F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Santander d'Italia 200814 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Scuderia Ferrari Marlboro

Kimi Raikkonen (P9/P1): „Jestem zadowolony z przebiegu dzisiejszego dnia. Krok po kroku, samochód wreszcie wydaje się reagować tak, jakbym sobie tego życzył i myślę, że możemy być tutaj bardzo szybcy. Ustawienia są dobre i nie wydaje mi się, aby mógł to popsuć deszcz, który może spaść. Postaram się dać z siebie wszystko, jak zawsze. Kontrakt? Jestem szczęśliwy, będąc częścią tego zespołu – w innym wypadku bym go nie podpisał! Jest między nami dobra atmosfera i będę kontynuował ściganie z przyjemnością. Nie była to więc trudna decyzja, by zostać jeszcze rok dłużej. Nawet w najtrudniejszych chwilach będziemy kontynuowali ciężką pracę i teraz poruszamy się w dobrym kierunku. Jestem pewien, że wyniki przyjdą również niedługo”.

Felipe Massa (P14/P6): „Nie jestem w 100% zadowolony z tego, jak dzisiaj się ułożyły sprawy. Miałem lekkie kłopoty w odnalezieniu odpowiedniego poziomu przyczepności na pierwszym okrążeniu pomiarowym, inaczej niż inni. To oznacza, że musimy jeszcze popracować, aby to poprawić, ale ciągle jestem pewny siebie. Wygląda na to, że wszyscy są bardzo blisko siebie i musimy brać pod uwagę niewiadomą. jaką jest ilość paliwa, z którą wszyscy jechali. Jestem zadowolony, że Kimi przedłużył kontrakt. Mamy dobre relacje i stabilizacja jest ważna dla zespołu”.

Luca Baldisserri, dyrektor sportowy: „Dzisiejsza praca została ograniczona przez pogodę, która była szczególnie złe tego poranka. Tylko gdy było mniej niż pół godziny do końca popołudniowej sesji, byliśmy w stanie wyjechać na suchych oponach, a warunki na torze były bardzo odmienne od tych, które zastaliśmy tutaj na testach. Nie bez powodu jesteśmy zadowoleni z tego, co mogliśmy zobaczyć, ponieważ F2008 potwierdził, że jest konkurencyjny, nawet na tak nietypowym torze, jakim jest Monza. Prognoza na resztę weekendu nie jest dobra, więc dobrze było mieć okazję sprawdzić, jak bolid sprawuje się także na mokrym torze”.

(Lukas)
 
BMW Sauber F1 Team

Robert Kubica (P17/P2): „Nie mogliśmy wykonać naszego programu ze względu na złe warunki pogodowe – zwłaszcza podczas porannej sesji. Warunki poprawiły się po południu, choć wysychający tor był nadal wilgotny. Warunki na torze zmieniały się z okrążenia na okrążenie, co uczyniło ocenę wyników dość trudną. Mam nadzieję, że jutro będzie lepsza pogoda”.

Nick Heidfeld (P15/P3): „Czasy okrążeń nie wyglądają tak źle i tak było również podczas naszych testów tutaj. Jednakże balans mojego samochodu nie jest jeszcze tak dobry, jak miało to miejsce na testach. Z pewnością miało to coś wspólnego z brakiem gumy na asfalcie po wczorajszym ulewnym deszczu. To, co stanie się z pogodą w dalszej części weekendu będzie miało kluczowe znaczenie”.

Willy Rampf, dyrektor techniczny: „Jako że testowaliśmy tutaj dwa tygodnie temu, większość pracy nad ustawieniami i porównywaniem opon mieliśmy już wykonane przed weekendem. Dzisiaj naszym głównym zadaniem było dostrojenie ustawień samochodów. Jestem dość pewny, że będziemy całkiem konkurencyjni w pozostałej części weekendu”.

(Maraz)
 
Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton (P20/P4): „Dziś rano trening zakłóciły ulewy, więc nasza jazda ograniczona była do minimum, a konkretnie wykonaliśmy jedynie okrążenie instalacyjne. Popołudniowa sesja rozpoczęła się, gdy tor był jeszcze nieco wilgotny, więc niewiele danych można było zebrać wyjeżdżając zbyt wcześnie. Pod koniec sesji daliśmy radę przejechać sporo kilometrów i jestem zadowolony z dotychczasowych postępów”.

Heikki Kovalainen (P18/P7): „Cieszę się, że udało nam się pojeździć nieco na suchej nawierzchni przed końcem drugiej sesji. Dziś rano pogoda była niespotykana, bo na Monzy jest zwykle ciepło i świeci słońce. Deszcz oznaczał dla nas, tak jak zresztą dla wszystkich, że nie damy rady wykonać całego zaplanowanego programu i czeka nas przez to więcej pracy jutro rano. Mimo wszystko jestem jednak zadowolony z dotychczasowych postępów”.

Ron Dennis, szef zespołu: „Obfite deszcze efektywnie zmniejszyły naszą liczbę przejechanych kilometrów praktycznie do zera podczas porannej sesji. Po południu skupiliśmy się na przejazdach z dużym zapasem paliwa i doborze opon oraz ustawień na wyścig. Udało nam się zrobić postępy w obu tych kwestiach i z pewnością będziemy konkurencyjni podczas dalszej części weekendu”.

(Qnik)
 
AT&T Williams

Nico Rosberg (P5/P5): „Myślę, że dobrze rozpoczęliśmy weekend. W porannej sesji na mokrym torze byliśmy dość szybcy i czułem się bardzo komfortowo w bolidzie, więc nawet gdyby w wyścigu spadł deszcz, to możemy być tutaj dosyć mocni. Nie byliśmy zbyt słabi tego popołudnia podczas bardziej suchych warunków i pomimo zmiennej pogody dzisiaj, zdołaliśmy wszystko dopasować, więc treningi były naprawdę dobrze zaplanowane przez zespół. Bolid ma dobry balans, ale oczywiście ciągle musimy to trochę poprawić. Patrząc na osiągi, wyglądamy zdecydowanie lepiej niż ostatnim razem. Silnik Toyoty spisuje się bardzo dobrze i ponieważ bolid dobrze sobie radzi z tym jedynym torem wymagającym bardzo niskiego docisku, musimy jak najlepiej to wykorzystać”.

Kazuki Nakajima (P16/P16): „Warunki dzisiaj były dość trudne, ale na szczęście znaleźliśmy czas na wykonanie kilku przejazdów na suchym torze podczas popołudniowej sesji. Ogólne wrażenia z samochodu nie są całkowicie złe i czas okrążenia też byłby dobry, ale nigdy nie miałem dostatecznie pustego toru do poprawy czasu. Jutrzejsza sesja treningowa przed kwalifikacjami będzie ważna dla mnie, abym kontynuował postęp, który dzisiaj zapoczątkowaliśmy”.

Sam Michael, dyrektor techniczny: „Rano spadł deszcz, który przerwał nasz program, ale zdołaliśmy wykonać całą pracę, ponieważ w większości była już ona wykonana podczas testów dwa tygodnie temu. Poranek pozwolił nam na kilka przejazdów po mokrym torze, a po południu wykonaliśmy streszczony program dotyczący opon na suchy tor. Jest za wcześnie by powiedzieć, gdzie się kto znajduje z powodu trudnych warunków pogodowych, ale z tego miejsca będziemy się koncentrować na polepszeniu osiągów przed jutrzejszymi kwalifikacjami”.

(Lukas)
 
Red Bull Racing

Mark Webber (P19/P8): „Tor wysechł w większej części po południu, co pozwoliło wszystkim przygotować się do wyścigu w suchych warunkach. Zdajemy sobie sprawę, że pogoda może być zmienna podczas weekendu. Tor wysycha w różny sposób w poszczególnych miejscach i kiedy się już o tym przekonaliśmy, mogliśmy lepiej popracować nad ustawieniami pod koniec popołudniowej sesji. Sporo się dzisiaj nauczyliśmy, więc ze spokojem czekam na jutro”.

David Coulthard (P12/P11): „Paskudna pogoda, jaką mieliśmy dzisiejszego poranka, powoduje skondensowanie akcji podczas sesji treningowych, a jazda w zmiennych warunkach nie służy analizie opon, ale pogoda była jednakowa dla wszystkich, tak więc musieliśmy poradzić z tym sobie ”.

(MDK)
 
Force India Formula One Team

Adrian Sutil (P1/P9): „Pierwsza sesja była bardzo trudna, nawet pomimo lepszych warunków w pierwszych 30 minutach. Były fragmenty mokre i suche i trudno było zobaczyć, którędy jechać. Nawet w drugim treningu nadal były mokre fragmenty i do ostatniej minuty nie mogłeś jechać na limicie. Jestem zadowolony z samochodu i nie zmienialiśmy specjalnie ustawień od czasu testów. Skoncentrowaliśmy się także na zmuszeniu opon do dobrej pracy. Mieliśmy dobry dzień i jestem przekonany, że możemy mieć taki również jutro”.

Giancarlo Fisichella (P3/P13): „To był dobry dzień, ale myślę, że jutro możemy jeszcze więcej zyskać. Niestety, kiedy byłem na moim szybkim okrążeniu, Adrian pojawił się przede mną i nie mogłem uzyskać dobrego czasu. Nie jestem w 100% zadowolony z balansu, jako że miałem sporo ziarnienia na średnich oponach, ale na twardych nie było tak źle. Musimy znaleźć kompromis z dociskiem, ale myślę, że jutro się poprawimy”.

Mike Gascoyne, szef techniczny: „Pożyteczny pierwszy dzień i myślę, że kontynuujemy naszą lepszą formę od dwóch wyścigów. W pierwszej sesji pomimo trudnych warunków zdołaliśmy pojeździć na obu typach deszczowych opon. Oczywiście w drugiej sesji mieliśmy także trochę jazdy na suchym torze i ogólnie nasze samochody wyglądają tutaj na konkurencyjne, podobnie jak na testach. Musimy zobaczyć, jakie warunki będą jutro, ale jesteśmy przygotowani na wszystkie okoliczności”.

(Spider)
 
Scuderia Toro Rosso

Sebastian Vettel (P10/P10): „Z powodu deszczu nie wykonaliśmy całego planu w taki sposób, w jaki byśmy sobie życzyli, ale warunki są takie same dla każdego. Koniec końców, był to dobry dzień, ponieważ mimo trudnych warunków dotrwaliśmy dwoma bolidami do końca w jednym kawałku! Testy, które odbyły się tutaj przed Spa bardzo nam pomogły, mimo tego, że tor wyraźnie się zmienił z powodu pogody, więc w takich warunkach ważne było, by wyczuć opony i trasę. Ostatecznie możemy być zadowoleni. Podobnie jak w zeszłym tygodniu wielką niewiadomą będzie pogoda”.

Sebastien Bourdais (P7/P12): „Tor był nieprzewidywalny tego popołudnia, ponieważ ciągle było na nim kilka wilgotnych miejsc. Powiedziałbym, że rano podczas mokrych warunków wyglądaliśmy całkiem konkurencyjnie i miałem powody, by być zadowolonym z bolidu. Jednakże w przejściowych i suchych warunkach czułem się mniej komfortowo i tył bolidu mi uciekał, przez co miałem małe kłopoty. Ale jutro powinno być więcej gumy na trasie, co powinno pomóc. Próbowaliśmy kilku zmian w ustawieniach, ale nie jestem jeszcze pewny, czy były one krokiem w dobrą stronę”.

(Lukas)
 
Honda Racing F1 Team

Rubens Barrichello (P2/P14): „Drastycznie zmieniliśmy bolid od ostatnich testów na Monzy, ponieważ po prostu nie byliśmy wtedy konkurencyjni. Dobrze, że samochód inaczej reagował dzisiaj na tor i mogłem poczuć, że balans się poprawił. Nie możemy zbyt wiele wyczytać z poziomu naszych osiągów, ponieważ warunki pogodowe nie były idealne i zależy też to od tego, co robili nasi rywale. Musimy więc kontynuować nasze analizy w nocy oraz ostrożnie zaplanować nasze podejście do kwalifikacji”.

Jenson Button (P13/P15): „Bolid zachowywał się dzisiaj zupełnie inaczej w porównaniu do testów z końca sierpnia. Miałem o wiele większą pewność co stabilności podczas hamowania i wykonaliśmy wiele innych pozytywnych zmian w balansie mechanicznym. Pomimo tego, że nie byliśmy dzisiaj w stanie zrobić zbyt wielu okrążeń, z pewnością wykonaliśmy krok w dobrym kierunku od ostatnich testów. Jednakże ciągle jest wiele pracy do zrobienia tego popołudnia by zobaczyć, jak możemy się poprawić podczas reszty weekendu”.

Ross Brawn, szef zespołu: „Myślę, że będzie to dla nas wymagający weekend, ale jeśli pogoda będzie zmienna, to potraktujemy to jako szansę, którą postaramy się w pełni wykorzystać. Jestem zadowolony z opinii kierowców na temat bolidu, bo podczas ostatnich testach nie byliśmy w stanie znaleźć dobrego rozwiązania. Jednakże zespół dobrze pracował, aby polepszyć nasze osiągi i dobrze jest widzieć efekt tego w dzisiejszych tabelach”.

(Lukas)
 
Panasonic Toyota Racing

Timo Glock (P4/P17): „To był ciężki dzień. Podczas deszczu dziś rano auta sprawowały się całkiem dobrze, ale kiedy tor wysechł, auto nie chciało dobrze współpracować z oponami. Tak więc nie udało nam się przygotować odpowiednich ustawień, aby auto prowadziło się pewnie. Czuć różnicę pomiędzy zachowaniem auta w poszczególnych zakrętach i nie bardzo wiadomo, czym to jest spowodowane. Tydzień temu w Spa pogoda była zmienna i wiele wskazuje na to, że tu będzie podobnie. To czyni ten weekend jeszcze trudniejszym dla nas, ponieważ nie najlepiej nam idzie w chłodnych warunkach, szczególnie podczas jazdy na twardszych mieszankach. Jednakże nigdy nie ścigałem się tutaj w deszczu, tak więc powinno być ciekawie”.

Jarno Trulli (P8/P19): „To nie był udany piątek, ponieważ warunki na torze cały czas się zmieniały i nie byliśmy w stanie zebrać zbyt dużo danych. Generalnie mamy konkurencyjne auto, jednak mieliśmy kłopoty w Spa i ten weekend może niestety wyglądać podobnie. Chłód sprawia, że mamy kłopoty z odpowiednim dogrzaniem opon, a ponadto jak dotąd lepiej spisywaliśmy się na torach wymagających dużej siły docisku. Tak więc nie jest to nasz wymarzony typ toru, ale będziemy cisnęli, aby uzyskać jak najlepszy wynik. Monza nie jest oczywiście najlepszym torem do rozegrania deszczowego wyścigu, ale myślę, że damy sobie radę również w takich warunkach. Po prostu mamy nadzieję na lepszy wynik jutro i w niedzielę podczas wyścigu”.

(MDK)
 
ING Renault F1 Team

Fernando Alonso (P6/P18): „Dzisiaj skupiliśmy się na kontynuacji prac rozpoczętych podczas wcześniejszych testów tutaj. Pogoda wpłynęła jednak na nasz program, choć mimo wszystko udało się dokonać pewnych postępów. Jestem pewien, że damy radę poprawić się jeszcze przed jutrzejszymi kwalifikacjami”.

Nelson Piquet (P11/P20): „Nie mogłem przejechać dziś takiego dystansu, jakim bym sobie życzył. To z jednej strony zawód, jednak nie ma tragedii, ponieważ dużą część przygotowań wykonaliśmy na testach dwa tygodnie temu, a pogoda była dla wszystkich jednakowa. Skupiamy się teraz na dokonaniu kolejnych postępów podczas trzeciej sesji treningowej jutro rano, by móc w jak najlepszej dyspozycji przystąpić do kwalifikacji”.

Pat Symonds, szef działu inżynierii: „Strata czasu spowodowana deszczem nie była dziś bardzo uciążliwa, jako że całkiem niedawno mieliśmy okazję tu testować. Jak zwykle zostało nam trochę do zrobienia po testach, więc w drugim treningu jeździliśmy z naprawdę dużymi ładunkami paliwa. Patrząc z tej perspektywy wygląda na to, że jesteśmy na normalnych pozycjach, jak na piątek”.

(Qnik)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kimas1, 12.09.2008 19:25[!]
Brytyjczyk Hamilton ma o sobie dość wysokie mniemanie, za to nieco brakuje mu klasy i szacunku dla rywala.

- MYślę, że Massa się już cofa i musi bardzo ciężko pracować, żeby utrzymać moje tempo. Różnica punktowa jest niewielka, ale czuję że moja pozycja jest bardzo mocna. - podsumował swojego największego rywala Hamilton.

Kierowca McLarena nie lepiej ocenił Kimiego Raikkonena.

- Na torze w Spa mieliśmy taki sam poziom przyczepności. Raikkonen hamował wcześniej ode mnie, bo on tak jeździ. Jeśli nie masz jaj, żeby hamować późno, to już twój problem! W takiej sytuacji lepszy jest kierowca, który lepiej czuje przyczepność i potrafi poprowadzić auto na skraju możliwości. A ja wiem, że w takich warunkach jestem wspaniały! - stwierdził Hamilton, który w dwóch ostatnich wyścigach zeszłego sezonu roztrwonił 17-punktową przewagę nad Finem, skutkiem czego stracił niemal pewny tytuł mistrza świata...

Najlepsze jest to ostatnie zdanie jak przegrał tytuł w ubiegłym roku
tomo, 12.09.2008 19:37[!]
Wypowiedź Kubicy bardzo ogólnikowa i pozbawiona jakiejkolwiek konkretnej informacji na temat prowadzenia się bolidu czy też pozycji BMW w stosunku do innych.
Mogę się mylić, ale coś mi się wydaje że jutro możemy mieć baaardzo duże powody do radości, oby!
Ducsen, 12.09.2008 19:54[!]
Oby jutro była ulewa - kto by nie chciał zobaczyć na konferencji przy jedynce np. Sutila :D A Muzin już dawno kozaczył - oby jutro panowie z Ferrari pokazali mu gdzie jego miejsce.
Lukas, 12.09.2008 19:55[!]
kimas1 pomińmy to, że jestem fanem Hamiltona, mi brakuje takich wypowiedzi, a jeszcze lepiej by było gdyby Kimi odgryzł się Lewisowi właśnie tak jak Ty, to by dopiero była F1 :)
hawaj, 12.09.2008 19:57[!]
"Jeśli nie masz jaj, żeby hamować późno, to już twój problem! " - aż się ciśnie żeby dodać - jeśli hamujesz za późno, ścinasz szykanę i dostajesz karę - to już Twój problem !!!
virescens, 12.09.2008 20:04[!]
I Robert i Lewis hamują b. późno i ale HAM hamuje też w innym tego słowa znaczeniu...
Ofer710, 12.09.2008 20:36[!]
Hehe RAI ten co niby nie ma jaj i MAS co niby tak ledwo za HAM-em nadąża, rok temu w Brazylii ogolili HAM-a koncertowo i pokazali i jaja i tempo. Jest jeszcze 5 wyścigów, niech HAM uważa na pobocza.
zoolwik, 12.09.2008 21:50[!]
Szczerze mowiac, nie obrazajac nikogo, nie wiem jak mozna byc fanem takiego gbura jak hamilton. Chyba tylko z przekory, ze wszyscy go nie lubia.
zawias, 13.09.2008 01:54[!]
Ron jak ściemnia z tym paliwem.
kimir, 13.09.2008 08:55[!]
@zolwik
Niektórzy się dziwią jak można być fanem takiego gbura jak Raikkonen. A o Hamiltonie wszystko można powiedzieć, ale nie to że jest gburem. Zawsze uśmiechnięty od ucha do ucha, do fanów pomacha a reportera to by nigdy nie popchnął, nawet gdyby ten go chciał sfotografować w prywatnej sypialni.
Anderis, 13.09.2008 09:12[!]
Po wynikach obu sesji treningowych można stwierdzić, że obaj kierowcy Williamsa znaleźli swoje miejsce w stawce :p
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca