F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Sinopec Chinese Grand Prix 200819 pa?dziernika
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rozkład wizyt w boksach  [  T-  |  T+  ]
 Nr Kierowca Konstruktor Stop Okr. Godzina Czas Suma 
 1 Jarno Trulli Toyota 15:05:59 38,495 38,495 
 10 Mark Webber Red Bull Renault 12 15:23:33 27,691 27,691 
 2 Felipe Massa Ferrari 14 15:26:21 29,272 29,272 
 5 Fernando Alonso Renault 14 15:26:26 29,024 29,024 
 22 Lewis Hamilton McLaren Mercedes 15 15:27:48 29,191 29,191 
 1 Kimi Raikkonen Ferrari 15 15:27:53 29,027 29,027 
 7 Nico Rosberg Williams Toyota 15 15:28:39 28,088 28,088 
 3 Nick Heidfeld BMW Sauber 17 15:31:31 28,163 28,163 
 23 Heikki Kovalainen McLaren Mercedes 18 15:33:04 29,972 29,972 
 15 Sebastian Vettel STR Ferrari 18 15:33:16 30,834 30,834 
 17 Rubens Barrichello Honda 19 15:35:10 28,111 28,111 
 16 Jenson Button Honda 22 15:40:18 28,658 28,658 
 14 Sebastien Bourdais STR Ferrari 23 15:41:57 26,481 26,481 
 6 Nelsinho Piquet Renault 24 15:43:14 26,545 26,545 
 4 Robert Kubica BMW Sauber 25 15:44:45 26,478 26,478 
 9 David Coulthard Red Bull Renault 28 15:50:04 30,940 30,940 
 21 Giancarlo Fisichella Force India Ferrari 28 15:50:36 31,548 31,548 
 8 Kazuki Nakajima Williams Toyota 31 15:55:15 28,761 28,761 
 10 Mark Webber Red Bull Renault 31 15:55:16 28,948 56,639 
 12 Timo Glock Toyota 32 15:56:32 29,192 29,192 
 23 Heikki Kovalainen McLaren Mercedes 35 16:01:58 31,371 1:01,343 
 5 Fernando Alonso Renault 36 16:02:45 27,934 56,958 
 2 Felipe Massa Ferrari 37 16:04:15 27,740 57,012 
 22 Lewis Hamilton McLaren Mercedes 38 16:05:38 26,462 55,653 
 1 Kimi Raikkonen Ferrari 38 16:05:49 28,165 57,192 
 6 Nelsinho Piquet Renault 38 16:06:32 28,089 54,634 
 3 Nick Heidfeld BMW Sauber 39 16:07:52 26,596 54,759 
 14 Sebastien Bourdais STR Ferrari 39 16:08:35 26,448 52,929 
 7 Nico Rosberg Williams Toyota 39 16:08:41 27,302 55,390 
 4 Robert Kubica BMW Sauber 40 16:09:39 25,730 52,208 
 17 Rubens Barrichello Honda 40 16:10:12 27,203 55,314 
 15 Sebastian Vettel STR Ferrari 41 16:11:37 28,163 58,997 
 16 Jenson Button Honda 43 16:15:28 26,226 54,884 

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Banditto, 19.10.2008 13:06[!]
Tym razem trzeba pochwalić BMW za strategię i pit stopy - przynajmniej w tej kwestii nie zwalili sprawy... ;-)
noofaq, 19.10.2008 13:07[!]
chociaż kubica gdyby pojechał na 1 pitstop chyba wyszedłby jeszcze lepiej ale nie ma co gdybać :)
ht-hubcio, 19.10.2008 13:22[!]
noofaq - popatrz na Glocka, startował obok Kubicy i skończył 8 s. za nim.
Anderis, 19.10.2008 13:35[!]
Mi się wydaje, że jednostopowa strategia była lepszym rozwiązaniem w tym wyścigu, widać to po pozycjach Glocka, Coultharda i Nakajimy.

ht-hubcio- Glock startował obok Kubicy, ale Kubica zaraz po starcie przesunął się na 8 pozycję, a Glock spadł na 12.

Ciekaw jestem, czy gdyby Ferrari zaryzykowało strategię 1 pit stopu, to czy nawiązaliby walkę z Hamiltonem. Strategia 1 pit stopu rzadko okazuje się szybsza od 2 pit stopów, gdy nie ma deszczu ani SC, ale tutaj chyba tak było. Poza tym Ferrari jest podobno łagodne dla opon i może dałoby radę. Z drugiej strony gdyby zalali więcej paliwa na Q3 startowaliby z dalszych pozycji i mogliby utknąć za kimś. Jednak ich strategia zakładała wyprzedzenie Hamiltona conajmniej 1 bolidem na początku wyścigu i nie dali rady.
kris164, 19.10.2008 14:23[!]
Robert w qalu jechal cysterną, dlatego nie wszedł do Q3. I nie wydaje mi się ze BMW wybrało dobra strategie. Ale to tylko moja opinia!
niemownikomu, 19.10.2008 14:39[!]
Kris chyba nie rozumiesz zasad kwalifikacji... Bolidy są tankowane "na wyścig" dopiero w Q3 a Robert do Q3 nie dotarł...
Ralph1537, 19.10.2008 16:08[!]
moze miał na mysli że kubicy dali duzo paliwa juz w q2.
noofaq, 19.10.2008 18:46[!]
Anderis: mogłoby być ciężko, jak massa na drugim pitstopie zjeżdżał to wyglądało jakby miał twarde opony z tyłu i miękkie z przodu (tak były zużyte tylne)
mielony, 19.10.2008 20:30[!]
W długości pit-stopów w sumie najkrótsze były Roberta i Nicka. U Roberta wynikało to z faktu, że miał sporo wachy na starcie i 1. dotankowanie mogło być krótsze. Ale i tak BMW najlepiej sobie poradziło - Nelsinho zjeżdżał podobnie jak Robert na 1. stop a w sumie obsługa zajęła prawie 2,5s dłużej.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca