F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 200823 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
1.
Kimi Raikkonen
Ferrari 56 okr. 1h31m18,555
2.
Robert Kubica
BMW Sauber 56 okr. +0:19,570
3.
Heikki Kovalainen
McLaren 56 okr. +0:38,450
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.11Kimi RaikkonenFerrari F2008561h31m18,5552
2.24Robert KubicaBMW Sauber F1.0856+0:19,5702
3.523Heikki KovalainenMcLaren MP4-2356+0:38,4502
4.111Jarno TrulliToyota TF10856+0:45,8322
5.422Lewis HamiltonMcLaren MP4-2356+0:46,5482
6.13Nick HeidfeldBMW Sauber F1.0856+0:49,8332
7.110Mark WebberRed Bull RB456+1:08,1302
8.15Fernando AlonsoRenault R2856+1:10,0412
9.39David CoulthardRed Bull RB456+1:16,2202
10.116Jenson ButtonHonda RA10856+1:26,2142
11.26Nelson Piquet JrRenault R2856+1:32,2022
12.521Giancarlo FisichellaForce India VJM01551 okr. (1 okr.)2
13.117Rubens BarrichelloHonda RA108551 okr. (02,421)3
14.27Nico RosbergWilliams FW30551 okr. (09,158)2
15.619Anthony DavidsonSuper Aguri SA08A551 okr. (48,101)2
16.318Takuma SatoSuper Aguri SA08A542 okr. (1 okr.)2
17.58Kazuki NakajimaWilliams FW30542 okr. (10,996)2
Niesklasyfikowani
15Sebastian VettelToro Rosso STR2B39hydraulika1
2Felipe MassaFerrari F200830wypadł z toru1
20Adrian SutilForce India VJM015hydraulika0
12Timo GlockToyota TF1081kolizja z Rosbergiem1
14Sebastien BourdaisToro Rosso STR2B0wypadł z toru0
Najszybsze okrążenie: Nick Heidfeld (BMW Sauber F1.08) - 1:35,366 na 55 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 203,971 km/h
 kara przejazdu przez boksy za przekroczenie limitu prędkości

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
sower, 23.03.2008 12:08[!]
Kubek powiedzial ze liczyl na deszcz w koncowce, bo " ... moze by sie cos przemieszlo ...". Deszczu nie bylo ale za to popsikal Kimiemu w oko z szampana :)
raafal, 23.03.2008 12:20[!]
Piękny wyścig, dużo emocji. Brak kontroli trakcji dodaje jednak atrakcyjności. Wszyscy kierowcy popełniają błędy, a kto popełni mniej ten ma większe szanse na wygraną. Robert pięknie jechał i miał też szczęście - brawo, teraz czekamy oczywiście na więcej. Cieszą mnie coraz bardziej pełne transmisje w TV i wywiady z Kubicą.
hauzer, 23.03.2008 13:09[!]
Caly wiscig byl bardzo ciezki ze wzgledu na wysokoa temp. w dodatku robert stracil 7kg. co obnizylo jego kondycje.Takich waronkow wymaga bolid f1.08.Zespol wykonal fantastyczna robote i Robert mogl wkoncu stanac na podium.Jechal tak dobrze jak robil to od 2006r.ale w tym wyscigu poprostu wszystko bylo po jego mysli co napewno optymistycznie nastawi Roberta po takim pasmie niepowodzen ze wzgledow technicznych,strategicznych i pech ktory towarzyszyl Robertowi od dluzszego czasu.wydaje mi sie ze zespol jest Nna dobrej drodze do zdobycia pierwszego zwyciestwa w tym roku oby na podium stanal ROBERT!!!!!!!!Mam nadzieje ze wtym roku 6 kierowcow bedzie walczyc o mistrzostwo, oby tak dalej!pocdrawiam!
Footix, 23.03.2008 13:13[!]
Co do Felipe to wyglądało to mniej wiecej tak: zwiększone obroty->spin->dym spod lewej opony

http://pl.youtube.../watch?v=XQjGfS8Gq7o
Zomo, 23.03.2008 13:22[!]
Wyscig nudny, gdyby nie spin Massy nie bylo by nic do komentowania (poza kara dla mclarena)... Kubica pojechal jak Heitfield w Australii - rowno i bez bledow dowiozl 2 miejsce. Rozczarowal Hamilton, albo mial zly dzien albo nie ma jaj i wczesniejsze wysokie pozycje to zasluga szybkiego bolidu.. Co prawda Kova dowiozl 3 miejsce, ale nie musial sie na nie specjalnie napracowac . Milliamsy na szarym koncu - pudlo Rosberga w Australii to wypadek przy pracy? No i szkoda Alonso - chyba w slabym renault w tym sezonie nic nie zdziala...
twardy, 23.03.2008 13:44 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Jak czytam niektóre komentarze to odnoszę wrażenie, że nie wszyscy oglądali GP Malezji.
Jakie brawa za strategię BMW?
Gadanie, że Heidfeld jest słaby...
BMW ma wg. mnie jedne z gorzej dobieranych strategii, które już nie raz pozbawiły Kubicy podium. W Australii wręcz wyglądało jakby ściągnęli Kubicę na rzecz Nicka po niecałych 10 "kółkach" po tankowaniu (chyba nie myśleli, że zrobi 32 okr. na miękkich oponach...?).
We wczorajszym Q3 bolid Kubicy mógł być dużo lżejszy. Miałby wtedy szanse startu z pierwszej linii, a nawet z PP. Fakt faktem, tzw. "psim swędem" dzięki cofnięciu McLaren'ów udało się wystartować z 4 pozycji, jednak wjechanie po paliwo 4-5 (jakoś tak) okrążeń po ferrarkach i Makach nic nie dało, bo opony były już na tyle zużyte, że wyjechał 16s za czerwonymi :/
Sorry, ale "Maciek z klanu" ułożyłby lepszą strategię dla BMW... Założę się, że Thiessen po 1 tankowaniu powiedział: "Co się stało...?". Oczywiście myślał, że Kubek wbije się gdzieś pomiędzy ferrarki, bo na telemetrię to On chyba nie patrzy w ogóle.
PS. Jeśli chodzi o Heidfelda, to w końcu do niego należało najszybsze okrążenie (respekt za to wyprzedzenie - przypomina się Spa 2000). Jednak wyścig pokazał że w środku stawki niektórych po prostu nie dało się wyprzedzić (np. Hamilton Webera). Tak więc jeszcze raz FART FART FART z cofnięciem McLarenów o 5 miejsc i 2 miejsce Roberta.
Gorbi, 23.03.2008 14:06[!]
Brawa dla Roberta za świetne, równe tempo!!!
Trzeba jednak przyznac rację twardemu, że tak wysoka pozycja na mecie to wynik wpadki McLarenów w kwalifikacjach. W normalnych warunkach Kubica miałby szanse na 5 miejsce. Nie wyobrażam sobie, by BMW było w stanie wyprzedzic Maca w bezpośredniej walce. W chwili obecnej są jeszcze za słabi. Dlatego nie liczyłbym w najbliższym czasie na powtórkę tak dobrego wyniku. Szczęście można miec raz na jakiś czas, ale nie co wyścig. Ferrari i Mac są poza zasięgiem.
kidmaciek, 23.03.2008 15:05[!]
Super Robert, jednak BMW umie, bez kombinowania, proste 2 pitstopy, no ale tez SC nie było wogóle ;) Myśle że jest lepszy od Nico Rosberga, i myśle że udowodni to w następnych wyścigach :)
sobiibos, 23.03.2008 15:19 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
mi to tez nie wyglądało na klocki hamulce ale mówili mniej wiecej tak "poczekajmy na raport ferari
Sławek56, 23.03.2008 16:10[!]
Witam! Jak wszyscy tak i ja cieszę się ze wspaniałej postawy i 2-go miejsca Roberta Kubicy. Serdeczne gratulacje!
Chciałbym podzielić się kilkoma uwagami, a mianowicie: bardzo dobry - taktycznie - start Kubicy. Można było przypuszczać z dużą dozą pewności, że Trulli nie będzie w stanie upilnować 2-ch BMW a to Robert był bliżej wewnętrznej i nie szamocząc się wyprzedził Trullego, który "wyprowadzał" na trawę po zewnętrznej Heidfelda. Chęć wyprzedzenia Trullego już na pierwszym zakręcie kosztowała Nicka spadek o 5 pozycji. Gdyby jechał bezpośrednio za Jarno miałby szansę wyprzedzić go w 2-gim lub 3-cim zakręcie. Nie zgadzam się z wypowiedziami kolegów, którzy twierdzą, że dzięki fuksowi Robert zdobył 2-gie miejsce. Dzisiaj BMW było szybsze od Maców. Robert odjeżdżał Heikiemu przez cały wyścig. I to świadczy, że różnica między MacLarenem a BMW zmniejszyła się do minimum i o miejscu w danym wyścigu liczy się dyspozycja dnia danego kierowcy. (bo przecież Kovalainena nikt nie blokował!). A teraz Bahrajn! Mam nadzieję, że też będziemy mieli powody do radości. Wesołych Świąt!
Wszystkich serdecznie pozdrawiam
Zomo, 23.03.2008 16:17[!]
Skoro BMW zrownalo sie z Mclarenami to czemu genialny Nick co za jednym zamachem wyprzedza dwa bolidy nie mogl sobie poradzic z Hamiltonem ?
Uszaty22, 23.03.2008 17:10[!]
To i ja sie wypowiem :)
Robert -Troche szczęscia, dobrze pojechał i 2 miejsce NARESZCIE!! :)
Nick- miał troche pecha ale i tak dobrze, ładny manewr :)
Hamilton- (nie widziałem dokładnie po kozystam z telewizji z neta) Pojechał chyba dobrze ale na razie chce aby mu utarli nosa (nie chęc z ostatniego sezonu...)
Hejki- Brawo. Dobry wyścig nic dodać nic ująć :)
Kimi- Brawo ładnie myknął przed masse
Massa- Cieniutko, nie ma TC, nie ma pkt :)
Truli- dobrze gratulacje, jednak wolałbym aby to był glok :D
Alonso-nawet on jest bezradny w Renówkach
Pigłet- On w ogole jechal?? Bo ja go tam nie widzialem :PP


To tyle. Wyścig super gratulacje dla całego podium i Hajfilda. Nie puszy sie chłopak tak to jest w porządku :)
mkpol, 23.03.2008 17:42[!]
No cóż. Senna powiedział kiedyś, że drugi na mecie jest pierwszym przegranym. Roberta stać na wygrywanie i jestem święcie przekonany, że jeszcze w tym roku posłuchamy Mazurka Dąbrowskiego. A i może naszą flagę nauczą się wieszać poprawnie, a nie do góry nogami. Wyścig średnio emocjonujący za wyjątkiem świetnego manewru Nicka. Kimi i Robert perfekcyjny wyścig, fenomenalna forma Toyoty. Jak o mnie chodzi to poproszę jak najwięcej takich nudów w wykonaniu Roberta :-). Chcę wierzyć, że wylot Massy był skutkiem awarii a nie kolejnego błędu.
iceman.pk.1, 23.03.2008 17:45[!]
mam nadzieje ze to juz ostani sezon massy w ferrari.ciuciu nie umie jezdzic bez tc i wypadniecie to jego ewidentny blad,a ci co twierdza ze to hamulce niech lepiej kometuja szachy.brawo kimas zjadl masse dokladnie tak jak pisalem po PP.brawo robert troszke farta ale i bezbledna jazda i jest P2.ferrari poza zasiegiem.mam nadzieje ze to zamknie hamowi ten niewypazony ryjek.Wesolych Swiat.
RubiKub, 23.03.2008 18:22[!]
BRAWO Robert! NARESZCIE Podium! Bardzo mądrze na starcie. To bedzie naprawde ciekawy sezon :)
P. S. Zycze wszystkim usmiechnietego kurczaczka :)
rmn, 23.03.2008 19:48[!]
wampirek666 hamulce moim zdaniem nic nie mialy wspólnego z tym spinem. Tam już się przyspiesza. A już napewno żadne hamulce w oponie;P
Sławek56, 23.03.2008 20:24[!]
Zomo. Jak sam zaznaczyłeś, zrównało się. A że w F1 trudno się wyprzedza wiemy wszyscy od dawna. Więc aby to zrobić trzeba mieć choć trochę szybszy bolid albo przy podobnych osiągach bolidów być choć trochę lepszym kierowcą.
Wszystkich serdecznie pozdrawiam
benethor, 23.03.2008 21:59[!]
gdyby massie wybuchła tarcza to:
a) daliby powtórke
b) byłoby coś widać że wybuchła

a że to sie stało na zakręcie jechanym 160 na godzine, na którym na hamulcach nie ma praktycznie obciążenia(270-160-210 sekwencja) to nie wierzę że to nie był bład Felipe
seba_d, 23.03.2008 22:14 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
co do Felipe to raczej jego wina, bo by coś wspomniał o tym w wypowiedzi po wyścigu.
ps brawo Robert tak trzymaj (prawdę powiedziawszy to nie myślałem od 30okr. jaki on jest dobry, bo to wiedziałem wcześniej tylko żeby mu sie nic nie stało hydraulika, skrzynia, silnik itp.)
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca