doktorek czy tam Rampf mówili, że Nick dostanie nową przekładnie i mocniejszy silnik na Belgię??? Wspominali też coś o sporym kroku naprzód, więc chyba nie powinno dziwić, że Robert jest raptem 3 pozycje niżej, niż Nick!
piotrektk, 06.09.2008 21:09[!]
Na szczęście Felipe potrafi wyprzedzić w eau ruge i to nie byle kogo:

http://www.youtub...&feature=related

(:
piotrektk, 06.09.2008 23:21 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
...chociaż Lewis powinien uważać, rok temu przegrał z Alonso przy szczycie eau rouge po starcie
...choć dziesięć lat temu McLaren bardzo sprytnie ułatwił Mice walkę o mistrzostwo więc Felipe musi
uważać - ale myślę, że Kova jest zbyt uczciwy, żeby zachować się jak DC.
Witekb, 06.09.2008 23:50[!]
Wygląda na to że STR zrobiło duzy postep.
marrcus, 07.09.2008 00:30[!]
piotrektk taa bo montoya wyjechał z boxu
byczek_1988, 07.09.2008 09:47[!]
witek, moze w tym byc ziarno prawdy, szczegolnie czytajac wypowiedz Trulliego, ze silnik traci moc w drugim wyscigu. Co bylo widac podczas kwalifikacji w top speed'ach. Hei ma swiezy silnik, znalazl sie jak dobrze pamietam w pierwszej 3ce, a Kub nie bylo w 8mce, chociaz moze to znaczyc tyle co nic ;p Jest ogolny problem z setem no i nic juz nie zrobia...go go NICK!:)
czarodziej_f1, 07.09.2008 11:03[!]
Ale za to Kubek będzie miał nowy silnik na Monzy!:)
chris99, 07.09.2008 11:32[!]
Wydaje mi się, że Nick ma lepiej ustawiony bolid, ma też nowy silnik i skrzynię. Gdy będzie mokro i przy odrobinie szczęścia może być całkiem wysoko (niekoniecznie podium) - pokazał że umie jeździć na mokrych torach.
Najbardziej martwi mnie nie za dobry balans samochodu Roberta (prawdopodobnie ma też najwięcej paliwa z czołówki). Stawiam na max 5 miejsce (no może wyżej gdy spadnie deszcz, i ktoś z czołówki popełni błąd).
pro, 07.09.2008 11:39[!]
I to raczej powinna byćbardzo dobra wiadomość :D
bolekse, 07.09.2008 11:50[!]
a dlaczego Webbera tak cieszy wysoka pozycja alonso? xD chyba nie ze względu na silnik renault?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca