F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 20086 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
W Australii do wywalczenia pierwszego pola startowego zabrakło Robertowi Kubicy zaledwie 0,155 sekundy. W Bahrajnie sprawy potoczyły się jeszcze bardziej po myśli Polaka i to właśnie on uzyskał najszybszy czas w ostatnim bloku kwalifikacji na torze Sakhir, zapewniając zarówno sobie, jak i zespołowi BMW Sauber pierwsze pole position w Formule Jeden.

Najszybszy przez cały weekend Felipe Massa (Ferrari) musiał tymczasem zadowolić się drugą pozycją, choć jeszcze w pierwszym sektorze na swoim ostatnim okrążeniu ustanowił najlepszy czas w Q3. Brazylijczyk drugi sektor pojechał jednak znacznie słabiej i ostatecznie okazał się wolniejszy od Kubicy o zaledwie 0,027 sekundy. Tym niemniej Massa był znowu szybszym z dwójki kierowców Ferrari, pokonując Kimiego Raikkonena aż o blisko 0,3 sekundy i w Q2 ustanowił zdecydowanie najszybszy czas kwalifikacji – 1:31,188.

Raikkonen uległ także Lewisowi Hamiltonowi (McLaren), tak więc do jutrzejszego wyścigu wystartuje z czwartej pozycji, mając przed sobą lidera klasyfikacji generalnej kierowców. Dla Hamiltona był to całkiem niezły występ, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego wczorajszą kraksę. Z uwagi na dotychczasową dominację Ferrari w Bahrajnie, pokonanie jednego z kierowców tej stajni w kwalifikacjach należy uznać za dobre osiągnięcie.

Massa był także najszybszy w pierwszej części kwalifikacji, choć swoje okrążenie pomiarowe ukończył przy żółtej fladze po wypadku Takumy Sato (Super Aguri) w ostatnim zakręcie. Stewardzi jeszcze w czasie trwania kwalifikacji orzekli jednak, że Brazylijczyk nie złamał przepisów. Drugi czas w Q1 uzyskał Jarno Trulli (Toyota), tracąc do Massy ponad pół sekundy. Pierwszą piątkę zamknęli Raikkonen, Hamilton i Jenson Button (Honda), natomiast Kubica uplasował się wówczas dopiero na siódmej pozycji, mając bliską sekundę straty do Massy.

Do drugiej części kwalifikacji nie przeszli tymczasem kierowcy z zespołów Force India i Super Aguri, a także David Coulthard (Red Bull) i Sebastian Vettel, który podobnie jak podczas sesji treningowych okazał się wolniejszy od partnera z zespołu Toro Rosso – Sebastiena Bourdaisa. Dla Francuza, który zajął w Q1 szesnaste miejsce był to pierwszy przypadek awansowania do Q2. Warto dodać, że Coulthardowi i Giancarlo Fisichelli, którzy utworzą jutro dziewiąty rząd na starcie zabrakło mniej niż 0,1 sekundy do pokonania Bourdaisa. Vettel wystartuje z 19 pozycji, mając obok siebie Adriana Sutila, a z ostatniego rzędu ruszą kierowcy Super Aguri – Anthony Davidson i Sato.

W Q2 najbliższym rywalem Massy okazał się Heikki Kovalainen (McLaren), natomiast Kubica uzyskał tym razem trzeci czas, mając ponad pół sekundy straty do Massy. Tuż za Polakiem znalazł się jego partner z zespołu BMW Sauber – Nick Heidfeld, a pierwszą piątkę zamknął Hamilton. Na pozostałych miejscach gwarantujących miejscach awans do Q3 znaleźli się Raikkonen, Trulli, Nico Rosberg (Williams), Fernando Alonso (Renault) i Button. Największym pechowcem był niewątpliwie Mark Webber (Red Bull), któremu do awansu do finałowej części kwalifikacji zabrakło zaledwie 0,009 sekundy. Wraz z nim z szóstego rzędu wystartuje jutro Rubens Barrichello (Honda), a na polach startowych od 13 do 16 ustawią się Timo Glock (Toyota), Nelson Piquet Jr (Renault), Bourdais i Kazuki Nakajima (Williams).

W Q3 Kubica na swoim pierwszym okrążeniu uzyskał drugi czas, ulegając Massie o zaledwie 0,011 sekundy. Na drugim okazał się już jednak najszybszy i po raz pierwszy w karierze wystartuje do wyścigu F1 z pole position. Jedyną niewiadomą jest ilość paliwa w bolidzie Polaka, ale pozostaje mieć nadzieję, że jeśli ma go mniej od Massy i Hamiltona, to tylko nieznacznie. Z trzeciego rzędu wystartują drudzy kierowcy z zespołów McLaren i BMW Sauber – Kovalainen oraz Heidfeld. Z pozostałych zespołów najszybszy okazał się Trulli, pokonując Rosberga w Q3 o zaledwie 0,021. Tymczasem Button i Alonso byli aż o sekundę wolniejsi, tak więc należy się spodziewać, że mają spory zapas paliwa.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Statek, 05.04.2008 20:06[!]
Brawo Robert świetna robota ,ale teraz popatrzy nieco trzeżwym okiem.Najwazniejsza jest teraz kwestia paliwa a więc ja to widze tak Massa w przeciągu całego weekendu był zdecydowanie najszybszy od wszystkich majać czasy lepsze od BMV od 0.6 w góre i Mclarena to samo więc logicznym sie wydaje,że bolidu lekkiego niema to pewne ..dla przykładu czas z PP był w zesżłym roku 1:32.5xx dalej niewiem ,ale wiem,że coś koło tego po 2 niewiadomo ile mają paliwa Mclareny ,ale biorąc pod uwage cały weekend niebyli wstanie walczyć z Ferrari więc ich sie nie obawiam.Jeśli chodzi o Ferke jak i o Kubice po 3 ciekaw jestem co knuje Kimi jakoś tak słabo sie spisywał a bolid identyczny jak Massy narzekał troche na balans ,ale wszyscy wiemy jak to jest przecierz maja poerównanie polidu Massy i Raikkonena.Bardzo ważny będzie start i będzie to ciężki wyścig.Wiem,że moja wypowiedz ma nieco charakter pesymistyczny ,ale po chwili eufori po zastanowieniu sie dochodze do takich wniosków ... Jeśli Massa jutro nieczego niespartoli a ma duża szanse bo żwirkużadnego niema poza torem to wygra takie jest moje zdanie Massa pozatym z tego co mówił Borowczyk Massa stracił w 2 sektorze aż 0.4 dziesiąte tak więc mimo cięższego bolidu był szybszy wyrażnie mało tego jadąc za Rozbergiem wpadł na ostatnim zakręcie w poślizg tak więc stracił jakieś 0.2 dziesiąte wniosek? Massa byłby szybszy od Roberta o około 0.6,0.7 sekundy więc wielkiej różnicy w paliwie niema ,ale Kubica spewnością jest najlżejszy i to sporo .Jedno jest pewne jutro pół polski zasiądze przed Ekrany emocje gwarantowane:).Mój typ ktoś z Ferrari wygra a Kubica będzie na podium tak mi sie wydaje bo jak tak pomysleć troche to Kubica ma naprawde leciutki bolid chyba na 3 pi stopy,ale jak będzie przekonamy sie jutro koło 15:00 już bym chciał zasnąc i obudzić sie o 13:)

Start-> 1 zakręt i po ilu kólkach zjedzie Kubica to są 3 kluczowe na jutro pytania bo to,że zjedzie wcześnie jako 1 to chyba nikt niema wątpliwości.
massimoalfabis, 05.04.2008 20:17[!]
Mój typ, to Massa, Raikkonen, Kubica.
duszek998, 05.04.2008 20:32[!]
dwa pit stopy zaliczy KUBica
robi, 05.04.2008 22:06[!]
Zgadzam się z tymi, a jest nas chyba większość, że Robert ma mało paliwa. Ale nie koniecznie musi to oznaczać 3 pit stopy. Może wystartować na miękkich oponach zrobić kilkanaście kółlek i na pierwszym postoju założyć twarde opony i zatankować się pod korek. W ten sposób może utrzymać wysoką pozycję przed drugim pit stopem. A na koniec znów miękkie i gnać do mety po swoje pierwsze w F1..............nie piszę żeby nie zapeszyć;-)
Bart2005, 05.04.2008 22:58[!]
Wieści szybko się roznoszą, więc jutro Polsat ma szansę ustanowić rekord oglądalności. Myślę, że apetyty są ogromne ale raczej nie należy oczekiwać zwycięstwa aby za bardzo się rozczarować, dlatego proponuję jutro spokojnie czekać na rozwój wydarzeń.
MeHow, 05.04.2008 23:04[!]
Zdumiewający wynik, choć wiadomo, nie od dziś, że forma Roberta i zespołu rośnie, więc Ameryka nie została odkryta. ;) Niemniej gratuluje Robertowi z głębi duszy.
Banditto, 06.04.2008 02:22[!]
Moment, w którym okazało się, że Robert wystartuje z P1:
- ITV (UK) zawód, pojękiwania, zniesmaczenie.
- Speed (USA) podziw, gratulacje, euforia.

Żenująca jest ta angielka TV... Materiał video mogę gdzieś wrzucić dla porównania, jeśli ktoś chce.
Jankes, 06.04.2008 04:04[!]
Banditto, o to chodzi? http://pl.youtube.../watch?v=vCKazWYl_0w
bo ja jakoś tam specjalnie tego pojękiwania nie słyszałem
haha_xd, 06.04.2008 10:23[!]
Great qual by Hamilton. He is very heavy on fuel and still P3. Great racing. Fantastic pace. The best driver ever.
Hehehe where is Alonso ?

Kubica ? BMW ? ROTFL. They are low fuel with average drivers. Heidfeld is good driver but not good as Hamilton. Only Macs is the best. Mayby Ferrari is good to but Macs is better.


Kolejny wielki fan McLarena i FIAmiltona...
Lord Paweł, 06.04.2008 10:34[!]
W Malezji też wszyscy mówili, że jest bardzo lekki a było inaczej... ;]
Statek, 06.04.2008 10:56[!]
Lord Paweł, tak zgadza sie ale wez piod uwage,że tam miał 0.6 straty do Ferrari a tu minimalnie lepszy więc wniosejk jest taki,że ma jeszcze mniej paliwa... bo jak to wytłumaczysz jak Massa był konkurentem sam dla siebie od piątku rana? ja nie potrafie ...wytłumaczyć tego jestem całym sercem z nim ,ale dziś nie wygra ,ale podium będzie jego:)
stasek, 06.04.2008 11:47[!]
z tego co widziałem jak ogladałem powtórkę na DSF a czego nie pokazano w Polsacie to Massa miał problemy z boilidem w zakrecie 13 podczas ostatniego przejazdu w Q3. Gdyby nie ta przygoda ( wydawało mi się że bieg mu się chwilowo zblokował i przy wyjściu z zakrętu trochę go zarzuciło) to napewno Massa miałby P1. Wiec cieszy mnie to bo to oznacza że Kubica ma identyczną ilość paliwa co Massa. Tylko martwią mnie te prędkości na prostej. Pozdrawiam i trzymam kciuki za Roberta.
Michael, 06.04.2008 11:56[!]
Dokładnie, Massa w drugim sektorze stracił 0,4 s. Gdyby nie zrobił błędu na wyjściu z zakrętu miałby przewagę na mecie zapewne w granicach pół sekundy. Dlatego moim zdaniem Kubica ma podobną ilość paliwa, a nie zdziwiłbym się gdyby udało się zjechać o jedno później. Co do reszty to Hamilton ma jakieś problemy z bolidem, a Raikkonen i Kovalainen są mocno zatankowani. Ich się trzeba obawiać, Massa możę znów nie wytrzymać presji, zwałszcza kiedy w pierwszy zakręt wiedzie drugi!!
Banditto, 06.04.2008 19:31[!]
Może i Polsat to lipa, ale TVN to (brak mi słów): http://youtube.com/watch?v=enZwEZ9g4WA
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca