F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 20086 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Łączny wynik kwalifikacji
P.NrKierowcaBolidCzęść 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Okr. 
 P. / Czas / Okr.P. / Czas / Okr.P. / Czas / Okr. 
1.4R. KubicaBMW Sauber F1.0871:32,893331:31,745311:33,096612
2.2F. MassaFerrari F200811:31,937311:31,188321:33,123612
3.22L. HamiltonMcLaren MP4-2341:32,750451:31,922331:33,292613
4.1K. RaikkonenFerrari F200831:32,652361:31,933341:33,418612
5.23H. KovalainenMcLaren MP4-23121:33,057321:31,718351:33,488612
6.3N. HeidfeldBMW Sauber F1.08131:33,137341:31,909661:33,737615
7.11J. TrulliToyota TF10821:32,493771:32,159671:33,994619
8.7N. RosbergWilliams FW3081:32,903981:32,185681:34,015722
9.16J. ButtonHonda RA10851:32,7936101:32,362691:35,057517
10.5F. AlonsoRenault R28101:32,947691:32,3456101:35,115517
11.10M. WebberRed Bull RB4141:33,1946111:32,3716---12
12.17R. BarrichelloHonda RA10891:32,9446121:32,5086---12
13.12T. GlockToyota TF10861:32,8009131:32,5286---15
14.6N. Piquet JrRenault R28111:32,9759141:32,7906---15
15.14S. BourdaisToro Rosso STR2B161:33,4159151:32,9156---15
16.8K. NakajimaWilliams FW30151:33,3869161:32,9436---15
17.9D. CoulthardRed Bull RB4171:33,4337------7
18.21G. FisichellaForce India VJM01181:33,5015------5
19.15S. VettelToro Rosso STR2B191:33,5629------9
20.20A. SutilForce India VJM01201:33,8456------6
21.19A. DavidsonSuper Aguri SA08A211:34,1409------9
22.18T. SatoSuper Aguri SA08A221:35,7255------5
Najszybsze okrążenie: Felipe Massa (Ferrari F2008) - 1:31,188 w II bloku

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 5 Odśwież T- T+
82TOMMY82, 05.04.2008 16:55[!]
tak sobie jeszcze pomyslalem o jednej kwestii - czy oby napewno byloby idealnie gdyby Robert teraz wygral - poki co wyscig GP wygrywalo 98 kierowcow, wiec do "wziecia" jest magiczna cyfra 100 - co by jednak oznaczalo ze ktos poza Robertem i posiadajacymi juz wygrana musialby wygrac...
99 kierowca zapamietany nie bedzie, ale 100ny przejdzie do historii w symboliczny, ze sie tak wyraze, sposob...

takie tam tylko przemyslenia, nie linczowac mnie tu...;)

co do max speedow - mysle ze to bedzie najwieksze zmartwienie Roberta jesli chodzi o obrone pozycji - jak sie Massa przyczai i dobrze wyjdzie na prosta bez wczesniejszego szarzowania co by byc max blisko to beda klopoty...bo w wolnych sektorach raczej go nie chapnie...
Jankes, 05.04.2008 17:00[!]
w takim razie będzie musiał wygrać 2 razy z rzędu :P
mkpol, 05.04.2008 17:17[!]
Jankes albo ja nie dorosłem do twojego błyskotliwego intelektu, albo u ciebie kiepsko z logiką. Jeśli Robert jutro wygra to choćby potem wygrał 100 wyścigów to i tak będzie 99 zawodnikiem w historii. Ale jednak coś mi się wydaje że jednak szwankuje ci logika. :-)
duszek998, 05.04.2008 17:19[!]
pamięta się o zwycięstwa nie ważne ile lat minęło. Nie pamięta sie o tym kto był drugi! :)
Zomo, 05.04.2008 17:41[!]
zaparlo mi dech w piersiach jak Massa mijal linie mety - i... - JEST!! - Pierwsze PP dla Polaka!!
Oby tak dalej jutro - jestem rozchorowany ale jutro odstawiam leki bo jakby co to TRZEBA SIE BEDZIE NAPIC!!!
Jankes, 05.04.2008 18:42[!]
to ja o czymś innym jednak myślałem, czytając to sam nawet nie wiem o czym :P
mkpol, 05.04.2008 19:22[!]
W Bahrajnie tylko raz się zdarzyło że nie wygrał ten co startował z PP. To dobrze. Były na razie tylko 4 wyścigi. To źle :D.
piotrek74, 05.04.2008 19:35[!]
byłem w niebie !!!!jak dowiedziałem sie z radia o PP Roberta ,ale obym się MYLIŁ!!! (agresywna taktyka BMW chyba ani razu sie nie sprawdziła!!!! i zawsze było gorsza od spokojnej) mam złe przeczucia
PS Jutro obiad po wyścigu (żebym się nie udławił)
NEO86, 05.04.2008 19:44[!]
Brawo Robert jutro oczekuję pudła
Kubicomaniak, 05.04.2008 22:34[!]
Ten Vmax nie żadnego znaczenia w wyścigu . To jest złudne bo Vmax to wskazuje tylko prędkość na kótkim najszybszym odcinku toru i nie oddaje tego co się dzieje przed i po osiągnięciu tej prędkości. Ważne jest wyjscie z zakrętu na prostą , przyspieszenie i dohamowanie do kolejnego zakrętu. Kubica ma przewagę w tych elementach i nie powinien mieć problemu z utrzymaniem pozycji na 1 stincie. Może stracić co najwyżej na pitstopie.
Szpadel, 06.04.2008 04:57[!]
Należy opanować te emocje. Wszyscy się cieszymy z PP Roberta, ale jest to konsekwencja wielkiej pracy całego zespołu BMW. Założyli sobie konkretne cele i je realizują. A że szybciej im to się udaje, tym lepiej. Robert jest jednym z głównych trybów w maszynerii zespołu, ma bezpośredni kontakt z samochodem i z torem, po którym jedzie. Potrafi bezbłędnie wyłapać wszystko, co pomaga w odpowiednim ustawieniu bolidu. Rozwinął się bardzo od zeszłego roku i jestem przekonany, że przy pewnej dozie fartu parę razy w tym roku będzie na najwyższym pudle. Nick jest świetnym rzemieślnikiem, ale Robert jest artystą. Nie piszcie już, że BMW faworyzuje Nick'a, bo chyba oni sami wiedzą, że mają w zespole perełkę, której trzeba dać najlepszy z możliwych bolidów i Kubuś będzie na wiele lat nr 1.
82TOMMY82, 06.04.2008 11:54[!]
Kubicomaniak ---> rozumiem ze ta wypowiedz to jeszcze apropos prima aprilis ;)

a tak na powaznie to chyba koledze podstawy fizyki sie klaniaja ;)

Załozmy ze wychodza z zakretu z ta sama predkoscia, zeby byl uproszczony model. Po pewnym czasie, w ktoryms momencie prostej maja pomiar predkosci, w ktorym Robert jest wolniejszy o 10 km/h. W takiej sytuacji mamy 2 warianty:
1) obaj kierowcy przyspieszaja tak samo szybko od poczatku prostej ale w pewnym momencie Robert przestaje przyspieszac bo po prostu go odcina, a Massa dalej przyspiesza, przez co na tak dlugiej prostej pod sam koniec moze go wyprzedzic (czlowiek chodzi srednio z v = 5km/h, wiec 10 to naprawde sporo - to juz porzadny trucht a bolid dlugi w koncu nie jest, wystarczy ze go dojdzie do polowy dlugosci po wewnetrznej i po sprawie...

2) od samego poczatku Masa przyspiesza minimalnie szybciej i to jest chyba jeszcz gorsze bo od samego poczatku prostej bedzie mial przewage (w wartosc przyspieszen na poszczegolnych biegach nie ma co sie wdawac bo za duzo wariantow by sie pojawilo)

zreszta gdyby bylo tak jak mowisz to na Monzie by kazdy z max aero jechal zeby jak najszybciej z zakretu wychodzic i nie zawracali by sobie dupy vmax - a co chyba jasne jest zupelnie na odwrot...

oczywiscie ze wyjscie z zakretu jest najwazniejsze, z tym sie nie sposob niezgodzic, ale na tak dlugich prostych to vmax rzadzi i nic tego nigdy nie zmieni.
Dohamowanie bedzie mialo znaczenie tylko jezeli punkt pomiaru tej predkosci jest blisko nastepnego zakretu - oznaczaloby to ze przez wieksza czesc prostej beda jechac ze zblizona predkoscia i dopiero na sam koniec Masa zyska(wariant 1szy)- nie chce mi sie tego szukac wiec jak ktos wie to niech napisze w ktorym miejscu prostej jest pomiar, sam ciekaw jestem...
lakeman, 06.04.2008 12:47[!]
82TOMMY82 -> ciekawy wywód, ale warto się też zastanowić nad tym co się dzieje w zakrętach - skoro Kubica osiąga takie czasy jak Ferrari, to mimo tego że jest wolniejszy na prostych, musi być szybszy w zakrętach i z większą prędkością z nich wychodzi. Więc najpierw Kubica na prostej będzie odjeżdżał a dopiero od powiedzmy połowy prostej goniące go auto zacznie go dochodzić.. No i możemy gdybać, ale za godzinę się zacznie i się dowiemy..:)
lookacz, 06.04.2008 12:56[!]
podoba mi sie jak fizyka na poziomie podstawowki chlopaki tlumaczycie takie zlozone zjawisko. Skoro czasy uzyskuja podobne to znaczy tyle, że kubica w krętych częściach toru robi przewagę którą potem traci na prostych-bilans teoretycznie=0. Przy czym w kretych odcinkach Massa bedzie mial zaklocony strumien a na prostych efekt tunelu powietrznego. Chyba dopiero wyścigu się okaże co i jak. Teraz jest zbyt duzo niewiadomych-ilosc paliwa i predkosc bolidu w długich przejazdach co uzaleznione jest od degradacji opon.
melex, 07.04.2008 12:32[!]
A ja za poprzednikami powtórzę, że byłem wzruszony zachowaniem Alonso -> zyskał w moich oczach!
Luki_F1, 09.04.2008 20:10[!]
Niewiem czy ktoś zauważył ale Heikki wykręcił lepszy czas w wyścigu niż w kwal. xD
Strony  •  < 1 2 3 4 5 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca