F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2008
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Turcji
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Europy
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2008
Klasyfikacje generalne 2008
Statystyki z sezonu 2008

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de Espana Telefonica 200827 kwietnia
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:20,597 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2007
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:22,680 - Felipe Massa (Ferrari), 2007
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
1.
Kimi Raikkonen
Ferrari 66 okr. 1h38m19,051
2.
Felipe Massa
Ferrari 66 okr. +0:03,228
3.
Lewis Hamilton
McLaren 66 okr. +0:04,187
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.=1Kimi RaikkonenFerrari F2008661h38m19,0512
2.12Felipe MassaFerrari F200866+0:03,2282
3.222Lewis HamiltonMcLaren MP4-2366+0:04,1872
4.=4Robert KubicaBMW Sauber F1.0866+0:05,6942
5.210Mark WebberRed Bull RB466+0:35,9382
6.716Jenson ButtonHonda RA10866+0:53,0102
7.58Kazuki NakajimaWilliams FW3066+0:58,2442
8.=11Jarno TrulliToyota TF10866+0:59,4353
9.=3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.0866+1:03,0733
10.921Giancarlo FisichellaForce India VJM01651 okr. (1 okr.)2
11.312Timo GlockToyota TF108651 okr. (04,208)3
12.59David CoulthardRed Bull RB4651 okr. (36,187)3
13.918Takuma SatoSuper Aguri SA08A651 okr. (15,724)2
Niesklasyfikowani
7Nico RosbergWilliams FW3041silnik1
5Fernando AlonsoRenault R2834silnik1
17Rubens BarrichelloHonda RA10834uszkodzenia z kolizji3
23Heikki KovalainenMcLaren MP4-2321wypadek0
19Anthony DavidsonSuper Aguri SA08A8uszkodzenie chłodnicy1
14Sebastien BourdaisToro Rosso STR2B7uszkodzenia z kolizji1
6Nelson Piquet JrRenault R286kolizja z Bourdaisem0
20Adrian SutilForce India VJM010kolizja z Vettelem0
15Sebastian VettelToro Rosso STR2B0kolizja z Sutilem0
Najszybsze okrążenie: Kimi Raikkonen (Ferrari F2008) - 1:21,670 na 46 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 187,416 km/h
 kara 10-sekundowego postoju w boksach za tankowanie paliwa przy zamkniętych boksach

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
jędruś, 27.04.2008 17:45[!]
Wyścig emocjonujący i naprawdę ciekawy . Alonso miał rację wypowiadając się wczoraj , że z pewnością 6-7 miejsce będzie dla niego bardzo dobrym rezultatem . Na starcie pojechał dobrze , ale Massa i tak go wyprzedził . Potem bardzo wczesnym zjazdem potwierdził , że miał znacznie najlżejszy samochód z całej czołówki .Gdyby nie awaria silnika byłby pewnie 6-7 , więc tak jak zapowiadał . Dlaczego awaria ??? To był drugi weekend tej jednoski napędowej Renault więc to mogło przyczynić. Mogło być też tak , że Flavio ( który od ho ho trąbił , że chce widzieć Ferdka na podium w GP Hiszpanii mógł kazać podkręcić silnik , w celu utrzymania wywalczonej pozycji w kwalifikacjach . Choć to mało prawdopodobna teza . Nelsonek zaprezentował nam dziś piękne wyjazdy za tor , choć do tego czasu jechał dobrze .
Kolejne nieudane wyścigi Vettela i Sutila . Ten pierwszy trzeci raz w tym sezonie nie ukończył wyścigu i w dodatku 3 razy odpadł na pierwszym okrążeniu :D Co za pechowa seria ;<
Kubek ładnie . Pojechał na tyle , na ile się dało . Szkoda mi trochę Heidfelda . Gdyby nie SC na torze po wypadku Kovalainena to miał szansę nawet na 5 miejsce . Szkoda ...
Hitokiri, 27.04.2008 18:08[!]
Nuuudaaaa, poza wypadkami które nie wiem kogo bawią nic się nie działo - wystartowali i pojechali do mety, po drodze kilku się zderzyło. Blech.
virescens, 27.04.2008 18:23[!]
Kolejny dublet Ferrari, Hamilton który zawsze zaryzykuje więcej niż Kubica który wrócił na swoją pozycję.
Jak tak dalej pójdzie to całe to widowisko stanie się znowu nudne.
Banditto, 27.04.2008 18:49[!]
Drugi najgorszy wyścig po Australii. Stanowczo za dużo kierowców ba a nawet całych zespołów odpadło z wyścigu, poza tym za dużo razy i za długo oglądaliśmy SC. Ja takich wyścigów nie uznaję...
michal2111, 27.04.2008 20:39[!]
No i ja się wypowiem:

Raikkonen - BRAWO! Najlepsza forma podczas weekendu.
Massa - Ważne punkty dziś zebrał.
Hamilton - W końcu jakoś bez nerwów. Nieźle.
Kubica - neutralnie.
Webber - ładny wyścig. Ma chłopak talent.
Button - OKLASKI! Honda ma punkty. Je je je baby!
Nakadziła - huhu, nieźle!
Heidfeld - so pech.
Alonso - OMG! Nawet w domu nie mógł się cieszyć z dobrego rezultatu.
Sato - wymiata!

Ogólnie wyścig emocjonujący. Bardzo szkoda mi Heikkiego. Potężny dzwon. Przypomniał mi się Luciano Burti ze Spa 2001. Widać było, że jakiś element z zawieszenia przebił oponę. Brawo dla Ferrari. Iceman ładnie pojechał, a Massa wytrzymał nerwowo i utrzymał się przed Hamiltonem. Potrafi jechać bez TC. Kubek 3 w klasyfikacji. Do zobaczenia w Turcji!
mielony, 27.04.2008 22:05[!]
O pechowcach: Kova - wiadomo. Tylko nie wiem czemu nie próbował jednak skręcić kierownicą jeszcze na torze - może wpadłby w poślizg i zrobił bąka na piasku? Po "strzale" widać było jak przednie koła są nadal prosto.
Alonso - silnik..., Vattel - czy pech pozwoli mu wreszcie dojechać do mety?
Heidfeld - poczwórny pech: dostał sygnał do zjazdu tuż po minięciu wjazdu, SC tuż przed tankowaniem - po otwarciu boksów i tak by dużo stracił, musiał dotankować przy zamknietych boksach więc dodatkowo w plecy10 sek. kary, wyjechał za ambitnym Fisico i tracił po 2 sek na okrążeniu - nie miał szans dogonić Trullego.
Trulli - wezwali go przez pomyłkę na dodatkowy pit-stop
Momo, 27.04.2008 22:35[!]
Dosc ciekawe GP. Szkoda ze Robert juz na starcie stracil jedna pozycje - jak sie pozniej okazalo P3 . Alonso spadl 2 miejsca juz po pierwszym tankowaniu a potem "boom" i po zawodach - zal mi troche Ferdka bo u siebie mogl zajac dobre miejsce. Wypadek Heikiego nie wygladal za ciekawie ale na szczescie wyszedl z tego niemal bez szwanku. Mam nadzieje, ze pojedzie w Turcji i bedzie wysoko. Nick mial po prostu pecha bo jechal dobrze a manewr wyprzedzenia Fisichelli zasługuje na uznanie. Brawo dla Webbera, Buttona i samuraja Nakajimy. Trulli moglby byc wyzej, od poczatku sezonu widzimy "rekonesans" tego kierowcy. Ciekawe jaka byla przyczyna tego niefortunnego startu dla Kubicy. Może sam start byl dobry ale zaraz potym wygladalo to tak jakby bolidowi na ten wazny moment braklo mocy - a moze prawdziwa przyczyna tkwi w samych umiejetnosciach kierowcy? Tak czy inaczej gratuluje "pudlarzom" i Robertowi tego dobrego choc nieco niewdziecznego P4. Pozostaje nam wierzyc, ze w Turcji bedzie lepiej!
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca