F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
ING Belgian Grand Prix 20087 wrze?nia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:45,070 - Q2, Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:48,036 - Felipe Massa (Ferrari), 2007
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
ING Renault F1 Team

Fernando Alonso (P5/P1): „Zdołaliśmy dziś zrobić pewne postępy przy ustawieniach samochodu, jednak warunki panujące na torze nie pozwoliły wykonać nam całego zaplanowanego programu. Nie ma to jednak większego znaczenia, bo warunki są dla wszystkich jednakowe, a do tego czeka nas jeszcze trzecia sesja treningowa przed kwalifikacjami, więc nie mam obaw”.

Nelson Piquet (P10/P18): „Mieliśmy dziś wiele do zrobienia, ale ostatecznie nie udało nam się przejechać tylu okrążeń, ile byśmy chcieli. Nasz program był bardzo napięty, jednak bolid nadal nie prowadzi się tak, jak bym tego sobie życzył. Mam nadzieję jednak, że jutro rano uda mi się to poprawić wraz z inżynierami”.

Pat Symonds, szef działu inżynierii: „Zawsze gdy tu jesteśmy spodziewamy się, ze któraś z sesji treningowych zostanie zakłócona przez pogodę i dziś nie było inaczej. Próbowaliśmy wprowadzać zmiany na bieżąco, by móc zdobyć jak najwięcej danych, jednak wciąż musimy szukać odpowiedzi na kilka pytań. Ogólnie sądzę jednak, że mieliśmy udany dzień”.

(Qnik)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Felipe Massa (P1/P2): „To był niezwykły dzień z powodu zmiennej pogody. Ogólnie jestem zadowolony z pracy, jaką wykonaliśmy w trakcie tych trzech godzin. Samochód pracował dobrze i reagował pozytywnie na wprowadzane przez nas zmiany ustanowień. Wypróbowaliśmy różne rozwiązania i teraz musimy przestudiować dane, aby wyciągnąć odpowiednie wnioski. Opony pracowały tak jak oczekiwaliśmy: wygląda na to, że bardziej miękka mieszanka zapewnia lepsze osiągi. Wydaje mi się, że idziemy we właściwym kierunku”.

Kimi Raikkonen (P2/P5): „Kiedy wyleciałem z toru w zakręcie dziewiątym, zaczepiłem o tarkę, której powierzchnia była śliska z powodu deszczu. Skończyło się na obrocie i uderzeniu w barierę. Niestety, nie tylko tylne skrzydło odpadło, ale także podłoga została uszkodzona i nie dało się jej naprawić w czasie sesji. Szkoda, bo kiedy wcześniej założyłem nowe opony zaczął padać deszcz i straciłem trochę czasu. Mam nadzieję, ze jutro rano nie będzie padać i będę mógł wykonać więcej przejazdów na suchej nawierzchni. Rano, poza drobnymi problemami z elektryką, samochód nie był zły. Jutro zobaczymy, co możemy zrobić. Jak widać pogoda będzie kluczowym czynnikiem”.

(Paweł Zając)
 
Vodafone McLaren Mercedes

Heikki Kovalainen (P4/P3): „W tak zmiennych warunkach, jak dziś po południu naprawdę niewiele można osiągnąć z ustawieniami, a do tego jest ryzyko utraty samochodu. Zwłaszcza podczas mżawki, krawężniki i tarki są bardzo śliskie – prawie jak lód – i właśnie z tego względu nie spieszyliśmy się za bardzo z wyjazdem podczas popołudniowej sesji, póki tor nie wysechł. Trudno określić, jaki jest obecny rozkład sił właśnie ze względu na deszcz, jednak wygląda na to, że nasze czasy były konkurencyjne w obu sesjach”.

Lewis Hamilton (P3/P4): „Dziś rano temperatura była dość niska, przez co na torze brakowało nieco przyczepności, a dogrzanie opon było nieco trudniejsze. Zmienne warunki, na jakie natrafiliśmy dzisiaj są typowe dla Spa, jednak utrudniają wprowadzanie zmian w ustawieniach i jest to trochę jak atakowanie ruchomego celu. Udało nam się zebrać jednak trochę danych przed spadnięciem deszczu i sądzimy, że jesteśmy w dobrej pozycji wyjściowej przed jutrem”.

Ron Dennis, szef zespołu: „Zmienność warunków atmosferycznych zmusiła nas dziś do zmiany kilku decyzji i zajęcia się ustawieniami na wyścig oraz doborem opon. Owocem tego były dwie bezproblemowe sesje. Mamy teraz nadzieję na poprawę pogody podczas dalszej części weekendu”.

(Qnik)
 
AT&T Williams

Nico Rosberg (P13/P6): „Dzisiejszy poranek nie zaczął się dla nas najlepiej i nasza forma nie była najlepsza, więc dokonaliśmy kilku dużych zmian w ustawieniach bolidu w przerwie na lunch i zdecydowanie poprawiliśmy się. Mamy kilka nowych części w bolidzie, które pomogły nam w poprawie tempa, nawet jeśli warunki nie były zbyt dobre do wyciągnięcia z nich maksimum. Jeśli o tym pomyśleć, nasze dzisiejsze doświadczenia są podobne do zeszłorocznych, kiedy mieliśmy problemy w piątek, ale poprawiliśmy się w dalszej części weekendu. Wykonaliśmy więc kilka dobrych kroków naprzód dzisiejszego dnia, ale oczywiście wciąż musimy szukać lepszych osiągów, aby zmniejszyć stratę do zespołów przed nami”.

Kazuki Nakajima (P18/P15): „Rano warunki nie były najgorsze, nawet jeśli musieliśmy znacząco poprawić nasze czasy okrążeń. Wykonaliśmy kilka zmian w ustawieniach auta, ale popołudniowa sesja była bardziej nieprzewidywalna. Miałem problemy z dobrym wyczuciem bolidu. Będę starał się znaleźć optymalną przyczepność jutro rano i jeśli mi się to uda, to wtedy będę w stanie mocniej cisnąć”.

(Igor Szmidt)
 
Scuderia Toro Rosso

Sebastian Vettel (P8/P7): „To był interesujący dzień i zgodnie z oczekiwaniami pogoda stworzyła dość dziwne warunki. Szczególnie po południu bardzo ważne były okrążenia przejechane na suchym torze, aby sprawdzić jak sprawuje się samochód, ponieważ wprowadziliśmy kilka zmian w ustawieniach samochodu, jako że rano nie byłem do końca z niego zadowolony. Po południu sprawa wyglądała dużo lepiej. Wydawało mi się, że jazda była bardzo fajna w takich warunkach, ponieważ nie ma miejsca na błąd: 10 centymetrów w złą stronę i możesz się rozbić. Musisz być bardzo precyzyjny i wykazać się świetnym wyczuciem za kierownicą. Kiedy mocno ciśniesz, czujesz jaja w swoich gaciach! Było interesująco i podobało mi się to”.

Sebastien Bourdais (P7/P13): „To najpiękniejszy tor, ale warunki tutaj w Ardenach są zazwyczaj wielkim utrapieniem. Gdy mamy założone opony na suchą nawierzchnię i jest mżawka, to najechanie na białą linię może skończyć się wypadkiem. Nie podejmowałem więc zbędnego ryzyka, szczególnie że w takich warunkach nie można się zbyt wiele dowiedzieć. Poranna sesja była w miarę dobra, ale teraz musimy znaleźć przyczynę blokowania tylnych kół w moim bolidzie. Poza tym jednak znaleźliśmy rozsądny balans i jestem zadowolony, jako że byliśmy w miarę konkurencyjni dzisiejszego ranka”.

(Igor Szmidt)
 
Panasonic Toyota Racing

Jarno Trulli (P14/P9): „To był dla mnie trochę trudny dzień. Straciłem część porannej sesji z powodu problemów technicznych, co spowodowało, że nie pojeździłem zbyt wiele, kiedy tor był suchy. Z kolei sesja popołudniowa została niestety zakłócona przez złą pogodę. Z tego też powodu zgromadziliśmy dziś niezbyt wiele danych podczas obu sesji. Mam nadzieję, że będzie to dla nas udany weekend, ale to oczywiście zależy od tego, jak nasz samochód będzie pasował do tego toru, a także od wielu czynników takich jak pogoda, temperatura toru, które mogą mieć ogromny wpływ na przebieg rywalizacji. Mam nadzieję, że będziemy w stanie utrzymać osiągi z poprzednich wyścigów i znowu pokazać swoją siłę”.

Timo Glock (P9/P14): „Dzisiejszy dzień był trochę loteryjny, głównie z powodu pogody, która nie ułatwiła nam zadania dziś po południu. Nadal mamy wiele do zrobienia przy bolidzie, ponieważ w chwili obecnej nie jestem do końca zadowolony z ustawień. Chłód także nie pomógł nam. Uczyniliśmy mały kroczek naprzód na ostatnich przejazdach, ale uważam, że nadal możemy poprawić nasze osiągi. Jest to zazwyczaj jeden z najbardziej emocjonujących wyścigów sezonu, tak więc niecierpliwie czekam na moment startu nawet pomimo tego, ze dzisiejszy dzień był bardzo trudny. Warunki atmosferyczne będą takie same dla wszystkich, więc jestem umiarkowanym optymistą przed wyścigiem”.

(MDK)
 
BMW Sauber F1 Team

Nick Heidfeld (P12/P10): „Generalnie rzecz biorąc pierwszy dzień treningów tutaj był w porządku. Przyczepność toru zgodnie z oczekiwaniami była dość słaba i to oznaczało, że prowadzenie samochodu nie było łatwe. Dokonaliśmy kilku niewielkich zmian w trakcie dnia, ale ze względu na zmienne warunki pogodowe niezwykle trudno było wyciągnąć jakiekolwiek wnioski. Ze względu na pogodę nie mogliśmy też dokonać porównania opon, jako że nie mogliśmy jeździć na twardszej i bardziej miękkiej mieszance w tym samym warunkach. To uczyni ocenę opon dość trudną, ale wszyscy są w takiej samej sytuacji”.

Robert Kubica (P11/P11): „Warunki były dzisiaj zmienne, zwłaszcza w popołudniowej sesji. W tej sytuacji nie tylko testowanie było dzisiaj utrudnione, ale także i ocena rezultatów naszego programu. Ostatecznie jednak warunki były takie same dla wszystkich. Teraz przeanalizujemy dane i przygotujemy się na sobotę. Kiedy na koniec sesji chciałem wykonać próbny start, silnik w moim samochodzie po prostu zgasł”.

Willy Rampf, dyrektor techniczny: „Ze względu na zmieniające się warunki na torze bardzo trudno jest wyciągnąć właściwe wnioski ze zmian w ustawieniach, jakich dokonaliśmy dzisiaj w obydwu sesjach. Nie byliśmy w stanie wykonać naszego programu tak, jak sobie to zaplanowaliśmy – dotyczy to szczególnie porównania opon. Zmiany w ustawieniach na jutro będą oparte na analizie danych i symulacjach. Według ostatnich prognoz pogody jutro rano powinno być sucho, co powinno nam dać szansę na dokończenie naszego programu w trzeciej sesji treningowej”.

(Maraz)
 
Red Bull Racing

David Coulthard (P15/P12): „Zmienna pogoda w Spa w ten weekend utrudnia ocenę dotyczącą parametrów auta, opon itp. Co jeszcze mogę powiedzieć? Nie przyjeżdżajcie tu na wakacje?”

Mark Webber (P6/P20): „Pierwsza sesja była całkiem udana – sporo jeździliśmy wobec prognoz zmiennej pogody na popołudnie. Po południu wykonaliśmy jeden przejazd, ale niestety kiedy wyjechałem ponownie na tor, popełniłem błąd na niedogrzanych oponach. Nie udało mi się go naprawić na zakręcie nr 8, poślizgnąłem się na żwirze i uszkodziłem samochód. No cóż, jutro zaczynamy od nowa”.

(MDK)
 
Force India Formula One Team

Adrian Sutil (P17/P8): „W końcu złożyłem w całość dobre okrążenie i teraz mamy przynajmniej pewne pojęcie o balansie w tego typu warunków. Rano było dobrze, ale w końcówce straciliśmy czas, jako że uszkodzeniu uległ amortyzator i nie mogliśmy poprawić czasu. Przynajmniej mieliśmy na popołudnie trochę więcej opon, ale niestety zaczął padać deszcz i trudno było stwierdzić, kiedy powinniśmy wyjechać na tor”.

Giancarlo Fisichella (P16/P16): „Szkoda, że nie mogliśmy zrobić więcej okrążeń na przesychającym torze po południu. Niestety wynikało to z mojego poślizgu na wyjściu z ósmego zakrętu, kiedy na suchych oponach pojechałem bo bardzo mokrej części toru. Nic nie mogłem zrobić, aby odzyskać kontrolę nad bolidem i uderzyłem w barierę. Do tego momentu dzień przebiegał normalnie, szukaliśmy dobrego balansu, sprawdzaliśmy opony i myślę, że mogliśmy osiągnąć dobry czas w suchych warunkach na koniec sesji”.

(Spider)
 
Honda Racing F1 Team

Jenson Button (P19/P17): „Wspaniale jest wrócić na Spa, jeden z najtrudniejszych i najbardziej przyjemnych torów w sezonie, jednak mieliśmy dziś ciężki sesje treningowe. Bardzo ciężko było rozgrzać opony w chłodnych i wilgotnych warunkach. Oznacza to, że miałem małą przyczepność, co jest szczególnie trudne tutaj z powodu wypukłości w zakrętach. Zmagaliśmy się także z podsterownością. Jednakże mamy sporo danych z zeszłotygodniowych testów i z naszych dzisiejszych przejazdów, musimy więc je przeanalizować w nocy i zobaczyć, jak jeszcze można poprawić samochód przed kwalifikacjami”.

Rubens Barrichello (P20/P18): „Byłem bardziej zadowolony z balansu samochodu podczas popołudniowej sesji, jednak bardzo zmagaliśmy się z tyłem samochodu, który był nieprzewidywalny w trakcie dnia. Deszcz po południu nie pomógł, ponieważ straciliśmy trochę czasu, jednak warunki były takie same dla wszystkich. Jak na razie wydaje się, że ten tor i suche warunki nas nie faworyzują, więc mamy nadzieję, że będzie mocno padało w trakcie weekendu”.

(Paweł Zając)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
biela, 05.09.2008 18:26[!]
"Co jeszcze mogę powiedzieć? Nie przyjeżdżajcie tu na wakacje?" ROTFL
sAYo, 05.09.2008 18:34[!]
A co ma się powatarzać. Krótko i na temat a do tego z humorem
mielony, 05.09.2008 19:01[!]
Oj, Coulthard się naraził! A niepotrzebnie bo jak mu przyjdzie przyjechać do Spa jako komentator lub gość zespołu...
A zespoły może powinny się lepiej przygotować do mokrej nawierzchni?
Salvatore, 05.09.2008 20:07[!]
ale się Coulthard nagadał
Dale65, 05.09.2008 20:15[!]
"Co jeszcze mogę powiedzieć? Nie przyjeżdżajcie tu na wakacje?" - podoba mi się takie gadanie, bez ceregieli, prosto z mostu.
sisiorex, 05.09.2008 20:48[!]
Mnie się wypowiedż spodobała :D
RBR tworzy klimat kierowców twardzieli, lekko nieogolonych, więc idealna reklama z wypowiedzią napoju dla twardzieli :D
byczek_1988, 05.09.2008 21:09[!]
Vettel tez blysnal tekstem;)
Jędruś, 05.09.2008 21:33[!]
Heh , Coulhard i Vettel walą prosto z mostu ... Nie pieprzą o jakiś farymozonat tylko gadają walą prosto , bez owijania w bawełne !!! I za to takich kierowców cenie !!!
Maraz, 05.09.2008 21:49[!]
Farymozonat?
mkpol, 05.09.2008 21:50[!]
To taka łagodna forma samokrytyki :D
naitsyrk90, 05.09.2008 22:25[!]
o po coulthardzie to można było się z tego spodziewać ale bo vettelu zaskoczył mnie sebek chyba im coś dolewają do tego red bulla bo chłopaki nie owijają w bawełne i za to szacuneczek
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca