F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Santander d'Italia 200814 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:23,861--31
2.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:23,9310,0700,07026
3.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:23,9470,0860,01629
4.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:23,9830,1220,03625
5.7Nico RosbergWilliams FW301:24,1100,2490,12733
6.2Felipe MassaFerrari F20081:24,2470,3860,13734
7.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:24,3650,5040,11829
8.10Mark WebberRed Bull RB41:24,5210,6600,15635
9.20Adrian SutilForce India VJM011:24,6690,8080,14822
10.15Sebastian VettelToro Rosso STR31:24,7730,9120,10435
11.9David CoulthardRed Bull RB41:25,1001,2390,32725
12.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR31:25,1921,3310,09239
13.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:25,2041,3430,01224
14.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:25,2961,4350,09225
15.16Jenson ButtonHonda RA1081:25,3091,4480,01334
16.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:25,3301,4690,02128
17.12Timo GlockToyota TF1081:25,3971,5360,06728
18.5Fernando AlonsoRenault R281:25,4811,6200,08422
19.11Jarno TrulliToyota TF1081:25,7531,8920,27229
20.6Nelson Piquet JrRenault R281:26,1952,3340,44223
107% najlepszego czasu: 1:29,731

Kimi Raikkonen świeżo po ogłoszeniu nowego kontraktu z Ferrari okazał się najszybszym kierowcą podczas ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Monza. Fin pokonał o mniej niż 0,1 sekundy kierowców zespołu BMW Sauber – Roberta Kubicę i Nicka Heidfelda. Zdobywca czwartego czasu – Lewis Hamilton (McLaren) także miał niewielką stratę do Raikkonena, co może być zapowiedzią ekscytującej dalszej części weekendu.

Druga sesja także zaczęła się na wilgotnym torze, ale tym razem świeciło już słońce i na niebie nie wisiały ciemne chmury, tak więc należało spodziewać się dość szybkiej poprawy warunków do jazdy. Jako pierwszy czas okrążenia ustanowił Heikki Kovalainen (McLaren), wykręcając na przejściowych oponach 1:37,866. W chwilę później szybciej o ponad sekundę pojechał Sebastian Vettel (Toro Rosso), uzyskując czas 1:36,705, który poprawił następnie Nico Rosberg (Williams), wykręcając 1:36,296.

Kolejne okrążenia przynosiły dalszą, zdecydowaną poprawę czasów. Vettel poprawił się na 1:34,327, a Raikkonen uzyskał po kolei trzy najlepsze czasy sesji: 1:33,774, 1:33,010 i 1:32,231, by powiększyć swoją przewagę nad Vettelem do 0,797 sekundy. Po 25 minutach czasy okrążeń miało ustanowionych 12 kierowców, a pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Raikkonen, Vettel, Felipe Massa (Ferrari), Sebastien Bourdais (Toro Rosso), Kovalainen, Heidfeld, Rubens Barrichello (Honda), Mark Webber (Red Bull), Jenson Button (Honda) i Rosberg. Bez czasu byli między innymi Hamilton, Kubica i Fernando Alonso (Renault).

W tym momencie na torze byli tylko dwaj kierowcy – Bourdais i Rosberg, a reszta czekała w boksach na dalszą poprawę warunków. Rosberg korzystając nadal z przejściowych opon poprawił się na 1:34,191 i awansował na szóste miejsce. Tymczasem Bourdais jadąc już na oponach na suchy tor wykręcił najpierw 1:33,580, a na następnym kółku awansował na drugie miejsce z czasem 1:32,821. Kolejne okrążenie przyniosło poprawę o ponad 0,7 sekundy i Francuz wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:32,082. Na tor zaczęli wyjeżdżać kolejni kierowcy na zwykłych oponach rowkowanych, ale Hamilton, Kubica i Alonso nadal byli w boksach.

W 36 minucie na czele klasyfikacji znalazł się Vettel, wykręcając 1:30,188. Tuż za Niemcem uplasował się jego rodak Rosberg, który po zmianie opon na "suche" uzyskał czas 1:30,951. Następnie szybciej od obydwu kierowców pojechał Button, wykręcając 1:28,956, na co odpowiedzią Vettela było 1:28,409. Kierowca Toro Rosso poprawił się następnie na 1:27,607, pokonując Buttona o blisko pół sekundy. Na torze byli już także Hamilton, Kubica i Alonso. Hamilton na pierwszym okrążeniu pomiarowym uzyskał ósmy czas, na kolejnym kółku poprawił się na 1:27,732 i awansował na drugie miejsce, a po trzecim szybkim okrążeniu był już posiadaczem najlepszego czasu – 1:26,621.

Kubica początkowo zajmował 10 miejsce, ale po drugim okrążeniu wskoczył na piąte miejsce z czasem z 1:27,905. Alonso był o dwa miejsca niżej, a tymczasem Hamilton swój pierwszy przejazd zakończył z czasem 1:25,908. Kubica na trzecim okrążeniu pomiarowym poprawił się 1:26,489 i wskoczył na drugie miejsce, ale dość szybko spadł na czwarte miejsce, gdyż przed nim znaleźli się kierowcy Ferrari – Raikkonen i Massa. Polak kontynuował jednak poprawę i w 53 minucie popisał się najlepszym czasem sesji – 1:25,499. Odpowiedzią Massy było na to 1:25,390, po czym Kubica wykręcił 1:25,101 i znowu był pierwszy. Polak wpadł później w niegroźny poślizg w pierwszej szykanie, po czym wrócił do boksów.

Po upływie godziny kolejność kierowców w pierwszej dziesiątce była następująca: Kubica, Vettel (Niemiec poprawił się na 1:25,389), Massa, Raikkonen, Heidfeld, Kovalainen, Hamilton, Bourdais, Alonso i Rosberg. W 62 minucie Hamilton uzyskał czas 1:25,412 na bardziej miękkich oponach i awansował na czwarte miejsce. Na tor z oponami z białym paskiem wyjechał także Kubica – Polak poprawił się na 1:24,287, powiększając swoją przewagę nad najbliższym rywalem do blisko sekundy. Na tym nie koniec – drugie szybkie kółko przyniosło czas 1:23,931 i przez chwilę przewaga Kubicy wynosiła ponad 1,3 sekundy nad Hamiltonem, który w międzyczasie awansował na drugie miejsce. W chwilę później przed Brytyjczykiem znaleźli się Raikkonen i Massa.

W 69 minucie Piquet wpadł w poślizg w pierwszej szykanie. Podczas próby nawrócenia bolidu Brazylijczyk doprowadził do zawiśnięcia auta na krawężniku i na tym zakończył się jego udział w drugiej sesji. Wcześniej poślizg zaliczył także Adrian Sutil (Force India), ale pomiędzy zakrętami Lesmos i w przeciwieństwie do Piqueta udało mu się kontynuować jazdę. Tymczasem Heidfeld uzyskał czas 1:23.947 i awansował na drugie miejsce, tracąc zaledwie 0,016 sekundy do Kubicy. Na kolejnych dwóch pozycjach znajdowali się kierowcy Ferrari, których od Hamiltona oddzielał Vettel. Pierwszą dziesiątkę na 12 minut przed końcem sesji zamykali Sutil, David Coulthard (Red Bull) i Button.

W 79 minucie Rosberg poprawił się na 1:24,110 i awansował na czwarte miejsce. W chwilę później za Niemcem pojawił się Hamilton, uzyskując czas 1:24,409. Na mniej niż pięć minut przed końcem sesji Raikkonen poprawił wynik Kubicy o zaledwie 0,07 sekundy i awansował na pierwsze miejsce. Ponadto Hamilton przesunął się przed Rosberga na czwarte miejsce z czasem 1:23,9834, zmniejszając tym samym swoją stratę do Raikkonena do 0,122 sekundy. Pierwszą dziesiątkę zamknęli Massa, Kovalainen, Webber, Sutil i Vettel. Po zakończeniu regulaminowego czasu odbyła się kolejna próba zmian w elektronice bolidów (ECU), dzięki którym być może uda się zmienić przepisy dotyczące samochodu bezpieczeństwa.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 59%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
MairJ23, 13.09.2008 00:19[!]
nelson nelson - moze wzialbys si edo roboty ? co sie dzieje z toyota ? tak samo renault - ich silniki dobrae sobie radza jak widac.... williams w miare wysoko i red bull tez (czytaj mark webber) . A zapowiadali w renault ze przygotuja fernando jeszcze lepszy bolid niz w belgii.... coz - czcze gadanei i tak nei przedluzy umowy :)
radekone, 13.09.2008 11:01[!]
chyba bedzie padac
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca