F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Sinopec Chinese Grand Prix 200819 pa?dziernika
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Vodafone McLaren Mercedes

Lewis Hamilton (P1/P1): „Od razu, jak tylko wyjechaliśmy na tor, bolid zachowywał się pozytywnie i był dobrze zbalansowany – to sprawiło, że mogłem poświęcić się dzisiejszemu programowi bez jakichkolwiek problemów. Nieważne co zmieniliśmy w samochodzie, wciąż stawał się coraz szybszy, a przyczepność i balans poprawiały się. Jest to najlepszy z możliwych sposobów, aby rozpocząć przygotowania do weekendu i dało mi to większą pewność siebie na zbliżające się dni – czuję, że jesteśmy na dobrej drodze”.

Heikki Kovalainen (P4/P13): „Tor sprawiał wrażenie dość brudnego dzisiejszego poranka, jednak wszystko potoczyło się dobrze podczas obydwu sesji. Byliśmy od razu szybcy – co zawsze jest budujące – i wykorzystaliśmy sesje treningowe na pracę nad balansem bolidu. Jestem w pełni skupiony na pracy, jaka stoi przed nami podczas najbliższych dwóch wyścigów, a dziś pokazaliśmy, że jesteśmy dobrze przygotowani. Nie mogę się doczekać reszty weekendu i jestem pełen optymizmu, jeśli chodzi o dobry rezultat”.

Ron Dennis, szef zespołu: „Obiecujący start do weekendu w Chinach. Jak zwykle, spędziliśmy obydwie sesje na przygotowaniu ustawień auta, poświęcając prędkość na jednym okrążeniu w celu lepszego przygotowania balansu i mniejszego zużycia opon na dłuższym dystansie. Zarówno Lewis, jak i Heikki byli zadowoleni ze swoich bolidów i – choć ciężko jest oceniać na tym etapie przygotowań – jesteśmy zadowoleni z osiągów względem naszych rywali”.

(deeze)
 
ING Renault F1 Team

Fernando Alonso (P6/P2): „Byliśmy w stanie wykonać nasz program bez żadnych problemów i mamy teraz wiele interesujących danych, które pozwolą nam podejść do reszty weekendu w pozytywnym nastawieniu. Wciąż mamy parę rzeczy do poprawy, ale wykonaliśmy dziś zauważalny postęp”.

Nelson Piquet (P9/P3): „Wiele zyskałem podczas tych trzech godzin treningów. Przejechałem wiele okrążeń i zgromadziłem trochę interesujących danych, które teraz zamierzam przeanalizować z moim inżynierem. Balans bolidu wciąż może być lepszy, ale jestem pewien, że jest to coś, nad czym możemy popracować podczas jutrzejszej ostatniej sesji treningowej”.

Pat Symonds, szef działu inżynierii: „Wykonaliśmy dzisiaj nasz typowy program piątkowy. Nelson szybko nauczył się toru i wykonał trochę użytecznej pracy. Nasze porównanie opon wykazało, że obie mieszaki sprawują się podobnie, ale balans bolidu wciąż nie jest taki, jaki chcielibyśmy”.

(Lukas)
 
Panasonic Toyota Racing

Jarno Trulli (P18/P4): „Był to dobry, produktywny dzień dla naszego zespołu. Generalnie samochód wydaje się dobrze zachowywać. Testowaliśmy kilka rzeczy, mechanicznych i aerodynamicznych, poczyniliśmy też spory postęp nad ustawieniami samochodu i balansem. Ponadto wykonaliśmy kilka długich przejazdów, które pozwoliły nam zrozumieć zachowanie dwóch rodzajów mieszanek opon. Wszystko przebiegło gładko, więc jestem zadowolony. Teraz będziemy robili wszystko co w naszej mocy w dwóch ostatnich wyścigach, aby przywieźć jak najwięcej punktów”.

Timo Glock (P16/P11): „Obydwie sesje były dla mnie dość zdradliwe, ponieważ samochód był dzisiaj dość trudny w prowadzeniu. Nie znalazłem jeszcze dobrego kierunku, w którym powinniśmy podążyć z ustawieniami auta i trudno było znaleźć odpowiedni balans. Będziemy jednak ciężko pracować nad informacjami, które zebraliśmy podczas dzisiejszych treningów i postaramy się poprawić przed jutrzejszymi kwalifikacjami. Znam ten tor od 2004 roku, gdy ścigałem się tutaj dla Jordana, byłem pod wrażeniem reakcji tutejszych fanów i teraz musimy postarać się osiągnąć dobry wynik”.

(Igor Szmidt)
 
Red Bull Racing

Mark Webber (P11/P5): „Zrobiliśmy dziś dość dużo okrążeń i był to dobry dzień jazdy. Tor jest już w dość rozsądnej formie, jako że wydaje mi się, iż bolidy GP2 jeździły tutaj tydzień temu, więc mogliśmy od razu zabrać się za sprawdzanie balansu bolidów. Samochód jeździł cały dzień bez zastrzeżeń, więc czekam z niecierpliwością na jutrzejszy dzień”.

David Coulthard (P14/P14): „Generalnie rzecz biorąc wygląda na to, że balans sam w sobie nie jest bardzo zły, ale stabilność tyłu jest głównym problemem, chociaż myślę, że jest to związane głównie z naturą tego toru. Ogólnie rzecz biorąc po prostu brakuje nam trochę przyczepności”.

(Igor Szmidt)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Felipe Massa (P2/P6): „Dobrze nam poszło i uważam, że będziemy konkurencyjni na tym torze. Poziom osiągów poprawiał się w miarę nagumowania toru. Podczas pierwszej sesji samochód był troszkę nerwowy, jednak później, zwłaszcza w drugiej części popołudniowej sesji, prowadzenie uległo znacznej poprawie. Sądzę, że pracujemy w dobrym kierunku w kwestii ustawienia samochodu. Moje cele na weekend? Oczywiście będę chciał wygrać, albo przynajmniej zdobyć jak najwięcej punktów”.

Kimi Raikkonen (P3/P8): „Miło było zobaczyć tak wielu fanów na trybunach, którzy świętowali moje urodziny. Jak zwykle ciężko jest ocenić relatywne różnice w sile zespołów, patrząc tylko na tabelę czasów. Na początku wydawało się, że nasi rywale są szybsi, jednak później osiągi się wyrównały i sądzę, że tak będzie przez resztę weekendu. Ogólnie samochód nie jest taki zły, nawet jeśli są jeszcze obszary, które wymagają poprawek”.

Luca Baldisserri, dyrektor sportowy: „Piątek, jak każdy inny: jedyną różnicą wartą odnotowania jest wiatr, który zmieniał kierunki i prędkość, co utrudniało czasami naszą pracę. Co do reszty, przebrnęliśmy przez cały nasz program, który zakłada znalezienie najlepszych ustawień F2008 i porównanie – zarówno na jednym okrążeniu, jak i pełnym dystansie – dwóch rodzajów opon dostarczonych na to Grand Prix. Zdecydowanie stoimy przed dniem ciężkiej pracy, aby przygotować się najlepiej jak potrafimy na resztę weekendu”.

(deeze)
 
Scuderia Toro Rosso

Sebastien Bourdais (P8/P7): „To mój pierwszy raz na tym torze. Lubię go, nawet jeśli wydaje się być dość wymagający dla opon ze względu na długie zakręty. Abstrahując od tego, tor ma miłą kombinację zakrętów, wymagających różnej techniki jazdy w różnych częściach – to interesujące. Wygląda na to, że znaleźliśmy dobre tempo już podczas porannej sesji i utrzymywaliśmy je przez cały dzień. Miejmy nadzieję, że jutro będziemy w takiej samej formie i będziemy wysoko w kwalifikacjach. Na samym końcu dnia, straciłem w pierwszym zakręcie przyczepność z tyłu bolidu na moim pierwszym okrążeniu ostatniego przejazdu. Może po prostu pojechałem zbyt optymistycznie”.

Sebastian Vettel (P10/P15): „Nie jesteśmy tam, gdzie chcielibyśmy być, choć tabela z czasami ukazuje sytuację gorszą, niż jest naprawdę. Tor jest w dość dobrej formie i występuje niewielkie zjawisko grainingu na oponach, ale w kwestii ustawienia samochodu wciąż mamy dużo do zrobienia, szczególnie pod względem poprawy balansu samochodu. Będziemy musieli dobrze przeanalizować dane zebrane podczas dzisiejszego dnia, aby zobaczyć, jak możemy poprawić się na jutro. Jest trochę do zrobienia, ale to w końcu nasza praca!”

(Igor Szmidt)
 
BMW Sauber F1 Team

Nick Heidfeld (P7/P9): „W drugiej sesji byłem zadowolony zwłaszcza z długich przejazdów, ale także i z pojedynczych okrążeń. Wykonaliśmy sporo zmian w ustawieniach samochodu w trakcie dnia i podczas obydwu sesji. Nie każdy krok był we właściwym kierunku, ale sporo się nauczyliśmy”.

Robert Kubica (P5/P12): „Jak zwykle w piątek, dokonaliśmy oceny opon i pracowaliśmy nad ustawieniami samochodu. Wypróbowaliśmy wiele przeróżnych rzeczy, ale nie jestem jeszcze zadowolony z balansu auta, a przyczepność jest ogólnie dosyć niska. Musimy starannie przeanalizować dane, aby dokonać na jutro właściwych zmian. Jest jeszcze sporo do zrobienia”.

Willy Rampf, dyrektor techniczny: „Jak dotychczas trudno jest osądzić jednoznaczne osiągi tutaj w Szanghaju, jako że jeszcze nie znaleźliśmy doskonałego balansu w obydwu samochodach. Jeśli chodzi o ustawienia auta, trudno jest znaleźć dobry kompromis pomiędzy obydwoma mieszankami opon. Wykonaliśmy dzisiaj pełny dystans wyścigu z obydwoma bolidami i zebraliśmy sporo cennych danych, które teraz przeanalizujemy. Nie mieliśmy żadnych problemów technicznych”.

(Maraz)
 
AT&T Williams

Nico Rosberg (P15/P10): „Kiedy przypomnę sobie zeszły rok i trudności, jakie mieliśmy z oponami, jestem bardzo zadowolony z tego, jak potoczyły się dzisiaj sprawy, gdyż tym razem nie mamy z nimi problemów. To powiedziawszy, nadal nie jesteśmy zbyt szybcy, ale udało nam się przynajmniej poprawić samochód względem poranka, pracując nad rozłożeniem masy, co znacząco poprawiło balans, a to z kolei pomogło oponom. Musimy teraz poczekać i zobaczyć, jak pójdą nam kwalifikacje”.

Kazuki Nakajima (P13/P16): „Moim zdaniem dziś poszło nam dość dobrze. Wypróbowaliśmy kilka kierunków ustawień i poprawialiśmy się w miarę trwania sesji, ucząc się sporo na temat nowych opon na tym torze. Choć nie ścigałem się tutaj w tamtym roku, to jednak piątkowa sesja treningowa pomogła mi wtedy dobrze zapoznać się z tym torem”.

Rod Nelson, szef operacyjny na torach: „Przeprowadziliśmy normalny piątkowy program, z porankiem przeznaczonym na znalezienie dobrego balansu, natomiast podczas popołudnia skupiliśmy się na testach opon, porównując obydwie mieszanki oraz przeprowadzając dłuższe przejazdy w celu przygotowania się na wyścig. Tor jest dość brudny poza wyścigową linią jazdy, co sprawiło innym sporo problemów w zakrętach 11 i 12, jednak my uniknęliśmy błędów. Bolidy były niezawodne i jak zwykle teraz popatrzymy na zebrane informacje, by przygotować się na jutro”.

(deeze)
 
Force India Formula One Team

Giancarlo Fisichella (P20/P17): „Dzisiejszego ranka balans nie był świetny, jako że mieliśmy problemy z przyczepnością i oponami. Podczas popołudniowej sesji poczyniliśmy mały postęp z ustawieniami bolidu, więc jeździło się bardziej komfortowo i mogliśmy się trochę poprawić. Wciąż uważam, że jest jeszcze miejsce na poprawę podczas jutrzejszego dnia”.

Adrian Sutil (P19/P18): „Dziś mieliśmy całkiem normalny piątek i przebrnęliśmy przez całą pracę, jaką mieliśmy do wykonania. Wciąż mamy problemy z przyczepnością i ze zmuszeniem opon do optymalnej pracy, ale poprawiliśmy się podczas dzisiejszego dnia, a przed nami jeszcze jedna sesja treningowa. Wygląda na to, że jesteśmy bardziej konkurencyjni na torach z mniejszym dociskiem aerodynamicznym, jak Spa czy Fuji, a więc z zakrętami i poziomem docisku używanym na torze w Szanghaju nie wypadamy najlepiej. Będziemy jednak cisnęli jak najmocniej się da”.

(Igor Szmidt)
 
Honda Racing F1 Team

Jenson Button (P12/P19): „Walczyliśmy, szukając dobrego balansu i niestety nic, czego próbowaliśmy, nie poprawiło samochodu. Wydaje się, że problem polega na tym, że dość szybko odnajdujemy limit tego samochodu, co było widać podczas porannego treningu, gdzie byliśmy stosunkowo konkurencyjni. Później nie możemy już dalej się poprawiać. To frustrujące, jednak jak zawsze zrobimy wszystko, co będzie możliwe”.

Rubens Barrichello (P17/P20): „Tak jak spodziewaliśmy się na tym torze, osiągi naszego samochodu są tutaj nienajlepsze. Trudno było znaleźć dobry balans i auto nie jest zbyt przyjemne w prowadzeniu, gdyż są problemy zarówno z podsterownością, jak i nadsterownością. Przyczepność na wyjściu z zakrętów także jest słaba, a więc mamy sporo do zrobienia przez noc, aby spróbować poprawić się przed kwalifikacjami”.

Steve Clark, szef ds. wyścigów i testów: „Dziś rano przystąpiliśmy do tradycyjnej oceny opon oraz ustawień, wykonaliśmy trochę dobrej pracy z poziomem docisku. Po południu ciężko było znaleźć dobry balans samochodu i wcześniej pojawiał się graining, więc nie mieliśmy dobrych osiągów na pierwszych okrążeniach. Nie sądzimy, aby nasze osiągi były aż tak złe, jak sugeruje to tabela wyników, ponieważ robimy sensowne przygotowania do wyścigu, nie do kwalifikacji. Niemniej nadal spodziewamy się, że będzie to dla nas ciężki weekend”.

(Paweł Zając)

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Dasqez, 17.10.2008 12:12[!]
Zawsze musi być jakieś "ale" ze strony BMW
Maxior, 17.10.2008 13:43[!]
Ciekawe jakie ambicje ma HEI ? Pewnie bardziej będzie się skupiał na dogonieniu KOV niz na interesie swojego kolegi z zespołu.
jaszczur, 17.10.2008 14:25[!]
Jeśli Robert po piątku był zadowolony to zwykle bylo dobrze.. Teraz nie jest... :/
valkoinen, 17.10.2008 14:58[!]
Stoo lat, Kimi.
Aquos, 17.10.2008 15:12[!]
Zauważyliście, że to co mówią Trulli i Glock właściwie sobie wzajemnie przeczy? :)
Dale65, 17.10.2008 15:23[!]
BMW obstawiam poza pierwszą dziesiątką niestety, Kubica może swoimi umiejętnościami zakwalifikuje się na 7-8 miejscu z pustym bakiem, ale pusty bak oznacza szybki lot w dół tabeli niestety...
Kubica powinien się skupić żeby TRZECIE miejsce utrzymać, a nie na walkę o drugie, czy może nawet o mistrzostwo...
Huckleberry, 17.10.2008 15:35[!]
jest jeszcze opcja że BMW ściemnia [tak jak na początku sezonu]. I tego sobie życzmy, bo w przeciwnym razie czarno widzę ...
andrzej45, 17.10.2008 17:36[!]
Jestem niezwykle zdumiony osiągami McLarena. Zadziwiającym jest fakt, że Hamilton wyjeżdża na pierwsze kółko i wszystko jest NAJ, najlepsze ustawienia, doskonały balans itd....zero problemów co odzwierciedlają czasy.
michal5, 17.10.2008 18:06[!]
andrzej45> zobaczy jutro jak ham pojedzie w kwalifikacja może presji nie wytrzyma bo w wyścigu będzie miał jeste większą presje
andrzej45, 17.10.2008 18:08[!]
Mam taką nadzieję michal5
pazdzi0h, 17.10.2008 19:10[!]
zgadzam sie z andrzejem45. Doslownie wyjal mi to z ust... Nie wiem jak to jest mozliwe, ze Hamilton nigdy nie ma problemow balans i ustawienia zawsze ma dobre... Z calym szacunkiem dla Hamiltona ale nie wyglada na takiego, ktory zna samochod od A do Z i wie o nim wszystko. Moje podejrzenie jest takie, ze ktos niewidoczny z naszej perspektywy stoi za sukcesami Hamiltona.
sivy123, 17.10.2008 21:06[!]
skaczcie wrescie z tekstami typu "mam nadzieje ze hamilton sie rozbije" bo to załosne . skupcie sie na kierowcach ktorym kibicujecie bo to wyglada tak jak byscie chcieli bardziej zeby sie hamilton rozwalil niz wygral np. kubica. na kazdym forum jest tak samo a mnie kibica McL to dobija
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca